Model ZR-V, ktorý vypĺňa medzeru medzi HR-V a novým CR-V, je najnovším SUV značky Honda, ktoré je štandardne vybavené vysoko oceňovaným hybridným pohonom e:HEV. Prepracovaný pre jeho použitie v tomto modeli naďalej ponúka jedinečnú zmes výnimočného výkonu a účinnosti na všetkých typoch ciest, od diaľnice až po poľné cesty. Čistý, ale výkonný štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním paliva s objemom 2,0 litra tak v spolupráci s dvoma motormi prináša zaujímavý výkon, ktorý sa zvyčajne spája so športovými hatchbackmi.
Elegantný dizajn exteriéru modelu ZR-V je definovaný nadčasovou kombináciou hladkých neprerušovaných plôch, ktoré prechádzajú z prednej do zadnej časti, s presnými medzerami medzi panelmi a presne definovanými detailmi, ako je napríklad ostro zalomená línia pásu. Bezhlučný vzhľad, ktorý sa začína vpredu štíhlymi svetlometmi s jasne definovanými svetelnými znakmi a veľkou štylizovanou mriežkou chladiča, pokračuje po čistých bokoch a vrcholí výrazným zadným nárazníkom a zadnými svetlami, ktoré sú úhľadne integrované s dverami batožinového priestoru.
ZR-V sa svojimi rozmermi radí do stredu ponuky európskych SUV značky Honda a poskytuje výnimočnú priestrannosť, praktickosť a komfort v kompaktnom balení. Počas procesu navrhovania sa inžinieri spoločnosti Honda zamerali na vytvorenie štýlovej, elegantnej kabíny, ktorá jemne integruje a maximalizuje užitočné funkcie, čím zabezpečuje estetickú aj funkčnú estetiku kabíny. To umožňuje jednoduché používanie v každodennom živote vďaka množstvu odkladacích miest a užitočných funkcií, ako sú napríklad viaceré USB sloty na nabíjanie.
Dopĺňajú ich vysokokvalitné materiály, detailné povrchové úpravy a jemné osvetlenie, ktoré vytvárajú prvotriednu atmosféru. Nízko položená prístrojová doska a vyvýšená stredová konzola spolu s plyšovými chráničmi kolien a lakťovými opierkami pôsobia na cestujúcich útulne, zatiaľ čo sofistikovaná technológia HMI udržiava vodiča a cestujúcich v spojení s okolitým svetom, okrem iného s funkciami Apple CarPlay a Android Auto. ZR-V je najnovším vozidlom značky Honda, ktoré je štandardne vybavené pokročilým balíkom technológií Honda SENSING. V kombinácii s komplexným systémom airbagov a pôsobivou výkonnosťou pri všetkých kolíziách dosahuje ZR-V vysokú úroveň aktívnej aj pasívnej bezpečnosti.
Športová SUV silueta
Odvážna a impozantná silueta úplne nového modelu Honda ZR-V osloví zákazníkov, ktorí chcú športovo a sofistikovane vyzerajúce SUV s hladkými povrchmi, ktoré vytvárajú elegantný vzhľad, a odvážnou prednou časťou, ktorá na ceste zaručuje silný vzhľad. Technici spoločnosti Honda sa zamerali najmä na funkčnosť dizajnu, takže každý panel a komponent bol optimalizovaný tak, aby uľahčil viditeľnosť a zlepšil aerodynamické vlastnosti. Tejto čistej siluete napomáha využitie laserového spájkovania pri spájaní strešných panelov, ktoré nevyžaduje toľko spojov, a vo výsledku zaisťuje hladký povrch na väčších plochách karosérie. Snaha o neprerušované línie siaha aj do inteligentného dizajnu kľučiek dverí, kde už nie sú potrebné deliace čiary medzi samotnou kľukou a zámkom dverí.
Prednej časti SUV dominuje štylizovaná mriežka chladiča v lesklej čiernej farbe, ktorú vo výbavách Elegance a Advance tvoria výrazné vertikálne pruhy, zatiaľ čo modely Sport dostávajú jedinečný voštinový povrch. Štíhle svetlomety sú zvýraznené vyrezávaným predným nárazníkom, ktorý pôsobí definovaným, tvarovaným dojmom, s charakteristickými líniami, ktoré sa tiahnu od kapoty a pod skupinou svetiel, aby ju rámovali, čím jej dodávajú tón a hĺbku. Pod svetlami sa v prednom nárazníku nachádza diskrétna vertikálna štrbina pred predným kolesom, ktorá zmenšuje celkový odpor vozidla. Športové verzie získavajú upravený dizajn nárazníka s ďalším lesklým čiernym obložením okolo vstupnej časti vzduchovej clony, ktoré zdôrazňuje apertúru a športový podtón modelu ZR-V.
Sebavedomý exteriér modelu ZR-V zvýrazňuje štylizovaný spodný obklad karosérie, ktorý obopína najnižšie časti vozidla a zahŕňa predný a zadný nárazník, bočné prahy a podbehy kolies. Vo výbave Elegance je povrch týchto komponentov textúrovaný, zatiaľ čo výbavy Sport a Advance majú lesklú čiernu povrchovú úpravu.
Tento jemne definovaný prístup pokračuje aj v zadnej časti modelu ZR-V s detailnou líniou prechádzajúcou naprieč vozidlom, ktorá dodáva vozidlu definovaný tvar a šírku, čo ešte viac umocňujú štíhle, horizontálne zadné združené svetlá. Ich vnútorné usporiadanie je jedinečné a dodáva vozidlu ZR-V výrazný, ľahko identifikovateľný vzhľad, a to aj v noci. Výbavy Sport a Advance majú tiež dvojitý výfuk, ktorý je zakončený lešteným chrómovým rámčekom s vysokým leskom a stredovým modrošedým lemom, ktorý dodáva zadnej časti vozidla ďalšiu hĺbku a definovaný vzhľad.
Sofistikovaný interiér ponúka prvotriedny komfort a využiteľnosť.
Úplne nový model Honda ZR-V ponúka vodičovi a cestujúcim prémiový zážitok vďaka sofistikovanému dizajnu interiéru, ktorý spája vysokokvalitné materiály príjemné na dotyk s praktickosťou, funkčnosťou a špičkovou úrovňou komfortu v danej triede. Konštruktéri spoločnosti Honda rozmiestnili v celej kabíne vysoko kvalitné materiály a na často používaných plochách použili mäkké materiály príjemné na dotyk. Veľká deväťpalcová dotyková obrazovka je umiestnená uprostred širokej hornej palubnej dosky, ktorá sa tiahne cez prednú časť kabíny a umocňuje tak pocit širokého bočného priestoru. Obklopujúca prístrojová doska a veľká stredová konzola spolu s plyšovými opierkami kolien a lakťovými opierkami poskytujú cestujúcim prvotriedne pohodlie.
Delená stredová konzola je navrhnutá špeciálne pre model ZR-V. Úhľadne začleňuje ovládacie tlačidlá a tlačidlo parkovacej brzdy, ktoré sú optimálne umiestnené pre jednoduché použitie. Tlačidlový volič rýchlostných stupňov s elektronickým radením bol prepracovaný. Po novom má jedinečný tvar a každé tlačidlo má svoj pohyb. Vodič tak môže jednotlivé funkcie používať intuitívne bez toho, aby musel spustiť oči z cesty.
Trojramenný volant s hladkým koženým povrchom a lesklými čiernymi akcentmi vytvára pre vodiča prémiový pocit. Pohodlie zvyšujú tlačidlá na ovládanie zvuku, telefónu a nastavení na ľavej strane volantu a rozhranie tempomatu a voliča informácií o vozidle na pravej strane. Výbava Advanced získala vyhrievaný volant, ktorý sa ovláda tlačidlom diskrétne umiestneným na spodnom stredovom ramene volantu. Originálne kovové pádla sú namontované na všetkých stupňoch a ponúkajú plnú kontrolu nad rekuperačnou brzdnou silou e:HEV.
Cestujúcim na predných sedadlách poskytuje konštrukcia sedadiel Honda so stabilizáciou tela ešte väčšie pohodlie vďaka dodatočnej bedrovej a panvovej opore. Sedadlá obsahujú hrubú odpruženú podložku s drôtenou a živicovou tvarovanou štruktúrou, ktorá je ergonomicky navrhnutá tak, aby pomáhala znižovať únavu vodiča a spolujazdca na dlhých cestách. Sedadlá vzadu boli optimalizované tak, aby cestujúcim pri sedení poskytovali relaxačnú polohu, ako v hatchbacku. V závislosti od stupňa výbavy sú sedadlá čalúnené látkou, polokoženým alebo celokoženým variantom s kvalitnými detailmi a prešívaním. Modely triedy Elegance majú elegantné čierne látkové čalúnenie sedadiel Mélange s komplexným reliéfnym vzorom, doplnené detailmi na palubnej doske.
Inovatívne technologické funkcie v ľahko použiteľnom balíku infotainmentu.
Úplne nový model ZR-V je vybavený celým radom inovatívnych technológií, ktoré sú navrhnuté tak, aby používatelia mohli byť v spojení s vozidlom a vonkajším svetom. Jednoduché ovládacie prvky a ľahko čitateľné displeje sú optimalizované tak, aby umožňovali prirodzené a intuitívne používanie. Za volantom vo výbavách Elegance a Sport sa nachádza vysokokvalitný sedempalcový digitálny TFT prístrojový panel, ktorý v spolupráci s analógovým rýchlomerom poskytuje vodičovi kľúčové informácie v prepracovanom a zároveň ľahko čitateľnom formáte. Informácie infotainmentu sa zobrazujú na ľavej strane a informácie o vozidle a jazdných asistentoch v strede. Do prístrojového panela je integrovaný nový, jednoducho čitateľný merač výkonu, ktorý je teraz prepojený s motorom a poskytuje pútavejšie zobrazenie rýchlosti pri zrýchľovaní vozidla.
Modely výbavy Advance získali plne digitalizovaný 10,2-palcový displej TFT, ktorý bol špeciálne navrhnutý tak, aby čo najjasnejšie a najvýstižnejšie sprostredkoval cestujúcim množstvo údajov o vozidle a informácií o reálnom svete. Uvedomelý prístup spoločnosti Honda k minimalizácii rozptyľovania a zabezpečeniu plnej kontroly vodiča sa odráža v ovládacích funkciách volantu – otočným ovládačom na ľavej strane volantu sa ovláda zobrazenie infotainmentu, ktorý umožňuje používateľom vybrať funkcie zvuku, telefónu alebo nastavenia, zatiaľ čo otočným ovládačom na pravej strane sa ovláda vozidlo a funkcie asistenta jazdy.
Deväťpalcový dotykový displej umiestnený na vrchole prístrojovej dosky poskytuje okamžité a prehľadné zobrazenie informácií pre vodiča a spolujazdca vpredu s kľúčovými informáciami, ako je zvukový výstup, čas a stav vozidla. K dispozícii je aj oblasť záložiek, ktorá registruje až šesť aplikácií, aby sa zabránilo nadmernému prechádzaniu ponukami, zatiaľ čo fyzické tlačidlá a voliče sú zachované pre hlavnú stránku, funkciu späť a hlasitosť, aby sa uľahčilo používanie a zvýšila sa bezpečnosť počas jazdy. Každodenné aplikácie sú prístupné cez dotykový displej ZR-V, ako aj zrkadlenie smartfónov Apple CarPlay a Android Auto.
Výnimočná kombinácia vysokého výkonu a účinnosti
Najnovší model postavený na základe uznávanej hybridnej technológie e:HEV spoločnosti Honda, ZR-V, je vybavený modernizovanou verziou systému dvoch elektromotorov. Rovnako ako v modeli Civic e:HEV má teraz pohonná jednotka celkový výkon 135 kW a krútiaci moment 315 Nm, čo umožňuje zrýchlenie z nuly na 100 km/h už za 7,8 sekundy. Napriek vysokému výkonu ponúka ZR-V aj skutočnú účinnosť v reálnom svete, kde aktualizovaný pohon e:HEV produkuje emisie CO2 od 130 g/km (WLTP) a dosahuje spotrebu paliva len 5,7 l/100 km (kombinovaná norma WLTP).
Plne hybridné pohonné ústrojenstvo kombinuje výkonnú lítium-iónovú batériu a dva kompaktné, výkonné elektromotory s novo vyvinutým 2,0-litrovým benzínovým motorom s priamym vstrekovaním paliva v Atkinsonovom cykle, ktoré bez akéhokoľvek zásahu vodiča a upozornenia prepína medzi elektrickým pohonom, hybridným režimom a pohonom spaľovacieho motora. Pri jazde v mestskom prostredí vozidlo väčšinu času jazdí v režime EV-Drive, pričom produkuje nulové emisie a využíva plynulé a citlivé vlastnosti elektrického pohonu. Keď vodič potrebuje silnejšie zrýchlenie, vozidlo sa prepne na hybridný pohon a kolesá poháňa výkonný elektromotor, pričom spaľovací motor generuje potrebnú elektrickú energiu.
Pri konštantných vysokých rýchlostiach, napríklad na diaľnici, sa systém prepne na pohon motora a poháňa ho priamo a efektívne benzínový motor s minimálnymi stratami, podľa potreby s podporou elektromotora. Keď sa požadovaná energia pohonu zvýši smerom k najvyššej rýchlosti, systém sa prepne späť na hybridný pohon, aby sa uvoľnil plný výkon elektromotora. Vo všetkých jazdných režimoch sa rekuperuje energia pri brzdení a spomaľovaní s cieľom zlepšiť celkovú účinnosť, čo vedie k pozoruhodne nízkej spotrebe paliva, najmä pri prerušovanej jazde v premávke. Vďaka vysokej tuhosti kľukového hriadeľa a sekundárneho vyvažovacieho hriadeľa má motor oproti predchádzajúcim generáciám systému e:HEV nižšie vibrácie v celom rozsahu otáčok, čo umožňuje plynulú jazdu v každom jazdnom režime.
Výsledkom vyše 20-ročného vývoja hybridnej technológie spoločnosti Honda je sofistikovaná, ale kompaktná a účinná pohonná jednotka, ktorá kombinuje reakcie a výkon elektromotora s kultivovanosťou benzínového motora s dlhým dojazdom. Vozidlo tak robí skvelý dojem pri jazde v meste aj mimo neho. Poskytuje okamžitú odozvu nielen pri zrýchľovaní z nízkych rýchlostí, ale aj pri vysokých rýchlostiach na diaľnici. Lineárne ovládanie radenia koreluje zvuk motora so zrýchlením G motora, aby sa dosiahol istejší pocit pri akcelerácii, čo predstavuje významný vývoj oproti predchádzajúcim hybridným vozidlám Honda.
Pomocou prepínača pohonu môže vodič plynule prepínať medzi štyrmi jazdnými režimami: „Normal“, „Sport“, „Eco“ a „Snow“ (sneh). Režim Sport zintenzívňuje reakciu na plyn a zlepšuje výkon, zatiaľ čo režim Eco upravuje reakciu na plyn s cieľom zvýšiť úspornosť spotreby paliva. Nový režim Snow (sneh) prispôsobuje charakteristiku odozvy škrtiacej klapky tak, aby vyhovovala jazde na povrchoch s nízkym trením, aby sa znížilo zaťaženie vodiča v náročných podmienkach.
Zdroj: Honda