Autoinak.sk

Nový Peugeot 5008

Nový PEUGEOT E-5008 demonštruje flexibilitu platformy STLA Medium od Stellantisu a je prvým modelom, ktorý ťaží z rozšírenej konfigurácie. Rázvor 2,90 m je mimoriadne veľkorysý, vďaka čomu je veľmi priestranný s celkovou dĺžkou 4,79 m. Inovatívna platforma STLA Medium je navrhnutá tak, aby ponúkala najlepšie služby vo svojej kategórii pre najdôležitejšie kritériá zákazníkov: dojazd (až 660 km), čas nabíjania (20% až 80% za 30 minút), radosť z jazdy, výkon, efektivita a prepojené služby (plánovač ciest, inteligentné nabíjanie, vehicle-to-load, „over-the-air“ aktualizácie).

Nový PEUGEOT E-5008 sa bude vyrábať exkluzívne v závode v Sochaux. Je vybavený ACC batériami vyrábanými v gigafactory vo Francúzsku (Douvrin). Využíva program ALLURE CARE s krytím až 8 rokov / 160 000 km, čo je najdlhšia záruka zo všetkých európskych značiek. Nový PEUGEOT E-5008 sa začne predávať na jeseň 2024. Ponuka zahŕňa dve verzie, Allure a GT, s tromi voliteľnými balíkmi pre jednoduchú voľbu a tromi elektromotormi (210 k, dlhý dojazd 230 k a dvojmotorový pohon 4 kolies s výkonom 320 k), ako aj dve elektrifikované pohonné jednotky, 48V hybrid (136 k) a plug-in hybrid (195 k).

Nový Peugeot 5008
Nový Peugeot 5008

Nový PEUGEOT E-5008 ponúka aerodynamickú siluetu a rafinovaný interiér a zároveň zaisťuje optimálnu účinnosť. Novinka sa vyznačuje silným charakterom SUV, ktorý inšpiruje robustnosť a bezpečnosť v kombinácii s veľmi dynamickou siluetou. Konštrukcia E-5008 naznačuje pohyb. Sklon zadného okna zdôrazňujú sofistikované dizajnové prvky pri bočných stranách a predná časť s novým svetelným podpisom a inovatívnou mriežkou chladiča, ktorá splýva s farbou karosérie. Sofistikovaná mriežka chladiča je zvýraznená štíhlym, elegantným čiernym pásom, ktorý obopína celú prednú časť modelu E-5008 a obsahuje ultra-kompaktné LED svetlomety vo všetkých verziách. Model E-5008 GT je štandardne vybavený novou technológiou PEUGEOT Pixel LED. Automaticky prispôsobuje svetlomety dopravnej situácii a udržiava optimálne osvetlenie bez rušenia ostatných účastníkov cestnej premávky. Nový model E-5008, ktorý pokračuje v inovatívnych prácach, ktoré sa začali na modeloch PEUGEOT 408 a E-3008, má kolesá, ktoré prispievajú k modernému štýlu a aerodynamickým vlastnostiam.

Nový E-5008 má k dispozícii 6 farieb karosérie: modrá Obsession Blue, modrá Ingaro, biela Okenite, čierna Pearl Black, sivá Artense a sivá Titanium Grey. Vo verzii GT je štandardom dvojtónová farba s lesklou čiernou strechou.

Pokiaľ ide o emócie, nový E-5008 na nikoho nezabudne. Vodič je srdcom veľkolepého panoramatického i-Cockpitu® a cestujúci profitujú z výnimočného vnútorného priestoru a pohodlia. Tímy PEUGEOT sa rozhodli spojiť dva z troch základných prvkov i-Cockpitu®: head-up displej a veľkú centrálnu dotykovú obrazovku. Tie sú teraz integrované do zakrivenej panoramatickej obrazovky s jediným 21-palcovým panelom s vysokým rozlíšením, ktorý sa tiahne od ľavej strany palubnej dosky až po stredovú konzolu.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

Tento panoramatický displej sa skutočne vznáša nad palubnou doskou. Náladové LED osvetlenie pod obrazovkou zvýrazňuje „plávajúci“ efekt. Tento 21-palcový širokouhlý displej je umiestnený pre optimálnu ergonómiu a je mierne zakrivený smerom k vodičovi, pričom zostáva dokonale prístupný pre spolujazdca. Kompaktný volant, ktorý je od začiatku kľúčovou súčasťou PEUGEOT i-Cockpit®, bol značne prepracovaný, aby ponúkol ešte viac možností a vyšší komfort jazdy. Svoju kompaktnosť si samozrejme zachoval s modernizovaným dizajnom. Prepracovaný centrálny stred je menší a „izolovaný“ od lúčov volantu, aby poskytoval levitujúci efekt pripomínajúci panoramatickú obrazovku na palubnej doske.

Centrálna časť palubnej dosky obsahuje i-Toggles®, plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá, ktoré je možné naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k desiatim obľúbeným funkciám používateľa: privolanie kontaktu, spustenie navigácie do často používaného cieľa, naladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty klimatizácie atď. Rozpoznávanie hlasu v prirodzenej reči „OK, PEUGEOT“ poskytuje prístup k funkciám infotainmentu, kúrenia a klimatizácie a telefónu. Toto rozpoznávanie hlasu teraz dokáže rozlišovať medzi príkazmi vodiča alebo spolujazdca. Umelá inteligencia, ChatGPT, bude k dispozícii aj na E-5008, aby zabezpečila interakciu medzi cestujúcimi a vozidlom.

Nový PEUGEOT E-5008 je veľmi jednoduchý na riadenie. Vďaka dynamickému nastaveniu podvozka v súlade s tradíciou značky PEUGEOT, je pohodlný a efektívny na hlavných cestách a obzvlášť agilný v meste. Pre uľahčenie manévrovania je model E-5008 štandardne vybavený zadnou kamerou, ktorá vodičovi ponúka dva uhly: pohľad zozadu alebo pohľad z vtáčej perspektívy. Táto kamera je vybavená čistiacou tryskou pre dokonalý obraz za všetkých podmienok.

Na želanie môže byť nový E-5008 vybavený systémom PEUGEOT VisioPark 360°, ktorý poskytuje 360° pohľad na okolie vďaka 4 kamerám umiestneným čo najbližšie k predným a zadným kolesám a 12 senzorom rozmiestneným po celom vozidle. To umožňuje vyhnúť sa akejkoľvek prekážke v blízkosti vozidla. So systémom Drive Assist Plus 2.0 pomáha PEUGEOT E-5008 vodičovi pomocou všetkých senzorov vozidla (kamery, radar atď.) a informácií z pripojeného navigačného systému. Tieto asistenčné systémy sú navrhnuté tak, aby odľahčili pracovné zaťaženie vodiča na viacprúdových cestách, ako sú diaľnice.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

Vďaka veľkorysému rázvoru ponúka nový model E-5008 pozoruhodný priestor na nohy cestujúcich v druhom rade a tretí rad stanovuje nový štandard v segmente C-SUV z hľadiska obývateľnosti. Druhý rad nového modelu E-5008 je vybavený pohodlnými sedadlami , ktoré kombinujú posuvné sedadlo 60/40 s operadlami 40/20/40, čím poskytujú dokonalú kombináciu modularity a pohodlia. Operadlá sedadiel v druhom rade sa sklápajú nezávisle v piatich polohách pre pohodlie cestujúcich na dlhých cestách. Zvláštna pozornosť bola venovaná povrchovej úprave, pričom pre všetky sedadlá radu 2 bola použitá kvalitná výbava.

Prístup k sedadlám v treťom rade je vďaka systému Easy Access neprekonateľný. To umožňuje úplné sklopenie sedadiel v druhom rade a súčasné posúvanie dopredu. Tento nový prvok výrazne zlepšuje prístupnosť k radu 3. Manévrovanie je jednoduché pomocou ovládača umiestneného v hornej časti operadla sedadla. V kombinácii so širokým otvorom, ktorý ponúkajú veľké zadné dvere, tento systém uľahčuje cestujúcim všetkých veľkostí zmestiť sa na sedadlá v treťom rade.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

E-5008 môže pojať až sedem cestujúcich. Rad 3 ponúka skutočnú lavicu s dvoma nezávislými operadlami vybavenými nastaviteľnými opierkami hlavy. Tieto sedadlá ponúkajú skutočný komfort: hrúbku a mäkkosť sedákov, vyššie operadlá a optimalizovaný priestor nad hlavou dospelých. Nový E-5008 ponúka objem kufra 748 dm3 v 5-miestnej konfigurácii, 259 dm3 v 7-miestnej konfigurácii a až 1 815 dm3 v 2-miestnej konfigurácii. Výnimočná modularita, ktorú ponúka sofistikovaná architektúra sedadiel, ho odlišuje a umožňuje širokú škálu konfigurácií medzi druhým radom (lavicové sedadlo 60/40, operadlá 40/20/40) a tretím radom (operadlá 50/50). Nový model E-5008 ponúka obrovskú, plochú podlahu so sklopenými zadnými sedadlami a nakladacou dĺžkou až 2 metre. V 7-miestnej konfigurácii, s nasadeným tretím radom, má nový E-5008 dĺžku kufra 42 cm, jediné vozidlo vo svojom segmente, ktoré pojme rôzne vybavenie a batožinu.

Podlaha kufra za tretím radom sa dá zdvihnúť a uložiť vertikálne za sedadlá, čím sa uvoľní ďalší priestor do hĺbky na uloženie ďalších kufrov a príručnej batožiny. Pod radom 3 sedadiel je dostatok úložného priestoru. S objemom približne 80 litrov je tento priestor ideálny na uskladnenie rôznych predmetov, ktoré nie sú viditeľné zvonku, ako je vaše obľúbené športové vybavenie. Ako príslušenstvo je navrhnutá špeciálna zásuvka na optimálne využitie tohto priestoru.

Copyright Greg Jongerlynck @ ContinentalProductions

DOKONALOSŤ: REFERENČNÁ ELEKTRICKÁ VÝKONNOSŤ

Nový model E-5008 ponúka rad elektrických a elektrifikovaných pohonných jednotiek, ktoré stanovujú štandard v segmente výkonu, a to nielen z hľadiska dojazdu, ale aj výberu, ktorý ponúka zákazníkom. Nový model E-5008, ktorý bol od začiatku navrhnutý ako elektrický model, ponúka rad motorov s nulovými emisiami (cykly WLTP čakajú na schválenie) s elektrickým dojazdom od 500 do 660 km vrátane dvojmotorového pohonu AWD a verzie s dlhým dojazdom.

Tento rad synchrónnych motorov s permanentným magnetom ponúka väčší výkon a lepšiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies ponúkajú 157 kW (345 Nm) alebo 170 kW (345 Nm). 2-motorová verzia s pohonom 4 kolies poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpredu a 80 kW vzadu). Predný motor poskytuje krútiaci moment 345 Nm 345 Nm a zadný motor 170 Nm. 400V lítium-iónová vysokonapäťová batéria chemického zloženia NMC (nikel, mangán a kobalt) je umiestnená pod podlahou a poháňa elektromotor pre trakciu.

Tepelný manažment batérie využíva cirkuláciu chladiacej kvapaliny. To umožňuje ultra-rýchle nabíjanie, optimalizovanú výdrž batérie a dlhšiu životnosť. Tepelné čerpadlo prirodzene zaisťuje príjemnú teplotu pre cestujúcich pri zachovaní energie batérie. Batéria má záruku osem rokov (alebo 160 000 km) na 70% svojej nabíjacej kapacity.

PEUGEOT E-5008 ťaží z novej platformy STLA Medium od spoločnosti Stellantis v konfigurácii, ktorá je v porovnaní s modelom E-3008 rozšírená. Navrhnutý pre elektrické vozidlá koncernu nastavuje nový štandard na trhu.Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ poskytuje rekordnú palubnú energiu medzi kolesami s kapacitou až 98 kWh. Jeho vysokovýkonná konštrukcia, ktorá umožňuje aj efektívnu aerodynamiku (SCx 0,77), znamená, že E-5008 ponúka najlepší dojazd vo svojom segmente (až 660 km).

Nabíjacia zásuvka na ľavom zadnom krídle ponúka pripojenie režimu 2/3 (AC) a režimu 4 (DC). Na nabíjanie striedavým prúdom sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek, ktoré spĺňajú všetky možnosti použitia zákazníkmi a riešenia nabíjania, pričom trojfázová nabíjačka s výkonom 11 kW je štandardom a voliteľná trojfázová nabíjačka s výkonom 22 kW. Pre nabíjanie jednosmerným prúdom prostredníctvom kompresorov prijíma zástrčka režimu 4 nového modelu E-5008 výkon až 160 kW. To umožňuje získať späť 100 km dojazdu len za 10 minút a dobiť z 20% na 80% za 30 minút.

Na podporu svojich zákazníkov pri prechode na plnú elektrifikáciu ponúka PEUGEOT aj nový model E-5008 s hybridným motorom.

E-5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybavený systémom PEUGEOT HYBRID 48V, ktorý pozostáva z benzínového motora novej generácie s výkonom 136 koní spojeného s dvoj-spojkovou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá obsahuje elektromotor. Vďaka akumulátoru, ktorý sa dobíja počas jazdy, ponúka táto technológia dodatočný krútiaci moment pri nízkych otáčkach a zníženie spotreby paliva až o 15 % (5,8 l/100 km v zmiešanom cykle WLTP). Pri jazde v meste dokáže nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 pracovať až 50 % času v 100 % elektrickom režime s nulovými emisiami.

Nový Peugeot 5008

Nový PEUGEOT 5008 rozširuje svoju ponuku pohonných jednotiek o Plug-In Hybrid (195 e-DCS7), ktorý kombinuje elektromotor s výkonom 92 kW a spaľovacím motorom s výkonom 150 k. Jeho vysokokapacitná batéria mu umožňuje dosiahnuť dojazd viac ako 80 km pri jazde v 100 % elektrickom režime. Táto verzia je vybavená 60-litrovou palivovou nádržou, ktorá jej umožňuje pochváliť sa rekordným dojazdom.

Zdroj: Peugeot

Exit mobile version