Štyri kruhy aktualizovali vlajkovú loď rodiny Q v znamení čistého dizajnu a modernizovaných technológií. Upravená estetika exteriéru s novými prednými a zadnými nárazníkmi podčiarkuje silný charakter SUV kupé. Voliteľne dostupný exteriérový balík S line vychádza v ústrety zákazníkom, ktorí túžia po väčšej športovej elegancii. Audi po prvý raz vybavuje model Q8 svetlometmi HD Matrix LED vrátane lasera ako prídavného diaľkového svetlometu. Tieto svetlá sú vybavené digitálnymi dennými svetlami a voliteľnými svetelnými signatúrami. Rozšírenú ponuku svetiel dopĺňajú digitálne zadné svetlá OLED so štyrmi voliteľnými dizajnmi. Nové kolesá, farby, ozdobné vložky a sedadlá s kontrastným prešívaním zvýrazňujú špičkové postavenie vozidla medzi modelmi Q. Cena nového Audi Q8 sa začína na 86 700 eur.
Modernizovaný model Q8 s expresívnym dizajnom je športové a elegantné SUV kupé značky so štyrmi kruhmi. Svojimi čistými tvarmi, veľkorysými plochami a jasnými rozmermi vytvára Q8 dynamický obraz. Krátke previsy a dlhý rázvor vytvárajú športové, elegantné proporcie, ktoré možno zvýrazniť výraznými farbami exteriéru a kolesami. Nezameniteľne mohutný a vzpriamený Audi Singleframe s osemuholníkovým dizajnom teraz zaujme vertikálnymi vložkami. V základnom exteriéri sú usporiadané v tvare slzy a v exteriérovom pakete S line a SQ8 TFSI sú navrhnuté v tvare písmena L. Vďaka tomu je už na prvý pohľad jasné, že Q8 patrí k vrcholným modelom Audi a jasne sa odlišuje od modelov A.
Sebavedomý vzhľad Q8 podčiarkujú nové výrazné vstupy vzduchu, ktoré sú jasne integrované do základnej architektúry vozidla. Audi systematicky zredukovalo dekoratívne prvky pre ešte puristickejší dizajn. Aby sa základná verzia, exteriérový balík S line a model S od seba na prvý pohľad odlíšili, ochrana podbehov, lišty na upevnenie dverí a difúzor v základnom modeli sú v kontrastných farbách, ktoré podčiarkujú robustný vzhľad off-roadu. Novinkou pre všetky jednotky Audi Q8 je výfukový systém s vizuálne atraktívnymi koncovkami výfuku prémiovej kvality. Exteriérový balík S line, ktorý je ešte viac zladený s modelom SQ8 TFSI, vyniká jasne zvýraznenými bočnými vstupmi vzduchu v prednom nárazníku. Singleframe určite zaujme svojou nezávislou farebnou schémou.
Voliteľne dostupné optické balíky Black a Black Plus nastavujú výrazné akcenty v exteriéri okolo Audi Singleframe, lišty Expresívny dizajn a nová technológia osvetlenia – modernizovaná Audi Q8 Expresívny vzhľad zaručuje vysokú rozpoznávaciu hodnotu vlajkovej lode v ponuke SUV značky Audi Individualizácia predných a zadných svetiel prostredníctvom digitalizácie Rozsah výbavy s novými farbami exteriéru, kolesami a ozdobnými prvkami zdôrazňuje dynamicky elegantný vzhľad Expresívny vzhľad zaručuje vysokú rozpoznávaciu hodnotu vlajkovej lode v ponuke SUV značky Audi Individualizácia predných a zadných svetiel prostredníctvom digitalizácie Internal na bočných oknách a predný a zadný nárazník. Navyše sa maska Singleframe dodáva s povrchovou úpravou vo vysokolesklej čiernej farbe.
Inovatívne svetlomety s technológiou HD Matrix LED a prídavným laserovým svetlom, ako aj digitálne denné svetlá umiestnené na hornej horizontálnej hrane dodávajú modelu Q8 ešte sebavedomejší výraz. V spojení s digitálnymi zadnými svetlami OLED, ktoré sú v modeli Q8 k dispozícii po prvýkrát, sa charakter modelu prémiovej triedy stáva ešte zreteľnejším. V zadnej časti spája digitálne zadné svetlá OLED po celej šírke vozidla svetelný LED pás spolu s čiernym vysokolesklým lemovaním a integrovanými kruhmi Audi. Audi Q8 nesie novú, modernú identitu Audi. Konkrétne ide o nové dvojrozmerné kruhy, ktoré mali premiéru v modeli Q8 e-tron. Vizuálne pôsobia svojou väčšou precíznosťou. Namiesto chrómu sú nové štyri kruhy v kontrastnej bielej a čiernej farbe; v rámci voliteľného balíka je biela farba kruhov nahradená tmavosivou, ktorá stále vyzerá ako vysokolesklá čierna. V modeli Q8 je teraz na B-stĺpiku aj označenie modelu, derivátu a technológie.
Audi v rámci aktualizácie modelu rozširuje aj ponuku aplikácií. Prvýkrát môžu cestujúci využívať populárne aplikácie od tretích poskytovateľov (napríklad Spotify alebo Amazon music). Pravidelné aktualizácie softvéru a neustále rozširovanie ponuky aplikácií umožňujú ešte väčšiu individualizáciu informačno-zábavného systému. Obchod s portfóliom aplikácií špecifických pre daný trh rozširuje modulárny súbor nástrojov infotainmentu tretej generácie (MIB 3). Z hľadiska asistenčných systémov vodiča sa výraznej modernizácie dočkal najmä displej okolia. Virtuálny kokpit Audi zobrazuje upozornenie na zmenu jazdného pruhu, upozornenie na vzdialenosť ostatných účastníkov cestnej premávky (nákladné vozidlá, osobné vozidlá a motocykle), asistent pre križovatky a informácie o svetelnej signalizácii online v ohromujúcej kvalite Full HD. Okrem obchodu s aplikáciami a nového displeja okolia sa v rámci produktovej modernizácie rozširuje aj štandardná výbava modelu Q8; štandardom sú teraz okrem iného 20-palcové zliatinové disky, cúvacia kamera, parkovací asistent a asistent diaľkových svetiel a komfortný kľúč.
Iba Audi jazdí ako Audi: takto značka so štyrmi kruhmi vystihuje DNA jazdných vlastností Audi a v prípade modelu Q8 to platí rovnako. Jazdné vlastnosti Q8 definuje päť charakteristík: vyvážené, pevné, kontrolovateľné, presné a bez námahy. Odpruženie, riadenie a pohon, ako aj brzdové a riadiace systémy zohrávajú kľúčovú úlohu pri vytváraní spoľahlivo bezpečného, dynamického a zároveň komfortného zážitku z jazdy. Dokonca aj štandardná výbava s vyváženým odpružením s oceľovými pružinami a reguláciou tlmičov zabezpečuje konzistentné jazdné vlastnosti Q8.
Elektronicky riadené vzduchové odpruženie s plynulým adaptívnym tlmením – adaptívne vzduchové odpruženie alebo adaptívne vzduchové odpruženie sport (štandardná výbava modelu SQ8 TFSI ) – je možné zvoliť ako príplatkovú výbavu. Okrem toho voliteľné riadenie všetkých kolies (štandardná výbava modelu SQ8 TFSI ) zabezpečuje vyššiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú až o päť stupňov v opačnom smere ako predné kolesá. Tým sa znižuje polomer otáčania až o jeden meter a zvyšuje sa obratnosť. Vodič zároveň pociťuje väčšie pohodlie a profituje z lepšej stability pri vyšších rýchlostiach, pretože zadné kolesá sa otáčajú v rovnakom smere ako predné. Na zlepšenie ovládateľnosti modelu Q8 v každodenných situáciách, ako je manévrovanie na parkoviskách alebo v domácej garáži, bol systém riadenia optimalizovaný pre väčšiu ľahkosť.
Ponuku otvára trojlitrový naftový motor 45 TDI quattro s výkonom 170 kW (231 k) a pôsobivým krútiacim momentom 500 Nm, ktorý sa rozprestiera na ploche medzi 1 500 a 3 000 otáčkami za minútu. Audi Q8 45 TDI zrýchli z miesta na 100 km/h za 7,1 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je 226 km/h. Po tomto motore nasleduje výkonnejšia verzia 50 TDI quattro s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Veľké SUV zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 241 km/h. Audi Q8 55 TFSI4 má šesťvalcový motor Otto s objemom tri litre a priamym vstrekovaním paliva, ktorý dosahuje výkon 250 kW (340 k). Poskytuje maximálny krútiaci moment 500 Nm v širokom rozsahu otáčok motora od 1 370 do 4 500. Audi Q8 s preplňovaným benzínovým motorom zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. Svoju elektronicky regulovanú maximálnu rýchlosť dosahuje pri 250 km/h. Všetky motory V6 v Audi Q8 spolupracujú s osemstupňovou prevodovkou tiptronic, permanentným pohonom všetkých kolies quattro a mild-hybridným systémom, ktorý v Internal zákazníckej prevádzke dokáže dosiahnuť výhodu v spotrebe paliva až do 0,5 litra na 100 km. Jeho kľúčovými komponentmi sú lítium-iónový akumulátor a remeňový alternátorový štartér (BAS), ktorý dodáva energiu 48 V hlavnému elektrickému systému SUV kupé. Pri spomaľovaní rekuperuje BAS až osem kW, ktoré dodáva do batérie. V rozmedzí 55 až 160 km/h môže Q8 jazdiť s vypnutým motorom až 40 sekúnd, keď vodič stiahne nohu z plynu. Po brzdení systém BAS rýchlo a veľmi pohodlne znovu naštartuje šesťvalec. Štart-stop sa začína už pri rýchlosti 22 km/h.
Nový model SQ8 TFSI sa posúva v športovom duchu ešte ďalej – zaujme prepracovaným spojlerom na prednom nárazníku, ako aj športovo vyzerajúcim ochranným krytom vpredu a výrazným difúzorom vzadu. Singleframe vyniká vertikálnymi vložkami v tvare písmena L v športovom farebnom prevedení. Väčšie otvory na prívod vzduchu sú po celej svojej ploche vybavené voštinovými mriežkami. Pre Audi je charakteristické, že sa rozhodlo pre športový hliníkový vzhľad krytov vonkajších spätných zrkadiel, vložiek v Singleframe a lemovania bočných vstupov vzduchu. Rovnaká farebná schéma je použitá aj pre vložku v bočnej lište. Pre SQ8 TFSI je možné objednať aj balíky Black a Black plus optika. V rámci modernizácie produktu teraz SQ8 TFSI1 poháňa osvedčený motor 4.0 TFSI s výkonom 373 kW (507 k) a krútiacim momentom 770 Nm s rýchlo radiacou osemstupňovou prevodovkou tiptronic a trvalým pohonom všetkých kolies quattro.
S týmto motorom SQ8 TFSI1 zrýchli z nuly na 100 km/h len za 4,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky regulovaná na 250 km/h. Svojím poradím spaľovania 1-3-7-2-6-5-4-8 poskytuje motor 4.0 TFSI charakteristický športový a zvučný zvuk. Pri nízkom až strednom zaťažení a zrýchľovaní – od 160 do 250 Nm a medzi 950 a 2 500 ot/min s maximálnou požiadavkou na krútiaci moment 145 Nm – systém cylinder on demand deaktivuje valce 2, 3, 5 a 8 na vyšších prevodových stupňoch vypnutím vstrekovania a zapaľovania a uzavretím sacích a výfukových ventilov. Proces prepínania trvá len milisekundy a vodič si ho prakticky nevšimne. V režime štyroch valcov sa pracovné body v aktívnych valcoch posunú na vyššie zaťaženie, čo zvyšuje tepelnú efektivitu, zatiaľ čo deaktivované valce ich nasledujú v podstate bez strát, ako plynové pružiny. Keď vodič stlačí plynový pedál, deaktivované valce sa okamžite znovu aktivujú.
Na dosiahnutie športového zvuku je na každej výfukovej rúre klapka, ktorá moduluje zvuk v závislosti od zaťaženia a rýchlosti otáčok. Na dosiahnutie ideálneho zážitku z jazdy si vozidlo vyžaduje nielen prvotriedne motory, ale aj vynikajúce komponenty odpruženia. Vo voliteľnom balíku pokročilého odpruženia môžu zákazníci využívať aj športový diferenciál. Pri prejazde zákrutou vo vysokej rýchlosti využíva dve viackotúčové spojky na presun krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami, pričom väčší podiel má koleso na vonkajšej strane zákruty, ktoré má lepšiu priľnavosť. Vďaka tomu je ovládanie ešte ľahšie a presnejšie, tzv. vektorovanie krútiaceho momentu. Pri zatáčaní alebo zrýchľovaní v zákrute sa športové SUV kupé doslova tlačí do zákruty, čím sa minimalizuje tendencia k nedotáčavosti.
Druhým komponentom balíka je elektromechanická aktívna stabilizácia náklonu (eAWS). Tu sú obe nápravy vybavené kompaktným elektromotorom spojeným s prevodovkou. Ten rozdeľuje stabilizátor na dve polovice. Pri priamej jazde im umožňuje pracovať do značnej miery nezávisle od seba, čo znižuje pohyby karosérie na nerovných cestách. Pri športovej jazde však elektromotor spôsobuje, že sa obe polovice otáčajú v opačných smeroch, a tak pracujú spoločne ako jeden celok. To znamená, že vozidlo sa podstatne menej nakláňa do zákruty a reakcie riadenia sú presnejšie. Systém eAWS je napájaný 48-voltovým superkondenzátorom. Kompaktná, ľahká jednotka na uskladnenie energie, ktorá dokáže absorbovať a uvoľniť vysoké prúdy vo veľmi krátkom čase, dodáva dvom elektromotorom maximálny výkon 1,5 kW pre každý z nich.
Internal Audi SQ8 TFSI vychádza z výrobnej linky s 21-palcovými diskami a pneumatikami 285/45 v štandardnej výbave. Alternatívne Audi a Audi Sport ponúkajú ďalšie 21- a 22-palcové kolesá. Najväčšou dostupnou ponukou sú 23-palcové kolesá s pneumatikami 285/35. Pre väčšiu rozmanitosť ponúka Audi pre SQ8 TFSI nové 23-palcové disky z ľahkých zliatin, ktoré sú špeciálne navrhnuté pre športový vzhľad vozidla. Brzdové kotúče na prednej náprave majú priemer 400 milimetrov; na zadnej náprave merajú 350 milimetrov. Na čiernych brzdových strmeňoch, ktoré sa na želanie dodávajú v červenej farbe, je logo S, ktoré definuje vzhľad Audi na prednej náprave.
Zdroj: Audi