Tri diamanty sa po relatívne komplikovanom období opäť nadýchli z plných pľúc. Fanúšikov značky Mitsubishi zároveň teší, že Japonci okrem primárneho ázijského trhu nakoniec nezanevreli ani na náš geografický priestor. V Európe sa môžeme po rokoch, naopak, tešiť na výraznú Mitsubishi modelovú ofenzívu. S odmyslením si faceliftovaného plug-in hybridu Eclipse Cross sa aj u nás už o pár mesiacov dočkáme aj očakávaného príchodu novej generácie veľkého SUV Outlander. Spomenutú modelovú ofenzívu, ale už prednedávnom odštartovali dve koncepčne zaujímavé novinky, ktoré vzišli z aliančnej spolupráce a sú prispôsobené nárokom európskeho publika. Znovuzrodený malý hatchback o označením Colt dopĺňa aj ďalšie slávne meno v podobe druhej generácie Mitsubishi ASX. Nový model sa teraz prispôsobil viac mestu a v porovnaní so svojim predchodcom zaujme aj množstvom moderných technológií a digitálnych hračiek. Pri prvom stretnutí sme preverili jeho full-hybridnú verziu.
Nové Mitsubishi ASX s modernou full-hybridnou motorizáciou 1,6 Hybrid skombinovanou s unikátnou automatickou multimódovou prevodovkou, pohonom predných kolies a vrcholnej výbave Instyle nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Mitsubishi.
Rýchle fakty:
- Aj keď to ešte pred pár rokmi so značkou Mitsubishi nevyzeralo v Európe príliš perspektívne, tak karta sa obrátila, a Japonci plánujú v našom priestore v najbližšom období ofenzívu nových modelov.
- Na jej počiatku stoji v celkovom poradí druhá generácia obľúbeného modelu ASX. Novinka v segmente malých SUV vynikla expresne rýchlo, a to aj vďaka aliančnej spolupráci s využitím obľúbeného a zároveň spoľahlivého francúzskeho základu.
- Po vizuálnej stránke sa nové Mitsubishi ASX od svojho služobne staršieho, ale zároveň stále sviežeho francúzskeho súrodenca odlišuje len v drobných detailoch na čele so svojou brand identitou.
- V porovnaní s pôvodným modelom je druhá generácia Mitsubishi ASX výrazne modernejšia aj v interiéri. Vzhľadom na segmentovú príslušnosť novinka prekvapuje príjemne priestrannú kabínu s množstvom moderných a dnes tak preferovaných digitálnych hračiek.
- Tri diamanty sa v minulosti okrem sofistikovaného pohonu všetkých kolies preslávili aj inováciami na poli plug-in hybridných motorizácií. Daný trend rozvíja aj nové Mitsubishi ASX. Okrem zástrčkovej verzie je tu k dispozícii aj široké spektrum klasických motorizácií. Pomyslenú zlatú strednú cestu reprezentuje testovaný a technologicky dospelý full-hybrid s precízne vyladenými jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou paliva.
Fotogaléria Mitsubishi ASX
Automobilka Mitsubishi je pre mnohých synonymom pre povestnú japonskú spoľahlivosť. Jadro jej modelovaného portfólia už tradične vypĺňajú modely s vyššou svetlosťou podvozka. Veľmi obľúbeným automobilom, ktorý spĺňal obe spomenuté kritéria je aj model ASX (Active Sport X-over). Prvá generácia rovnomenného SUV kompaktných rozmerov uzrela svetlo sveta v roku 2010. Aj v našom priestore extrémne populárny automobil vydržal v európskej ponuke troch diamantov vďaka viacerým modernizáciám až do minulého roka. Zaujímavosťou je, že v iných častiach sveta sa zároveň identický automobil predáva dodnes.
Novým európskym pokračovaním danej tradície sa stala z hľadiska emisnej politiky citeľne prívetivejšia druhá generácia. V oficiálnej podobe spoznali v minulom roku a na našom trhu sa objavila len prednedávnom. Nové Mitsubishi ASX sa po rozmerovej stránke radí už do segmentu malých SUV určených prioritne do mesta. Danému prostrediu sa prispôsobil aj pohon, ktorý na rozdiel od pôvodného modelu nedostal žiadny 4×4 ekvivalent. Danú skutočnosť novinka kompenzuje záplavou moderných technológií na čele s efektnými digitálnymi hračkami a dobre fungujúcimi asistenčnými systémami.
ASX s poradovým číslom dva je postavene na sofistikovanejšej verzii aliančnej platformy CMF-B, ktorá už automaticky počíta aj so zástavbou elektrifikovaných motorizácií. Tri diamanty tu zároveň nijako netaja, že novinka je veľmi blízkym príbuzným populárneho modelu Renautl Captur. Spoločnú predlohu s francúzskym základom v prípade „japonskej“ verzie na prvý pohľad pripomínajú len minimálne dizajnové rozdiely. Mitsubishi si napriek tomu zvolilo svoju vlastnú výbavovú politiku s rozumne odstupňovanými verziami. Úpným štandardom testovaného exempláru sa stáva aj záručná, resp. garančná politika s japonským rukopisom.
Nové Mitsubishi ASX zaujme reálne pestrou paletou pohonných jednotiek. Jej základom je prepĺňaný benzínový 3-valec 1,0 MPI-T s výkonom 91 koní, ktorý sa kombinuje so 6-st. manuálnou prevodovkou. Hierarchicky vyššie sa nachádza moderný benzínový 4-valec 1,3 DI-T s mild hybridnou výpomocou. Pri verzii so 6-st. manuálom je vyladený na výkon 140 koní a so 7-st. automatom už ponúka 158 koní. Ešte viac elektrifikácie následne zastrešuje dvojica plnohodnotných hybridov, kde ako základ poslúžil atmosférický 4-valec. Testovaná full-hybridná verzia s komerčným označením 1,6 Hybrid disponuje výkonom 143 koní. Špičkou modelového radu je nakoniec externe nabíjateľná motorizácia 1,6 Plug-in hybrid s výkonom 159 koní. Obe hybridné verzie zároveň spolupracujú s konštrukčne unikátnou multimódovou automatickou prevodovkou.
Pútavé dizajnové balenie
Kým pôvodný model ASX bol skôr drsný a opticky konzervatívny, tak aktuálna novinka má už viac v hľadáčiku dnes tak preferovaný štýl a imidž. Pozornému oku v tejto súvislosti neunikne takmer identická podoba so svojou služobne staršou aliančnou dvojičkou. Plánovaný facelift, ktorý by mal uzrieť svetlo sveta už onedlho už počíta s o niečo väčšou dávkou vizuálnej originality.
Predné partie malého SUV s logom troch diamantov ponúkajú o niečo drsnejší nádych. Medzi najzásadnejšie optické zmeny sa tu okrem loga Mitsubishi radí aj prepracovaná predná maska. Toto riešenie necháva s sumári viac vyniknúť geometrickú siluetu s motívom troch diamantov. Vďaka svojím „šípovým“ lamelám maska čiastočne evokuje tradičné dizajnové riešenie s názvom Dynamic Schield. Na danú siluetu opticky nadväzuje aj svetelná technika, ktorá si po pôvodnom darcovi orgánov zachovala aj atraktívny bumerangový výbežok zasahujúci až do modulu nárazníka. Z funkčnej stránky musím v danej kategórii vozidiel pochváliť veľmi slušný svetelný výkon full-LED svetlometov. Vo vyšších výbavách už automaticky disponujú aj komfortnou funkciou prepínania diaľkového módu. Predný nárazník ozvláštňujú reálne funkčné postranné prieduchy s dynamickým nádychom. Príslušnosť ku kategórii SUV, resp. crossoverov tu najviac evokuje ochranné oplastovanie spodnej hrany nárazníka.
Atraktívne a príťažlivo pôsobí nové Mitsubishi ASX aj pri pohľade z profilu. Športový nádych v tomto priestore navodzuje postupne sa zužujúca línia bočného presklenia. Predný blatník ozvláštňuje falošný element v tvare prieduchu. Hneď za ním si našiel svoje miesto štítok známy aj z iných modelov troch diamantov, ktorý upozorňuje na elektrifikovanú pohonnú jednotku v útrobách vozidla. Efektný nádych testovanej konfigurácie ešte viac vyšperkovalo príplatkové dvojfarebné lakovanie. Prenikavej červenej metalíze s dovetkom Sunrise sekunduje kontrastne čierna strecha. SUV nádych aj v tomto priestore pripomína ochranné oplastovanie, ktoré okrem prahov zdobí aj lemy svalnato vystúpených blatníkov. Pri vyšších vybavových verziách ich automaticky vypĺňajú dizajnovo atraktívne 18-palcové disky z ľahkých zliatin. „Japonská“ novinka môže mať v rámci originálneho príslušenstva aj masívne nášľapné prahy. Pri prioritne mestskom crossoveri mi ale daný výbavový prvok nedáva príliš veľký zmysel.
Moderne a zároveň odolne pôsobí novinka aj zozadu. Efekt optickej robustnosti aj v tomto priestore násobia vytiahnuté boky karosérie, ktoré plynule prechádzajú do masívneho nárazníka. Dynamický nádych tu okrem decentného strešného spojlera dotvárajú úzke koncové LED svetlomety v tvare bumerangu. Prítomnosť k rodine troch diamantov v zadnej časti pripomína sebavedomý nápis Mitsubishi, ktorý vypĺňa centrálnu časť dverí batožinového priestoru.
Moderný interiér so solídnym priestorom
Identický recept ako pri zovňajšku, využíva nové Mitsubishi ASX aj v interiéri. Testovaný exemplár sa aj v kabíne spolieha na overený koncept a od aliančného súrodenca ho aj v tomto priestore prioritne odlišuje pozmenená korporátna identita.
Ako užitočné dedičstvo tu možno označiť hneď niekoľko veľmi dobre vymyslených výbavových prvkov. Do tejto kategórie radím napríklad sofistikovaný bezkľúčový prístup. Pri tejto funkcii automaticky odpadá nutnosť dotýkania sa senzorov na kľučkách, nakoľko ASX automaticky odomkne všetky dvere už po priblížení sa k vozidlu. To isté pravidlo platí aj pri zamknutí. Už vyššie spomenuté príplatkové nášľapné prahy štandardne urastení dospelí pri vstupe na palubu s určitosťou nevyužijú no zároveň ich ani neobmedzujú. Opticky drsný offroad prvok ale pri nepriaznivom počasí eliminuje výhodu pomerne dôkladnej konštrukčnej ochrany dotknutej časti karosérie v podobe prekrytia prahov.
Koncepčne moderný koncept interiéru s dominantnou vertikálnou obrazovkou v optike segmentu malých SUV prekvapuje svojim adekvátnym kvalitatívnym nádychom. Precízne dielenské opracovanie pri vrcholnej výbave Instyle dopĺňa autentický obklad palubnej dosky, ako aj v princípe na dotyk príjemné materiály. Výsadou vyšších verzií je aj prítomnosť efektne zabudovaného ambientného podsvietenia, ktorého farebnú škálu si je možné personálne prispôsobiť.
S prvou generáciou modelu ASX spája jeho moderného nástupcu hneď niekoľko ergonomicky príjemných riešení. Sem radím napríklad aj samostatný, prehľadný a koncepčne jednoduchý modul klimatizácie. Konzervatívnejšie orientovaní používatelia tu s určitosťou ocenia aj stále adekvátny počet klasických tlačidiel, prostredníctvom ktorých je možné ovládať dôležité funkcie vozidla. Výnimkou je v tomto smere ale tradičné „francúzske“ riešenie združeného ovládača palubného audia a telefónu situovaného na stĺpiku riadenia vpravo pod volantom. Za všeobecne silnú stránku novinky možno označiť aj koncept rozumne navrhnutých odkladacích priečinkov.
Modernú digitálnu dobu pri vyšších výbavách podčiarkuje vrcholná verzia prístrojového panela s peknou a zároveň jemnou grafikou. Motív dvoch základných vyobrazovacích layoutov s „budíkovou“ tematikou sa mení v závislosti od zvoleného režimu jazdy alebo personálneho nastavenia. V rámci vyobrazenia preferovaného obsahu je tu k dispozícii napríklad aj funkcia asistenčných systémov či náhľad mapového podkladu.
Ešte viac digitálnych variácií ponúka už spomenutá centrálna dotyková obrazovka infotainmentu SDA. Vrcholná verzia s priemerom 9,3 palca už disponuje vstavanou navigáciou, ako aj podporou modernej mobilnej konektivity fungujúcej aj bez káblového prepojenia. Systém si okrem grafickej stránky zaslúži pochvalu aj za adekvátne pohotové reakcie na dotyk. Veľkou výhodou je aj prakticky úplná sloboda usporiadania dostupných widgetov jednotlivých obrazoviek podľa osobných preferencií či komunikácia v slovenskom jazyku. Hybridnému pohonu v útrobách je prispôsobená samostatná záložka so zaujímavými štatistickými údajmi. Kvalita výstupu z cúvacej kamery v princípe vyslovene nenadchne, no zároveň ani neurazí.
Aj keď nové Mitsubishi ASX patrí z rozmerového hľadiska k zástupcom B-SUV segmentu, tak konštruktérom sa tu podarilo veľmi dobre využiť ponúkaný priestorový potenciál. Prítomnosť k spomenutej kategórii najviac pripomína parameter vnútornej šírky. Výhodou testovaného exempláru je pomerne vysoký a takmer až dospelý SUV posed. Príjemný rozhľad z miesta vodiča ešte viac vylepšili relatívne tenké a-stĺpiky v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel.
Predné sedačky so štandardným tvarovaním a len decentným náznakom bočného vedenia ponúkajú príjemný komfort sedenia. Pri dlhých presunoch by som pri mojej výške cca 185 cm už ale predsa len privítal o niečo dlhší sedák. Vyšších pasažierov tu už môže čiastočne limitovať aj priestor pre hlavy. Pod daný stav sa v citeľnej miere podpísala efektná panoramatická strecha, ktorá je už štandardnou súčasťou najvyššej výbavy.
Vzhľadom na príslušnosť k segmentu malých SUV poteší nové Mitsubishi ASX aj plne akceptovateľným priestorom v druhom rade. Okrem detí sa tu adekvátne pohodlne prepraví aj dvojica štandardne urastených dospelých. Celkový dojem z príjemne mäkkého čalúnenia zadnej lavice pri dlhších presunoch v druhom rade kazia pomerne vystúpené úchyty bezpečnostných pásov. O niečo väčší uhol otvorenia by som privítal pri zadných dverách.
Spomenutý priestorový limit vnútornej šírky pripomína aj absencia centrálnej lakťovej opierky. Za dospelé riešenie možno v prípade zadných pasažierov na druhej strane označiť prítomnosť samostatných výduchov ventilácie, ktoré dopĺňajú zdrojové koncovky. Celkovú variabilitu ešte viac vylepšuje možnosť posúvania zadnej lavice v pomerne širokom rozsahu.
Nároky bežnej rodiny dokáže novinka značky Mitsubishi uspokojiť aj z hľadiska dobre prístupného batožinového priestoru. Symetrický tvar dopĺňa precízny obklad bočných sien. Základná kapacita testovanej full-hybridnej verzie dosahuje slušných 326 až 440 litrov. Druhý spomenutý parameter je k dispozícii pri posunutí zadnej lavice celkom dopredu. Celkovo príjemnú praktickú orientáciu tu okrem háčikov na tašky ešte viac vylepšuje polohovateľná medzipodlaha. Vďaka tomuto riešeniu je pri sklopených delených operadlách v druhom rade k dispozícii takmer ideálna rovina. Maximálna prepravná kapacita následne dosahuje 1149 litrov. Hybridné verzie sa už automaticky dodávajú výhradne s opravnou sadou.
Na prvý pohľad ambicióznu cenovku testovaného hybridného Mitsubishi ASX v najvyššej výbave Instyle pri podrobnejšou skúmaní cenníka kompenzuje reálne bohatá výbava. Už v úplnom hybridnom základe Invite je k dispozícii široká paleta asistenčných systémov, tempomat, parkovacie senzory, cúvacia kamera, automatická klimatizácia či bezkľúčový prístup. Vrcholná verzia Instyle k tomu okrem digitálnych hračiek, koženého čalúnenia či vyhrievaných predných sedadiel a volantu, pridáva bez nutnosti ďalšieho doplácania aj rozšírený balík asistenčných systémov MI-Pilot, elektrické ovládanie sedadla vodiča, panoramatickú strechu, indukčné nabíjanie smartphonu či pekne hrajúce audio Bose. Zaujímavým benefitom nového modelu z dielne troch diamantov je aj nadštandardný záručný servis.
Šoférsky príjemný a zároveň úsporný hybrid
Nové Mitsubishi ASX dnes v princípe veľmi dobre zapadá do filozofie tejto japonskej automobilky. S odmyslením si faktu, že ide o dnes tak populárny módny crossover, zaujme testovaný exemplár prioritne svojim elektrifikovaným pohonom. Práve tzv. zástrčkové plug-in hybridy patria dlhodobo k výkladnej skrini technológií troch diamantov. Novinka okrem daného typu pohonu zároveň v prípade značky Mitsubishi prichádza aj s jej európskou premiéru v kategórií cenovo dostupnejších tzv. samonabíjacích full-hybridov.
Mimo dnes tak trendovej elektrifikácie pohonu dokáže novinka v portfóliu troch diamantov zaujať aj ako automobil s veľmi dobre odladenými jazdnými vlastnosťami. V tejto disciplíne patrí nové ASX medzi najlepšie jazdiacich zástupcov v kategórie malých SUV modelov. Konštrukcia podvozku s kolesami umiestenými takmer až v rohoch karosérie využíva aj pri full-hybridnej verzii klasický recept s jednoduchším uchytením zadnej nápravy.
Napriek prítomnosti elektrických komponentov pohonu si novinka zachovala stále veľmi príjemnú pohotovostnú hmotnosť na úrovni tesne nad 1,4 tonovou hranicou. Aj s prispením pocitovo príjemnej „ľahkonohosti“ zvláda testovaný exemplár reálne precízne odfiltrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. V rámci crossover testu ma v tejto súvislosti prekvapila aj suverénna práca podvozka aj pri svižnejšej jazde po hrboľatej lesnej ceste. Tu som okrem tuhosti karosérie ocenil aj precíznu ovládateľnosť.
Novinka značky Mitsubishi funguje zároveň veľmi dobre aj pri svižnejšej jazde po zakrútených okresných komunikáciách. Pri temperamentnejšom nájazde do tiahlej zákruty tu možno v prípade testovaného exempláru aj napriek vyššej stavbe karosérie počítať s plne akceptovateľnými náklony karosérie. Vyladenie podvozka tak pôsobí v sumári príjemne suverénnym dojmom, ktorý pocitovo výrazne prevyšuje výkonové parametre full-hybridného pohonného reťazca.
Prioritnou doménou hybridného konceptu pohonu je užívateľská racionalita spojená s predvídavým štýlom jazdy. Veľmi častá asistencia elektromotora sa prioritne v meste a na okreskách podpísala aj pod celkovú kultivovanosť spojenú s príjemným odhlučnením priestoru pre posádku. S pocitovo výraznejším aerodynamickejším ruchom obtekajúceho vzduchu tu ale na druhej strane treba počítať pri jazde na diaľnici.
Full-hybridný pohon, ktorý si už osvojila aj značka Mitsubishi sa vyznačuje pomerne unikátnou konštrukciou. Jeho základom je konštrukčne odolný atmosférický 4-valec o objeme 1,6 litra a výkonom 94 koní. Spaľovací motor mimochodom pochádza z vývoja motorárov z krajiny vychádzajúceho slnka. Vďaka nepriamemu vstreku paliva je ideálny na použitie vo full-hybride, ako aj na prioritne mestské využívanie s prevažne kratšími trasami. O elektrický doping 69 koní sa tu starajú hneď dva komponenty. Menší štartér-generátor dopĺňa hlavný elektromotor zabudovaný priamo v prevodovke. Ten dokáže počas jazdy pomerne často samostatne poháňať vozidlo. Kombinovaný systémový výkon dosahuje racionálnych 143 koní.
Aj napriek výkonovej porcií, ktorá dnes v papierovej rovine nebudí žiadny prehnaný rešpekt, dokáže nové Mitsubishi ASX v praxi prekvapiť až nečakane príjemnou dynamikou. Hlavnou výhodou elektrického dopingu sú pocitovo ostré a prakticky okamžité reakcie plynového pedála pri rozjazdoch z miesta. Elektrický doping je zároveň jasne cítiť vždy aj pri svižnej akcelerácii v nižších rýchlostiach. V pružných zrýchleniach vo vyššom rýchlostnom tempe už od pohonného reťazca logicky nemožno očakávať žiadne prehnané zázraky. Testovaný exemplár napriek tomu v teste vyslovene nesklamal ani v disciplíne bezpečných predbiehacích manévroch na okresných komunikáciách.
Pri prudšom zošliapnutí pedála akcelerátora dokáže u nadšencov šoférovania vyvolať nenápadný úsmev na tvári aj dnes už pomerne ojedinelý atmosférický zvukový prejav benzínového 4-valca. O precíznu súhru komponentov pohonu sa stará konštrukčne unikátna a zároveň ľahká multimódová automatická prevodovka. Testovaný automat si vystačí aj bez klasickej spojky, ktorú nahrádzajú tzv. elektronické aktuátory. Oproti mojej prvej skúsenosti s daným typom automatickej prevodovky musím v prípade novinky s logami Mitsubishi pochváliť značný progres jej celkového vyladenia. Ten sa v praxi prejavil už veľmi kultivovanými a zároveň nenápadnými preradeniami jednotlivých prevodov.
Pre spaľovací motor sú v tomto prípade určené štyri samostatné prevody a elektromotor pracuje s ďalšími dvoma. Práve dva elektrické prevody sa podpísali pod až nečakane časté využívanie elektrického pohonu aj pri vyššom rýchlostnom tempe vrátane diaľnice. Na daný stav vodiča vždy upozorní aj svietiaci piktogram EV na prístrojovom paneli.
Zásobárňou elektrickej energie pre elektromotor je rozmerovo kompaktná batéria umiestená v zadnej časti podlahy s kapacitou „len“ 1,2 kWh. Sofistikovanosť testovaného full-hybridného systému podčiarkuje efektívna a zároveň prirodzene pracujúca rekuperácia. Okrem klasickej práce s brzdovým pedálom je jej spestrením intenzívnejší mód B. Danú nadstavbu som s obľubou využíval nielen pri dlhšom klesaní, ale aj pri predvídavom „dobrzďovaní“ napríklad v mestskej premávke. V prípade dostatočnej kapacity akumulátora je možné prostredníctvom tlačidla EV aj „pevné“ aktivovanie jazdy na elektrinu. V danom režime v kombinácií s mestskou premávkou sa mi podarilo pri predvídavej jazde absolvovať približne kilometrovú vzdialenosť v čisto elektrickom režime.
Charakteristiku jazdy nového modelu ASX dokáže ovplyvniť aj preferovaná voľba jazdného režimu. Impulzívnejší športový režim dopĺňa benevolentnejší mód Eco. Počas testu som, ale najviac využíval východiskové nastavenie My Sence. V danom rozhraní si je možné okrem odozvy posilňovača riadenia nastaviť aj preferovanú atmosféru na palube. Zaujímavým spestrením jazdných režimov je možnosť aktivácie šetrenia aktuálne kapacity v hybridnej batérii.
Nové Mistubishi ASX nemá vďaka absencii pohonu 4×4, v porovnaní so svojim predchodcom, žiadne prehnané terénne ambície. Zárukou určitej dávky slobody mimo spevnených ciest je ale aj v tomto prípade vyššia svetlá výška na úrovni 174 mm v nezaťaženom stave. V porovnaní s pôvodným modelom má ale novinka celkom jednoznačne navrch v disciplíne moderných a zároveň veľmi dobre fungujúcich asistenčných systémov zastrešených v balíku MI Pilot, na čele s adaptívnym tempomatom. Pri temperamentnej jazde na okreskách chcem v tejto súvislosti pochváliť prítomnosť samostatného tlačidla v ľavej časti palubnej dosky, ktorých sa dá jednoducho a pohotovo nastaviť, resp. deaktivovať funkcia monitorovania jazdných pruhov.
Ako najväčší benefit full-hybridného Mitsubishi ASX možno v sumári označiť sympatickú spotrebu paliva. Ako až nečakane úsporná sa novinka počas testu odprezentovala v meste a na okreskách. V prvom prípade vyobrazil palubný počítač apetít 5,0 l/100 km. V druhom prípade, resp. mimo mesto to bolo len 4,5 l/100 km. Sklamaním v tejto súvislosti určite nie je ani diaľničná spotreba na úrovni 6,8 litra. Výsledne kombinovaný priemer sa na konci testu v režime bez prílišného snaženia nakoniec ustálil na sympatickej hodnote 5,5 l/100 km.
A náš celkový dojem?
Druhá a svojou podstatou trochu kontroverzná generácia Mitsubishi ASX je v sumári moderný a koncepčne zaujímavý malý crossover so suverénnymi jazdnými vlastnosťami. Novinka dokáže na konci dňa osloviť aj úplne nových zákazníkov. Potencionálne najväčšiu slabinu v podobe len minimálnej odlišnosti od svojho aliančného súrodenca kompenzujú nielen tradičné záručné benefity troch diamantov, ale aj veľmi dobre fungujúci full-hybridný pohon.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Mitsubishi ASX 1,6 Hybrid Instyle
Dĺžka: 4 227 mm
Šírka: 1 797 mm
Výška: 1 567 mm
Rázvor: 2 639 mm
Objem kufra: 326-440 litrov
Motor: zážihový full-hybrid
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 105/143
Krútiaci moment Nm: 255
Pohotovostná hmotnosť: 1440 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Prevodovka: automatická multimódová
Počet stupňov: 4+2
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 4,7 – 4,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 5,5 / 100 km
Pneumatiky: Goodyear Efficient Grip Performance
Verzia/zvýhodnená cena
Mitsubishi ASX 1,6 Hybrid Instyle (testovaný model) od 32 850 €
Mitsubishi ASX 1,6 Hybrid Invite od 26 950 €
Mitsubishi ASX 1,0 MPI-T Inform (6 MT) od 20 450 €