Od predstavenia nového Mercedes-AMG GLC SUV uplynulo niekoľko týždňov a značka vysokovýkonných a športových vozidiel predstavuje nové GLC kupé. Tento model dopĺňa úspešný konštrukčný rad stredne veľkých vozidiel Mercedes-AMG a svojou kombináciou dynamickej elegancie a charakteristických prvkov značky AMG prináša ďalší vrchol modelového portfólia. Výrazné proporcie a vzrušujúce plochy podčiarkujú nezameniteľný vzhľad, ktorý je doplnený hodnotným interiérom.
Na výber sú dva výkonné modelové varianty: model GLC 63 S E PERFORMANCE kupé ako prvé vysokovýkonné hybridné SUV kupé na trhu má systémový výkon 500 kW (680 k). Základným modelom je GLC 43 4MATIC kupé s výkonom 310 kW (421 k) a krátkodobým zvýšením výkonu o 10 kW (14 k) prostredníctvom remeňom poháňaného štartovacieho generátora. K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj bohatá sériová výbava zahŕňajúca riadenie zadnej nápravy, náhon na všetky kolesá, prevodovku AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením.
Hlavným znakom nového vozidla Mercedes-AMG GLC kupé je športová silueta s plynulým prechodom do zadnej časti. Predné svetlomety v hornej časti nadväzujú na obloženie chladiča špecifické pre AMG, čím zdôrazňujú šírku vozidla. Spojler predného nárazníka AMG s dizajnom krídla prúdového lietadla a veľkými vstupmi vzduchu, vertikálnymi plutvami a prídavnými krídelkami má výrazný originálny vzhľad. Presne tvarované bočné hrany zdôrazňujú športové proporcie, ako aj mohutné podbehy kolies.
Obloženia výrezov kolies vo farbe karosérie a bočné obloženia prahov AMG sú harmonicky začlenené do elegantného základného tvaru. Suverénny prejav vozidla je zvýraznený aj širokým rozchodom kolies a plošne lícujúcimi kolesami s veľkosťou 19, 20 alebo 21 palcov. Viaceré z kolies ponúkaných priamo z výrobného závodu sa vyznačujú osústružením do leskla a dvojfarebnými povrchmi. Ako mimoriadna výbava sú okrem iného k dispozícii aj optimalizované nášľapné dosky a mnohé ďalšie balíky.
Dvojdielne zadné svietidlá majú čierno-tmavočervený spojovací prvok a pri pohľade zozadu vizuálne rozširujú vozidlo. Energický dojem umocňujú aj prvky ako špecifický spojler zadného nárazníka z dielne AMG so vzhľadom difúzora (GLC 43), prípadne s prídavnou doskou difúzora (GLC 63 S), ako aj dve dvojité koncovky výfuku (s kruhovým prierezom pre model GLC 43 a lichobežníkovým prierezom pre GLC 63 S).
Interiérové prvky charakteristické pre značku AMG, ktoré vozidlu dodávajú športový vzhľad O športový charakter interiéru sa postarajú sedadlá AMG so svojráznym vzhľadom a poťahmi z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna MICROCUT AMG. Na želanie je k dispozícii koža a koža napa s vyrazeným erbom AMG na predných opierkach hlavy. Na želanie sú k dispozícii aj sedadlá AMG Performance.
V tejto súvislosti treba spomenúť aj sériový volant AMG Performance potiahnutý kožou napa (GLC 43) alebo kombináciou koža napa/mikrovlákno MICROCUT (GLC 63 S). Volant je dole sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný a je vybavený striebornými hliníkovými radiacimi páčkami. Dve okrúhle tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie rôznych funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy, ako aj jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT. Športovo-luxusnú atmosféru dotvárajú športové pedále AMG, podlahové rohože AMG a osvetlené nástupné lišty s nápisom AMG.
Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG. Patria k nim osobitné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je exkluzívny pre značku AMG, prináša možnosť zobrazenia rôzneho obsahu prostredníctvom vertikálnej štruktúry. Patrí sem aj ponuka nastavení, v ktorej sa zobrazujú aktuálne nastavenia podvozka alebo prevodovky. V štýle Superšportový si vodič môže dať zobraziť aj navigačnú mapu alebo údaje o spotrebe.
Súčasťou výbavy je aj funkcia AMG TRACK PACE (sériovo pre GLC 63 S, na želanie pre GLC 43), ktorá slúži ako záznamník dát pri jazdení na pretekárskej trati. Počas jazdy na pretekárskej trati softvér desaťkrát za sekundu zaznamenáva viac ako 80 špecifických dát vozidla, napríklad rýchlosť, zrýchlenie a uhol natočenia kolies. Rovnako informatívne je aj zobrazovanie časov jednotlivých kôl a sektorov, ako aj ďalšie tréningové a analytické nástroje.
2,0-litrový štvorvalcový motor AMG s elektrickým turbodúchadlom. Srdcom nových modelov Mercedes-AMG GLC kupé je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý spája inovatívne technológie a vysokú výkonnosť s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát ostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu, ale vyrába sa na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Značka Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými metódami priemyslu 4.0 a s vysokou mierou digitalizácie.
V porovnaní s modelom GLC 43 je turbodúchadlo v modeli GLC 63 S výrazne väčšie. To umožňuje vyšší prietok vzduchu, a tým aj ešte vyšší výkon. Okrem toho je integrovaný elektromotor poháňaný 400-voltovým vysokonapäťovým systémom.
Hybridné vozidlo E PERFORMANCE so systémovým výkonom 500 kW (680 k) a systémovým krútiacim momentom 1 020 Nm Motor M139l v modeli GLC 63 S E PERFORMANCE kupé dosahuje výkon 350 kW (476 k) pri otáčkach 6 725/min. To znamená, že je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcom na svete. Maximálny krútiaci moment spaľovacieho motora 545 Nm sa dosahuje pri otáčkach 5 250 ‑ 5 500/min. 2,0-litrový motor vysokovýkonného hybridného vozidla je skombinovaný so synchrónnym elektromotorom s permanentnými magnetmi, s vysokovýkonným akumulátorom, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu, ako aj s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.
Systémový výkon 500 kW (680 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 020 Nm umožňujú pôsobivé hodnoty jazdného výkonu: zrýchlenie z pokoja na 100 km/h trvá 3,5 sekundy. Zrýchľovanie sa končí až pri elektronicky obmedzenej rýchlosti 275 km/h. Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s elektricky pripájanou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako hybrid P3. Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou. Táto kompaktná konštrukcia prináša množstvo výhod.
Inšpirovaný Formulou 1™, vyvinutý v Affalterbachu: vysokovýkonný akumulátor AMG. Vývoj lítium-iónového akumulátora energie bol inšpirovaný technológiami, ktoré sa osvedčili v hybridných pretekárskych vozidlách Formuly 1™ tímu F1 Mercedes-AMG Petronas. Vysokovýkonný akumulátor AMG spája vysoký, často po sebe vyvolateľný výkon s nízkou hmotnosťou. To zvyšuje celkovú výkonnosť vozidla. K tomu sa pridáva rýchly príjem energie a vysoká hustota výkonu.
Prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou. Prenos sily na obidvoch modeloch Mercedes-AMG GLC kupé zabezpečuje prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = viacspojková prevodovka), v ktorej menič krútiaceho momentu nahrádza mokrá rozjazdová spojka. Táto prevodovka znižuje hmotnosť vozidla a vďaka nižšej zotrvačnosti optimalizuje odozvu na polohu akceleračného pedála, najmä pri zrýchľovaní a zmenách zaťaženia. Dôsledne vyladený softvér zaručuje extrémne krátke časy preradenia a v prípade potreby aj rýchle viacnásobné podradenie. Funkcia medziplynu v jazdných programoch Šport a Šport+ poskytuje navyše aj mimoriadne výrazný zážitok z radenia. Funkcia Pretekársky štart garantuje optimálne zrýchlenie z miesta. V jazdnom programe Komfort je automaticky aktivovaná funkcia ECO štart – stop, funkciu kĺzania možno aktivovať v programe Individuálny.
Zdroj: Mercedes-Benz