Renault predal od roku 1980 viac ako 3 milióny dodávok Master a od začiatku ich vyrába v Batilly vo východnom Francúzsku. Bohatá história a úspechy tohto modelu za týchto viac ako 40 rokov a tri generácie ho zaradili medzi dlhoročných lídrov vo svojej kategórii v Európe. Dodávky Renault Master jazdia po cestách vo viac ako 50 krajinách, od roku 1990 aj v niekoľkých krajinách Južnej Ameriky. Štvrtá generácia vozidiel Renault Master sa pripravuje na posilnenie tohto úspechu.
DIZAJN EXTERIÉRU: SILNÁ, DÔVERYHODNÁ OSOBNOSŤ
Úplne nový Renault Master svojim pôsobivým dizajnom dodáva každodenným povinnostiam profesionálov výraznú identitu, príťažlivý vzhľad a modernú atmosféru. Zrodil sa preto, aby napísal ďalšiu kapitolu úspešného príbehu modelu Master.
Táto dodávka navyše vyžaruje spoľahlivosť, odolnosť a bezpečnosť. Jej masívna tvár sa do veľkej miery podpisuje na jej vkusnom vzhľade. Patrí k nej aj nové logo Renault a mimoriadne veľké full-LED svetlomety v charakteristickom usporiadaní v tvare písmena C okolo impozantnej mriežky chladiča. Lišta v tvare písmena U pod mriežkou chladiča môže byť zrnito čierna alebo v najvyššej výbave vo farbe karosérie. Zákazníci majú na výber zo 7 štandardných farieb karosérie a viac ako 300 špeciálnych odtieňov.
Proporcie boli starostlivo vyladené, aby bola dosiahnutá správna rovnováha pre každý typ karosérie. Zadok je užší kvôli optimalizácii aerodynamiky, ale zadný otvor a ložná plocha sú napriek tomu pozoruhodne veľké. Zadné okno je asymetrické – typický rys značky Master – a zadné svetlá majú rovnako ako tie predné výrazný vzor v tvare písmena C. Starostlivá pozornosť bola venovaná vnímanej kvalite a robustnosti. Napríklad jednodielne bočné panely sú na pohľad pevnejšie, najmä pri dlhších verziách, ich konštrukcia je pevnejšia a zabraňuje akejkoľvek deformácii. Aj v nákladovom priestore bola zvýšená vnímaná kvalita, a to až do detailov ako je spracovanie hrán a výstuh.
DIZAJN INTERIÉRU: SKUTOČNÉ PRACOVISKO
Vysoko kvalitný interiér úplne nového Renaultu Master sa blíži k interiéru osobných vozidiel. Prístrojová doska v tvare písmena S smerujúca k vodičovi prispieva k väčšiemu priestoru vo vnútri vozidla. Materiály sú na úrovni a 10-palcová obrazovka – ktorá je súčasťou štandardnej výbavy celého modelového radu – dodáva vozidlu vizuálne príjemný high-tech nádych. Tmavé čalúnenie umocňuje útulnú atmosféru v ultramodernom kokpite. Volant pochádza z produkcie pre osobné vozidlá a môžete si nastaviť jeho výšku a hĺbku tak, aby ste si našli presne tú správnu polohu. Verzie s automatickou prevodovkou majú teraz páku prevodovky na volante, čím sa na stredovej konzole uvoľnilo ešte viac miesta.
Celkový úložný priestor s objemom 135 litrov, čo predstavuje nárast o 25 %, radí túto generáciu na špičku na trhu. Do kokpitu úplne nového Renaultu Master sa zmestí všetko, čo potrebujete: do jednej z mnohých priehradiek na palubnej doske, bočných držiakov na nápoje, zásuviek v odkladacej schránke, otvoru v strope kabíny a dvoch úložných úrovní vo dverách.
Úplne nový Renault Master sa ľahko premení na kanceláriu na kolesách. Zadná časť prostredného sedadla sa sklopí do podoby pracovného stola, v podstavci sa nachádza priehradka na uloženie notebooku a porty USB-C na napájanie zariadenia. Každý detail je určený na intenzívne každodenné používanie. Napríklad oderuvzdorné a robustné okraje sedadiel potiahnuté materiálom TEP uľahčujú nastupovanie a vystupovanie z vozidla – a budú vyzerať bezchybne, aj keď sa z mesiacov stanú roky. Bohatý výber sedadiel zahŕňa odpružené a otočné varianty, samostatné sedadlá a tri typy lavíc (dve látkové a jednu TEP).
PLATFORMA PRE RÔZNE DRUHY POHONNÝCH JEDNOTIEK
Bez ohľadu na to, aké pohonné ústrojenstvo si zákazníci zvolia, bude úplne nový Renault Master najúspornejším vozidlom vo svojej kategórii. Tým sa znížia prevádzkové náklady a dodávky budú môcť prepravovať väčšie užitočné zaťaženie (až 2 tony).
Všetky verzie sú vyrábané na rovnakej montážnej linke, čo poskytuje veľkú flexibilitu pri riešení individuálnych požiadaviek. Úplne nový Renault Master je jediným vozidlom svojej triedy, ktoré sa vyrába vo Francúzsku: tri varianty motorizácií a všetky karosérie vznikajú na rovnakej linke v Batilly (neďaleko Metz vo východnom Francúzsku). Pohonné jednotky a prevodovky sa vyrábajú vo Francúzsku, batérie sa montujú vo Francúzsku a 84 % dodávateľov má sídlo aj vo Francúzsku.
DIESEL BLUE DCI
U úplne nového Masteru sú k dispozícii štyri vznetové motory Blue dCi s výkonom 105, 130, 150 alebo 170 koní. Majú výrazne nižšiu spotrebu (v priemere o 1,5 litra na 100 km) a vypúšťajú menej CO2 (o 39 gramov na km menej, pod 200 gramov na km). Prevodovka môže byť konvenčná manuálna alebo mimoriadne účinná nová 9-stupňová automatická prevodovka EAG9 s hydrodynamickým meničom.
ELEKTRICKÝ
Plne elektrické verzie úplne nového Renaultu Master sú poháňané motorom s výkonom 96 kW alebo 105 kW, ktorý v oboch prípadoch dosahuje krútiaci moment 300 Nm. Prvá z nich je napájaná 40 kWh batériou a má dojazd 180 km podľa WLTP, druhá 87 kWh batérií s dojazdom viac ako 410 km podľa WLTP.
Úplne nový Renault Master sa tak môže pochváliť rekordnou nosnosťou (1 625 kg pri dodávke vyžadujúcej vodičské oprávnenie skupiny B), dojazdom (viac ako 410 km WLTP) a ťažnou kapacitou (2,5 tony). Jeho spotreba zostáva vďaka tepelnému manažmentu batérie rozumná, normovaná podľa WLTP na úrovni 21 kWh/100 km s veľkou batériou s kapacitou 87 kWh. Rýchlonabíjanie DC s výkonom 130 kW navýši dojazd o 229 km za 30 minút. Domáca nabíjačka AC s výkonom 22 kW doplní batériu z 10% na 100% za necelé 4 hodiny.
VODÍK
Nový Renault Master je tiež navrhnutý tak, aby v budúcnosti mohol byť vybavený vodíkovým motorom a palivovým článkom.
UNIKÁTNY BRZDOVÝ SYSTÉM
Nový systém dynamického riadenia bŕzd s posilňovačom v úplne novom Renaulte Master udržuje účinnosť bŕzd a citlivosť pedálov rovnakú bez ohľadu na hmotnosť vozidla. Rovnako skôr spúšťa systém automatického núdzového brzdenia (doba odozvy je dvakrát rýchlejšia) a zlepšuje rekuperáciu, čím predlžuje dojazd elektromobilov.
20 ASISTENČNÝCH SYSTÉMOV
Úplne nový Renault Master je vybavený dvadsiatimi asistenčnými systémami, ktoré maximalizujú bezpečnosť ľudí vo vozidle aj v jeho okolí. Jeho aktívne bezpečnostné funkcie sú v najvyššej pohotovosti a zahŕňajú systémy bočnej stability, automatického núdzového brzdenia a asistenta stability prívesu. A je vybavený inteligentným asistentom rýchlosti, ktorý pomáha vodičovi dodržiavať rýchlostné limity.
FUNKCIA V2X V ELEKTRICKÝCH VERZIACH
Úplne nový Renault Master bude vybavený funkciami Vehicle-to-Load (V2L) a Vehicle-to-Grid (V2G). Tie zahŕňajú nabíjanie ďalších zariadení zo zásuvky v kabíne alebo v nákladovom priestore a tiež adaptéry na pripojenie elektrického náradia, počítačov a ďalších zariadení do nabíjacieho konektora. Priamo z akumulátora je možné napájať aj na zákazku vyrobenej časti karosérie (chladiace priestory, automatické zadné dvere, prídavné kúrenie alebo klimatizačné systémy atď.) Úplne nový Renault Master bude tiež schopný dodávať energiu zo svojej batérie do siete (V2G) pomocou obojsmernej nabíjačky.
VŠETKY NAJNOVŠIE MOŽNOSTI PRIPOJENIA
Úplne nový Renault Master je úžitkový automobil zrodený v digitálnom svete, ktorý má všetky atribúty potrebné na to, aby fungoval čo najlepšie. Multimediálny systém OpenR Link, najintuitívnejší na trhu, je štandardnou výbavou celého radu s 10″ obrazovkou a kompatibilitou s Android Auto a Apple CarPlay, a to ako káblovou, tak bezdrôtovou, takže si môžete premietnuť obrazovku svojho smartfónu. Inteligentný systém, ktorý je možné vďaka diaľkovým aktualizáciám (FOTA: firmware over the air dostupný pre viac ako 20 riadiacich jednotiek) upgradovať o nové funkcie, rovnako ako pri smartfóne, a to zadarmo po dobu 5 rokov.
OpenR Link s integrovaným systémom Google: prepojenejšie a efektívnejšie
Je to prvýkrát, kedy je supermoderný systém OpenR Link s integrovanými funkciami Google k dispozícii v ľahkom úžitkovom vozidle. Systém bol vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Google, beží na operačnom systéme Android Automotive OS 12 a zahŕňa navigačné funkcie Google Maps, katalóg aplikácií Google Play a hlasovo ovládaného asistenta Google Assistant.
Zdroj: Renault