Okrídlený šíp má za sebou úspešný rok 2023, kedy sa oslávovalo zároveň aj okrúhle 30-ročné jubileum pôsobenia na samostatnom slovenskom trhu. Česká automobilka zapracovala na výraznom skrátení čakacích lehôt na nové modely. V našom priestore si tak ešte viac upevnila pozíciu suverénne najpredávanejšej značky. K inovatívnym novinkám posledných mesiacov patrí spustenie oficiálnej značkovej autopožičovne a predstavenie pestrej škály horúcich noviniek. Faceliftované modely kompaktnej veľkosti Scala a Kamiq v závere roka doplnili oficiálne premiéry úplne nových generácií veľkých modelov Kodiaq a Superb. K pomerne novým produktom v portfóliu značky môžeme stále zaradiť aj SUV Škoda Karoq. Žiadaný model sa už nejaký čas predáva vo svojej modernizovanej verzii. V aktuálnom teste sme mali možnosť preveriť emočne ladený variant s dovetkom Sportline v kombinácii s prioritne racionálnym turbodieslom.
Obľúbené SUV Škoda Karoq Sportline s vrcholnou verziou vznetovej motorizácie 2,0 TDI (150 koní) skombinovanú so 7-st. automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Škoda.
Rýchle fakty:
- Rozmerovo kompaktné SUV značky Škoda s označením Karoq sme v premiére spoznali v roku 2017. Po veľkostnej stránke daný model ideálne vypĺňa priestor medzi malým crossoverom Kamiq a už reálne veľkým modelom Kodiaq.
- V absolútnom závere roka 2021 podstúpil obľúbený model Škoda Karoq plánovanú modernizáciu. Skôr decentné optické zmeny vyšperkoval príchod nových technológií. Okrem základného prevedenia je toto SUV aj naďalej k dispozícií aj v emočne ladenej verzii s dovetkom Sportline.
- V princípe nadčasový dizajn testovaného SUV Škoda Karoq Sportline zaujme atraktívnou športovou príchuťou. Celkovo temperamentný nádych tu okrem niektorých autentických riešení prioritne formuje pestré spektrum doplnkov v čiernej farbe.
- Temperamentnú, no zároveň stále prioritne racionálnu atmosféru ponúka Škoda Karoq Sportine aj na palube. Pestrému spektru doplnkov s dynamickým nádychom sekunduje stále precízna ergonómia a celkovo priestranná kabína s adekvátnym rodinným potenciálom.
- Veľkou ozdobou testovaného SUV Škoda Karoq Sportine sú jeho všestranné jazdné vlastnosti. Naftová motorizácia v tomto kontexte opäť reprezentuje prioritne racionálnu alternatívu. O niečo nižší, no stále plne postačujúci výkon je v tomto prípade v porovnaní s vrcholným benzínom vykompenzovaný logicky nižšími nárokmi na spotrebu paliva.
Fotogaléria Škoda Karoq Sportline
Historicky prvým SUV modelom značky Škoda bol exotický a u nás nepredávaný model Trekka z roku 1966. V modernej ére možno dané prvenstvo pokojne prisúdiť populárnemu SUV Škoda Yeti, ktoré uzrelo svetlo sveta v roku 2009. Pokračovateľom započatej tradície sa stal v roku 2017 nástupnický model Karoq.
Duchovný nástupca pri priamom porovnaní so svojim predchodcom rozmerovo citeľne povyrástol, pod čo sa podpísalo aj využitie sofistikovanej platformy MQB A1. Označenie Karoq je okrem logiky s využitím písmen K a Q, po vzore väčšieho súrodenca Kodiaq opäť inšpirované v jazyku pôvodných obyvateľov severoamerického ostrovu Kodiak. Vo voľnom preklade toto označenie pripomína miestny ekvivalent pomenovania pre šíp. Nové SUV sa prakticky okamžite po svojom debute zaradilo medzi najpredávanejšie modely značky Škoda. Automobilka venovala svojmu kľúčovému modelu náležitú pozornosť aj s prihliadnutím na neustále drobné vylepšenia, ktoré sa do praxe uvádzali v rámci jednotlivých modelových rokov.
Plánový rozsiahlejší facelift podstúpil model Karoq v úplnom závere roka 2021. Modernizácia so sebou priniesla povinnú jazdu v podobe decentnej a zároveň zmysluplnej vizuálnej plastiky, zameranej zároveň aj na markantné zlepšenie aerodynamiky. Za zmienku tu rozhodne stoja aj nové technologické inovácie na čele s prepracovanými asistenčnými systémami či prítomnosťou sofistikovaných full LED svetlometov s funkciou Matrix. Okrem základného prevedenia je prostredné SUV s logami značky Škoda k dispozícii aj v opticky dynamickejšej verzii Sportline, ako aj zvýhodnenej špecifikácií 30 edition, ktorá je oslavou v úvode spomenutého jubilea spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Ako dnes už pomerne zriedkavú záležitosť možno v prípade testovaného exempláru označiť aj paletu pohonných jednotiek. Škoda Karoq Sportline si totiž stále vystačí bez akejkoľvek elektrifikácie. Športovo ladený ekvivalent vynecháva motorový základ štandardnej verzie, ktorým je prepĺňaný 3-valec 1,0 TSI. Za vstupnú bránu do sveta Sportline možno označiť turbodiesel 2,0 TDI s výkonom 115 koní, dostupný so 6-st. manuálom ako aj 7-st. automatom a pohonom predných kolies. Výkonnejšou naftovou voľbou je testovaná motorizácia 2,0 TDI. Výkon 150 koní sa v tomto prípade kombinuje výhradne so 7-st. automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Benzínovým základom je moderný 4-valec 1,0 TSI ACT s výkonom 150 koní, dostupný buď so 6-st. manuálom, resp. 7-st. automatom a pohonom kolies prednej nápravy. Špičku modelového radu Škoda Karoq Sportline zastrešuje motorizácia 2,0 TSI s výkonom 190 koní, ktorá okrem 7-st. automatu už v štandarde ponúka aj pohon všetkých kolies.
Nadčasové línie s dynamickou príchuťou
Atraktívny dizajn je jednou z najväčších zbraní verzie Karoq Sportline. Škoda aj v tomto prípade siahla po osvedčenom recepte, kedy vo všeobecnosti nadčasové krivky svojho kompaktného SUV modelu, osviežené nedávnym faceliftom, doplnila o v princípe decentný, no zároveň aj neprehliadnuteľný fabrický tuning. Chvályhodné je, že testovaný exemplár aj napriek svojmu emočnejšiemu kabátiku stále neprišiel ani o príkladne univerzálnu SUV charakteristiku.
Adekvátne temperamentmý nádych verzie Karoq Sportline po modernizácii v rámci predných partií ešte viac zvýrazňuje prepracovaná maska. Daný karosársky element je teraz citeľne viac vystúpený do priestoru. Samozrejmosťou je aj v tomto prípade jeho kompletne čierne prevedenie. Na siluetu masky opticky nadväzuje hlavný svetelný modul s efektne tmavým podkladom. S odmyslením si vynoveného podpisu denného svietenia zaujme svetelná technika testovaného exempláru aj celkovou sofistikovanosťou. Pri verzii Sportline je už štandardom inteligentná Matrix nadstavba, ktorú po funkčnej stránke zastrešuje o úroveň nižšie situovaný modul. Za tmy veľmi presvedčivý svetelný výkon aj v tomto prípade dopĺňa aj suverénne pracujúca funkcia tieňovania. Emócie prednej časti dotvára dynamicky ladený predný nárazník s atraktívnym výpletom a funkčnými postrannými prieduchmi. Efektné športové doplnky vrátane postranných doplnkov predného nárazníka v praxi zároveň neobmedzujú nájazdový uhol, čo je okrem vysokých mestských obrubníkocj výhodou aj pri použití v reálnom teréne.
Pri pohľade z profilu ponúka aj emočne ladená Škoda Karoq Sportline prioritne triezve krivky orientované, s dôrazom na čo najpriestrannejšiu kabínu. Temperamentu verziu pripomína rovnomenný štítok na predných blatníkoch. Prakticky veľkorysé bočné presklenie ozvláštňuje dynamicky čierne orámovanie. Identickým farebným prevedením sa môžu pochváliť aj kryty spätných zrkadiel. Športovo ladený člen rodiny zároveň upustil od drsného ochranného oplastovania. Lemy blatníkov, ako aj športovo ladené prahy sú v tomto prípade lakované vo farbe karosérie. Testovaný exemplár je mimochodom lakovaný v odtieňovo zaujímavej a takpovediac „základnej“ sivej farbe s dovetkom Steel dostupnej bez príplatku. Pre model Sportline sú zároveň štandardom aj efektné, no stále racionálne 18-palcové disky kolies v temperamentom čiernom prevedení.
Moderne a nadčasovo pôsobí rozmerovo kompaktné SUV s logami značky Škoda aj pri pohľade zozadu. Vynovenú verziu od pôvodného modelu už na prvý pohľad odlišujú prepracované koncové full LED svetlá s atraktívnym podpisom. Pre verziu Sportline sú aj v tomto priestore príznačné čierne doplnky na čele s fontom fabrickým označení. Pozornému oku neunikne ani o niečo väčší strešný spojler, resp. prepracovaný zadný nárazník s opticky naznačenými výfukovými koncovkami.
Priestranný interiér s dynamickou príchuťou
Identický recept ako pri zovňajšku si testovaná Škoda Karoq osvojila aj v kabíne. Interiér verzie Sportline rovnako ozvláštňujú decentné športové doplnky. Jeho hlavnou prioritou ale ostáva dôraz na čo najprepracovanejšiu praktickú stránku a celkovú rodinnú orientáciu. Temperamenty náboj dynamicky ladenej výbavy pripomína najviac čierne čalúnenie stropu, obkladové lišty vo dverách imitujúce karbón či hliníkové pedále. Vodič má zároveň k dispozícii športový trojramenný volant s takmer kompletne celým vencom v perforovanej úprave a predných pasažierov potešia dynamicky ladené sedačky s integrovanou hlavovou opierkou.
Samotnú architektúru palubnej dosky možno v optike dnešnej doby označiť ako v dobrom slova zmysle konzervatívnu. Škoda si aj v tomto prípade dala záležať nielen na precíznom dielenskom opracovaní, ale aj na voľbe kvalitatívne adekvátnych materiálov. Vyslovene jednoducho pôsobia v tomto kontexte snáď len materiálovo fádne vnútorné výplne dverí. Tie sa ale na druhej strane budú o to jednoduchšie udržiavať v čistom stave.
Modernú prichuť tu, naopak, formuje prítomnosť efektne zakomponovaného ambientného podsvietenia, ktoré si je aj v tomto prípade možné personálne prispôsobiť v širokej škále farebného spektra. Nielen konzervatívne orientovaným používateľom bude rozmerovo kompaktné SUV s logami značky Škoda vyhovovať z hľadiska ergonómie, resp. užívateľskej stránky. Za zmienku tu určite stojí dokonale prehľadný samostatný modul klimatizácie s klasickými hardwarovými ovládačmi, ako aj dostatočné množstvo klasických tlačidiel.
Nie až tak dávny facelift so sebou priniesol nové digitálne hračky. Plne grafický prístrojový panel s detailnou a zároveň prehľadnou grafikou si osvojil prostredie známe už aj z iných modelov značky Škoda. Medzi dostupnými layoutmi je dispozícii hneď niekoľko náhľadov, ktoré si je opäť možné personálne prispôsobiť v rámci vyobrazených údajov palubného počítača. K charakteru verzie Sportline mi subjektívne najviac ladí športový náhľad s dominantným otáčkomerom doplnený o monitoring teploty oleja a aktuálne využívaného výkonového potenciálu. Oproti minulosti Karoq už dokáže súčasne vyobraziť mapový podklad na prístrojovom paneli a centrálnom displeji súčasne.
Najnovšiu softwarovú evolúciu českej značky v prípade testovaného exempláru podľa očakávania ponúka aj centrálny dotykový infotainment zabudovaný priamo do palubnej dosky. Z hľadiska farieb hravé prostredie dopĺňa množstvo funkcií, resp. aplikácií. Z funkčného hľadiska musím pochváliť aj veľmi pohotové reakcie na dotykové povely. Orientáciu v rozhraní zjednodušujú virtuálne tlačidlá s postrannými skratkami. Dôraz na funkčné detaily tu pripomína aj detailný a príjemne ostrý výstup z panoramatického kamerového náhľadu na okolie vozidla či dostupnosť modernej mobilnej konektivity fungujúcej aj bez káblového pripojenia. Estetickou chybičkou krásy vysokolesklej obrazovky je jej zvýšená náchylnosť na nechcené znečistenie na čele so stopami po odtlačkoch prstov.
Celkový dôraz na praktickú orientáciu s rodinným podtónom Karoq pripomína aj z disciplíne veľmi dobre navrhnutých odkladacích priečinkov. Testovaný exemplár s príplatkovým audiom Canton prišiel o dodatočnú odkladaciu priehradku na vrchnej časti palubnej dosky, ktorú nahradil centrálny reproduktor. Ritinné každodenné používanie na palube ešte viac vylepšuje množstvo užitočných drobností v podobe „Simply clever“ doplnkov.
Už vyššie spomenuté predné sedačky možno označiť aj ako pýchu verzie s dovetkom Sportline. Adekvátnu rozmerovú stránku v prípade testovaného exempláru dopĺňa veľmi príjemné látkové čalúnenie. Deklarovanú športovú príchuť tu prioritne v chrbtovej časti formuje prítomnosť výraznejšieho náznaku bočného vedenia. To sa pri svižnejšej jazde stará aj o adekvátnu fixáciu tela. Všeobecnou výsadou SUV konceptu karosérie je vyšší posed s veľmi dobrým výhľadom z vozidla.
Svoj rodinný akcent pripomína model Karoq aj v druhom rade. Prístup pre zadných pasažierov uľahčujú dvere otvárajúce sa takmer až do pravého uhla skombinované s veľkým vstupným otvorom. V disciplíne priestorovej ponuky pre zadných pasažierov patrí testovaný exemplár medzi najlepších v tzv. kompaktnom SUV segmente. Vzadu sa veľmi pohodlne a s priestorovou rezervou okrem detí odvezie aj dvojica dospelých. Cestovný komfort v tomto priestore vylepšujú samostatné výduchy ventilácie či prítomnosť zdrojových koncoviek.
Praktickú orientáciu SUV Škoda Karoq Sportline zohľadňuje aj batožinový priestor. Testovaný exemplár v konfigurácii s pohonom 4×4 disponuje základnou kapacitou až 500 litrov. Pri preprave veľkých a neforemných predmetov príde vhod symetrický tvar „kufra.“ Celkovú funkčnosť tu ešte viac vylepšuje otvor na prepravu dlhých predmetov, rôznorodé fixačné pomôcky, vrátane masívnych plastových háčikov. Do priestoru pod pevnou podlahou sa okrem drobností zmestí aj užitočná dojazdová pneumatika. Po sklopení delených zadných sedadiel síce v prípade klasickej podlahy nevznikne ideálna rovina, no maximálna prepravná kapacita dosahuje až 1609 litrov.
Verzia s dovetkom Sportline predstavuje pri modeli Škoda Karoq aj pomyselný výbavový vrchol. Testovaný exemplár tak už v základe a bez nutnosti ďalšieho doplácania disponuje aj prvkami ako: full LED Matrix svetlometmi, bohatú porciu asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu, bezkľúčový prístup a štartovanie, vstavanú navigáciu, elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, zadnú parkovaciu kameru alebo vyhrievanie predných sedadiel. Ďalšie prvky vrátane rozšíreného balička asistenčných systémov a už spomenutého audia Canton sú k dispozícii v rámci zvýhodnených opciových paketov. Z príplatkových položiek som v nastupujúcom zimnom období pred každým skorým ranným štartom veľmi ocenil aj príplatkovú funkciu nezávislého kúrenia.
Naftový temperament
Na prvý pohľad „nelogická“ kombinácia temperamentnej výbavovej verzie Sportline a turbodiesla môže byť paradoxne pre mnohých z nás tou najlepšou možnou alternatívou. Za jasnú prioritu testovanej konfigurácie možno označiť dôraz na racionálnosť a univerzálnosť, pod čo sa podpísal aj suverénne pracujúci pohon všetkých kolies. Pre toho, kto si vyslovene viac potrpí na temperament a jazdné emócie, bude ale na konci dňa lepšou voľbou o niečo výkonnejšia a zároveň aj impulzívnejšia benzínová alternatíva.
Všeobecnou ozdobou testovaného modelu s pohonom všetkých kolies je suverénny podvozok s viacprvkovým konštrukčným riešením zavesenia na oboch nápravách. Základnú charakteristiku pruženia tu možno aj s prispením 18 palcových označiť ako mierne tuhšiu než vyslovene plávnu. Vyladenie štandardných tlmičov je na druhej strane stále už veľmi dobre prispôsobené aj na filtráciu bežných nedokonalostí našej cestnej infraštruktúry. Logický limit aj v tomto prípade predstavujú skôr vyslovene hrubé prepadliny na čele s utopenými kanalizačnými poklopmi, kedy je už nutné počítať aj s prenosom sily do inak po pocitovej stránke excelentne tuhej karosérie.
Prioritne v mestskej džungli som pri kompaktnom SUV s logami značky Škoda neraz ocenil istotu a stabilitu s akou dokáže podvozok zvládať prejazdy cez sériu priečnych nerovností v kombinácii so zákrutou. Pre verziu Sportline zároveň nie je utrpením ani o niečo svižnejšia jazda po poľných, resp. lesných cestách s horším povrchom.
Výbavový dovetok Sportline si optimálne obhájil právo na svoju existenciu pri temperamentej jazde. Modelu Karoq v tomto režime aj napriek prirodzene vyššej stavbe nie sú proti srsti ani svižné prejazdy cez dlhé a tiahle zákruty. Aj napriek svojským, no nie nepríjemným náklonom karosérie ostáva testované SUV s akceptovateľnou hmotnosťou cca 1,7 tony aj v daných situáciách smerom od riadenia stále príjemne poslušné a ovládateľné. Limit z hľadiska priľnavosti, resp. prirodzenej nedováčavosti počas testu predstavovali skôr zimné pneumatiky ako reálne schopnosti podvozka. Ten je po pocitovej stránke konštrukčne vyladený aj na ďaleko vyššiu porciu výkonu ako generuje testovaný turbodiesel.
Všeobecné reakcie pohonného ústrojenstva sa aj v tomto prípade pomerne citeľne menia v závislosti od aktuálne zvoleného jazdného režimu. Východiskovú a v princípe neutrálnu nastavenie Normal tu dopĺňa citeľne impulzívnejší mód Sport ako jeho benevolentnejšia Eco alternatíva. V šetriacom režime pohonný reťazec zároveň s obľubou využíva funkciu tzv. plachtenia s prevodovkou v „neutráli.“ Do zimných podmienok a mimo spevnených ciest je prioritne určený režim Snow. Po jeho aktivovaní je prenos sily na jednotlivé kolesá výrazne citlivejší. Jasným cieľom je čo najefektívnejšia eliminácia neželaného preklzu kolies. Poslednou alternatívou je personalizovateľný režim Individal. Ten si môže vodič na základe ponúkaných možností prispôsobiť podľa svojich preferencií.
Prítomnosť turbodiesla pod prednou kapotou je z hľadiska zvukového prejavu najmarkantnejšia pri studených štartoch. Po zahriati sa naftová motorizácia už ale vyznačuje prakticky príkladnou kultivovanosťou. Škoda Karoq Sportline svoju posádku zároveň poteší dobre odhlučnenou kabínou. S akustickou pohodou som bol spokojný aj pri diaľničnom tempe. Už viackrát spomenutú univerzálnosť dotvára aj pocitovo príjemná obratnosť spojená s manévrovaním v tesnejších priestoroch.
Do konceptu viacúčelového SUV a zároveň aj oddaného rodinného služobníka zapadá aj dnes klasická vznetová motorizácia 2,0 TDI. Prepĺňaný 4-valec je vyladený na plne akceptovateľný výkon 150 koní. Dovetku Sportline v tomto prípade rozhodne nerobí hanbu ani ponúkaná jazdná dynamika. Dôkazom toho je aj solídne zrýchlenie z pokoja na 100 km, na ktoré testovaný Karoq potrebuje čas 8,8 sekundy.
O silu pohonnej jednotky sa je zároveň možné oprieť aj pri adekvátnych pružných zrýchleniach vrátane bezpečných prebíjacích manévroch. Turbodieslu logicky začne dochádzať dych vo vyššom spektre otáčok. Tu už od neho už netreba očakávať žiadne prehnané dynamické výkony.
Súčasťou pohonného reťazca je pri značke Škoda už tradične 7-st. dvojspojková automatická prevodovka. Pri rozvážnej jazde v režime Normal, resp. Eco sa ekologicky, resp. emisne vyladený software prevodovky snaží, čo najviac využívať silu turbodiesla už pri čo najnižších otáčkach. K charakteristike Sportline sa v tomto prípade ďaleko viac hodí impulzívnejší športový režim DSG prevodovky s dovetkom S. Ten som počas testu využíval prakticky neustále. Jeho výhodou sú okrem iného aj pohotovejšie reakcie na stláčanie pedála akcelerátora, napríklad pri potrebe svižného výjazdu z križovatky.
Aj napriek dynamicky ladenému zovňajšku sa Karoq Sportline rozhodne nezľakne ani pohybu mimo spevnených ciest. Zárukou adekvátnej slobody pri pohybe v teréne sú okrem adekvátnej svetlosti podvozka aj dobre nadimenzované nájazdové uhly, v kombinácií s krátkymi karosárskymi prevismi. V segmente rozmerovo kompaktných modelov sa SUV značky Škoda môže pochváliť aj precíznou prácou pohonu všetkých kolies. S odmyslením si kríženia náprav sa komponenty pohonu na moje prekvapenie počas testu neprehriali ani pri dlhšom trápení v blatistom teréne. Testovaný exemplár tak dokáže v praxi prekonať väčšinu pôvodne očakávaných offroad schopností.
Celkovú technologickú vyspelosť v sumári dopĺňajú aj spoľahlivo pracujúce asistenčné systémy, ktoré som z hľadiska komfortu najviac ocenil pri dlhých diaľničných presunoch.
Naftová Škoda Karoq Sportline svoj o niečo skromnejší výkonový potenciál v porovnaní s energickým benzínovým ekvivalentom vyvažuje nižšími nárokmi na palivo. Pri pokojnej a rozvážnej jazde sa nie je náročné pohybovať vo výrobcom stanovenom rozptyle spotreby. Výsledný priemer na konci testu, v už pomerne chladnom počasí, nakoniec ustálil na hodnote 6,3 l/100 km. To je o niečo málo viac ako sľubuje výrobca. Pri častom využívaní dynamického potenciálu, resp. prioritne v mestských podmienkach tu treba počítať s ešte o približne o liter vyšším apetítom. Naopak, primárne na okreskách sa nameraná spotreba ustálila na hodnote lem 5,2 l/100 km. So spotrebou 6,6 l/100 km dokáže byť testovaný exemplár relatívne úsporný aj na diaľnici.
A celkový dojem?
Na prvý pohľad nenápadná Škoda Karoq dokáže byť aj vďaka vyspelému pohonu všetkých kolies až nečakane príjemným a zároveň univerzálnym SUV spoločníkom vhodným nielen do mesta, ale aj pre občasné výjazdy mimo spevnené komunikácie. Zárukou citeľne väčšej porcie emócií je aj v tomto prípade temperamentný výbavový vrchol s dovetkom Sportline. Pri danej konfigurácii dáva vo finále reálny zmysel, aj voľba o niečo menej impulzívneho, no zároveň aj úspornejšieho turbodiesla 2,0 TDI s výkonom 150 koní.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Škoda Karoq Sportline 2,0 TDI 4×4
Dĺžka: 4 384 mm
Šírka: 1 841 mm
Výška: 1 612 mm
Rázvor: 2 630 mm
Objem kufra: 500 litrov
Motor: vznetový (nafta)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 110/140
Krútiaci moment Nm: 360
Pohotovostná hmotnosť: 1604-1724 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 204
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,8 – 6,2 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,3 l/100 km
Pneumatiky: Pirelli Sottozero
Verzia/cena
Škoda Karoq Sportline 2,0 TDI 4×4 (testovaný model) od 39 940 €
Škoda Karoq Sportline 1,5 TSI (6 MT) od 32 980 €
Škoda Karoq 1,0 TSI Ambition od 26 430 €