Najväčšia automobilka našej planéty pokračuje v masívnej modelovej ofenzíve. Na pestrú paletu faceliftov a produktových vylepšení nasleduje aj príchod úplne nových modelov. Veľkú pozornosť na seba v tomto kontexte viaže najnovšia evolúcia legendárneho offroadu Land Cruiser, ktorý sa už onedlho objaví aj u nás. Gigant z krajiny vychádzajúceho slnka na náš trh zároveň len prednedávnom uviedol aj novú generáciu modelu Prius, ktorý vo svojej pôvodnej podobe odštartoval hybridnú éru značky Toyota. Ďalšou očakávanou novinkou je druhé pokračovanie imidžovo ladeného kompaktného crossovera s označením C-HR. Dizajnovo zaujímavá novinka dokáže okrem vzhľadu zaujať aj prítomnosťou špičkových technológií, vrátane dostupnosti pohonu všetkých kolies. Samostatnú kapitolu tu reprezentuje aj najnovšia evolúcia sofistikovaného elektrifikovaného pohonu, kde sa v premiére objavila už aj plug-in hybridná alternatíva. Pri našom prvom stretnutí s horúcou novinkou sme mali možnosť preveriť vrcholný full-hybrid skombinovaný s pohonom 4×4.
Nový model Toyota C-HR s najnovšou evolúciou pohonnej jednotky 2,0 Hybrid, skombinovanou s elektrifikovaným pohonom všetkých kolies AWD-i automatickou e-CVT prevodovkou a luxusne ladenej uvádzacej výbavovej verzii Executive Premiere Edition, nám na test zapožičala spoločnosť AT Toyota Žilina.
Rýchle fakty:
- Pôvodný model C-HR bol vo svojej dobe pre značku Toyota veľmi originálny počin orientovaný prioritne na imidž, ktorý si európski zákazníci doslova zamilovali. Aktuálna druhá generácia dokázala pôvodnú myšlienku ešte citeľne viac rozvinúť.
- Z nového modelu C-HR, postavenom na technickom základe určenom pre hybridné kompakty sa stáva zároveň aj európska výkladná skriňa v rámci použitých technológií. Niektoré z nich sa pri značke Toyota dokonca objavili vôbec po prvýkrát.
- Už na prvý pohľad výrazný dizajn patrí k hlavným zbraniam nového modelu Toyota C-HR. Atraktívne krivky s početnými ostrými líniami v prípade testovaného exempláru ešte viac vyšperkovalo efektné dvojfarebné lakovanie.
- Z hľadiska imidž faktoru nenecháva nová Toyota C-HR nič na náhodu ani pri originálnom koncepte interiéru. Daný efekt tu ešte viac zvýraznil prémiový nádych. Sympatické je, že Japonci v sumári nezanevreli ani na príjemnú ergonómiu, ktorá kombinuje moderné trendy s funkčnou klasikou.
- Zaujímavý kompromis ponúka nová Toyota C-HR pri jazdných vlastnostiach. Prioritne racionálny a úsporný full-hybridný pohon najnovšej generácie tu dopĺňa precízne vyladený podvozok, ktorému svedčí aj temperamentnejší štýl jazdy.
Fotogaléria Toyota C-HR
Pôvodný model C-HR bol vo svojej produkčnej podobe predstavený v roku 2016. Veľkým prekvapením sériovej verzie bol nadčasový a futuristický dizajn, ktorý do značnej miery kopíroval rovnomenný koncept. Toyota sa v tomto čase začala v podstatne väčšej miere orientovať na dizajnovú atraktivitu a jej synonymom sa stal práve tzv. Compact Higt Rider. Z atraktívnej novinky s vyššou svetlou výškou, vyvíjanej s prioritným zameraním na európske trhy sa stal veľmi rýchlo predajný hit.
Pôvodnú myšlienku prvej generácie dokázala ešte viac rozvinúť Toyota C-HR s poradovým číslom dva. Tá bola oficiálne predstavená približne v polovici minulého roka. Novinka postavená na najnovšej evolúcii platformy TNGA-C je oproti predchodcovi o niečo málo kratšia a zároveň širšia. Po veľkostnej stránke ideálne vypĺňa priestor medzi modelmi Corolla Cross a Yaris Cross.
Okrem piatej evolúcie hybridného pohonu tu z technologického hľadiska púta pozornosť aj množstvo sofistikovaných asistenčných systémov Toyota Safety Sence, ako aj dostupnosť špičkových full-LED svetlometov s technológiou Matrix. Moderné digitálne hračky podporujú automatické aktualizácie na diaľku a Japonci vylepšili aj mobilnú aplikáciu MyT a funkciou tzv. digitálneho kľúča. Ekologickú orientáciu novinky okrem pohonu umocňuje aj hojné využívanie recyklovaných materiálov na čele so spracovanými PET fľašami.
Paleta pohonných jednotiek pri novom modeli C-HR už pozostáva výhradne z elektrifikovanej rodiny. Základom je prepracovaná full-hybridná motorizácia 1,8 Hybrid s výkonom 140 koní, ktorá sa kombinuje výhradne s pohonom predných kolies. Výkonnejšou full-hybridnou alternatívou je taktiež inovovaná pohonná jednotka 2,0 Hybrid s výkonom 197 koní. Okrem pohonu kolies prednej nápravy je v tomto prípade už k dispozícii aj verzia 4×4, kde pohon zadných kolies zastrešuje elektromotor. Technologický vrchol modelového radu nakoniec reprezentuje tzv. zástrčkový hybrid, prevzatý z modelu Prius. Motorizácia 2,0 Plug-in hybrid je vyladená na výkon 223 koní a kombinuje sa výhradne s pohonom predných kolies. Pri všetkých motorizáciách je samozrejmosťou spolupráca s novou automatickou e-CVT prevodovkou s plynule meniteľným prevodom.
Dizajnová chuťovka
Výrazný vzhľad je tradičnou doménou modelu Toyota C-HR. Aktuálna druhá generácia zaujme v porovnaní s predchodcom ešte o niečo odvážnejšími a zároveň futuristickými krivkami. A vďaka tomu sa opticky neponáša na žiadny iný model z portfólia japonskej značky. Dizajnéri sa v tomto prípade snažili maximálne ozvláštniť výrazne aerodynamickú siluetu, ktorá zároveň evokuje štýlovú karosériu typu coupé.
Ostro rezané predné partie zaujmú jednoliatym čelným karosárskym elementom lakovaným vo farbe karosérie. Jeho negatívne skosenie je inšpirované živočíšnou ríšou, presnejšie žralokom. Identického predátora podvedome pripomínajú aj úzke a efektne tvarované predné svetlomety. Vrcholná adaptívna funkcia je automatickou súčasťou testovanej špecifikácie Executive Premere Edition. Z hľadiska funkčnosti a účinnosti ide o nateraz najlepšie svetlá s akými som sa pri modeloch značky Toyota stretol. Samotné tieňovanie funguje precízne a spoľahlivo. Z hľadiska počtu prispôsobivých Matrix segmentov ale zároveň ide skôr o priemer aktuálnych svetelných možností. Dynamický nádych predných partií dotvára masívny nárazník s opticky obrovským chladiacim prieduchom a športovým výpletom. Decentný SUV nádych tu zároveň najviac pripomína jeho spodná línia s odolným ochranným oplastovaním.
Aj pri pohľade z profilu novinka dominujú výrazne ostré línie, zahŕňajúce aj efektné karosárske prelisy. Coupé siluetu tu prirodzene evokuje postupne klesajúca línia strechy. Model C-HR je zároveň aj vôbec prvým modelom značky, ktorý dostal aerodynamicky zapustené kľučky. Daná frajerinka z hľadiska bezproblémového vstupu do vozidla nesklamala ani v náročných podmienkach po nočnom snežení a následnom mrazivom ráne s teplotami výrazne pod nulovou hranicou. Vo všeobecnosti masívnu a svalnatú zadnú časť v prípade testovaného exempláru ešte viac zvýraznilo efektné a koncepčne netradičné dvojfarebné Bi-tone lakovanie. Citrónovo žltá metalíza je v tomto prípade skombinovaná nielen s farebne kontrastnou strechou, ale aj s kompletne celou zadnou časťou v čiernej farbe. Autentická farebná kombinácia je v cenníku vyhradená špeciálne pre výbavu Executive Premiere Edition a kombinuje sa aj s efektnými 19-palcovými diskami z ľahkých zliatin. Podprahovo odopnú atmosféru aj pri bočnej siluete ešte viac dotvára ochranné oplastovanie viditeľné nielen na bočných prahoch ale aj na lemoch blatníkov.
Vizuálne členitá zadná časť novinku opticky ešte viac rozširuje a zároveň aj pritláča smerom k zemi. Športovo-dynamicky podtón tu okrem zadného nárazníka formuje aj originálne tvarovaný strešný spojler, vďaka ktorému si Toyota C-HR vystačí aj bez zadného stierača. Pomerne vysokoposadená línia koncových LED svetiel pozostáva z dizajnovo jednoduchej a takmer až vzájomne prepojenej vodorovnej svetelnej linky. Centrálnu časť spomenutého svetelného podpisu veľmi vtipne a originálne ozvláštňuje LED silueta so svietiacim označením výrobcu a modelu. Inovatívny svetelný efekt zároveň nahrádza klasické označenie. Na základe aktuálnych EU pravidiel je ale podsvietený len ak vozidlo stojí. Z klasických „nápisov“ zadné partie zdobí len štítok upriamujúci pozornosť na hybridnú technológiu pohonu.
Moderný interiér s hodnotným nádychom
Na obdobne odvážny prístup ako pri zovňajšku vsádza nový model C-HR aj v interiéri. Modernú a na pomery japonskej značky aj odvážnu architektúru palubnej dosky ozvláštňuje hneď niekoľko kreatívnych nápadov. Radím medzi ne aj zapracovanie ambientného podsvietenia. Jeho farbu si je naviac možno personálne prispôsobiť, čo je pri značke Toyota úplná novinka. Automobilka si tu dala mimoriadne záležať nielen na precíznej kvalite dielenského opracovania, ale aj na použitých materiáloch. Pri testovanej konfigurácii pôsobí vyslovene prémiovo napríklad vnútorná výplň predných dverí pozostávajúca z na dopyt príjemného „semišu“ s efektným žltým prešívaním.
Aj napriek dôrazu na efekt a imidž sa Japoncom na palube testovaného exempláru podarilo stále zachovať veľmi vyvážený mix ovládacích prvkov, s dôrazom na čo najprepracovanejšiu ergonómiu. Palec hore dávam predovšetkým samostatnému modulu klimatizácie s tradičným ovládaním. Panel s dôležitými funkciami a klasickými tlačidlami sa nachádza aj úroveň nižšie, vľavo pod volantom, alebo na multifunkčnom volante.
Moderný digitálny svet reprezentuje prístrojový panel s príjemne jemnou a detailnou grafikou. Prostredníctvom multifunkčného volantu si tu je možné personálne prednastaviť tri schémy s požadovanými údajmi palubného počítača. Medzi dostupnými položkami nechýba ani centrálne vyobrazenie mapového podkladu. K dispozícii sú nahľadové layouty, ktoré okrem klasickej simulácie budíkov ponúkajú aj jednoduchšie schematické vyobrazenie. Najdôležitejšie údaje má vodič prostredníctvom kvalitného head-up displeja k dispozícii aj v zornom poli.
Digitálnu modernu kopíruje aj do priestoru vystúpený dotykový infotainment, ktorý nijako neobmedzuje výhľad z vozidla. Z užívateľského hľadiska chválim praktickú orientáciu obrazovky v smere na vodiča, ako aj pohotové reakcie na dotyk. Reálne precízne grafické možnosti displeja, resp. detailného vyobrazenia pripomína panoramatický kamerový nahľad na okolie vozidla. V tejto súvislosti dávam palec hore aj sofistikovanej nadstavbe v podobe vyobrazenia priestoru pod vozidlom, či upozornenie systému na znečistenie niektorej z kamier.
Primárna grafická schéma rozhrania Toyota Smart Connect pôsobí aj pri najnovšej evolúcii, na druhej strane, extrémne jednoducho a v niektorých oknách aj zbytočne prázdno. Ako príklad tu poslúži aj schematický náhľad funkcie hybridu. Daný prístup dokážu v praxi oceniť vylovene konzervatívni užívatelia, no automobilka tu zároveň nevyužíva plný potenciál grafických hračiek. Naopak, len pochvalu si tu zaslúži jednoduchá orientácia v menu prostredníctvom postranných skratiek, ako aj prítomnosť modernej mobilnej konektivity fungujúcej už aj bez káblového prepojenia. V rámci smart riešení tu zároveň nemôžem opomenúť ani precíznu funkciu hlasového ovládania v slovenskom jazyku!
Dynamickú atmosféru so šoférskym nádychom evokuje nová Toyota C-HR aj posedom. Napriek prioritne imidžovej orientácii si tu Japonci dali záležať na precíznom prekrytí prahov dverí, aké dnes stále nemá ani množstvo „dospelých“ SUV-čiek. Pri prvotných vstupoch na palubu, pri mojej výške cca 185 cm, už o sebe dala vedieť línia strechy v štýle coupé. Danému úkonu je preto vhodné prispôsobiť sklon hlavy.
Dostatočne nadimenzované predné sedačky s oddelenými zónami vodiča a spolujazdca potešia okrem adekvátneho komfortu aj príjemným náznakom bočného vedenia predovšetkým v chrbtovej časti. Exkluzívny nádych testovanej konfigurácie dopĺňa na dotyk hodnotné kožené čalúnenie doplnené o efektný žltý steh. Konštruktéri si napriek futuristickým líniám dali záležať na dobrom výhľade z vozidla. Zjednodušujú ho tenké predné stĺpiky v kombinácii s uchytením spätných zrkadiel. Výhľad dozadu vylepšuje virtuálne spätné zrkadlo. To sa z klasickej pozície preklopiť na užitočný obraz širokouhlej kamery.
Už prvý kontakt s priestorom v druhom rade podvedome pripomína, že nový model C-HR je obdobne ako jeho predchodca prioritne orientovaný na predných pasažierov. Prístup dozadu môže v prípade urastenejších dospelákov „skomplikovať“ menší uhol otvorenia dverí, ako aj „hranatá“ línia vstupného otvoru. Aj v tomto priestore sa napriek tomu okrem detí pohodlne odvezie aj dvojica štandardne vysokých pasažierov do cca 180 cm. Vyšších jedincov tu už môže obmedzovať priestor pre hlavy. Pochváliť musím, naopak, optimálne rovnú podlahu bez stredového tunela.
Mierne „klaustrofóbickú“ atmosféru, ktorá je aj pre novú generáciu vďaka skromnejšiemu preskleniu druhého páru dverí signifikantná, pri vyšších výbavách efektne eliminuje panoramatická strecha. Dôsledná termoizolačná funkcia tu nahrádza klasickú kryciu roletku. Pri tak vyšperkovanej výbave tu na druhej strane zamrzí absencia samostatných výduchov ventilácie pre pasažierov v druhom rade. Zadnú stenu stredového tunela vypĺňa aspoň zdrojová USB koncovka.
Za príjemné prekvapenie štýlovej novinky možno označiť batožinový priestor. Základná kapacita verzie s pohonom všetkých kolies dosahuje solídnu hodnotu 348 litrov. Z praktickej stránky tu ešte viac teší pomerne symetrické tvarovanie, ako aj dĺžka ložnej plochy. O niečo vyššiu nakladaciu hranu nepovažujem pri koncepčne imižovom crossoveri za zásadný problém. Priestor pod podlahou vypĺňa organizér prispôsobený na odloženie opravnej sady a niekoľkých ďalších drobností.
Zadné operadlá dostali len jednoduché delenie v pomere 60/40. Po ich sklopení síce nevznikne optimálne rovná podlaha no celková prepravná kapacita sa výrazne navýši a C-HR dokáže prepraviť aj veľké a neforemné predmety. Palec hore dávam elektricky ovládaným dverám, kde nechýba ani tlačidlo na celkové uzamknutie vozidla.
Výbavou vyšperkovaný testovaný exemplár Executive Premere Edition predstavuje luxusnejšiu alternatívu k športovej verzii GR Sport. Jeho súčasťou sú už automaticky všetky dostupné asistenčné systémy vrátane monitorovania bdelosti vodiča, panoramatický náhľad na okolie vozidla, inteligentný parkovací asistent, panoramatická strecha, adaptívne LED Matrix svetlomety, kožené čalúnenie, Head-up displej, digitálne vnútorné spätné zrkadlo či pekne hrajúce audio značky JBL s 9 reproduktormi. Bohatá výbava je ale k dispozícii už aj v úplnom základe. K dispozícií je tu taktiež pestrá paleta asistenčných systémov, inteligentný adaptívny tempomat, cúvacia kamera, vstavaná navigácia alebo aj už spomínaný hlasový asistent.
Hybrid a emócie
Za vizuálnym woow efektom nezaostáva nová Toyota C-HR ani v disciplíne jazdných vlastností. Veľmi dôležitým stavebným kameňom suverénneho správania je vyspelý technologický základ v podobe tuhej a zároveň maximálne odľahčenej platformy, ktorú využíva napríklad aj rodina Corolla. Konštrukčnou samozrejmosťou je aj nezávislé zavesenie všetkých kolies.
Novinka môže byť obutá na kolesách s priemerom od 17 až do 20 palcov. Testovaný exemplár jazdil na druhých najväčších teda 19-palcových diskoch. Aj napriek vo všeobecnosti o niečo tuhšiemu vyladeniu pruženia tu považujem za príjemné prekvapenie reálnu schopnosť s akou dokáže nový C-HR vo verzii Executive Premere Edition pochytať „bežné“ nedokonalosti našich ciest. S jazdným komfortom som bol rovnako spokojný aj pri svižnej jazde po komunikáciách s prirodzene horším, resp. zvlneným povrchom. Podvozok nevyvedie z miery ani prejazd cez sériu priečnych nerovností, a to pokojne aj v kombinácii so zákrutou.
Výhoda o niečo tuhšieho vyladenia pruženia sa naplno prejaví pri svižnej jazde napríklad po obľúbených okresných komunikáciách. V danom prostredí radím novinku s logami značky Toyota medzi najlepšie jazdiacich zástupcov kompaktného segmentu vozidiel s vyššou svetlosťou podvozka. Jazdným vlastnostiam vo všeobecnosti napomáha nielen pomerne nízke ťažisko, ale aj pohotovostná hmotnosť na sympatickej úrovni v okolí 1,5 tonovej hranice. Svoj talent pre jazdu novinka potvrdila aj pri simulácii prudkého vyhýbacieho manévru, kde za limit nedotáčavosti možno označiť zimné plášte.
Podvozok by ale v sumári s určitosťou hravo zvládol aj ďaleko vyšší výkonový potenciál ako ponúka aktuálna paleta hybridných pohonných jednotiek. Testovanému exempláru v sumári svedčí temperamentnejší ale zároveň aj rozvážnejší štýl jazdy s prioritnou orientáciou, na čo najlepšiu spotrebu hybridu. Pri pohodovej jazde je na pomery japonských modelov príjemným prekvapením aj s dôrazom, na čo najprecíznejšie odhlučnenie priestoru pre posádku. Akustickú pohodu na zimných komunikáciách najviac narúša „jednoduché“ stvárnenie vnútorných blatníkov, ktoré sú potom logicky náchylnejšie na odskakujúce kamienky. Drobná zvuková výčitka smeruje aj výklopným kľučkám. Počas celého testu som si pri každom prvotnom rozjazde nezvykol na výrazný zvukový doprovod mechanizmu ich sklápania.
Autenticky šoférsku atmosféru formuje aj príjemne strmé vyladenie riadenia s adekvátnou spätnou väzbou. V športovom nastavení riadenie pocitovo výrazne stuhne. Charakteristiku jazdy vo všeobecnosti ovplyvňuje zvolený režim jazdy. Neutrálnemu nastaveniu Normál, sekunduje komótnejší režim Eco vhodný pri jazde orientovanej prioritne na spotrebu paliva. Naopak, pre radosť a potešenie spoza volantu je ideálnou voľbou impulzívnejší režim Sport. Poslednou alternatívnou je personálny mód Custom, kde si môže vodič tri najdôležitejšie parametre nastaviť podľa svojich preferencií.
Nový model C-HR využíva najnovšiu 5-generáciu full-hybridného pohonu značky Toyota s konštrukčne vylepšeným spaľovacím základom a zároveň aj silnejšími elektromotormi. Základom testovanej výkonnejšej konfigurácie je atmosférický benzínový 2-liter s výkonom 152 koní. Celkový výkon hybridnej sústavy dosahuje veľmi slušných 197 koní. Elektrický doping je tu vo výraznej miere citeľný predovšetkým pri svižných rozjazdoch. Za veľmi prijemnú považujem aj jazdnú dynamiku vo všeobecnosti. Pre hybrid značky Toyota nie sú žiadnym problémom ani pružné zrýchlenia, resp. bezpečné predbiehacie manévre na okresných komunikáciách. Pri prudšom zošliapnutí „plynového“ pedála spojeným so svižnou akceleráciou dá o sebe zaujímavou zvukovou farbičkou vedieť aj benzínový atmosférický 2-liter, ktorého hlavnou doménou sú pri bežnej jazde skôr nižšie otáčky.
Bezkonkurenčné skúsenosti značky Toyota s výrobou hybridných pohonných jednotiek pripomína novinka aj z hľadiska celkového vyladenia. Pod prakticky nepostrehnuteľné prechody medzi spaľovacím a elektrickým pohonom sa podpísala vylepšená automatická e-CVT prevodovka s planétovou konštrukciou. Precízne vyladený hybridný celok dopĺňa brzdná rekuperácia s rovnako optimálnym prechodom medzi rekuperačnou činnosťou a samotným účinkom kotúčových bŕzd. Citeľne intenzívnejšia rekuperácia je k dispozícii po aktivovaní režimu B na voliči prevodovky. C-HR okrem toho disponuje aj funkciou manuálnej aktivácie EV pohonu. Čisto elektrický dojazd sa odvíja od rýchlosti a stavu nabitia kompaktnej hybridnej batérie. Najčastejšie je takto možno absolvovať vzdialenosť niekoľko sto metrov.
Ozdobou testovanej konfigurácie bol pohon všetkých kolies AWD-i. Zadnú nápravu roztáča výhradne samostatný elektromotor. Aj pri tzv. IT konštrukcii pohonu 4×4 je jasne cítiť jej vývojový progres. Okrem prehrabania sa snehom toho novinka zvládla pomerne dosť aj pri skúške mimo spevnených komunikácií. Pohon funguje suverénne napríklad aj pri prudších stúpaniach na nespevnenom podklade. Za jeho limit možno označiť komplikovanejšie kríženie, kde si je ale stále možné pomôcť hybnosťou vozidla. Hlavnou doménou imidžovej novinky, sú ale celkom jednoznačne spevnené komunikácie. Daný fakt pripomína aj priemerná svetlá výška vozidla, resp. dostuné nájazdové uhly.
Nová Toyota C-HR zaujala aj komplexným balíkom spoľahlivo fungujúcich asistenčných systémov, na čele s adaptívnym tempomatom či funkciou automatického zabrzdenia pred prekážkou vpredu aj za vozidlom. Legislatívna novinka v podobe upozornenia na prekročenie rýchlostných limitov sa deaktivuje po každom štarte prostredníctvom viacerých krokov v menu prístrojového panela. Vďaka skôr decentným výstražným tónom, som ale s daným pomocníkom dokázal bezproblémov fungovať aj pri aktívnom stave.
Silnou stránkou najnovšej evolúcie hybridného pohonu značky Toyota je aj úspora prevádzky. Aktuálny test nového modelu C-HR prebiehal v špecifických zimných podmienkach, kde prvotné zrážky vystriedali celodenné teploty pod bodom mrazu. To sa spolu s častejším temperamentným využívaním podpísalo aj pod o niečo vyšší, no stále zaujímavý kombinovaný priemer s hodnotou 6,3 l/100 km. Simulovaný skúšku s približne 100-km okruhom v kombinovaných podmienkach a Eco režime novinka absolvovala so spotrebou 5,9 l/100 km. Prioritne v meste a na okreskách je možné aj bez vysloveného snaženia jazdiť ešte o cca pol litra úspornejšie. Najsmädnejší bol testovaný exemplár s nameranou hodnotou 7,9 l/100 km podľa očakávania na diaľnici.
A celkový dojem?
Nová Toyota C-HR dokázala teraz ešte viac rozvinúť myšlienku a koncept rovnomenného predchodcu. Jej hlavnou zbraňou je orientácia na štýl a imidž, čo v praxi pripomína aj odvážny a atraktívny dizajn. Ďalšou prednosťou novinky je množstvo technologických inovácií. Niektoré z nich si pri značke Toyota zároveň odbili svoju úplnú premiéru. Testovaný exemplár si aj napriek tomu dokázal stále zachovať aj príjemnú porciu užívateľskej racionality. Za pomyselnú čerešničku na torte tu možno označiť sofistikovaný hybridný pohon a precízne jazdné vlastnosti.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Toyota C-HR 2,0 Hybrid AWD-i Executive Premiere Edition
Dĺžka: 4 360 mm
Šírka: 1 830 mm
Výška: 1 564 mm
Rázvor: 2 640 mm
Objem kufra: 348 litrov
Motor: zážihový hybrid
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 145/197
Krútiaci moment Nm: 190 (spaľovací motor)
Pohotovostná hmotnosť: 1465-1575 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: e-CVT
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,1-5,3 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,3/ 100 km
Pneumatiky: Continental Winter Contact
Verzia/cena
Toyota C-HR 2,0 Hybrid AWD-i Executive Premiere Edition (testovaný model) od 44 390 €
Toyota C-HR 1,8 Hybrid Comfort od 29 990 €