Obľúbený Renault Arkana, ktorý bol uvedený na trh v európskej verzii v októbri 2020, je žiarivým príkladom úspechu stratégie Renaulution. Renault doteraz predal 163 000 kusov tohto distingvovane vyzerajúceho SUV kupé (celkovo 240 000 kusov vrátane modelu XM3 od Renault Korea Motors) a popri 100 % elektrických modeloch Megane E-Tech a Austral hrá tento model kľúčovú úlohu v pláne značky znovu dobyť C segment.
Arkana prepísala pravidlá svojím revolučným štýlom, ktorý spája francúzsku eleganciu a priestrannosť. Renault Arkana sa v súčasnosti predáva na trhoch viacerých kontinentov – od Austrálie, Nového Zélandu a Japonska až po Izrael a Čile. Jeho najvyššia verzia – R.S. Line a E-Tech Engineered – ponúkajú väčší charakter a energickosť a výrazne prispeli k jeho úspechu (v roku 2023 budú tvoriť 53 % predajného mixu v Európe). Najpredávanejšou pohonnou jednotkou je plne hybridná verzia E-tech s výkonom 145 k (63 % predaja v Európe v prvej polovici roka 2023). Tento motor nemá na trhu konkurenciu, pôžitok z jazdy, ktorý ponúka, je nevídaný a jeho spotreba paliva je vynikajúca. Spotreba je druhým najčastejším kritériom pri výbere nového vozidla, hneď po dizajne.
NOVÁ VIZUÁLNA IDENTITA
Nová Arkana, ktorú dnes Renault predstavuje, spája originálny fluidný dojem, impozantný vzhľad a robustnú konštrukciu s novou identitou značky Renault, aby posunula “Nouvelle Vague” (“Nová vlna”) ešte ďalej. Nové logo Nouvel’R je zakomponované do mriežky chladiča v strede tmavej lišty spájajúcej svetlomety. Táto oblasť je úplne zapustená a hladká, čo ju robí ešte elegantnejšou.
Design loga Nouvel’R je základom nového vzoru na mriežke chladiča – zámerne neštruktúrovaného súboru diamantov, ktoré sa odrážajú okolo centrálneho. 3D efekt na okrajoch diamantov pôsobí, akoby boli vyrezané, čo im dodáva hĺbku. V závislosti od výbavy (Evolution, Techno alebo Esprit Alpine) budú tieto prvky čierne, sivé alebo tmavé chrómové, aby zdôraznili posun smerom nahor. Vertikálny vzor na hornej časti mriežky chladiča dodáva celkovému vzhľadu väčší súlad so vzorom na mriežke chladiča v spodnej časti nárazníka.
Aerodynamická predná lišta F1, ktorá sa stala charakteristickým znakom verzií R.S. Line a E-Tech Engineered, je teraz súčasťou výbav Techno a Esprit Alpine. Na verzii Techno má rovnakú farbu ako karoséria, na verzii Esprit Alpine je saténovo sivá.
Logo v strede veka batožinového priestoru je tmavé chrómové a zhoduje sa s logom na prednej časti, rovnako ako koncovky výfuku. Svetlá majú ešte mierne dymové kryty pripomínajúce kryštály, čo im dodáva moderný nádych. Chrómové ozdobné prvky (mriežka chladiča, lišty atď.) boli v závislosti od verzie nahradené čiernymi, sivými alebo lesklými čiernymi.
NOVÝ VÝBAVOVÝ STUPEŇ ESPRIT ALPINE
Rovnako ako ostatné nové modely v ponuke Renault, aj nová Arkana teraz obsahuje športovo-elegantný stupeň výbavy esprit Alpine na vrchole ponuky, ktorý sa nádherne hodí k charakteru vozidla. Jedným z charakteristických prvkov exteriéru je predný nárazník so šedým pásom F1. Potom sú tu charakteristické znaky výbavového stupňa Esprit Alpine, 19-palcové kolesá, ktoré modelu dodávajú na vznešenosti, ako aj na športovom charaktere. Aerodynamiku vozidla zlepšuje nový spojler prispôsobený streche.
Interiéru vozidla dominujú sedadlá vyrobené zo zmesi úplne ekologických materiálov. Sedadlá sú vybavené modrým prešívaním a logom Alpine na zadnej strane a bezpečnostnými pásmi tiež s modrým prešívaním. Vnútorná strana dverí a volant sú prešité francúzskou trikolórou, aby ešte viac zdôraznili hrdý pôvod značky. Prístrojová doska na mieste spolujazdca má bridlicový vzor, ktorý je nenápadný a zároveň elegantný. Bez ohľadu na to, aké pohonné ústrojenstvo si vyberiete, kokpit nového Renaultu Arkana vo výbave esprit Alpine je vybavený elektronickým voličom prevodovky “e-shifter” pre lepšiu ergonómiu a ešte väčší komfort.
JEDNODUCHŠIA PONUKA S VIACERÝMI MOŽNOSŤAMI
Ponuka novej Arkany bola zoštíhlená na tri stupne výbavy: Evolution, Techno a Esprit Alpine. Evolution teraz štandardne obsahuje navigáciu s multimediálnym systémom Renault EASY LINK, ktorý ponúka bezdrôtové pripojenie telefónu cez Android Auto a Apple CarPlay. Displej na prístrojovej doske má stále uhlopriečku 7 palcov, ale teraz zobrazuje informácie vozidla a informácie o jazde na väčšej obrazovke.
Okrem aerodynamickej prednej lišty F1, ktorá je vo farbe karosérie, si úroveň výbavy Techno zachovala rovnaké kolesá ako verzie R.S. Line a E-Tech Engineered. Logo a názov modelu na zadnej časti vozidla sú sivé. Tento modelový rad sa dodáva s novou modrou farbou karosérie Midnight Blue a rovnakou ponukou motorov: E-Tech full-hybrid 145 k a benzínové mild-hybrid 140 k a 160 k.
E-TECH FULL HYBRID 145 K S REŽIMOM “E-SAVE”
Pôžitok z jazdy s fullhybridným motorom E-Tech s výkonom 145 k sa nevyrovná ničomu inému:
V elektrickom režime je rovnako plynulá ako dynamická. Motorizácia kombinuje dva elektromotory (hlavný motor s výkonom 36 kW a vysokonapäťový štartér-generátor s výkonom 18 kW) s 1,6-litrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 69 kW (94 k), inteligentnou viacrežimovou automatickou prevodovkou a batériou s kapacitou 1,2 kWh. Prevodovka má 4 prevodové stupne pre benzínový motor a 2 prevodové stupne pre hlavný elektromotor. Inými slovami, v prípade plne hybridnej verzie E-Tech máte k dispozícii až 14 možných kombinácií prevodových stupňov medzi motorom a elektromotorom na optimalizáciu energetickej účinnosti.
Vozidlo sa vždy štartuje v elektrickom režime a v meste môže až 80 % času jazdiť len na elektrinu, čo znižuje spotrebu až o 40 % v porovnaní so štandardným benzínovým motorom. Emisie CO2 z tohto vysoko účinného pohonného ústrojenstva môžu byť 105 g/km, čo je v danej kategórii vynikajúca hodnota. Okrem toho, že si v elektrickom režime môžete vychutnať ticho, môžete si užívať pohodlie jazdy bez nutnosti zastavovať na nabíjanie batérie. Nový Renault Arkana má plne hybridný pohon E-Tech s výkonom 145 k a funkciu e-save. Túto funkciu si môžete zvoliť na centrálnom displeji v nastaveniach vozidla alebo prostredníctvom jazdného režimu vo verziách s MULTI-SENSE. Funkcia e-save udržiava batériu nabitú minimálne na 40 %, takže v prípade potreby máte k dispozícii dodatočnú zálohu, ktorá vám pomôže pokračovať v jazde v elektrickom režime alebo na pomoc motoru v strmých kopcoch.
PRÍJEMNÝ ZÁŽITOK Z JAZDY
Nová Arkana je postavená na modulárnej platforme CMF-B, ktorú vyvinula Aliancia. Táto platforma je cenená pre svoju efektívnosť, výnimočnú všestrannosť, výkonné jazdné vlastnosti a vysoký komfort. Okrem istej priľnavosti vozidla k vozovke sa zadné kolesá Novej Arkany prispôsobujú tak, aby udržali vozidlo pozoruhodne stabilné pri prejazde zákrutami vo vysokých rýchlostiach. Vybočovanie je obmedzené aj na tých najnáročnejších cestách. Presné a priame riadenie zvyšuje výkonnosť podvozku a malý polomer otáčania (11,2 m) prispieva k jeho agilite.
Arkana v novej vizuálnej identite je na slovenskom trhu k dispozícii od úrovne 25 900 €.
Zdroj: Renault