Značku Cupra evidujeme na automobilovej mape od roku 2018. Pôvodne športová divízia automobilky SEAT sa v poslednom období zároveň radí aj medzi neprogresívnejšie rastúcich výrobcov. Predzvesťou ešte svetlejšej budúcnosti je plánová výrazná modelová ofenzíva. Už v najbližšom období sa okrem plne elektrického SUV-coupé Cupra Tavascan dočkáme napríklad aj kompaktného SUV modelu Cupra Terramar, ktorý bude, naopak, k dispozícii s elektrifikovanými pohonnými jednotkami so spaľovacím základom. Na začiatku tohto dnes už úspešného príbehu stál, v podobe prvého samostatného modelu s logami Cupra, model Ateca. Jeho debut sa niesol v znamení nasadenia najvýkonnejšej benzínovej motorizácie. Približne v polovici minulého roku dostalo spomenuté kompaktné SUV decentné optické osvieženie. Jeho ponuku zároveň rozšírili aj dve nové benzínové motorizácie, čím sa model Ateca stal zároveň aj dostupnejším. Pri našom prvom stretnutí s vynoveným imidžovým SUV sme mali možnosť preveriť prostrednú benzínovú motorizáciu.
Osviežený model Cupra Ateca so zážihovou motorizáciu 2,0 TSI (190 koní), skombinovanú so 7-st. automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies 4Drive a výbavovej verzii Cupra, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Cupra.
Rýchle fakty:
- Kompaktné SUV Ateca má v histórii stále mladej značky Cupra veľmi významnú pozíciu. V roku 2018 šlo totiž o vôbec prvý model, ktorý niesol logá vtedy úplne novej ale dnes už úspešnej značky.
- V minulom roku dopriala Cupra svojmu pôvodnému modelu osvieženie. Okrem decentných dizajnových zmien stojí v tomto prípade za zmienku rozšírenie palety pohonných jednotiek o dve nové a cenovo dostupnejšie motorizácie.
- Hlavným dizajnovým lákadlom testovaného modelu Cupra Ateca je jeho takpovediac neopozerané fabrické logo, ktoré skrátka púta pozornosť. Okrem toho ponúka v princípe racionálne kompaktné SUV celkovo temperamentný emócie skombinované so značne dynamickou príchuťou.
- Reálny konštrukčný vek modelu Cupra Ateca sa už nedá oklamať v jeho interiéri. Doménou kabíny s v princípe jednoduchším konceptom ostáva, okrem priestorovej ponuky aj dnes už čoraz vzácnejšia ergonómia s množstvom klasických ovládacích prvkov.
- Testované SUV Cupra Ateca s precízne vyladeným podvozkom poháňa v prípade tohto modelu nová motorizácia 2,0 TSI s výkonom 190 koní. V praxi ide príkladne vyvážený stred medzi očakávanými jazdnými emóciami a celkovou racionalitou.
Fotogaléria Cupra Ateca
Pôvodná história dnes už samostatnej značky Cupra je previazaná s automobilkou SEAT. Identické označenie, resp. dovetok Španieli používali vo svete svojich súťažných špeciálov už v závere minulého storočia. Rovnomenný prívlastok Cupra sa začal v 90-tých rokoch zároveň používať už aj pri označení tých najvyšperkovanejších a najvýkonnejších verzií modelov s logami SEAT.
Historický prielom nastal v roku 2018, kedy bola Cupra povýšená pozície samostatnej značky. Vôbec prvým modelom s novým logom sa stalo vo všeobecnosti obľúbené SUV Ateca. Na viac ako jednoznačne odlíšenie od rovnomenného súrodenca z portfólia značky SEAT tu okrem pozemnej identity a ešte viac temperamentného dizajnu, skombinovaného s ďalšími autentickými riešeniami poslúžilo nasadenie špičkovej 300 koňovej benzínovej motorizácie.
O niečo neskôr sa stal z hľadiska odbytu novou hlavnou hviezdou značky Cupra autentický SUV súrodenec s názvom Formentor. Automobilka ale v úzadí nateraz neplánuje nechať ani svoj pôvodný model. Po pomerne zásadnom facelifte z roku 2020 podstúpil testovaný exemplár decentné optické vylepšenie aj v minulom roku. Okrem drobných vizuálnych zmien, tu ešte viac pozornosti púta rozšírenie palety pohonných jednotiek smerom nadol. Vďaka dvojici novo nasadených moderných zážihových pohonných jednotiek sa Ateca stáva teraz ešte viac dostupnejšou.
Novou vstupnou bránou do sveta Cupra Ateca je prepĺňaný benzínový 4-valec 1,5 TSI s výkonom 150 koní. Základná motorizácia sa kombinuje výhradne s pohonom kolies prednej nápravy a štandardom je aj 7-st. automatická dvojspojková DSG prevodovka. Ďalšou novou a z emočného hľadiska aj výrazne zaujímavejšou motorizáciu je testovaná verzia 2,0 TSI vyladená na výkon 190 koní. Okrem spolupráce s 7-st. automatickou prevodovkou je v tomto prípade samozrejmosťou už aj pohon všetkých kolies 4Drive. Ponuku pohonných jednotiek uzatvára pôvodná a výkonovo špičková verzia Ateca VZ. Motorizácia 2,0 TSI skombinovaná s pohonom všetkých kolies a 7-st. automatickou prevodovkou je v tomto prípade vyladená na výkon až 300 koní.
Španielske emócie
Silnou zbraňou testovaného exempláru je celkom jednoznačne jeho vzhľad. Aj napriek v princípe už dôverne známej Ateca siluete, dokáže byť derivát s logami značky Cupra stále dokonalým magnetom pre oči okoloidúcich. S odmyslením si v optike bežnej verejnosti ešte stále pomerne neznámeho loga sa pod tento fakt pričinil aj celkovo temperamentný nádych zastrešujúci množstvo efektne prepracovaných optických detailov s nezameniteľným športovým akcentom.
Pútavé a zároveň agresívne predné partie dostali po všeobecnom facelifte ešte o niečo ostrejší vzhľad. Tradične tvarovanú prednú masku akurátnej veľkosti zdobí fabrické Cupra logo v pre značku tradičnom prevedení v medenej farbe. Celkovo temperamentý nádych tu dotvára aj atraktívny výplet v čiernej farbe. Čelnú líniu opticky rozširujú predné full-LED svetlomety s kreatívne zapracovaným svetelným podpisom. Aj keď som bol počas nočných presunov s ponúkaným svetelným výkonom v princípe spokojný, tak pri modeli s logami Cupra zároveň mierne zamrzí absencia sofistikovanejšej Matrix funkcie. Tú aspoň čiastočne kompenzuje precízne fungujúce prepínanie diaľkového módu. Dynamický dizajnový motív masky vrátane temperamentného výpletu sa premietol aj do hlavného modulu nárazníka. Daný prístup možno v sumári označiť ako vydarený fabrický tuning. Osobitnú pochvalu smerujem aj slovenskému importérovi, ktorý si pri testovanom exemplári zaregistroval veľmi originálne evidenčné „číslo.“
Pri pohľade z profilu disponuje Ateca opticky kompaktnou a proporčne vyváženou siluetou s pomerne krátkymi karosárskymi prevismi. Dôraz na celkovú univerzálnosť a praktickú stránku pripomína aj pocitovo vyššia SUV stavba. V princípe jednoliate karosárske línie ozvláštňujú početné bočné prelisy s vodorovnou orientáciou. Športovú orientáciu ambicióznej španielskej značky, tu okrem svalnatých blatníkov, pripomínajú napríklad aj lakované prahy. Pre značku Cupra sú príznačné autentické farby s variáciami sivého odtieňa. Testovaný exemplár zaujal príplatkovou metalízou s prívlastkom Graphite. Dynamická podtón tu v sumári dotvárajú aj kontrastne čierne doplnky či dizajnovo originálne 19-palcové disky s medenými dekormi.
Najnovšia evolúcia modelu Cupra Ateca je veľmi ľahko identifikovateľná v rámci jej zadných partií. Minuloročná modernizácia tu so sebou priniesla prepracovaný a teraz ešte športovejší zadný nárazník, ktorého spodnú časť zdobí mohutný difúzor. Škoda len, že reálne, resp. nezamaskované a viditeľné výfukové koncovky sa v tomto prípade kombinujú len s najsilnejšou motorovou verziou. Dynamický nádych zadných partií s odmyslením si pomerne výrazného strešného spojlera dotvárajú aj koncové full-LED svetlomety s atraktívnym podpisom. Zaujímavosťou testovaného exempláru je úplná absencia označenia modelu. To v zadnej časti nahrádza fabrické logo skombinované s centrálne umiestneným „písmenkovým“ označením značky.
Praktický interiér s temperamentným nádychom
Kabína testovaného modelu reálne ponúka zaujímavý mix dvoch opozitných svetov. Príjemne vzdušný koncept s jasnou rodinnou orientáciou je v tomto prípade modelu s logom Cupra skombinovaný s citeľne temperamentnou náladou typickou pre tohto španielskeho výrobcu. Vizuálna koncepcia interiéru zároveň pripomína, že Ateca ako taká je SUV s už o niečo starším prvotným zápisom v jeho rodnom liste.
Z praktickej stránky chválim pomerne slušné prekrytie nástupných prahov. Dizajnovo jednoliata architektúra palubnej dosky s množstvom klasických hardwarových ovládačov využíva dnes už pomerne ojedinelé usporiadanie s modulom infotainmentu zabudovaným kompletne do jej modulu. Pekným a zároveň aj funkčným detailom je decentná orientácia centrálnej časti vrátane dotykovej obrazovky v smere na vodiča. Na prvý pohľad jednoduché línie zdobí precízne lícovanie jednotlivých modulov.
Reálne spokojný som bol aj s voľbou použitých materiálov. O niečo „lacnejšie“ v tomto kontexte paradoxne najviac pôsobí inak ergonomický skvelý samostatný modul klimatizácie. Jeho okolie ale predsa len zdobia pomerne fádne plastové plochy. Naopak, emócie značky Cupra v sebe okrem volantu, veľmi dobrých sedadiel či ďalších športových detailov, resp. doplnkov s medeným odtieňom odrážajú vnútorné výplne predných dverí s atraktívnym prešívaním. Za kontrast tohto originálneho prvku možno v rámci modulu dverí opäť označiť koncepčne až príliš jednoduché plastové kľučky.
Vítanou ozdobou testovaného exempláru je po minuloročnej modernizácii nasadenie precízne tvarovaného a na dotyk príjemného Cupra volantu, prevzatého od výkonných súrodencov. Ozdobou jeho multifunkčnej nadstavby ostáva aj naďalej využívanie klasických a užívateľsky príjemných tlačidiel s intuitívnym rozmiestnením. Na volante si svoje miesto našlo aj štartovacie tlačidlo. Jeho pôvodnú pozíciu na stredovom tuneli nahradilo prepínanie tzv. športovej funkcie ESP, ktoré som v praxi využíval pomerne často. Na volante je možné pohotovo prepínať aj jednotlivé jazdné módy. Vtipné je, že Ateca zároveň danú funkciu pokrýva aj duplicitne, a to prostredníctvom klasického voliča na stredovom tuneli.
Štandardom kompaktného SUV s logami Cupra je prítomnosť plne digitálneho prestojového panela. Detailne prepracovaná grafická stránka disponuje tradične hneď niekoľkými layoutmi vyobrazenia, vrátane možnosti variácie s vyobrazením mapového podkladu, či centrálneho športového „budíka.“ V tomto prípade je v sumári škoda, že temperamente ladená značka neprišla v rámci vyobrazení digitálnych hračiek s väčšou porciou takpovediac vlastnej autenticity.
Hierarchicky nižšie umiestneného súrodenca s logami značky SEAT v rámci digitálnych sveta v princípe kopíruje aj centrálny dotykový infotainment. Peknú grafiku s pestrými farbami dopĺňajú pohotové reakcie na dotyk. Spokojný som bol aj s príjemne intuitívnym ovládaním so širokými možnosťami personálneho prispôsobenia prostredníctvom preferovaných obsahových skratiek. Aj keď palubný systém nedisponuje žiadnymi sofistikovanými on-line aplikáciami, tak za zmienku tu stojí prítomnosť modernej mobilnej konektivity, ktorá funguje aj bez nutnosti káblového prepojenia. Užívateľsky príjemný grafický štandard následne kopíruje aj solidný výstup zo zadnej parkovacej kamery.
Cupra Ateca poteší taktiež dobre navrhnutým konceptom odkladacích priečinkov na čele s priehradkou s funkciou indukčného nabíjania smartphonu. Za veľkú ozdobu testovaného exemplára považujem športovo ladené predné sedačky s integrovanou hlavovou opierkou. Z hľadiska rozmerových predispozícii dokážu uspokojiť aj urastenejších pasažierov. Napriek stále veľmi príjemnému pohodliu s predpokladom na bezproblémové každodenné rutinné používanie, disponujú aj akurátnym bočným vedením. To už dokáže obstojne zafixovať telo aj pri svižnejšej jazde v zákrutách. Danej funkcionalite napomáha taktiež hodnotné „semišové,“ teda takpovediac nešmykľavé čalúnenie, za ktoré si mimochodom nie je nutné osobitne priplácať.
Svoju príslušnosť ku kategórii SUV modelov Ateca aj napriek nezanedbateľnému dynamickému podtónu pripomína o niečo vyšším posedom. V tejto súvislosti nemám žiadne výhrady ani k ponúkanému rozhľadu z vozidla. Aj napriek stále kompaktným rozmerom je všeobecne silnou zbraňou testovaného modelu priestor pre posádku. Príjemne vzdušnú atmosféru evokuje aj pomerne vysoká pozícia stropu.
Zadní pasažieri ocenia doširoka sa otvárajúci druhý pár dverí skombinovaný s reálne veľkorysým vstupným otvorom. O niečo vyššie ukotvená zadná lavica ponúka aj napriek svojmu jednoduchému tvarovaniu veľmi príjemný cestovný komfort. S odmyslením si detí sa v druhom rade pohodlne a s príjemnou rezervou priestoru odvezie aj dvojica urastenejších dospelých pasažierov. V prípade štandardných konvenčných veľkostí tu nie je úplnou utópiou ani preprava trojice osôb. Potencionálny stredný cestujúci tu ale musí počítať s o niečo výraznejším stredovým tunelom. Celkový cestovný komfort v druhom rade vylepšujú samostatné výduchy ventilácie, ako aj prítomnosť zdrojových USB koncoviek.
Svoj až nečakane rodinný potenciál Ateca pripomína aj v pri symetricky tvarovanom batožinovom priestore. Aj pri konfigurácii s pohonom 4×4 disponuje základnou prepravnou kapacitou slušných 485 litrov. Španieli si tu dali záležať aj na hodnotnejšom a na mechanické poškodenia odolnejšom obklade bočných sien. Praktickú stránku podčiarkuje prítomnosť otvoru určeného na prepravu dlhých predmetov, dostupnosť základných kotviacich pomôcok či možnosť sklápania operadiel priamo z kufra.
V priestore pod podlahou s pevnou pozíciou si svoje miesto okrem organizéra na drobnosti našla aj užitočná dojazdová pneumatika. Maximálna prepravná kapacita sa vo výraznej miere navýši po sklopení delených zadných operadiel. V danej konfigurácii, ale treba počítať aj s prítomnosťou mierneho schodíka.
Za prednosť a silnú stránku testovaného SUV možno označiť aj reálne bohatú výbavu dostupnú už v štandarde. Základné a v kombinácii s novými motorizáciami nové výbavové prevedenie modelu Ateca nesie jednoduché označenie Cupra. Jeho automatickou súčasťou sú všetky bezpečnostné prvky a asistenčné systémy, adaptívny tempomat, ambientné podsvietenie, bezkľúčový prístup a štartovanie, dvojzónová automatická klimatizácia, vstavaná navigácia či vyššie spomínané precízne vypracované predné sedačky. Z prvkov v opcii zabalených do atraktívnych balíkov stojí za zváženie napríklad elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievaný volant, ako aj v zime užitočná funkcia rozmrazovania čelného skla. Príplatkovým prvkom testovanej konfigurácie je aj inteligentný tempomat či zadná parkovacia kamera.
Univerzálne SUV s temperamentnou nadstavbou
Model Ateca s logami značky Cupra sa po nasadení nových a hierarchicky nižšie umiestnených motorizácii stáva ďaleko viac dostupnejší pre širšie masy. Testovaná výkonovo prostredná konfigurácia ponúka výkonovo príjemné vyladenie skombinované so zároveň až nečakane komplexnou SUV univerzálnosťou.
Od modelov s logami Cupra už podvedome každý očakáva adekvátne vyladenie jazdných vlastností. Sklamaním v tomto kontexte rozhodne nie je ani testovaný exemplár. Za všeobecnú ozdobu modelu Ateca považujem precízne vyladenie podvozka s viacprvkovým zavesením všetkých kolies, ktorý dokáže pri svižnej jazde veľmi precízne eliminovať aj o niečo vyššiu SUV stavbu. Základné vyladenie pruženia, bez príplatkových adaptívnych tlmičov, možno vo všeobecnosti označiť ako o niečo tuhšie.
Cupra Ateca napriek tomu bezproblémovo zvláda filtráciu bežných nerovností našej cestnej infraštruktúry. S príjemným pocitom istoty som bol nad očakávania spokojný dokonca aj pri svižnej jazde po okreskách so zvlneným povrchom. Tuhšiemu naladeniu pruženia v kombinácii s 19-palcovými pneumatikami s nižším profilovým číslom na druhej strane už úplne nevyhovujú hrubšie prepadliny. Pri prejazde cez výraznejšie nedokonalosti, ktorých je na našich cestách na konci zimného obdobia viac ako dosť, je preto na mieste o niečo viac opatrnosti.
Emočné DNA značky Cupra sa aj pri výkonovo prostrednej motorizácii naplno rozvinie pri temperamentnejšej jazde na kvalitnom povrchu. Ateca sa v danom prostredí vrhá do zákrut s až nečakaným odhodlaním. Do precízne nastavenej mozaiky zapadá aj športovo vyladená elektronicky ovládaná uzávierka diferenciálu či pohon 4×4. Ten na zadnú nápravu posiela najviac sily v dynamickom nastavení, resp. v móde so športovým ESP. Ako výhoda sa pri temperamentnej jazde v sumári javí aj v dnešnej dobe sympatická pohotovostná hmotnosť na úrovni približne 1,6 tony. Najslabšou stránkou pomerne ďaleko posunutého limitu prirodzenej nedočkavosti boli pri testovanom exemplári podľa očakávania zimné pneumatiky.
Úsmev na tvári dokáže pri svižnej jazde na obľúbených cestných komunikáciách plných zákrut okrem samotného podvozka vyvolať aj adekvátne vyladenie prijemne komunikatívneho riadenia so strmším prevodovom. Ako suverénne možno v danom prostredí označiť aj brzdy s o niečo dlhším chodom pedála, ktorý dovoľuje citlivejšie dávkovanie spomaľovacieho účinku.
Pri bežnej jazde je Cupra Ateca zároveň aj príjemne kultivovaná. Tomu zodpovedá aj adekvátne odhlučnenie priestoru pre posádku. Zaujímavosťou je v tomto smere aj v princípe „len“ štandardný zvukový prejav pohonnej jednotky prítomný aj móde ostrej jazdy. Rutinný život v mestských aglomeráciách uľahčujú príjemné kompaktné rozmery spojené s dobrou manévrovateľnosťou.
Ozdobou rozšírenej palety pohonných jednotiek testovaného exempláru je v princípe už dôverne známa zážihová motorizácia 2,0 TSI, bez akejkoľvek prídavnej elektrifikácie. Kultivovaná a zároveň energická pohonná jednotka je v prípade testovaného exempláru vyladená na výkon 190 koní. V kombinácii s krútiacim momentom 320 Nm sú deklarované hodnoty zároveň aj záruka reálne príjemnej a presvedčivej jazdnej dynamiky. Ateca suverénne zvláda aj pružné zrýchlenia spojené s bezpečnými predbiehacími manévrami.
Značka Cupra si v kontexte pohonného reťazca dala záležať aj na vzájomnom zladení benzínovej motorizácie so 7-st. dvoj-spojkovou automatickou prevodovkou. Testovaná Ateca by v tejto disciplíne mohla poslúžiť aj ako príklad pre niektorých koncernových súrodencov. Samočinná prevodovka nemá v tomto prípade tendenciu zbytočne prehnane „dusiť“ pohonnú jednotku ani v štandardnom nastavení D. Zmeny jednotlivých prevodových stupňov prebiehajú veľmi plynule a prirodzene. O niečo ostrejšie reakcie prevodovky sú k dispozícii nezávisle na momentálne zvolenom jazdnom režime v móde S. Za príjemné prekvapenie automatu považujem aj veľmi pohotové reakcie na radenie prostredníctvom vizuálne menej nápadných pádiel pod volantom. Skúšané SUV dokáže podržať vodičom zvolený prevod aj vo vyššej sfére otáčok.
Všeobecnú charakteristiku jazdy tu svojou troškou logicky ovplyvňuje aj voľba jazdného režimu. Zaujímavé je, že Cupra Ateca automaticky vynecháva ekologický mód. Za jeho zmysluplnú náhradu považujem východiskové nastavenie Normal, ktoré sa až nečakane intuitívne dokáže prispôsobiť aktuálneho štýlu jazdy. Pri intenzívnej práci s „plynom“ supluje športový režim, a naopak, pri jazde s ľahkou nohou dokáže využívať aj režim tzv. plachtenia. Prirodzene ostrejšou alternatívou je režim Sport. Plný potenciál Cupra zážitkov sa v tomto prípade odomkne v kombinácii s obmedzeným, resp. športovým ESP. Benevolentnejší zásah elektroniky je následne cítiť aj pri „hravejšom“ správaní pohonu všetkých kolies v zákrutách.
Ďalšou alternatívou je personálne nastavenie vybraných funkcií v režime Individual. Pre podmienky so zníženou adhéziou je testovaný exemplár vybavený aj módom pre sneh. Poslednou variáciou je terénne nastavenie offroad. Aj keď Cupra Ateca svojho vodiča podvedome vôbec nenabáda na výjazdy mimo spevnených ciest, tak v prípade potreby sa vďaka schopnému vyladeniu pohonu všetkých kolies 4Drive nestratí ani v stredne náročnom teréne. Spokojný som bol aj s prácou trakčnej kontroly pri simulovanom krížení náprav. Ešte o niečo suverénnejší prenos sily na kolesá je aj v prípade blatistého podkladu možné taktiež dosiahnuť aktivovaním športového ESP.
Aj napriek o niečo staršiemu konceptu ponúka Cupra Ateca prakticky všetky dôležité a očakávané asistenčné systémy. Príplatkový balík Safe & Driving Pack XL potešil spoľahlivo fungujúcim adaptívnym tempomatom, ktorý udržuje vozidlo príkladne v strede jazdného pruhu. Na druhej strane testovaný exemplár ešte nedisponuje pre koncepčne nové modely už povinnými hračkami na čele s „inteligentným“ upozorňovaním na prekračovanie rýchlostných limitov.
Vzhľadom na ponúkaný výkonový potenciál možno na záver ako plne akceptovateľnú označiť aj spotrebu paliva. Celkový kombinovaný testovaný priemer sa na konci testu v stále pomerne chladných poveternostných podmienkach ustálil na akceptovateľnej hodnote 8,1 l/100 km. To je približne uprostred tolerancie, ktorú garantuje samotná automobilka. Pri preferencii vyslovene defenzívnej jazdy nie je veľmi ťažké znížiť výsledný apetít približne o pol litra. Na druhej strane pri hojnom využívaní ponúkaného výkonového potenciálu bude výsledná spotreba hravo oscilovať v okolí 10-litrovej hranice. S vyššou spotrebou nad 9-litrovým priemerom tu treba počítať pri prioritnom využívaní v meste. Pri presunoch mimo mesto Ateca potešila apetítom 6,7 l/100 km a diaľničný priemer sa ustálil na hodnote 8,1 litra na každých 100 km.
A celkový dojem?
Vynovená Cupra Ateca je v praxi dôkazom toho ako je možné z už beztak veľmi dobrého základu urobiť ešte citeľne lepšie auto. Atraktívny dizajnový kabátik značky Cupra tu stále pôsobí aj ako magnet pre oči okolia. Prioritou užívateľsky prívetivého interiéru ostáva maximálny dôraz na praktickú stránku. Vítaným spestrením historicky prvého samostatného modelu temperamentnej španielskej automobilky je aj rozšírenie palety pohonných jednotiek. Testovaná 190-koňová konfigurácia príkladne reprezentuje pomyselný stred medzi emóciami a racionalitou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Cupra Ateca 2,0 TSI 4Drive Cupra
Dĺžka: 4 386 mm
Šírka: 1 841 mm
Výška: 1 613 mm
Rázvor: 2 628 mm
Objem kufra: 485 litrov
Motor: zážihový
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 140/190
Krútiaci moment Nm: 320
Pohotovostná hmotnosť: 1640 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 212
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,2 s
Prevodovka: automatická dvojspojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 7,7 – 8,4 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,1 l/100 km
Pneumatiky: Continental WinterContact
Verzia/cena
Cupra Ateca 2,0 TSI 4Drive Cupra (testovaný model) od 42 880 €
Cupra Ateca 1,5 TSI Cupra od 38 090 €