Nové Audi RS 6 Avant GT je vrcholom modelového radu. Špeciálna edícia je plná exkluzívnych detailov exteriéru aj interiéru. Pôsobivý spojler na hrane strechy, prepracovaný difúzor a 22-palcové disky kolies s výrazným dizajnom podčiarkujú jeho vrcholné postavenie v modelovom rade. V interiéri sa ako exkluzívne akcenty nachádzajú kvalitné škrupinové sedadlá, svieža farebná kombinácia a individuálne číslovanie na stredovej konzole. Ľahké nastaviteľné vinuté pruženie jedinečné pre RS 6 Avant GT a prepracovaný športový diferenciál quattro na zadnej náprave umocňujú zážitok z jazdy. Preplňovaný osemvalcový motor s dvoma turbodúchadlami má výkon 463 kW (630 k) a poskytuje krútiaci moment 850 Nm od 2300 do 4 500 ot/min (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km 12,7 – 12,2 podľa normy WLTP.
Myšlienka Audi RS 6 Avant GT siaha až ku konceptu RS 6 GTO z roku 2020. Dvanásť študentov, ktorí sa učia pracovať ako mechanici karosérií, konštruktéri, automechanici a autolakovníci, pracovali na projekte šesť mesiacov s podporou Audi Design. Väčšinu inšpirácie čerpali z legendárneho pretekárskeho vozidla Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989. Výsledok ukazuje, akou širokou škálou spôsobov môžu mladé talenty prispieť spoločnosti aj počas svojej praxe.
Bezkonkurenčný vzhľad
Nové Audi RS 6 Avant GT sa od ostatných modelov v ponuke, RS 6 Avant a výkonnej verzie RS 6 Avant, odlišuje ešte pôsobivejším vzhľadom, ktorý vychádza z konceptu RS 6 GTO. Nápadná predná časť je zjavne inšpirovaná konceptom RS 6 GTO.
Singleframe a nasávače vzduchu sú celé vo vysokolesklej čiernej farbe, vďaka čomu vozidlo pôsobí ešte nižšie a širšie. Vertikálne lamely v prednom nárazníku, nová mriežka nasávania a mohutný predný splitter integrovaný do nárazníka umocňujú ostrejší vzhľad. Prvýkrát Audi Sport GmbH nielenže používa úplne prepracovanú kapotu, ale ju aj vyrába z uhlíkových vlákien. Jedinečná povrchová úprava robí z karbónového materiálu prepracovanej kapoty skutočný pútač pozornosti a je pôsobivo orámovaná farbou karosérie. Integrované výduchy vzduchu za veľkými 22-palcovými kolesami znižujú tlak vzduchu v podbehoch kolies a zlepšujú chladenie bŕzd. Rovnako ako kapota, aj blatníky, v ktorých sa nachádzajú veľké kolesá, sú prvýkrát celé vyrobené z uhlíkových vlákien – čo je vrcholom na samotnom vozidle, ako aj pre výrobu Audi.
Bočný profil definujú výduchy v bočných prahoch, kryty vonkajších spätných zrkadiel z lesklého karbónu a 22-palcové disky kolies so 6-lúčovým dizajnom vyrobené exkluzívne pre RS 6 Avant GT. V zadnej časti špeciálna edícia zaujme čiernym nápisom “RS 6 GT”, zadnými dverami špeciálne prispôsobenými dizajnu s opticky zníženou nakladacou hranou, funkčným difúzorom s vertikálne umiestneným reflektorom, vďaka ktorému sa vozidlo zdá ešte širšie, a výrazným dvojitým krídlom inšpirovaným motoristickým športom. To bolo prevzaté takmer 1:1 z koncepčného vozidla študentov. Prvýkrát v histórii modelu RS 6 Avant boli odstránené strešné lišty pre ešte plochejšiu a športovejšiu siluetu.
Pre RS 6 Avant GT majú zákazníci možnosť vybrať si exkluzívne polepy v dvoch farbách. Prvý v spojení s bielym lakom Arkona kombinuje tradičné farby Audi Sport, čiernu, sivú a červenú. V týchto farbách sú aj modelové nápisy vpredu a vzadu. Ak sa zvolí táto farebná kombinácia, kolesá v charakteristickom dizajne sú vždy vo vysokolesklej bielej farbe. Alternatívne sa polepy v čiernych a sivých tónoch dodávajú s exteriérovou farbou Nardo sivá alebo Mythos čierna. K nim Audi Sport GmbH ponúka disky kolies vo vysokolesklej čiernej alebo matnej čiernej farbe.
Štyri krúžky v Singleframe a na zadných dverách spolu s nápismi modelu sú štandardne čierne. Pre exteriér sú k dispozícii nasledujúce farebné vyhotovenia: Biela Arkona, Šedá Nardo, Šedá Chronos Metallic, Hnedá Madeira Metallic a Čierna Mythos Metallic.
RS 6 Avant GT schádza z výrobnej linky so sériovým dizajnovým balíkom RS plus. Čierny interiér je obohatený o viaceré akcenty v exkluzívnej farebnej kombinácii červenej a medenej, napríklad o prešívanie na volante, bokoch stredovej konzoly, stredovej lakťovej opierke, lakťových opierkach dverí a o podlahové rohože s nápisom “RS 6 GT”. V tejto farebnej schéme sú aj nové škrupinové sedadlá RS v kombinácii kože a Dinamica nápis “RS 6 GT” priamo pod opierkami hlavy. Prešívanie sedadla v tvare medového plástu a červenej farbe, zatiaľ čo prešívanie na vonkajšom šve škrupinového sedadla je vyhotovené v medenej farbe.
Lakťové opierky, prístrojová doska, stredová konzola vrátane jej bočných častí a bočné lišty dverí sú čalúnené čiernym mikrovláknom Dinamica, zatiaľ čo ozdobné vložky sú potiahnuté tmavočiernym mikrovláknom Dinamica. Dekoratívne obklady sú na želanie k dispozícii aj v štruktúre s otvorenými pórmi z uhlíkového vlákna. Bezpečnostné pásy upútajú pozornosť svojou sýto červenou farbou. Ako špeciálny prvok je na stredovej konzole umiestnené poradové číslo vozidla v limitovanej sérii 660 kusov.
Výkon novej úrovne
Nový RS 6 Avant GT má výkon 463 kW (630 k) a maximálny krútiaci moment 850 Nm (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km 12,7 – 12,2 podľa normy WLTP). To je nárast o 22 kW (30 k) a 50 Nm v porovnaní so základným modelom RS 6 Avant (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km 12,7 – 12,1 podľa normy WLTP). Špička série šprintuje z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie ako RS 6 Avant. GT zrýchli z miesta na 200 km/h len za 11,5 sekundy, čo je o 0,5 sekundy rýchlejšie ako RS 6 Avant. Štandardná maximálna rýchlosť je 305 km/h, o deceleráciu sa stará štandardný keramický brzdový systém RS.
Výkon motora 4.0 TFSI sa prenáša na stály pohon všetkých kolies quattro prostredníctvom štandardného osemstupňovej prevodovky Tiptronic s optimalizovaným časom radenia. Rovnako ako RS 6 Avant performance, aj RS 6 Avant GT využíva najnovšiu verziu uzávierky medzinápravového diferenciálu. Je mimoriadne ľahký a kompaktný, rozdeľuje výkon motora na prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. Ak dôjde k preklzu, automaticky sa na nápravu s lepšou trakciou prenesie viac hnacieho krútiaceho momentu – až 70 % môže prúdiť na prednú nápravu a až 85 % na zadnú nápravu. Prepracovaný stredový diferenciál zdokonaľuje jazdnú dynamiku, zabezpečuje citeľne presnejšie prejazdy zákrutami a prispieva k menšej nedotáčavosti na limite.
Aby sa špeciálna edícia ešte viac odlišovala od ostatných modelov RS, športový diferenciál quattro na zadnej náprave bol špeciálne vyladený pre RS 6 Avant GT. Nové parametre sa zameriavajú na väčšiu agilitu a príklon zadnej nápravy v jazdnom režime “dynamic”. Zákazníci môžu využívať výhody športového, neutrálneho a veľmi presného riadenia. Prvýkrát, a to len pre RS 6 Avant GT, sú súčasťou štandardnej výbavy nastaviteľné tlmiče odpruženia. V porovnaní s RS 6 Avant znižuje jazdnú výšku o desať milimetrov a ponúka dokonalú kombináciu dynamiky a komfortu.
Vyššia tuhosť pruženia, trojito nastaviteľné tlmiče a tuhšie stabilizátory (vpredu o 30 percent a vzadu o 80 percent tuhšie) zabezpečujú menšie nakláňanie karosérie, čo opäť výrazne zvyšuje faktor zábavy. Na palube sa nachádza aj potrebné náradie a návod na individuálne nastavenie. Zákazníci si môžu alternatívne objednať športové odpruženie RS plus s funkciou Dynamic Ride Control (DRC) alebo adaptívne vzduchové odpruženie RS.
Nové vysokovýkonné pneumatiky Continental “Sport Contact 7” 285/30 R22 zabezpečujú potrebnú priľnavosť pre dynamickú jazdu. Pneumatiky ponúkajú trvalo lepšiu priľnavosť na suchej aj mokrej vozovke a znižujú nedotáčavosť pri rýchlom prejazde zákrutami, vďaka čomu sú celkovo presnejšie jazdné vlastnosti v celom spektre rýchlostí. Okrem toho s novými pneumatikami je brzdná dráha až o dva metre kratšia pri brzdení z rýchlosti 100 až 0 km/h.
Zdroj: Audi