Automobilka Mitsubishi sa v našom priestore dnes môže pochváliť zaujímavo vyskladaným portfóliom automobilov. Tradičné stálice v podobe cenovo výhodného malého modelu SpaceStar, ako aj technológiami nabitého plug-in hybridného SUV Eclipse Cross, dopĺňajú už aj dve koncepčné novinky vyvinuté pre požiadavky európskej klientely v réžii aliančnej spolupráce. Znovuzrodenému hatchbacku Colt sekunduje crossover so zvučným označením ASX. Doménou rozmerovo malého SUV s koncepčne moderným základom je ponovom prioritne mestská džungľa. Nároky dnešnej doby pri novinke ešte viac podčiarkuje prítomnosť moderných digitálnych hračiek, ako aj iných elektronických pomocníkov. Absenciu pohonu všetkých kolies doháňa SUV vstupenka do sveta troch diamantov príjemne pestrou škálou motorizácii. Pre značku Mitsubishi typickým elektrifikovaným hybridom sekundujú cenovo výhodnejšie benzínové deriváty. Pri našom druhom stretnutí s novým modelom ASX sme mali možnosť preveriť komplexne výborný prepĺňaný zážihový 4-valec.
Znovuzrodené Mitsubishi ASX s energickým a zároveň úsporným benzínovým 4-valcom 1,3 DI-T Mild Hybrid skombinovaným so 7-st. automatickou prevodovkou a vo vrcholnej výbavovej verzii Instyle, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Mitsubishi.
Rýchle fakty:
- Automobilka s logom troch diamantov aktuálne aplikuje svoju novú európsku stratégiu. Portfólio klasických japonských modelov, kde už onedlho pribudne aj očakávaný nový Outlander, len prednedávnom doplnili aj koncepčné novinky postavené na aliančnom základe.
- Úplne prvým modelom novej éry bol znovuzrodený model ASX. Populárne SUV sa vo svojej druhej generácii posunulo o segment nižšie, teda do B-SUV kategórie. Jeho výhodou je reálne pestrá škála dostupných pohonných jednotiek. Pôvodne vyčítanú minimálnu dizajnovú autenticitu onedlho napraví už predstavený facelift.
- Aktuálne Mitsubishi ASX sa po vizuálnej stránke veľmi ponáša na svojho služobne staršieho aliančného súrodenca. Príslušnosť k rodine troch diamantov reprezentuje niekoľko drobných detailov na čele s prednou maskou s nádychom Dynamic Shield.
- Len minimum originálnych vizuálnych zmien ponúka nové Mitsubishi ASX aj v interiéri. V porovnaní s rovnomenným predchodcom novinka už ale disponuje veľkým množstvom technologických inovácií na čele s dnes tak preferovanými digitálnymi hračkami.
- Ozdobou znovuzrodeného Mitsubishi ASX s prioritne mestskou orientáciou sú precízne odladené jazdné vlastnosti. Lákavou alternatívou v rámci dostupných pohonných jednotiek je nielen energicky, ale zároveň aj príjemne úsporný testovaný mild hybrid 1,3 DI-T.
K tradičnej DNA automobilky Mitsubishi s odmyslením si drsných offroadov, civilných rally legiend či elektrifikovaných pohonných jednotiek neodmysliteľne patria aj modely s vyššou svetlosťou podvozka. Za globálny fenomén možno v danom segmente vozidiel označiť model ASX, resp. (Active Sport Crossover). Prvá generácia koncepčného nástupcu Mitsubishi Pajero Pinin uzrela svetlo sveta v roku 2010. Okrem globálneho predajného úspechu sa synonymám tohto modelu radí aj dlhovekosť. Tri diamanty mu dopriali celkovo až tri pomerne rozsiahle facelifty. V niektorých častiach našej planéty sa kompaktný model ASX, známy aj ako Outlander Sport, predáva dodnes.
Na starom kontinente v rámci svojej novej stratégie ale Mitsubishi prednedávnom nasadilo druhú generáciu rovnomenného modelu. Koncepčne nové ASX teraz segmentovo patrí medzi zástupcov v obľúbenej kategórii B-SUV modelov. Zároveň nie je žiadnym tajomstvom, že jeho príchod na trh výrazne urýchlila aliančná spolupráca. Ako technický základ poslúžila moderná platforma CMF-B, ktorú využívajú aj súrodenecké modely Nissan Juke a Renault Captur. Práve francúzskym ekvivalentom je vo výraznej miere inšpirovaný aj vzhľad novinky. Vzájomnú odlišnosť výhľadovo čiastočne napraví už predstavený facelift, ktorý by sa našom trhu mal objaviť ešte v aktuálnom roku.
Výhodou vyššie spomenutej aliančnej spolupráce je na druhej strane pestré spektrum moderných technológii, vrátane dobre fungujúcich asistenčných systémov či ďalších moderných digitálnych hračiek. V prospech derivátu s logami Mitsubishi zároveň hovorí štandardná japonská záručná, resp. garančná politika či aktuálne cenové zvýhodnenia.
Nové Mitsubishi ASX disponuje príjemne širokým spektrom ponúkaných pohonných jednotiek. Vstupnou bránou je prepĺňaný benzínový 3-valec 1,0 MPI-T s výkonom 91 koní, kombinovaný výhradne so 6-st. manuálnou prevodovkou. Hierarchicky vyššie sa nachádza testovaný moderný benzínový 4-valec 1,3 DI-T s mild hybridnou výpomocou. Pri verzii so 6-st. manuálom je vyladený na výkon 140 koní a so 7-st. automatom ponúka až 158 koní. Citeľne viac elektrického dopingu ponúka full-hybridná verzia 1,6 Hybrid vyladená na výkon 143 koní. Technologickou špičkou je nakoniec externe dobíjateľná verzia 1,6 Plug-in hybrid s výkonom 159 koní. Obe hybridné motorizácie spolupracujú s konštrukčne unikátnou multimódovou automatickou prevodovkou.
Francúzka dizajnová príchuť
Vzhľad nového Mitsubishi ASX je pomerne kontroverznou témou. Chybičkou krásy pri vo všeobecnosti jednoznačne moderných a nadčasových líniách je v prípade derivátu s logami troch diamantov až prílišná vizuálna podobnosť s francúzskou aliančnou dvojičkou. Na obranu japonskej automobilky poslúži expresne rýchly „vývoj“ druhej generácie tohto obľúbeného modelu. Porciu citeľne väčšej optickej originality zároveň výhľadovo prinesie už predstavený facelift.
Dizajnovo uhladeným predným partiám testovaného exempláru dominuje atypický tvarovaná maska s centrálne umiesteným logom troch diamantov. Za jeden z najvýraznejších prvkov Mitsubishi dizajnu môžeme v tomto priestore označiť autentický „šípový“ výplet, ktorý sa inšpiroval pre japonskú značku tradičným dizajnovým prvkom notoricky známym ako Dynamic Shield. Výrazná silueta masky zároveň opticky prepája predné svetlomety s nápaditým LED výbežkom zasahujúcim až do modulu predného nárazníka. Použitá Full-LED technika si zaslúži sumárne uznanie za v danom segmente veľmi solídny svetelný výkon. Absenciu sofistikovanejšej nadstavby tieňovania vo vyšších výbavách čiastočne kompenzuje spoľahlivo fungujúce prepínanie diaľkového módu. Moderný nádych nového modelu ASX dotvára dynamicky ladený predný nárazník s reálne funkčnými postrannými prieduchmi. Podvedome očakávaný drsnejší SUV podtón tu na druhej strane evokuje na prvý pohľad robustná plastová ochrana spodnej línie nárazníka.
Nadčasové krivky s dynamickým akcentom sú typické aj pre bočný profil nového Mitsubishi ASX. Športovú príchuť v tomto priestore dotvárajú aj detaily v podobe postupne sa zužujúcej línie bočného presklenia, kratučkých previsov či dizajnového elementu zapracovaného do modulu predných blatníkov. Efektný kontrast zastúpený optickými SUV svalmi tu okrem vytiahnutých blatníkov pripomína aj zapracovávanie ochranného oplastovania. Mitsubishi pri svojom malom SUV-čku zároveň v rámci príslušenstva ponúka dokonca aj v danom segmente netradičné a drsne sa tváriace nášľapné prahy. Celkovú vizuálnu atraktivitu testovaného exempláru okrem vrcholných 18-palcových kolies dotvára aj efektné dvojfarebné lakovanie pozostávajúce zo sivej Steel Gray metalízy skombinovanej s čiernou strechou.
Nadčasový dizajn zdobí jednoznačne aj zadné partie novinky v portfóliu značky Mitsubishi. Najvýraznejšou vizuálnou dominantou daného priestoru sú ostro „rezané“ koncové svetlomety s bumerangovým tvarom a atraktívnym svetelným podpisom. Príslušnosť k rodine troch diamantov tu pripomína aj centrálne umiestnený názov automobilky. SUV odolnosť je aj priestore zastúpená vizuálne masívnym zadným nárazníkom.
Príjemná kabína s hodnotným nádychom
V princípe identický recept ako pri zovňajšku si znovuzrodené Mitsubishi ASX osvojilo aj v interiéri. S odmyslením si povinnej jazdy v podobe korporátnej identity troch diamantov, kabína testovaného exempláru kopíruje pôvodného darcu orgánov. Využitý prístup v sumári nemusí byť vôbec na škodu. Nový model totiž dokáže ponúknuť množstvo zaujímavých a zároveň dobre odladených technologických riešení, o ktorých rovnomenný japonský predchodca ani len nesníval.
Pri vstupe na palubu už vyššie spomenuté príplatkové nášľapné prahy testovaného exempláru z hľadiska potencionálneho znečistenia odevu eliminujú pôvodnú výhodu konštrukčného prekrytia prahov Samotný úkon zároveň značne uľahčuje precízne fungujúci bezkľúčový prístup. Testovaný exemplár reaguje automatickým odomknutím vozidla už po tesnom priblížení sa s atypicky tvarovaným „kľúčikom“ vo vrecku. Úplne tu tak odpadá nutnosť dodatočnej manuálnej aktivácie senzora na kľučkách dverí. To isté konštatovanie logicky platí aj pri opustení vozidla.
Koncepčne zaujímavá architektúra palubnej dosky pôsobí aj s prispením personalizovateľného ambientného podsvietenia či vertikálnej orientácie palubného infotainmentu stále sviežo a moderne. Vzhľadom na segmentovú príslušnosť musím pochváliť aj kvalitatívne príjemné spektrum použitých materiálov skombinované s precíznym dielenským opracovaním.
Nielen konzervatívnejšie orientovaných používateľov s určitosťou poteší dôraz na čo najlepšiu užívateľskú ergonómiu. Do tejto kategórie patria aj v princípe rozumne navrhnuté odkladacie priečinky. Prehľadný a zároveň jednoduchý modul klimatizácie dopĺňajú prehľadné hardwarové tlačidlá s dôležitými funkciami v priestore pod dotykovou obrazovkou, ako aj v ľavej časti palubnej dosky. Svojský resp. „netradičný“ funkčný koncept si, naopak, osvojilo ovládanie audia a telefónu. Tlačidlá s odpovedajúcimi funkciami nefigurujú priamo na multifunkčnom volante, ale až na prvý pohľad „ukrytom“ združenom ovládači v priestore vpravo pod volantom.
Nositeľom aktuálnych digitálnych trendov je v prípade testovaného exempláru plne digitálny prístrojový panel. S daným technologickým riešením sa pri modeli s logom troch diamantov stretávame v Európe vôbec po prvýkrát. Vrcholná verzia ponúka modernú a detailne ostrú grafiku doplnenú o variácie vyobrazenia s atmosférou klasických budíkov. Medzi dostupnými layoutmi zároveň nechýba ani vyobrazenie mapového podkladu.
Obdobné digitálne trendy so širokými možnosťami osobného prispôsobenia si osvojil aj centrálny dotykový infotainment s praktickou orientáciou v smere na vodiča. Špičková verzia palubnej zábavy s väčšou obrazovkou je naviazaná na najvyššiu výbavu Instyle. Jej súčasťou je okrem iného aj vstavaná navigácia, moderná mobilná konektivita fungujúca aj bez priameho káblového prepojenia či pestré spektrum užitočných aplikácii s online podporou v reálnom čase. Adekvátne ostrým a zároveň detailným obrazom disponuje aj výstup z parkovacej kamery.
Nové Mitsubishi ASX je v porovnaní s rovnomenným predchodcom o segment menší automobil. Konštruktéri kabíny si napriek tomu dali záležať na čo najlepšom využití vnútorného priestoru. Príslušnosť k SUV segmentu pripomína príjemne vyvýšený posed s príjemným výhľadom z vozidla. Za rozmerovo adekvátne možno označiť taktiež predné sedadlá s vo všeobecnosti o niečo tuhšou výplňou. Pri vyslovene dlhých presunoch by som zároveň pri mojej výške cca 185 cm ale predsa len privítal ešte o niečo dlhší sedák. Pre vrcholnú výbavu je vyhradené elektrické nastavenie sedadla vodiča, ako aj hodnotne pôsobiace kožené čalúnenie. Prioritnú orientáciu smerom na jazdný komfort tu pripomína len minimálny náznak bočného vedenia. Automatickou súčasťou výbavy Instyle je aj otvárateľné panoramatické strešné okno. Daný výbavový prvok v prípade urastenejších pasažierov na druhej strane už citeľne znižuje priestorovú rezervu v oblasti hlavy.
S prihliadnutím na kategóriu malých SUV možno ako plne akceptovateľné označiť aj priestorové pomery v druhom rade. Nové ASX dokáže v prípade potreby poslúžiť aj ako crossover s adekvátnym rodinným potenciálom. Okrem detí sa v druhom rade pomerne pohodlne odvezie aj dvojica urastenejších dospelákov. Za najväčší priestorový limit možno aj v tomto priestore označiť vnútornú šírku. Pravdepodobne aj z tohto hľadiska testovaný exemplár nedisponuje klasickou výklopnou stredovou opierkou. Cestovný komfort vzadu naopak vylepšujú samostatné výduchy ventilácie či prítomnosť zdrojových koncoviek. Za praktické a v danom segmente pomerne ojedinelé eso v rukáve novinky značky Mitsubishi možno označiť posuvnú zadnú lavicu. Vďaka tomuto riešeniu si je možné citeľne navýšiť aj objem batožinového priestoru.
Základná prepravná kapacita pri klasickej mild hybridnej motorizácii sa pohybuje v rozsahu od 422 až po 536 litrov. Príkladne symetrický tvar ložnej plochy dopĺňa na mechanické poškodenia odolnejšie čalúnenie bočných stien. Verzia so základným elektrickým dopingom disponuje klasickou medzipodlahou. Tú je možné ukotviť v dvoch rozumne odstupňovaných pozíciách. Celkovú praktickú stránku dopĺňa aj prítomnosť fixačných háčikov. Objemová priestorová rezerva koncepčne jednoduchšej motorizácie je podľa očakávania k dispozícii pod úrovňou podlahy. Okrem štandardne dodávanej lepiacej sady, resp. iných drobností, sa do daného priestoru s veľkou pravdepodobnosťou zmestí aj užitočná rezervná pneumatika. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 60/40 je práve vďaka medzipodlahe k dispozícii prakticky ideálna rovina s maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1275 litrov.
Druhá generácia modelu Mitsubishi ASX potešila aj svojou bohatou výbavou. Testovaná najvyššia konfigurácia Instyle už bez nutnosti priplácania disponuje bohatou paletou asistenčných systémov, už spomínanou panoramatickou strechou, koženým čalúnením, vstavanou navigáciou, indukčným nabíjaním smartphonu alebo aj pekne hrajúcim audiom značky Bose. Už v nižších výbavách je k dispozícii vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievaný volant, adaptívny tempomat, automatická klimatizácia či spomínaný precízne fungujúci bezkľúčový prístup. Zaujímavým konkurenčným benefitom, typickým pre značku Mitshubishi, je aj nadštandardná 5-ročná záruka a iné asistenčné benefity.
Celkovú variabilitu batožinového priestoru modelu ASX okrem medzipodlahy vylepšuje aj posuvná zadná lavica
Kombinácia, ktorá dáva zmysel
Aj keď k synonymám značky Mitsubishi patrí vyspelý hybridný pohon, tak pre znovuzrodený model ASX sú k dispozícii taktiež aj s cenovo dostupnejšími motorizáciami s konvenčným základom. Presne do kategórie spadá testovaná konfigurácia s energickým a zároveň aj adekvátne úsporným prepĺňaným benzínovým 4-valcom. Daný typ pohonnej jednotky koncepčne malému a prioritne mestskému crossoveru v sumári veľmi pristane.
Vyspelosť znovuzrodeného modelu ASX vo finále podčiarkujú aj precízne vyladené jazdné vlastnosti. Podvozok testovaného exempláru vsádza na v danom segmente zaužívané riešenie v podobe jednoduchej zadnej nápravy. Zaujímavosťou je, že pokrokovejšia viacprvková konštrukcia ostala vyhradená len pre plug-in hybridného súrodenca. Veľmi dobrým jazdným vlastnostiam so sympatickou šoférskou príchuťou vo všeobecnosti napomáha napríklad aj umiestnenie kolies prakticky až v rohoch karosérie.
Vyladenie pruženia je vo finále mierne tuhšie ako vyslovene poddajné. Drobné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry dokáže napriek tomu novinka v portfóliu troch diamantov príkladne odfiltrovať. Vrcholnej verzii s 18-palcovými diskami kolies na druhej strane už príliš nesvedčí svižnejšia jazda po vyslovene rozbitých povrchoch alebo nechcené „trafenie“ výraznejšej prepadliny. V spomenutých prípadoch už treba počítať aj s prenosom kinetickej energie do pocitovo precízne tuhej karosérie.
Kvality hravého podvozka podčiarkuje príkladné držanie jazdnej stopy skombinované s plne akceptovateľnými náklonmi karosérie v zákrutách. Úsmev na tvári dokáže navodiť komunikatívne vyladenie riadenia, napríklad pri temperamentnejšej jazde po úzkych cestách alebo iných technických tratiach. Model ASX možno v sumári pokojne zaradiť medzi najlepšie jazdiacich zástupcov svojej triedy.
V nemalej miere sa pod to okrem testovanej energickej pohonnej jednotky podpísala aj na dnešné pomery už prakticky mušia váha. Pohotovostná hmotnosťou testovanej konfigurácie sa ustálila pod hodnotou 1,4 tony. Pravdepodobne aj z tohto dôvodu Mitsubishi na zadnej náprave použilo „len“ bubnové brzdy. Spomaľovací účinok je napriek tomu príkladný. Brzdná sústava nevykazovala známky „vädnutia“ ani pri simulovanej skúške opakovaného zastavenia z diaľničného tempa.
V rozmeroch bežného používania sú prednosťou Mitsubishi ASX aj kompaktné rozmery spojené s príjemným manévrovaním nielen v mestskej aglomerácii, ale napríklad aj na preplnených parkoviskách. Celkovú kultivovanosť dopĺňa akceptovateľné odhlučnenie priestoru pre posádku. S o niečo vyššou porciou aerodynamického šumu tu treba počítať pri vyššom rýchlostnom tempe, resp. diaľničných presunoch.
K najväčším ozdobám testovanej konfigurácie sa radí pohonná jednotka 1,3 DI-T Mild Hybrid s výkonom 158 koní. Pod daným komerčným označením sa ukrýva už dôverne známy prepĺňaný benzínový 4-valec, ktorý patrí k najlepším pohonným jednotkám vo svojej kategórii a vďaka globálnej spolupráci ho využíva pestré spektrum automobiliek. Dovetok mild hybrid zastrešuje pridávny štartér-generátor s výkonom 3,6 kW, ktorý čerpá energiu z malej batérie pod sedadlom predného spolujazdca. S odmyslením si veľmi precízneho vyladenia funkcie štart/stop je decentný elektrický doping k dispozícii aj pri rozjazdoch, resp. prvotnom impulze zrýchlenia.
Aj vďaka tomu sa nové Mitsubishi ASX môže pochváliť pohotovými prvotnými reakciami na zošliapnutie pedála akcelerátora. Deklarovaný výkon je v kombinácii s kompaktnými rozmermi crossovera zároveň aj zárukou veľmi dobrej jazdnej dynamiky spojenej s kontinuálnymi a zároveň energickými zrýchleniami. Reálne spokojný som bol aj s adekvátnymi pružnými zrýchleniami vo vyššom rýchlostnom tempe, ktoré sú základom bezpečných predbiehacích manévrov.
Dôležitou súčasťou pohonného reťazca je precízne vyladená dvoj-spojková automatická prevodovka 7 DCT. Zmeny jednotlivých stupňov prebiehajú veľmi hladko a prirodzene, resp. pri bežnej jazde takmer nepostrehnuteľne. Pre náročnejších je tu k dispozícii aj pohotovo reagujúce manuálne radenie, ktoré zastrešujú pádla pod volantom.
Celkovú charakteristiku ovplyvňuje voľba jazdného režimu. Klasiku v podobe komótnejšieho, resp. úsporného režimu Eco, dopĺňa ostrejší mód Sport. Prioritne v šetriacom móde dokáže pohonná sústava v podobe tzv. plachtenia efektívne pracovať so zotrvačnosťou vozidla. Naopak, v temperamentnejšom móde Sport prevodovka permanentne pracuje s optimálnym krútiacim momentom. Vo vyššej sfére otáčok sa pohonná jednotka zároveň vyznačuje aj sympatickým zvukovým prejavom. Treťou alternatívou je osobný režim My Sence. Okrem svetelnej atmosféry na palube si je v tomto prípade možne personálne nastaviť „len“ odozvu riadenia či aktivovať funkciu plachtenia.
Aj napriek rodokmeňu ASX, nemá aktuálna generácia žiadne prehnané terénne ambície. Zárukou o niečo väčšej slobody na nespevnených cestách, resp. v ľahšom teréne, je o niečo vyššia svetlá výška. Tá pri nezaťaženom vozidle dosahuje hodnotu cca 17 cm. V mestskej džungli, ako aj na klasických komunikáciách je výhodou testovaného exempláru dostupnosť pestrého spektra dobre vyladených asistenčných systémov. Palec hore dávam napríklad spoľahlivo pracujúcemu adaptívnemu tempomatu. Funkciu monitorovania jazdných pruhov si je možné pohotovo upraviť v troch stupňoch priamo tlačidlom na palubnej doske. Pri jazde v zhustenej premávke je autentickým pomocníkom aj monitorovanie vzdialenosti vpredu idúceho vozidla, ktoré je na prístrojovom paneli prepočítavané v sekundovom časovom intervale.
Sumárnu racionalitu modernej mild hybridnej konfigurácie na konci testu potvrdila aj nameraná spotreba paliva. Výsledný priemer bez prílišnej snahy o šetrenie sa ustálil na hodnote 6,3 l/100 km. Pri vyslovene predvídanejšej jazde nie je danú hodnotu príliš ťažké znížiť o približne pol litra, čo už zodpovedá sľubom samotnej automobilky. Pri jazde prioritne na okresných komunikáciách vyobrazil palubný počítač sympatický údaj 4,8 litra. Čisto v mestskom prostredí to bola hodnota 6,6 l/100 km a diaľničný apetít sa ustálil na identickom parametri 6,3 litra, ako dosiahol aj celkový testovací priemer.
A celkový dojem?
Znovuzrodené Mitsubishi ASX stálo prednedávnom na úplnom počiatku novej európskej éry tejto japonskej automobilky. Tzv. svadbe z rozumu, kde ako základ novinky poslúžil jeden z najlepších zástupcov segmentu malých SUV modelov, nemožno s odmyslením si len minimálnej dizajnovej autenticity nič zasadne vytknúť. Koncepčne moderná novinka zaujme okrem dospelých jazdných vlastností aj pestrým spektrom digitálnych hračiek či iných moderných riešení. Ako veľmi zaujímavá a zároveň zmysluplná sa javí aj testovaná energická motorizácia 1,3 DI-T Mild Hybrid.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Mild Hybrid Instyle
Dĺžka: 4 227 mm
Šírka: 1 797 mm
Výška: 1 576 mm
Rázvor: 2 639 mm
Objem kufra: 422-536 litrov
Motor: zážihový mild hybrid
Pohon: predný
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 116/158
Krútiaci moment Nm: 270
Pohotovostná hmotnosť: 1382 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 204
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Prevodovka: automatická dvoj-spojková
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,8 – 5,9 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,3 / 100 km
Pneumatiky: GoodYear Efficien Grip Performance
Verzia/zvýhodnená cena
Mitsubishi ASX 1,3 DI-T Mild Hybrid Instyle (testovaný model) od 26 900 €
Mitsubishi ASX 1,0 MPI-T Inform (MT) od 19 400 €