Pri novom kabriolete CLE 53 4MATIC+ ponúka značka Mercedes-AMG teraz popri roadsteri SL druhý športový model poskytujúci potešenie z jazdenia s otvorenou strechou. Štvormiestne vozidlo je vďaka bohatej sériovej výbave, veľkorysej ponuke priestoru a komfortným vymoženostiam ako vetrolam AIRCAP® alebo systém AIRSCARF® použiteľné neobmedzene počas celého roka. Trojlitrový šesťvalcový radový motor s dvojitým preplňovaním prostredníctvom turbodúchadla a s elektrickým prídavným kompresorom dosahuje výkon 330 kW (449 k). Poskytuje maximálny krútiaci moment 560 Nm (pri zvýšenom tlaku plnenia 600 Nm počas 10 sekúnd). Integrovaný štartovací generátor krátkodobo ponúka prídavné zvýšenie výkonu 17 kW (23 k) a krútiaci moment 205 Nm. Okrem toho napája 48-voltový elektrický systém. K ďalším technickým prvkom nového modelu patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ a aktívne riadenie zadnej nápravy.
Dizajn exteriéru s výrazne rozšírenými prednými a zadnými blatníkmi
Obloženie chladiča v tvare písmena A, ktoré je špecifické pre AMG, ako aj ploché, ostro vykrojené svetlomety výlučne s technológiou DIGITAL LIGHT pôsobia dojmom, ktorý je typický pre našu značku. Ako mimoriadna výbava sú k dispozícii svetlomety DIGITAL LIGHT s funkciou projekcie . Sú vybavené elipsami denného osvetlenia a modrým podsvietením dna svetlometov, čo zvýrazňuje dynamický vzhľad. Výrazne tvarovaný spojler predného nárazníka je v strednej časti pretiahnutý smerom nahor do tvaru písmena A (výstuha v tvare A). Umožňuje tak veľký dolný otvor na prívod vzduchu s cieľom dosiahnuť vysoký prietok vzduchu. Platí to aj pre oba krajné otvory na prívod vzduchu s dvoma priečnymi lamelami.
Elegantné tvarované hrany vytvárajú štruktúru pri pohľade z boku. Rozšírené predné a zadné blatníky, široký rozchod kolies (vpredu plus 58 milimetrov, vzadu plus 75 milimetrov v porovnaní s modelom Mercedes-Benz) a 19-palcové kolesá dodávajú novému kabrioletu AMG mohutný vzhľad. Na želanie sa dodávajú aj 20-palcové disky.
Svalnatá zadná časť vozidla je typická splývavými plochami, plynulými prechodmi a dvojdielnymi svietidlami s LED a trojrozmernými telesami svietidiel. Zadné svietidlá sú vzájomne prepojené tmavočerveným dizajnovým prvkom. Tento prvok zdôrazňuje šírku zadnej časti vozidla. Ďalšími podstatnými prvkami sú okrúhle dvojité koncovky výfuku, ktoré sú harmonicky integrované do spojlera zadného nárazníka. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je nalakovaná vo farbe karosérie, v rámci vizuálneho balíka AMG (na želanie) sa však dodáva aj v čiernej farbe.
Vizuálny balík AMG, ktorý sa dodáva na želanie, vytvára ešte športovejší vzhľad. Obsahuje prídavné krídelká na spojleroch predného aj zadného nárazníka, odtrhovú hranu na veku batožinového priestoru vo vysokolesklej čiernej farbe a dosku difúzora medzi koncovkami výfuku. Na ďalšie individuálne prispôsobenie vozidla sú k dispozícii dva balíky AMG Night a dva balíky uhlíkových vlákien AMG.
Interiér s výnimočnou výbavou a špecifickými ukazovateľmi
Pozornosť v interiéri upútajú voľne stojaci 12,3-palcový plnodigitálny displej vodiča a 11,9-palcový, na výšku orientovaný centrálny displej, ktorý je orientovaný smerom na vodiča. Ten možno elektricky nakláňať v rozsahu od 15 do 40 stupňov, čo pri otvorenej sklápacej streche umožňuje zabrániť rušivým odrazom svetla. Ďalším atraktívnym prvkom je aj dynamické náladové osvetlenie so 64 farbami . Svetelné pásy sa tiahnu od kokpitu cez dvere a zadné bočné obloženia až za zadné sedadlá. Tento štýlový efekt obklopenia umocňujú ďalšie dva obvodové detaily: horná časť prístrojovej dosky, línie bokov aj veko skrine sklápacej strechy sú potiahnuté materiálom so vzhľadom čiernej kože napa. Zároveň treba spomenúť pochrómové lemovanie, ktoré obklopuje celý priestor pre cestujúcich.
Kožené sedadlá majú špeciálnu povrchovú úpravu, ktorá v lete bráni ich nadmernému zahriatiu. Táto úprava odráža blízke infračervené žiarenie zo slnka. Vďaka nej zostáva koža na priamom slnku až o 12 stupňov chladnejšia ako bežná koža bez povrchovej úpravy. Chladnejšie poťahy sedadiel dokážu aj pri zatvorenej sklápacej streche prispieť k obmedzeniu zohrievania interiéru.
Ďalším výrazným prvkom výbavy sú integrálne sedadlá vo vyhotovení imitácia kože ARTICO/čierne mikrovlákno MICROCUT s grafickým stvárnením špecifickým pre AMG a červenými kontrastnými ozdobnými švami. Tieto sedadlá spájajú športový vzhľad s výraznou bočnou oporou. Ďalšími znakmi interiéru sú červené bezpečnostné pásy a ozdobné prvky s kovovou štruktúrou. Na želanie je k dispozícii veľa variantov čalúnenia z kože a kože napa. V prípade kože napa , je na predných opierkach hlavy vyrazený erb AMG.
Displej vodiča umožňuje zákazníkom prepínať medzi štýlmi zobrazovania Klasický, Športový a Superšportový. Obzvlášť pôsobivý je najmä režim Superšportový, ktorý je exkluzívny pre modely AMG, s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a horizontálnymi ukazovateľmi zobrazenými v perspektíve: nachádzajú sa vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem hĺbky. Prostredníctvom ponuky AMG možno vyvolať rôzne špeciálne zobrazenia ako údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, zahrievanie, nastavenie , akcelometer a pretekársky časovač . Aj centrálny displej zdôrazňuje prostredníctvom individuálnych zobrazení AMG, napríklad vizualizáciou jazdných programov alebo telemetrickými údajmi, dynamické zameranie.
Radový šesťvalcový motor s integrovaným štartovacím generátorom a elektrickým prídavným kompresorom
Nový model CLE 53 4MATIC+ využíva výrazne vylepšenú verziu osvedčeného 3,0-litrového radového šesťvalcového turbomotora M256. Táto verzia vysokovýkonného agregátu, teraz označovaná ako M256M, zaujme najmä optimalizovanými spaľovacími priestormi s prepracovanými nasávacími a výfukovými kanálmi. K nim sa pridávajú nové piestne krúžky, modifikované vstrekovanie a nové turbodúchadlo. To vyvinie vyšší plniaci tlak s hodnotou 1,5 bar (predchodca: 1,1 bar). Motor tak dosahuje vyšší krútiaci moment s hodnotou 560 Nm v trvalej prevádzke, zatiaľ čo v režime so zvýšeným tlakom plnenia dosiahne až na 10 sekúnd hodnotu 600 Nm.
Dôležitejší ako absolútna hodnota krútiaceho momentu je však zlepšený nárast krútiaceho momentu a ešte harmonickejšia odozva motora. Môže za to taktiež prepracovaný elektrický prídavný kompresor. Ten teraz dokáže pracovať takmer nepretržite aj počas dlhšieho časového obdobia. Pre vodiča je to citeľné najmä v rozsahu stredných otáčok motora. Vďaka tomu bolo na druhej strane možné navrhnúť väčšie turbodúchadlo, ktoré umožní dosahovať vyšší špičkový výkon.
Zákazníci zároveň profitujú z vyššej efektívnosti agregátu, ktorá sa výrazne zlepšila najmä pri prevádzke s plným zaťažením. Prispieva k tomu aj nový integrovaný štartovací generátor (ISG) druhej generácie. Ten je teraz zabudovaný do zvonu prevodovky. Je hlavnou súčasťou 48-voltového elektrického systému a funguje nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí krátkodobé zvýšenie výkonu o 17 kW a krútiaceho momentu o 205 Nm, rekuperácia, posunutie bodu ťahu, kĺzanie a takmer nepozorovateľné opakované naštartovanie motora pri funkcii štart – stop.
Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h možno zvýšiť na 270 km/h prostredníctvom voliteľne dodávaného vodičského balíka AMG Vysokovýkonná brzdová sústava AMG je optimálne dimenzovaná na silu a výkonnosť modelu CLE 53 4MATIC+: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 370 x 36 mm, so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi a nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi.
Plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je spojením optimálnej trakcie pre dynamický pôžitok z jazdy a vysokej bezpečnosti jazdy za všetkých podmienok: na suchej aj na mokrej vozovke alebo na klzkom povrchu. Prepínanie medzi náhonom na zadné kolesá a náhonom na všetky kolesá sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla. Aplikácia rozdeľovania sily je diferencovaná. Pri pokojnom štýle jazdenia, kedy nie je potrebný náhon na všetky kolesá, dochádza k úplnému odpojeniu prednej nápravy. To zvyšuje efektívnosť. Od nastavenia ŠPORT ESP je správanie vozidla viac orientované na zadnú nápravu. A v šmykovom moduse je nové AMG CLE kabriolet v celom rozsahu rýchlosti naprogramované ako vozidlo s náhonom na zadné kolesá.
Zdroj: Mercedes-Benz