Jedna z najstarších automobiliek z južnej časti kórejského polostrova sa dokázala v našom geografickom priestore v poslednom období už silno etablovať. Hlavný predajný bestseller v podobe kompaktného SUV Korando dopĺňa rozumne vyskladané portfólio ostatných súrodencov s vyššou svetlosťou podvozka. Výrobcovi s logom dvojhlavého draka sa zároveň podaril skompletizovať dôležitý míľnik v podobe zmeny vlastníckych pomerov. Indický koncern Mahindra & Mahindra prednedávnom vystriedal domáci juhokórejský priemyselný gigant KG Group. Kým v iných častiach sveta sa bude používať nová identita spoločnosti KGM, tak v Európe sa nateraz nič nemení. Obľúbené modely sa tu budú aj naďalej predávať pod označením SsangYong s oficiálnym dovetkom „by KGM.“ Ďaleko dôležitejší je fakt, že nový vlastník má so svojou automobilovou divíziou ambiciózne budúce plány. Dôkazom toho je horúca novinka v podobe plne elektrického modelu Torres EVX či facelifty ďalších členov rodiny. Modernizáciu len prednedávnom podstúpil taktiež najmenší modelový rad Tivoli, ktorého klasickú SUV verziu sme mali možnosť preveriť v rámci redakčného testu.
Vynovený SsangYong Tivoli vo výbave Style, o ktorého pohon sa stará osvedčená prepĺňaná 4-valcová zážihová motorizácia 1,5 GDI Turbo, skombinovaná so 6-st. automatickou prevodovkou a s pohonom kolies prednej nápravy, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky SsangYong by KGM.
Rýchle fakty:
- Tradičná automobilka z Južnej Kórei dokončila svoje začlenenie do portfólia priemyselného gigantu KG Group. Veľmi diskutovanú tému v podobe názvu značky v Európe Kórejci nateraz vyriešili kompromisným označením SsangYong by KGM.
- Prvým modelom, ktorý uzrel svetlo sveta už v takpovediac novej ére je modernizované malé SUV SsangYong Tivoli. Facelift sa zameral na osviežený dizajn, modernejší interiér, ako vo všeobecnosti dospelejšiu výbavu.
- Osviežený dizajn SsangYong Tovoli zajme výrazne modifikovanou prednou časťou a zároveň aj citeľne dynamickejším podtónom. Exteriérovou zaujímavosťou faceliftu je po vzore modelu Torres takmer úplná absencia tradičného fabrického loga.
- Kabína vynoveného SsangYong Tivoli dokáže v rámci segmentu malých SUV modelov potešiť príjemne vzdušným konceptom. Facelift so sebou priniesol modernejší nádych vrátane aplikácie viacerých koncepčne nových digitálnych hračiek.
- Po jazdnej stránke pôsobí vynovený SsangYong Tivoli príjemne dospelým dojmom bez akýchkoľvek bolestivých kompromisov. Dôverne známej čisto benzínovej 4-valcovej motorizácii 1,5 GDI Turbo sekunduje pestré spektrum variácií zahŕňajúce manuál i automat a zároveň aj pohon predných, resp. všetkých kolies.
História automobilky SsangYong sa datuje už od roku 1954, kedy sa v Južnej Kórei začali v licencii vyrábať modely Jeep. Prvé roky existencie spojené s offroad ikonou zároveň pevne zadefinovali ďalšie profilovanie značky. Dvojhlavý drak sa postupne prepracoval do pozície SUV špecialistu. Automobily s vyššou svetlosťou podvozka dnes reprezentujú kompletné modelové portfólio. Dôležitú pozíciu v ňom zastáva aj testovaný model Tivoli.
Zástupca obľúbeného segmentu malých SUV modelov a zároveň aj vstupný model do sveta SsangYong uzrel svetlo sveta v roku 2015. Kórejci v rámci plánovanej globálnej expanzie nechceli nechať nič na náhodu a o originálny dizajn dobovej novinky sa postaralo renomované talianske štúdio Giugiaro. Európsky rukopis tu pripomína taktiež označenie Tivoli inšpirované historickým mestom neďaleko Ríma. V roku 2019 podstúpil rovnomenný model prvé a v princípe decentné osvieženie. Ako zásadnejšiu už môžeme označiť aktuálnu modernizáciu oficiálne predstavenú približne pred rokom. Zaujímavosťou je, že nedávny facelift bol prvým počinom prebiehajúcim už pod dohľadom nových majiteľov z KG Group.
Vynovený model Tivoli púta pozornosť optickou premenou, ktorá sa pri exteriéri takmer úplne zbavila loga dvojhlavého draka. Samozrejmosťou je aj povinná jazda v podobe osvieženého interiéru s novými digitálnymi hračkami. Vstupná brána do sveta SsangYong si zároveň polepšila novou bezpečnostnou výbavou. Konkurenčnou výhodou testovaného exempláru ostáva v danom segmente už čoraz zriedkavejšia dostupnosť pohonu všetkých kolies. Jednoduchú orientáciu v cenníku uľahčuje prítomnosť jedinej výbavy, ktorú si je ale možné prispôsobiť niekoľkými opciovými doplnkami.
Pohon vynoveného modelu SsangYong Tivoli naďalej zastrešuje prepĺňaná 4-valcová benzínová motorizácia 1,5 GDI-Turbo s výkonom 163 koní. Okrem základnej konfigurácie s pohonom predných kolies a klasického 6-st. manuálu je pre verziu FWD k dispozícii aj testovaná konfigurácia so 6-st. automatom klasickej koncepcie značky Aisin. Verzie AWD s pohonom všetkých kolies sú rovnako k dispozícii so 6-st- manuálom i 6-st. automatom.
Optický tuning bez fabrického loga
Vynovený model Tivoli pokračuje v optickom trende, s ktorým v nedávnej minulosti prišiel už model Torres. Jeho zaujímavosťou je dizajnový tuning. Ten si v prednej i zadnej časti vystačí bez klasického fabrického loga. Emblém dvojhlavého draka vystriedalo sebavedomé označenie modelu. Testovaný exemplár je zároveň prvý model, ktorý sa z hľadiska všeobecnej vizibility dokonca úplne zriekol aj akéhokoľvek štítku SsangYong. Do rodiny kórejského SUV špecialistu ho napriek tomu radia svalnaté a zároveň sebavedomé proporcie.
Najväčší vizuálny zásah podstúpila v rámci modernizácie citeľne modifikovaná predná časť. Nositeľom opticky čistých línií je dizajnovo jednoliata línia prednej masky bez klasických chladiacich prieduchov. Na module lakovanom vo farbe karosérie tak ešte viac vynikne nielen postranný nápis Tivoli, ale aj zrkadlovo umiestnená a dizajnovo zaujímavá trojica „zubových“ segmentov. Vyššie spomenutú SUV robustnosť pripomína kompletne prepracovaný a opticky odolný nárazník v kontrastnom dvojfarebnom vyhotovení. V jeho siluete si našli svoje miesto pre spaľovací motor dôležité chladiace prieduchy. Decentne športovú atmosféru tu s odmyslením si efektného výpletu dotvárajú ďalšie drobné detaily vrátane červenej krytky uchytenia ťažného oka alebo dizajnovo zaujímavé postranné moduly s hmlovkami. Testovaný exemplár disponoval príplatkovým LED Paketom. Pozmenený modul predných svetlometov s konštrukčne jednoduchšou tzv. parabolickou LED technológiou ponúka za tmy plne akceptovateľný svetelný výkon. Absenciu sofistikovaného tieňovania tu čiastočne kompenzuje veľmi dobre fungujúce automatické prepínanie diaľkového módu.
Plnohodnotným SUV nádychom doplneným o celkovo vyššiu stavbu karosérie zaujme vynovený SsangYong Tivoli aj v rámci svojej bočnej siluety. Opticky zaujímavým spestrením pomerne veľkých karosárskych plôch sú výrazné prelisy, ktoré ešte viac znásobujú efekt svalnatých blatníkov. Za kreatívny dizajnový detail tu možno označiť dvojfarebné stvárnenie koncového stĺpika karosérie s efektom tzv. plávajúcej strechy. Originálne optické riešenie tu pripomína rovnako pochrómovaná linka, ktorá okrem spodnej línie bočných okien pokračuje aj pod čelným sklom. Atraktívny farebný kontrast testovaného exempláru lakovaného v bielej farbe s prívlastkom Grand formujú viaceré čierne doplnky. S odmyslením si orámovania bočného presklenia či ochranného oplastovania lemov blatníkov a spodných prahov sem patria taktiež príplatkové a kompletne čierne 18-palcové disky kolies. Pozornému oku zároveň neunikne, že ich centrálnu časť aj naďalej zdobí klasické fabrické logo s motívom dvojhlavého draka.
Opticky robustným dojmom pôsobí najmenší člen rodiny SsangYong aj v rámci zadných partií. Za kreatívne riešenie možno v tomto priestore označiť efektne vystúpenú siluetu koncových svetiel. Tie si napriek zachovanej tvarovej línii po modernizácii osvojili prepracovaný dizajn s čiernym akcentom. Svet drsných offroadov v identickom priestore pripomína kolmý modul na dverách batožinového priestoru. Po zrieknutí sa prítomnosti fabrického loga ho teraz zdobí ešte výraznejší nápis Tivoli. Decentne športový podtón v identickom priestore formuje dvojfarebná spodná línia zadného nárazníka s naznačeným výpletom.
Klasický interiér s modernou príchuťou
Vynovený SsangYong Tivoli ostáva verný DNA automobilky aj v interiéri. V časoch, keď mnohé malé crossovery pripomínajú len decentne vyššie hatchbacky, ponúka testovaný exemplár celkovo robustný SUV nádych skombinovaný s príjemne priestrannou kabínou. Prahy dverí sú aj napriek tomu prekryté len čiastočne.
Napriek tomu, že je Tivoli vstupnou bránou do sveta kórejskej automobilky, tak prevedenie jeho interiéru rozhodne nepôsobí vyslovene lacným dojmom. Okrem v danom segmente plne adekvátnej skladby použitých materiálov tu musím pochváliť reálne precíznu kvalitu dielenského opracovania. Nedávny facelift so sebou priniesol celkovo hodnotnejší pocit a to vrátane využitia niektorých hodnotnejších povrchov. Vizuálnu premenu dotvára pozmenená a vizuálne modernejšia architektúra palubnej dosky.
Najmarkantnejšie zmeny sú viditeľné na stredovej konzole s prepracovaným zapracovaním obrazovky palubného infotainmentu. Na súčasné trendy reaguje aj inovovaný panel klimatizácie, kde pôvodnú hardwarovú klasiku nahradili efektné virtuálne tlačidlá. Aj napriek absencii haptickej odozvy tu musím pochváliť celkovú prehľadnosť vrátane adekvátnej veľkosti „tlačidiel“, do ktorých sa počas jazdy dobre „triafa.“
Najmenší SsangYong si napriek novým digitálnym hračkám stále zachoval prioritne funkčnú užívateľskú ergonómiu. Klasickými tlačidlami sa tu po facelifte ovláda množstvo funkcií vrátane monitorovania jazdných pruhov, zjazdového asistenta či vyhrievania volantu a sedačiek. Obdobne jednoducho je možné deaktivovať funkciu štart/stop.
Výbavovým štandardom testovaného exempláru je plne digitálny prístrojový panel s veľmi peknou a zároveň ostrou grafikou. Prostredie je už dôverne známe napríklad z modelu Korando. Klasickú simuláciu budíkov s variáciami údajov z palubného počítača dopĺňa niekoľko futuristickejších alternatív vyobrazenia. Priamo na prístrojovom paneli je možné nastaviť množstvo funkcií vozidla. Konzervatívnejší z nás v tejto súvislosti preto s určitosťou ocenia komunikáciu v slovenskom jazyku.
Za v dobrom slova zmysle jednoduchý možno pri testovanom exemplári označiť vynovený centrálny infotainment s pomerne pohotovými dotykovými reakciami. Prioritne funkčné grafické prostredie je už taktiež dôverne známe z iných modelov SsangYong. Orientáciu v prostredí ešte viac uľahčujú postranné tlačidlové skratky. Palec hore dávam zachovaniu klasického ovládania audia prostredníctvom otočných ovládačov. S odmyslením si užitočného pomocníka v podobe parkovacej kamery so celkovo príjemným rozlíšením som centrálnu obrazovku najviac využíval práve na audio zábavu. Moderná mobilná konektivita, ktorá pri testovanom exemplári nahrádza navigáciu, tu funguje klasicky, teda prostredníctvom priameho káblového prepojenia. V aktuálnom cenníku modelu Tivoli už ale figuruje aj klasická vstavaná navigácia.
Už spomenutej celkovo dobre zvládnutej ergonómii najmenšieho modelu značky SsangYong sekundujú dobre využiteľné odkladacie priečinky. Pochvalu si v tomto kontexte zaslúžia napríklad pomerne objemné odkladacie boxy v predných dverách. Palec hore dávam ich praktickým deliacim prepážkam. Stredová odkladacia plocha disponuje, vďaka príplatkovému balíku Tech, užitočnou funkciou indukčného dobíjania smartphonu.
Klasickú a prioritne funkčnú atmosféru na vynoveného SUV ešte viac vyšperkoval masívny volič automatickej prevodovky. Klasickému mechanickému konceptu ostala verná rovnako parkovacia brzda. Za funkčne príjemný možno označiť tiež multifunkčný trojramenný volant, ktorý mimochodom stále zdobí fabrické logo dvojhlavého draka. Už zaužívanou špecialitou modelov SsangYong ostáva asymetrická hrúbka venca v jeho spodnej časti.
Veľkou ozdobou Tivoli sú funkčne príjemne a zároveň dostatočne nadimenzované predné sedačky. Veľmi dobrému jazdnému komfortu, ktorý ešte viac vyšperkovalo pohodlné textilné čalúnenie, sekunduje o niečo vyšší SUV posed doplnený o reálne dobrý výhľad z vozidla. Menším postavám môže na druhej strane prekážať konštrukcia lakťovej opierky bez možnosti posúvania.
V rámci segmentu tzv. malých crossoverov sa testovaný exemplár nemá z hľadiska ponúkaného priestoru za čo hanbiť ani v druhom rade. Prístup, resp. potencionálnu inštaláciu detských sedačiek sa snaží uľahčiť tvar vstupného otvoru. S odmyslením si detí, sa v druhom rade adekvátne pohodlne odvezie aj dvojica štandardne urastených dospelých. Vyšší pasažieri tu ocenia klasickú SUV siluetu, ktorá je zárukou adekvátnej vzdušnosti pre hlavy. Napriek dostupnosti alternatívy s pohonom všetkých kolies, si dali konštruktéri záležať na minimalistickom stredovom tuneli. Jazdný komfort v druhom rade vylepšuje možnosť polohovania delených operadiel zadnej lavice. Za vtipný element tu možno označiť prítomnosť popruhov, ktoré nahrádzajú klasické odkladacie „kapsy“ na zadnej strane operadiel predných sedačiek. Plocha v plastovom prevedení sa bude zároveň jednoducho čistiť. O niečo starší pôvodný zápis v rodnom liste tu zo všetkého najviac pripomína úplná absencia zdrojových koncoviek pre zadných pasažierov. Rovnako absentujúce výduchy ventilácie sú v danej kategórii vozidiel vo všeobecnosti aj dnes skôr výnimkou ako štandardom.
Kreativita kórejských konštruktérov sa prejavila taktiež pri batožinovom priestore. Jeho základná kapacita s hodnotou 423 litrov zodpovedá zvyklostiam danej kategórie vozidiel. Celkové praktické využitie vylepšuje niekoľko originálnych riešení na čele s dvojdielnou medzipodlahou. Prostredníctvom nej si je možné ložnú plochu prakticky predeliť, resp. zafixovať menšie predmety. Do priestoru pod podlahou sa v prípade vyššieho ukotvenia okrem povinnej výbavy a množstva drobností zmestí napríklad aj krycia roletka. Ešte o úroveň nižšie si svoje miesto našla opravná sada. Tá je pre model Tivoli výbavovým štandardom. Prítomnosť medzipodlahy zároveň umožňuje vytvorenie prakticky optimálnej roviny pri konfigurácii so sklopenými zadnými operadlami, delenými v pomere 60/40. Maximálna prepravná kapacita je 1115 litrov.
Jednoduchú orientáciu v cenníku vynoveného modelu SsangYong Tivoli ešte viac uľahčuje prítomnosť jediného výbavového stupňa Style. Výhodou je, že zákazník si pri ňom stále môže zvoliť konfiguráciu s pohonom predných, resp. všetkých kolies, ako aj variáciu s manuálom alebo automatom. Automatickou súčasťou výbavy je okrem pestrej palety asistenčných a bezpečnostných systémov napríklad aj: zjazdový asistent, tempomat, zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, vyhrievanie predných sedadiel alebo vyhrievaný kožený volant. Snáď až prehnané šetrenie tu na druhej strane pripomína elektrické ovládanie okien vo dverách. Automatický dojazd, a to len pri otváraní, tu totiž ponúka len okno vodiča. K užitočným opciovým prvkom testovaného exempláru sa okrem nadstavby v podobe dvojzónovej automatickej klimatizácie radí aj balík Tech s bezkľučovým prístupom a štartovaním, LED prednými hmlovkami alebo už spomínaným indukčným nabíjaním smartphonu. Druhým a taktiež zmysluplným príplatkovým balíkom s výstižným názvom LED je dostupnosť sofistikovanejších predných svetlometov, vrátane funkcie automatického prepínania diaľkového módu.
Príjemný spoločník
Klasike ostáva SsangYong Tivoli po poslednej modernizácii verný v disciplíne techniky. S odmyslením si viackrát spomenutých a dnes už ojedinelých variácií pohonu a prevodoviek, tu ostáva najväčším lákadlom klasický benzínový 4-valec s adekvátnym výkonom a absenciou akejkoľvek elektrifikácie.
Opomenúť tu nemožno ani reálne dospelé jazdné vlastnosti. Podvozok si pri konfigurácii s pohonom len prednej nápravy vystačí s konštrukčne jednoduchším uchytením zadných kolies. Vyladenie pruženia možno označiť ako o niečo tuhšie, než vyslovene poddajné. Pri testovanom exemplári sa pod to s určitosťou pričinili príplatkové 18-palcové disky kolies. Napriek spomenutej charakteristike som bol s ponúkaným jazdným komfortom reálne spokojný. Vynovené Tivoli dokáže bezproblémovo odfiltrovať bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Limit aj v tomto prípade predstavuje „trafenie“ hrubej prepadliny, resp. prepadnutého kanalizačného poklopu, kde sa už logicky dostaví prenos kinetickej sily do karosérie.
Za príjemné prekvapenie tu v sumári považujem taktiež stabilitu pri prejazde cez sériu priečnych nerovností vrátane kombinácie so zákrutou. Ani v daných podmienkach nezvykne najmenší SsangYong vyslovene znervóznieť. Už spomínané tuhšie vyladenie pruženia, ktorým Tivoli čiastočne kompenzuje svoju vyššiu SUV stavbu, je výhodou pri svižnejšej jazde po kvalitných povrchoch skombinovaných s technickejším cestným profilom. Prirodzené náklony karosérie v zákrutách nepôsobia z poza volantu vyslovene nepríjemným dojmom. Pri preferencii temperamentnejšej jazdy spojenej s celkovou ovládateľnosťou je prirodzenou výhodou nízka pohotovostná hmotnosť na úrovni cca 1,3 tony.
V sumári ale testovaný exemplár nemá žiadne prehnané športové ambície. Takmer žiadne emócie tu neponúka „ľahučké“ vyladenie riadenia, ktoré je ideálne napríklad do mestskej džungle. Nič dramatické na tom nezmení ani aktivácia športového režimu. Do mozaiky prioritne pohodového spoločníka ladí adekvátne odhlučnenie priestoru pre posádku. Vynovený SsangYong Tivoli v tejto disciplíne nesklame, no zároveň ani vyslovene nenadchne. S o niečo väčšou porciou aerodynamického hluku tu treba počítať pri vyššom rýchlostnom tempe, resp. jazde po diaľnici. Pri impulzívnejšej práci s pedálom akcelerátora sa ostrejšou zvukovou farbičkou prejaví taktiež pohonná jednotka pod prednou kapotou.
V rámci dostupných jazdných módov disponoval testovaný exemplár východiskovým nastavením Normal, ktorý som počas testu využíval suverénne najviac. Jeho alternatívou je „ostrejší“ režim Sport, kedy sa prevodovka prioritne snaží čo najviac využívať maximálny krútiaci moment pohonnej jednotky vo vyššom spektre otáčok. Poslednou alternatívou typickou pre modely SsangYong s automatickou prevodovkou je nastavenie Winter. Automat sa po jeho aktivovaní „sústredí“ na čo najoptimálnejšie trakciu na klzkom povrchu a spravidla využíva rozbeh na druhom prevodovom stupni.
Jedinou dostupnou motorovou alternatívou vynoveného Tivoli je dôverne známy prepĺňaný benzínový 4-valec 1,5 GDI-Turbo vyladený na solídny výkon 163 koní. Testovaná pohonná jednotka dokáže byť v prípade potreby príjemne energická. S reálne ponúkanou jazdnou dynamikou som bol spokojný taktiež pri plne obsadenom vozidle.
Kombinácia s klasickým meničovým 6-st. automatom značky Aisin je prioritne komfortnou záležitosťou. V prípade osobnej konfigurácie by som s určitosťou siahol po dostupnejšej klasike v podobe manuálnej prevodovky. Testovanému automatu najviac pristane skôr pohodový a rozvážny štýl jazdy, kedy radí veľmi hladko a kultivovane. Naopak, pri temperamentom používaní v štýle „brzda/plyn“, prebiehajú zmeny jednotlivých prevodov pocitovo o niečo pomalšie a pri spomaľovaní častokrát impulzívnejšie. V obdobných podmienkach môže byť výhodou funkcia manuálneho radenia zastrešená prostredníctvom voliča. Automat musím pochváliť za prakticky neexistujúci jav podtáčania benzínovej motorizácie. Maximálna snaha spojená s využívaním silového potenciálu pohonnej jednotky spočíva v prirodzenej práci vo vyššom spektre otáčok. Prevodovka z tohto dôvodu podradí už aj menej razantnejšom zošliapnutí pedála akcelerátora.
Dotyk moderny v prípade vynoveného Tivoli reprezentuje prítomnosť moderných asistenčných systémov. V sumári napriek tomu mierne zamrzí, že konfigurácia s automatickou prevodovkou nedisponuje pri dlhých presunoch komfortnejším adaptívnym tempomatom, ale len jeho klasickou funkciou, teda bez adaptívnej nadstavby. Najnovšia evolučná verzia sa na rozdiel od testovaného exemplára už nevyhne ani povinným legislatívnym „pomocníkom“ vrátane „inteligentného“ rýchlostného asistenta či monitorovania pozornosti vodiča.
Napriek nefalšovanému SUV nádychu doplneného o slušne nadimenzované nájazdové uhly a svetlú výšku 178 mm nemá testovaná konfigurácia s odmyslením si poľných ciest či ľahšieho terénu, žiadne prehnané offroad ambície. Verzia s pohonom „len“ predných kolies v rámci terénnych doplnkov napriek tomu dostala zjazdový asistent. V prípade ambície častejšieho dobrodružnejšieho využívania bude prirodzene lepšou voľbou konfigurácia s pohonom 4×4.
Model s pohonom predných kolies sa vo finále môže pochváliť prirodzene nižším apetítom. Spotreba klasického benzínového 4-valca bez prídavnej elektrifikácie sa na konci testu pri prioritne racionálnom spôsobe využívania ustálila na akceptovateľnej hodnote 7,5l/100 km. Zaujímavosťou je, že palubný počítač v príjemnom letnom počasí vyobrazil o niečo málo nižší kombinovaný údaj ako deklaruje samotná automobilka. Ešte úspornejší dokáže byť vynovený SsangYong Tivoli so spotrebou 6,3 litra pri prioritnej prevádzke na okreskách. Naopak, pri využívaní prioritne v meste tu treba počítať s približne 9-litrovým apetítom. Nameraný diaľničný priemer sa pri ustálenom tempe 130 km/h zastavil na hodnote rovných 8-litrov.
A celkový dojem?
Vynovený SsangYong Tivoli predstavuje koncepčne zaujímavú vstupenku do sveta dvojhlavého draka. Modernizácia sa sústredila na modernejší nádych, no Kórejci tu napriek tomu stále zachovali pestré spektrum koncepčne klasických riešení. S odmyslením si zaujímavého pomeru medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou sú veľkou ozdobou testovaného exempláru výbavové variácie, ktoré dokážu kombinovať manuál i automat s pohonom predných, ako aj všetkých kolies.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: SsangYong Tivoli 1,5 GDI Turbo Style FWD AT
Dĺžka: 4 225 mm
Šírka: 1 810 mm
Výška: 1 621 mm
Rázvor: 2 600 mm
Objem kufra: 423 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 120/163
Krútiaci moment Nm: 260
Pohotovostná hmotnosť: 1318 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: – s
Prevodovka: automatická hydromeničová
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 7,65 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 7,5 l/100 km
Pneumatiky: Hankook Dynapro
Verzia/cena
SsangYong Tivoli 1,5 GDI Turbo Style FWD AT (testovaný model) od 20 280 €
SsangYong Tivoli 1,5 GDI Turbo Style FWD MT (manuálna prevodovka) od 18 790 €