Renault odhaľuje najvýkonnejšiu verziu Rafale, model Renault Rafale E-Tech 4×4 s výkonom 300 koní. Nová plug-in hybridná motorizácia ponúka to najlepšie z oboch svetov, spaľovací aj elektrický, s preferenciou každodennej elektrickej jazdy. Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je viac než len vysoko výkonná motorizácia. Je dokonale v súlade s dobou a je mimoriadne úsporná s dojazdom až 1 000 km Pridaním elektromotora na zadnú nápravu získa vlajková loď značky trvalo aktívny pohon všetkých kolies. Rafale E-Tech 4×4 300 k sa môže pochváliť vynikajúcimi technologickými a bezpečnostnými prvkami, ako aj optimálnou trakciou a priľnavosťou na ceste za každých okolností.
Verzia Atelier Alpine posúva hranice dokonalosti z radosti z jazdy ešte ďalej vďaka spolupráci so špecialistami Alpine. Vyladenie podvozka inžiniermi Alpine a inteligentné aktívne tlmiče zabezpečujú, že Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k Atelier Alpine má prvotriedne jazdné vlastnosti a ponúkne radosť z jazdy. Pohonná jednotka Rafale E-Tech 4×4 s výkonom 300 koní bola navrhnutá na technickom základe plne hybridného pohonného ústrojenstva E-Tech s výkonom 200 koní, doplneného elektromotorom na zadnej náprave a trakčnou batériou s kapacitou 22 kWh. Vďaka tomu má Rafale 100 % elektrický dojazd až 100 km.
Kombinácia spaľovacieho motora, troch elektromotorov a batérie, riadená technológiou E-Tech, ponúka výkon až 300 koní a neustále optimalizovanú účinnosť, čím poskytuje najlepší pomer výkonu a účinnosti na trhu. Kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP je stanovená na 0,7 l/100 km a vďaka účinnosti spaľovacieho motora a vysokej kapacite batérie zostáva po vybití akumulátora na hodnote 5,8 l/100 km.
Pod kapotou sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvýšilo výkon na 110 kW alebo 150 k (v porovnaní s 96 kW alebo 130 k vo verzii E-Tech na 200 k) a krútiaci moment na 230 Nm (v porovnaní s 205 Nm). Týmto zmenám je prispôsobená aj multimódová bezspojková prevodovka.
K tomuto spaľovaciemu motoru sú pripojené tri elektromotory (2 hlavné a 1 vedľajší) s kombinovaným maximálnym výkonom 300 koní:
- hlavný elektromotor na prednej náprave s výkonom 50 kW (70 k) a krútiacim momentom 205 Nm.
- druhý hlavný elektromotor trvalo spojený so zadnou nápravou s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm.
- Sekundárny elektromotor HSG (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm.
Elektrický pohon zabezpečujú dva hlavné motory poháňané lítium-iónovou batériou s kapacitou
22 kWh/400 V. Sekundárny elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) spúšťa spaľovací motor, zabezpečuje radenie automatickej multimódovej prevodovky a pomáha dobíjať batériu.
Všetky skúsenosti Alpine v jedinečnom podvozku
Okrem výbavy Esprit Alpine, ktorá je spoločná aj pre plne hybridný model E-Tech s výkonom 200 koní, je Rafale E-Tech 4×4 300 k ponúkaný v novom variante výbavy Atelier Alpine. Tento výstižný názov zdôrazňuje špičkový zážitok, ktorý Renault prináša do Alpine.
Výsledkom tejto fúzie je stupeň výbavy “Atelier Alpine”, ktorý je k dispozícii za volantom Renault Rafale. Podvozok verzie Atelier Alpine optimalizovalo viac ako tucet špecializovaných inžinierov Alpine na:
- vývoj špecifických dielov: tlmiče, pružiny, dorazy, predné a zadné stabilizátory a 21-palcové kolesá.
- technický vývoj adaptívnych tlmičov (aktívne odpruženie s prediktívnou kamerou).
- vývoj špecifických režimov systému Agility Control (pozri samostatný odsek).
- kalibrácia riadiacich jednotiek ovládajúcich brzdenie, rekuperáciu brzdnej sily, kontrolu stability a trajektórie a posilňovač riadenia.
- odborná podpora prepojenia medzi hnacím ústrojenstvom s podvozkom a športovými pneumatikami Continental
Špecifické štylistické atribúty
Rafale E-Tech 4×4 300 k vo verzii Atelier Alpine sa odlišuje od zvyšku ponuky exkluzívnou farbou karosérie Bleu Sommet Satin, plávajúcim spojlerom vo farbe čierna Etoilé a špeciálnymi 21-palcovými diskami kolies Chicane obutými pneumatikami Continental (20-palcové kolesá pre stupeň výbavy Esprit Alpine). Ako športová poklona značke Alpine je interiér vozidiel E-Tech 4×4 Esprit Alpine a Atelier Alpine s výkonom 300 koní obsahuje koberčeky v ikonickej modrej farbe loga šípu A.
Prvé aktívne odpruženie Renault
Rafale E-Tech 4×4 300 k vo verzii Atelier Alpine sa líši od verzie Esprit Alpine inovatívnym inteligentným systémom adaptívneho odpruženie využívajúce kameru umiestnenej v hornej časti čelného skla. Tento systém sa nazýva Active Suspension with Predictive Camera (aktívne odpruženie s prediktívnou kamerou) a zohľadňuje rýchlosť a činnosť vodiča, aby neustále prispôsoboval tlmenie blížiacim sa prekážkam, ako sú spomaľovače alebo zlý povrch vozovky.
Inovatívny systém Agility Control
Na multimediálnej obrazovke sa nachádza ponuka “Chassis Control”, špecifická pre Rafale Atelier Alpine, ktorá umožňuje vodičovi nastaviť parametre pokročilého systému 4Control advanced. Vďaka širokej škále nastaviteľných technológií, ktoré sú k dispozícii vo verzii Atelier Alpine (4 motory, pohon všetkých kolies, riadenie všetkých kolies, rekuperačné brzdenie a riadené odpruženie), umožňuje voľba 3 režimov jednoducho prispôsobiť model Rafale želaniam vodiča.
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 k je vybavený batériou s kapacitou 22 kWh, ktorá pracuje pri 400 V. Pri plnom nabití ponúka dojazd až 100 km v 100 % elektrickom režime. Dojazd, ktorý podporuje pravidelné nabíjanie z externého zdroja. Ak to úroveň nabitia batérie umožňuje, v režimoch Comfort a Eco sa štandardne aktivuje 100 % elektrická jazda, ktorá sa udržiava podľa požiadaviek vodiča. Dá sa tiež “vynútiť” výberom režimu “Electric” pomocou tlačidla EV MODE na stredovej lakťovej opierke. Táto možnosť elektrického pohonu je zachovaná s požiadavkami na výkon až 160 k a maximálnou rýchlosťou 135 km/h.
Vďaka optimalizovanému hospodáreniu s energiou medzi jednotlivými motormi je štandardná spotreba podľa WLTP 0,7 l/100 km s plnou batériou a 5,8 l/100 km s vybitou batériou. Táto účinnosť stavia Rafale E-Tech 4×4 300 k na vrchol trhu vysoko výkonných SUV v segmente D.
Zdroj: Renault