Automobilový gigant s modrým oválom v znaku plánuje svoju budúcnosť orientovať prevažne na modely s vyššou stavbou karosérie. Znovuzrodený model Puma sa z melého kupé zmenil na športový crossover. Ford oficiálne nový model Puma predstavil už na špeciálnom evente v Amsterdame. Do Frankfurtu automobilka preto priviezla štýlový model Ford Puma Titanium X s bohatou výbavou.
Nová Puma Titanium X je zdokonalenou verziou nového Fordu Puma, crossoveru inšpirovanom SUV. Ako prvý model Ford má napríklad odnímateľné a umývateľné poťahy sedadiel, aby zákazníci mohli udržiavať interiér stále ako nový. Novinkou v segmente sú sedadlá s bedrovou opierkou s funkciou masáže.
Exteriér nového modelu Puma Titanium X charizmaticky interpretuje atraktívne proporcie SUV. Výrazné oblúky blatníkov, ktoré sú výsledkom optimalizácie rázvoru a rozstupu kolies podvozka vypĺňajú 18-palcové zliatinové disky kolies s 10 lúčmi..
Medzi ďalšie sofistikované technológie v štandardnej výbave patrí bezdrôtové nabíjanie smartfónov, dvere batožinového priestoru s funkciou otvárania bez rúk a prémiový audiosystém B&O. Puma Titanium X prináša aj exkluzívne detaily zamerané na povrchovú úpravu exteriéru a interiéru. Novinka prichádza aj s inteligentnú mild hybridnú pohonnú jednotku.
Zákazníci nového modelu Puma budú medzi prvými, ktorí budú môcť využívať sofistikovanú mild hybridnú architektúru od spoločnosti Ford. Jej cieľom je nielen znižovanie spotreby paliva ale aj lepšia dynamika jazdy.
Technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje 1,0-litrový zážihový motor Ford EcoBoost s integrovaným štartérom/generátorom výkonom 11,5 kW, ktorý umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.
Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým motorom s nízkym trením a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.
Inteligentný, samoregulačný mild hybridný systém je dostupný s výkonom 125 a 155 koní. Energiu uloženú v akumulátore dokáže využiť na nahradenie krútiaceho momentu. Podľa analýzy WLTP sa zníži spotreba paliva až o 9 percent.
Medzi technológie asistencie vodičovi v štandardnej výbave patrí systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, ešte viac vylepšený o funkciu detekcie krajnice vozovky Systém teraz dokáže rozpoznať, kde spevnená cesta prechádza na nespevnený povrch, napríklad mäkkú krajnicu, štrkový alebo trávnatý okraj cesty a pomocou slabého krútiaceho momentu nasmerovať volant, aby zabránil vozidlu zísť z vozovky.
Okrem toho, v štandardnej výbave je aj systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov. V ponuke je aj adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek.
Nový Ford Puma ponúka objem batožinového priestoru až 456 litrov, čo je najviac vo svojej triede.
Zdroj: Ford