Kompaktné modely značky Mercedes-Benz zaznamenavajú v posledných rokoch obrovský komerčný úspech. Rodina najmenších modelov s trojcípou hviezdou v znaku aktuálne pozostýva z až 7 samostatných modelov. Sedemčlenná rodina siaha od Triedy A ako hatchback a sedan, cez CLA kupé a Shooting Brake, až po sedemmiestny model GLB Veľké očakávania v tomto smere logický smerujú predovšetkým k modelom s vyšším podvozkom. Mercedes-Benz prednedávnom v unikátnej digitálnej premiere predstavil nové SUV triedy GLA. Už od počiatku bolo jasné, že paletú dostupných verzii rozšírí aj vykonný derivat z diele AMG.
Technický základ aj v tomto prípade tvorí výkonný a agilný 2,0-litrový štvorvalcový turbomotor. Ten dosahuje výkon 225 kW (306 k) a ponúka krútiaci moment 400 Nm, ktorý sa prostredníctvom 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky a náhonu na všetky kolesá variabilne rozdeľuje medzi všetky štyri kolesá pomocou lamelovej spojky v pomere od rýdzeho pohonu predných kolies po rozdelenie medzi predné a zadné kolesá v pomere 50 : 50. Dynamické jazdné výkony demonštruje parameter rýchlenia z 0-100 km/h, ktorý ostré GLA zvládne za 5,1 sekundy. O dokonalý štart sa pritom môže postarať funkcia ”PRETEKÁRSKY ŠTART.”
Vodič si okrem toho môže nastaviť reakcie vozidla viacerými spôsobmi. Trojstupoňové ESP má nastavenie zapnuté pre režim Komfort, ESP SPORT Handling alebo ESP OFF pre režim Šport. Ovládanie jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT dáva možnosť voľby jazdných programov Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Ďalšie možnosti prináša Dynamika AMG s režimami Základný a Rozšírený.
Pri ovládaní nechýba digitálne rozhranie MBUX so špeciálne upravenými zobrazeniami AMG a s možnosťami ovládanie dotykom, rečou po vyslovení pokynu „Hey, Mercedes“ („Ahoj, Mercedes“), alebo prostredníctvom dotykovej plochy. Súčasťou systému je aj osobný pretekársky inžinier AMG TRACK PACE, ktorý umožňuje analyzovanie a zlepšovanie jazdeckých schopností vodiča. Charakteristické sú aj poťahy sedadiel z imitácie kože ARTICO a mikrovlákna DINAMICA v čiernej farbe s červenými kontrastnými ozdobnými švami a červenými bezpečnostnými pásmi.
Dole sploštený veniec volantu s perforovanou kožou v oblasti uchopenia a červenými kontrastnými švami je príjemný na pohľad aj na dotyk, radiace páčky na volante umožňujú športovejšiu jazdu s manuálnym radením prevodových stupňov. Tlačidlá AMG na volante umožňujú rýchle a presné ovládanie špecifických funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy.
O krotenie rýchlosti sa stará vysokovýkonná brzdová sústava. Na prednej náprave pracujú 4-piestové pevné strmene monoblok a 350-milimetrové brzdové kotúče, na zadnej náprave 1-piestové plávajúce strmene a 330-milimetrové brzdové kotúče. Kotúče sú zvnútra ventilované a dierované.
Zdroj: Mercedes-Benz