V minulosti športová divízia značky SEAT sa pred pár rokmi stala samostatnou značkou. Jej modelové portfóliu pozostávalo z výkonných a športových modelov odvodených od značky SEAT. Skutočný prelom v histórii samostatnej značky predstavuje autentický modelu Cupra Formentor.
Aktuálne prebiehajú posledné prípravy na spustenie predaja novinky s logom Cupra. Pred pár dňami Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, testoval Formentor v skúšobnom areáli závodu Martorell. Pri tom mu sekundoval Jordi Gené, továrenský jazdec CUPRA a mnohonásobný víťaz pretekov cestovných automobilov na okruhoch WTCC. Táto testovacia jazda odštartovala odpočítavanie do spustenia výroby nového modelu, ktorý sa objaví na cestách už túto jeseň.
Po svetovej premiére modelu Cupra Formentor v marci 2019 a predstavení nového modelového radu Leon Cupra vo februári toho roka pri príležitosti slávnostného otvorenia novej centrály Cupra Garage značka Cupra, založená pred dvoma rokmi, kontinuálne napreduje. Prvý model vyvinutý exkluzívne pre ňu sa bude vyrábať na linke číslo 2 v závode Martorell. Pre záujemcov, ktorí chcú ako prví jazdiť na novej vlajkovej lodi značky CUPRA, bude od júna spustený predpredaj.
Inovácie a sofistikovanosť
CUPRA Formentor, prvý 100-percentný model značky CUPRA, sa začne predávať na jeseň a bude k dispozícii so širokým portfóliom motorov až po benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 228 kW (310 k). Od roku 2021 bude k dispozícii aj pohon plug-in hybrid s maximálnym systémovým výkonom 180 kW (245 k) a elektrickým dojazdom približne 50 kilometrov. Vysoko efektívny crossover kombinuje DNA značky CUPRA s vysoko výkonným pohonom, príťažlivým dizajnom, individuálne vypracovaným interiérom a najmodernejšou technológiou. Model Formentor, pomenovaný po myse na ostrove Mallorca, integruje inovatívne bezpečnostné asistenčné systémy a najmodernejšie technológie digitálnej konektivity ako nový systém infotainmentu s displejom 30,5 cm (12 palcov). Preto je CUPRA Formentor modelom, vyznačujúcim sa sofistikovanosťou, inovatívnosťou a intuitívnou ovládateľnosťou. Je zameraný na trendový segment CUV, u ktorého sa v budúcich rokoch očakáva kontinuálny rast.
Úspešná iniciatíva
Pri príležitosti prvého futbalového zápasu na štadióne Camp Nou bola v spolupráci s klubom FC Barcelona spustená iniciatíva značky CUPRA „Let’s win this match together“ (Vyhrajme tento zápas spoločne). Fanúšikovia, z celého sveta ktorí poslali z domu fotografie ako fandia svojmu tímu, sa mohli stať virtuálnymi divákmi zápasu a povzbudiť hráčov pri ich návrate na štadión. Od spustenia iniciatívy 15. mája došlo na adresu značky CUPRA vyše 25.000 fotografií od fanúšikov z celého sveta. Podporovatelia FC Barcelona môžu posielať svoje fotografie na oficiálnu internetovú stránku CUPRA.
Zdroj: Cupra