Čoraz silnejúci tlak na znižovanie emisii nových automobilov doprevádzaný hrozbou obrovských pokút nahráva čoraz viac vozidlám s ekologickejšou kormou pohonu. Výborným kompromis medzi spaľovacím motorom a čistým elektromobilom predstavuje hybrid. Globálnym lídrom medzi automobilky s týmto typom pohonu je japonská Toyota.
Japonci predali od roku 2000 v Európe už viac 3 milióny vozidiel s hybridným elektrickým pohonom (HEV). Pritom len v roku 2019 sa ich minulo v európskom priestore minulo približne 550 000 kusov. Jubilejným trojmiliónty hybridom s logom značky Toyota predaným v Európe bol model Corolla GR Sport odovzdaný zákazníkovi v Španielsku.

Spoločnosť Toyota Motor Europe spustila predaj hybridných elektrických vozidiel pred 20 rokmi modelom Prius. Dnes si európski zákazníci môžu vybrať z 20 rôznych hybridných modelov naprieč značkami Toyota a Lexus, čo v roku 2019 predstavovalo 52 % z celkového predaja a 63 % objemu predaja v západnej Európe.
Vďaka svojej dlhodobej stratégii so zameraním na hybridné elektrické hnacie ústrojenstvo u väčšiny modelových radov sa spoločnosť Toyota stala lídrom pri plnení prísnejších emisných noriem v Európe, ktoré sú pre tento a budúci rok stanovené na 95 g/km. Plne hybridná technológia je totiž neuveriteľne efektívna, pokiaľ ide o prevažne bezemisné jazdu v mestách.
Toyota predala po celom svete už viac ako 15 miliónov plne hybridných áut, vďaka čomu v globálnom meradle znížila emisie CO2 o viac ako 120 miliónov ton. Hybridná technológia Toyota je tiež základom stratégie spoločnosti zameranej na presadzovanie rôznorodých typov pohonov od hybridov cez plug-in hybridy po elektromobily.
Hybridná technológia v globálnom meradle | Fakty a čísla | |
1,6 milióna | približné ročné predaje hybridov |
1997 | rok uvedenia prvého hybridného vozidla Toyota Prius na trh |
120 miliónov ton | objem úspor CO2 vďaka 15 miliónom predaných hybridov |
44 | počet hybridných modelov v predaji |
> 90 | počet krajín, kde sa predávajú hybridy Toyota |
Zdroj: Toyota