Modrý ovál avizoval, že do Európy oficiálne privezie aj najnovšiu generáciu veľkého SUV Explorer. Tento model hierarchicky nahrádza model Edge bude záujemcom k dispozícií v prvom kvartáli 2021, pričom oficiálne ceny budú známe už koncom tohto roka. Explorer Plug-In Hybrid využíva kombináciu výkonného 3,0-litrového benzínového motora Ford EcoBoost V6 s elektromotorom, generátorom a lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 13,6 kWh, ktorý sa môže dobíjať z externého zdroja aj pomocou rekuperačného dobíjania počas jazdy. Celkový výkon 457 k a krútiaci moment 825 Nm z neho robí najvýkonnejší hybridný model v ponuke značky Ford.
Vyspelá pohonná sústava zahŕňajúca 10-stupňovú automatickú prevodovku Ford, inteligentný pohon všetkých kolies a systém Terrain Management System so siedmimi jazdnými režimami zaisťuje schopnosť komfortne prepraviť sedem cestujúcich, ťahať príves až do 2 500 kg a prejsť až 42 km na čisto elektrický pohon.
Vďaka komplexnému balíku asistenčných jazdných technológií a prémiových komfortných prvkov poskytuje úplne nový Explorer Plug-In Hybrid všetkým cestujúcim vysoký komfort a pocit istoty za každých okolností. Technológie ako adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, funkcia rozpoznávania značiek obmedzenia rýchlosti, funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a nový asistent brzdenia pri cúvaní robia jazdu ešte intuitívnejšou a menej stresujúcou. Stupne výbavy ST-Line aj Platinum obsahujú 14-reproduktorový audiosystém B&O a 10,1-palcovú kapacitnú dotykovú obrazovku. Vďaka trojzónovej elektronickej regulácii teploty a modemu FordPass Connect môžu cestujúci v interiéri dokonale relaxovať a využívať široké možnosti konektivity. Explorer Plug-In Hybrid je jedným z 18 nových elektrifikovaných vozidiel, ktoré spoločnosť Ford plánuje predstaviť svojim európskym zákazníkom ešte pred koncom roka 2021.
Jazda na elektrický pohon
Pohonná sústava modelu Explorer Plug-In Hybrid zaisťuje dojazd a výkon vozidiel s modernými, vyspelými zážihovými motormi v spojení s úspornosťou a kultivovanosťou elektrického pohonu. Elektromotor umožňuje tomuto SUV jazdiť na elektrickú energiu, pričom vodič si môže prostredníctvom režimov EV Auto, EV Now, EV Later a EV Charge zvoliť, kedy a ako sa má energia z akumulátora využívať. Keď sa akumulátor vybije na najnižšiu možnú mieru, pohonná sústava sa automaticky vráti do režimu EV Auto, v ktorom benzínovému motoru pomáha elektromotor využívajúci spätne získavanú energiu. Tým sa optimalizuje spotreba paliva.
Úplné nabitie batérie z externého zdroja 230 V trvá menej ako 5 hodín a 50 minút. Z nástennej nabíjačky Ford Connected Wallbox (voliteľné príslušenstvo) alebo kompatibilnej verejnej nabíjacej stanice FordPass Charging Network to trvá menej ako 4 hodiny 20 minút. Architektúra paralelného hybridného pohonu tiež umožňuje súčasné využívanie plného kombinovaného výkonu a krútiaceho momentu zážihového aj elektrického motora. To v kombinácii s inteligentným pohonom všetkých kolies zaručuje skvelé jazdné schopnosti na ceste aj v teréne a umožňuje bez problémov ťahať aj box na prepravu koní, čln alebo veľký príves s hmotnosťou do 2 500 kg.
Inteligentný pohon všetkých kolies optimalizuje trakciu každých 10 milisekúnd, pričom analyzuje signály z desiatok senzorov vrátane rýchlosti, stáčania vozidla, teploty okolitého vzduchu, prešmykovania kolies a stavu prívesu. Úplne nová jednostupňová rozdeľovacia prevodovka s elektromechanickou momentovou spojkou dokáže do 100 milisekúnd nepozorovane upraviť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá, a zaistiť tak bezpečnejší prenos hnacej sily na vozovku. Rovnako ako 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá ďalej zlepšuje hospodárnosť a kultivovanosť, aj systém inteligentného pohonu všetkých kolies využíva algoritmy adaptívneho učenia na neustále prispôsobovanie reakcií v záujme optimálneho výkonu a kultivovanosti.
Technológia Terrain Management System v modeli Explorer Plug-In Hybrid umožňuje vodičovi voliť rôzne jazdné režimy, a tým upraviť charakter jazdy podľa dopravnej situácie, počasia či terénu. K dispozícii sú režimy Normal (normálny), Sport (šport), Trail (lesná cesta), Slippery (šmykľavý povrch), Tow/Haul (ťahanie prívesu), Eco (ekologická jazda) a Deep Snow and Sand (hlboký sneh a piesok). V každom jazdnom režime sa na 12,3-palcovom digitálnom bloku prístrojov zobrazuje jedinečná grafika. Jazdu v ťažkom teréne uľahčuje aj asistent jazdy z kopca.3
Priestor pre váš život
Explorer pod svojím sebavedomým zovňajškom ukrýva komfortný interiér s dostatkom miesta až pre siedmich dospelých cestujúcich. Vďaka viac ako metrovej výške nad sedákmi vo všetkých troch radoch sedadiel a viac ako 1,5-metrovej šírke vo výške pliec a bokov v prvom a druhom rade sedadiel si môže luxus v kabíne modelu Explorer vychutnať každý cestujúci. Medzi praktické prvky patrí päť 12-voltových zásuviek, dvojité USB porty pre prvý a druhý rad sedadiel, 12 držiakov na nápoje a trojzónová klimatizácia.
Sedem miest na sedenie navyše ponúka maximálnu flexibilitu. V dvojmiestnej konfigurácii možno získať batožinový priestor s objemom až 2 274 litrov. Vďaka systému jednoduchého sklápania a elektrického vyklápania tretieho radu sedadiel možno v interiéri bez problémov vytvoriť akúkoľvek kombináciu miest na sedenie a batožinového priestoru. Len samotná kabína pritom obsahuje 123 litrov úložného priestoru.
Zdroj: Ford