Známe tvrdenie že SUV nie je nikdy dosť si pripomenuli pravdepodobne aj v automobilke Seat. Po modeloch Arona a Ateca totiž Španieli len prednedávnom ukázali svetu aj ich najnovšieho a zároveň i najväčšieho súrodenca, Seat Tarraco. Španielska divízia koncernu VW zažíva v posledných rokoch veľmi úspešné obdobie. Od roku 2013 odbyt ich modelov neustále rastie. V rámci koncernu má Seat v hľadáčiku predovšetkým mladšiu klientelu preferujúcu aktívny životný štýl. A to veľkým prísľubom aj smerom do budúcna. Toto nakoniec najlepšie odzrkadľuje i pomerne odvážny dizajn modelov z Martolleri, čoho jasným dôkazom aj nové Tarraco.
Nie je pritom žiadnym tajomstvom že aj táto atraktívna novinka sa spolieha na už osvedčenú a preverenú techniku z koncernového regála. Po technickej stránke môžeme vďaka platforme MQB-A v prípade modelu Tarraco, hovoriť o blízkom príbuzenskom vzťahu s modeli ako je Škoda Kodiaq alebo Volkswagen Tiguan Allspace. Zároveň tento model prebára aj úlohu novej vlajkovej lode značky Seat. Z hľadiska dizajnu prináša novinka do praxe hneď niekoľko poznávacích prvkov, ktoré sa v budúcnosti objavia aj na ďalších nových modeloch tejto značky. Výrazná predná časť dostala novú a dominantnú 6-uholníkovú masku chladiča a zároveň typicky tvarované svetlomety. Mimochodom o vlajkovú loď nejde v tomto prípade len naoko. Tarraco bude totiž už v úplnom základe disponovať full LED svetelnou technológiou.
Aj zadná časť ponúka originálny a neopozeraný vzhľad. Zaujímavé riešenie predstavuje predovšetkým optické prepojenie koncových svetiel tenkým diódovým pásom. Naznačené koncovky výfukového systému sú aj v tomto prípade, podobne ako pri ďalších modelov z koncernu VW „len“ naznačené. Šokujúci pohľad sa dostaví aj pri pohľade do batožinového priestoru, teda presnejšie po zistení že kufor modelu Tarraco dokáže previesť v štandardnom 5-miestnom prevedení až 760 litrov nákladu. To je dokonca o rovných 40 litrov viac ako odvezie český medveď, teda model Škoda Kodiaq. Seat objemové litre naviac nahnal pravdepodobne vďaka celkovej dĺžke. V tomto parametri patrí je dokonca najväčším z pomedzi spomenutých trojičiek. V ponuke sa okrem klasickej 5 miestnej konfigurácii objaví aj tretí rad sedadiel, kedy Tarraco odvezie až 7 pasažierov.
Interiér pôsobí v porovnaní so zovňajškom vozidla strohejším resp. jednoduchším dojmom. Ide skrátka o typický model značky Seat. nenechajme sa ale oklamať. Aj v tomto prípade môže byť kabína prešpikovaný modernou výbavou. Za všetko spomeňme dostupnosť tzv. virtuálneho kokpitu s priemerom 10,25 palca. Ako prvý model s logom Seat dostalo Tarraco možnosť ovládania palubného infotaimentu aj prostredníctvom gest. Samozrejmosťou je aj záplava dostupných asistenčných systémov.
Paleta pohonných jednotiek bude na úvod pozostávať zo 4 agregátov. Všetky budú zároveň disponovať 4 valcami, čo mnohí z nás určite dokážu v praxi oceniť. Benzín reprezentujú verzie 1,5 TSI ako aj 2,0 TSI. Naftu naopak zastupuje tradičný turbodisel 2,0 TDI v dvoch výkonových verziách. Jednoduchšie verzie sa budú kombinovať so 6-st. mechanickou prevodovkou. Špičkové verzie dostanú naopak automat DSG ako aj pohon všetkých 4 kolies. Neskôr ponuku verzii s najväčšou pravdepodobnosťou rozšíri aj hybridný model ,ako aj športový ekvivalent Seat Tarraco FR. V predaji na našom trhu sa táto zaujímavá novinka objaví v priebehu budúceho roka.