Ford prichádza so zaujímavým vyhodnotetením prieskumu. Podľa štatistík automobilky každý vodič najpredávanejšieho plug-in hybridného vozidla (PHEV) v Európe potenciálne ušetril za jeden rok emisie CO2 zodpovedajúce spiatočnej ceste z Londýna do Buenos Aires.
Analýza anonymizovaných údajov od zákazníkov plug-in hybridnej Kugy v Európe ukázala, že priemerná najazdená vzdialenosť ročne bola len o niečo viac ako 10 000 km. Na základe homologizovaných hodnôt celkových emisií podľa WLTP vyprodukoval model Kuga Plug-In Hybrid asi o 1 110 kilogramov CO2 menej než porovnateľná Kuga s 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost pri prejdení rovnakej vzdialenosti.
Údaje tiež odhalili, že vodiči modelu Kuga Plug-In Hybrid radi udržiavajú svoje vozidlo v stave nabitia, pričom takmer polovica všetkých nabíjaní prebiehala cez noc. Obľúbené bolo aj krátke dobíjanie cez deň v trvaní jednej až dvoch hodín a spoločnosť Ford predpokladá, že frekvencia nabíjania zo strany majiteľov vozidiel PHEV sa ešte zvýši, keďže nabíjacia infraštruktúra sa v Európe stále rozširuje.
Model Kuga Plug-In Hybrid bol v roku 2021 najpredávanejším vozidlom PHEV spomedzi všetkých značiek na všetkých európskych trhoch, keď v predaji prekonal svojho najbližšieho konkurenta v segmente o viac ako 17 percent. Predaj plug-in hybridných a plne elektrických vozidiel predstavoval 19 percent všetkých nových vozidiel predaných v roku 2021 v porovnaní s 21,7 percentami vozidlami so vznetovým motorom, pričom viac ako polovica všetkých Fordov Kuga predaných v roku 2021 boli plug-in hybridné alebo plne hybridné modely.
Zákazníci využívajú výhody elektrického pohonu
Anonymizované údaje o používaní vozidla, ktoré spoločnosť Ford zozbierala s cieľom pochopiť a optimalizovať skúsenosti s vlastníctvom vozidla PHEV, poskytli informácie o tom, ako zákazníci čo najlepšie využívajú všestrannosť modelu Kuga Plug-In Hybrid:
• Zákazníci svoje vozidlo Kuga Plug-In Hybrid pravidelne nabíjajú – Na každých 100 dní jazdy pripadlo 71 nabíjaní, čo znamená, že zákazníci častejšie nabíjajú v dňoch, keď vozidlo používajú. Okrem toho priemerný stav nabitia pri zapojení do siete bol 30 percent, čo naznačuje, že zákazníci len zriedkavo jazdia až do úplného vybitia akumulátora a radšej ho udržiavajú nabitý, aby čo najviac predĺžili elektrický dojazd.
• Dojazd plug-in hybridnej Kugy umožnil zákazníkom flexibilne napĺňať svoje potreby – Priemerná denná vzdialenosť a počet jázd nad 100 km dosahovali najvyššie hodnoty v letných mesiacoch júl, august a september, čo naznačuje, že zákazníci využívali dojazd vozidla so zážihovo-elektrickým pohonom najmä počas letných dovoleniek a aktivít.
• Zákazníci využívajú možnosť nočného nabíjania doma, aby si znížili náklady na jazdu – Spomedzi 5,7 milióna relácií nabíjania vozidla Kuga Plug-In Hybrid zaznamenaných za posledných 12 mesiacov sa 46 % uskutočnilo cez noc, pričom najčastejšia dĺžka nabíjania v noci bola 12 hodín a viac. Popularita nočného nabíjania okrem výhod nižších sadzieb za elektrickú energiu naznačuje, že zákazníci si osvojujú podobné správanie ako pri nabíjaní smartfónov a ďalších zariadení, ktoré sa rýchlo a bez problémov zaradili do každodenného života.
Druhá najobľúbenejšia dĺžka nabíjania bola medzi jednou a dvoma hodinami cez deň, čo znamená, že vodiči vozidiel Kuga Plug-In Hybrid radi využívajú rýchle dobíjanie aj v priebehu dňa, ak to verejné nabíjacie zariadenia umožňujú.
Kuga Plug-In Hybrid pomáha pri nabíjaní elektromobilov
Ford Kuga Plug-In Hybrid bol v roku 2021 najpredávanejším modelom PHEV vo všetkých segmentoch. Predalo sa ho viac ako 48-tisíc exemplárov, pričom za osem mesiacov roka prekonal svojho najbližšieho konkurenta v segmente. Inteligentné pohonné ústrojenstvo tohto SUV zaisťuje účinnosť a pohodlie, pričom celkový dojazd na čisto elektrický pohon dosahuje 57 – 65 km podľa WLTP a dojazd na čisto elektrický pohon v meste 71 – 89 km podľa WLTP, čo umožňuje vodičom často jazdiť len na elektrický pohon. Spotreba energie 14,8 kWh/100 km podľa WLTP je taktiež nižšia ako u najhlavnejších konkurentov modelu.
Kuga Plug-In Hybrid navyše ponúka dojazd a pohodlie vozidla so zážihovým pohonom, pričom využíva energiu z akumulátora na doplnenie výkonu zážihového motora s cieľom zvýšiť účinnosť, aj keď nie je v plne elektrickom režime „EV Now“. Spotreba paliva 0,9 – 1,3 l/100 km podľa WLTP a emisie CO2 na úrovni 21 – 29 g/km podľa WLTP sú taktiež nižšie ako u hlavných konkurentov a znamenajú, že vodiči môžu ponechať vozidlo v režime „EV Auto“ s vedomím, že bude fungovať najefektívnejšie, ako len môže.
Vodiči majú možnosť využívať aj režim „EV Later“, ktorý umožňuje uloženie nabitia akumulátora na neskôr, čím získajú plnú kontrolu nad tým, ako a kedy využijú energiu z akumulátora. Okrem nabíjania z externého zdroja dokáže Kuga Plug-In Hybrid automaticky nabíjať akumulátor aj za jazdy, a to pomocou technológie rekuperačného nabíjania, ktorá zachytáva kinetickú energiu, ktorá by sa za bežných okolností stratila pri brzdení. Aj v prípade, že akumulátor je úplne vybitý, ponúka model Kuga Plug-In Hybrid nižšiu spotrebu paliva než jeho hlavní konkurenti, a to v rozmedzí 5,2 až 6,0 l/100 km.
Ford Kuga Plug-In Hybrid ponúka aj nižšie celkové prevádzkové náklady v porovnaní so svojimi hlavnými konkurentmi v segmente, ktoré podporuje nízka spotreba paliva a energie, nízke servisné náklady a vysoká zostatková hodnota.
Do ponuky plne elektrických, plug-in hybridných, plne hybridných a 48-voltových polohybridných osobných vozidiel značky Ford patria aj modely Mustang Mach-E a Mustang Mach-E GT, Kuga Hybrid, Mondeo Hybrid, S MAX Hybrid, Galaxy Hybrid, Explorer Plug-In Hybrid a Puma, ako aj hybridné modely Fiesta a Focus s motorom EcoBoost.
Zdroj: Ford