Podľa najnovších interných testov v reálnom svete sa osvedčený hybridný systém e:HEV od Hondy ukázal ako efektívnejší a použiteľnejší ako iné hybridné pohonné jednotky. Systém e:HEV, ktorý vytvoril základ pre Honda Electric Vision, sa štandardne nachádza v modeloch HR-V, CR-V, Jazz a nadchádzajúcich úplne nových modeloch Civic. Systém e:HEV, postavený na vysokoúčinnom benzínovom motore s Atkinsonovým cyklom a duálnych elektromotoroch, prekonal mild aj plug-in hybridné systémy používané v konkurenčných modeloch.
Údaje z testov ukázali, že na predpísanej trase dlhej 116 km, ktorá zahŕňala rôzne hustoty premávky a typy ciest, ponúkalo hnacie ústrojenstvo e:HEV tie najlepšie prvky z iných typov hybridných systémov, ale s vyššou úrovňou efektívnosti v reálnom svete. Bez potreby pripájania a nabíjania je model HR-V vhodný pre každú jazdnú situáciu, pričom kombinuje pohotový výkon elektrického vozidla s použiteľnosťou konvenčne poháňaných automobilov, bez obáv z dojazdu spojených s monitorovaním úrovne nabitia batérie.
Pri hodnotení hnacieho ústrojenstva úplne nového HR-V a jeho konkurentov vo svojej triede na verejných cestách, systém e:HEV výrazne prekonal konkurenčné vozidlo vybavené 48 V „mild“ hybridným systémom; niečo, čo sa dnes čoraz častejšie vyskytuje v mnohých nových vozidlách. Mild hybrid využíva 48 V batériu a integrovaný štartovací generátor, ktorý umožňuje vypnutie motora pri zotrvaní alebo brzdení.
V testovacích podmienkach mal úplne nový model HR-V oproti svojmu mild hybridnému rivalovi hmotnostnú nevýhodu približne 120 kg kvôli zahrnutiu plne hybridného systému. Napriek nepatrnému nárastu hmotnosti zabezpečila pokročilá hnacia sústava modelu HR-V, dosiahnutie priemernej spotreby o 1,1 l/100 km lepšej ako jeho konkurent. V mestskom prostredí sa táto rezerva zvýšila na hodnotu 4,5 l/100 km lepšiu ako u konkurenta s napájaním 48 V, čo podčiarkuje skutočnú flexibilitu systému e:HEV.
Systém e:HEV sa odlišuje tým, ako sa jeho tri jazdné režimy hladko zamieňajú, aby sa zabezpečil optimálny výkon vo všetkých jazdných scenároch – niečo, čo mild hybridné systémy nedokážu. Inteligentná elektronická riadiaca jednotka neustále a automaticky prepína medzi elektrickým pohonom, hybridným pohonom a pohonom motora v závislosti od toho, ktorý režim pohonu je v konkrétnej jazdnej situácii najúspornejší.
Počas testovania sa tiež zistilo, že systém e:HEV poskytuje účinnosť porovnateľnú s PHEV konkurenčného výrobcu. Zatiaľ čo majitelia plug-in hybridov sú povinní udržiavať batériu svojho vozidla nabitú, aby dosiahli maximálnu efektivitu, samonabíjací systém e:HEV od Hondy funguje vždy na svojej najefektívnejšej úrovni bez potreby nabíjania zo zásuvky. Napriek použitiu najnovšej iterácie hnacieho ústrojenstva konkurenta PHEV*, konkurent plug-in mal podobný celkový uplynutý čas v režime jazdy EV v mestskom prostredí ako HR-V, čo pre komplexnejší plug-in systém nie je žiadny skutočný prínos. V mimomestskom prostredí, kde jazdí väčšina vozidiel, model HR-V prekonal PHEV v celkovom čase strávenom v režime EV o 3 %.
Systém e:HEV poskytuje používateľom zážitok z plynulej jazdy. Mimoriadne plynulé prechody medzi režimami jazdy zaisťujú neprerušovanú, plynulú a relaxačnú jazdu, ktorá je tiež schopná poskytnúť silné zrýchlenie a, ako sa ukázalo, výnimočnú efektívnosť v reálnom svete.
Odborné znalosti spoločnosti Honda v oblasti hybridných systémov sú dlhodobé; pôvodný pohľad z roku 1999 postavil Hondu ako svetového lídra v oblasti hybridných technológií. Odvtedy spoločnosť Honda pokračovala vo vývoji svojej hybridnej technológie s jej pokročilým dvojmotorovým systémom e:HEV, ktorý sa teraz používa v modeloch Jazz, CR-V, úplne novom HR-V a pripravovanej 11. generácii modelu Civic.
Zdroj: Honda