Volvo vyzvalo regulačné orgány a vlády krajín celého sveta, aby sa začali zapodievať výraznou nerovnosť, ktorá panuje medzi rozvinutými a rozvojovými ekonomikami v oblasti bezpečnosti na cestach. Napriek pokroku, ktorý sa podarilo dosiahnuť v ostatných desaťročiach, oficiálne údaje poukazujú na výrazný rozdiel v počte smrteľných dopravných nehôd medzi týmito kategóriami krajín.
Odhaduje sa, že každý rok príde pri dopravných nehodách o život 1,35 milióna ľudí. Už tento údaj samotný zdôrazňuje potrebu konať. Z údajov Svetovej zdravotníckej organizácie ale vyplýva, že v rozvojových krajinách je riziko úmrtia pri dopravnej nehode viac ako trikrát vyššie než v rozvinutých krajinách.
Volvo zastáva názor, že v záujme zvýšenia celosvetovej bezpečnosti na cestách by mali všetky krajiny podporovať používanie bezpečnostných pásov tým, že prijmú a budú uplatňovať zákony o bezpečnostných pásoch, ktoré sa budú vzťahovať na cestujúcich na predných aj zadných sedadlách vozidiel. Ďalšou oblasťou, na ktorú je potrebné sa zamerať, je základná cestná infraštruktúra, ktorá má oddeľovať zraniteľných účastníkov cestnej premávky od motorových vozidiel.
Volvo má veľký záujem prispievať svojimi bohatými znalosťami v oblasti bezpečnosti k celosvetovým iniciatívam zameraným na bezpečnosť cestnej premávky. Už celé desaťročia tak robí v spolupráci s vládami, akademickou obcou a regulačnými orgánmi. Napríklad minulý rok spustila otvorenú databázu, v ktorej sú obsiahnuté desaťročia výskumu v oblasti bezpečnosti.
Moderný trojbodový bezpečnostný pás, ktorý prvý raz zaviedla značka Volvo v roku 1959, je najdôležitejším bezpečnostným prvkom vozidla. Bez neho by nemali veľký zmysel ani pokročilé bezpečnostné technológie, pretože by boli z veľkej miery neúčinné. Napríklad funkcia automatického brzdenia je oveľa menej účinná, pokiaľ nemajú osoby vo vozidle zapnutý bezpečnostný pás, ktorý ich má držať bezpečne pripútané k sedadlu. To isté platí pre detské sedačky, ktoré prispievajú k ochrane detí rôzneho veku.
Napriek tomu má len 105 krajín sveta zákony o bezpečnostných pásoch, ktoré sú v súlade s osvedčenými postupmi a vzťahujú sa na cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Spoločnosť Volvo Cars preto vyzýva OSN, aby apelovala na zákonodarcov na celom svete, aby upravili a presadzovali zákony o bezpečnostných pásoch tak, aby sa vzťahovali na všetkých cestujúcich vo všetkých vozidlách.
Bohaté skusenosti spoločnosti Volvo, ktoré pochádzajú z vyšetrovaní skutočných dopravných nehôd, už od 60. a 70. rokov minulého storočia. Automobiilka reálne pomáha švédskym dopravným úradom zavádzať nové bezpečnostné prvky ako sú napríklad deformovateľné stĺpy pouličného osvetlenia, modernejšie ochranné nárazníky či chodníky oddelené od ciest.
Zdroj: Volvo