Študia BMW Concept i4 je predzvesťou novej kapitoly v histórii mníchovskej automobilky. Čisto elektrické BMW sa do sériovej výroby dostane pravdepodobne už v roku 2021. Pôjde tak o prvý čisto elektrinou poháňaný model prémiovej strednej triedy.
Dizajn = elektrifikovaná estetika.
Atraktívne navrhnuté proporcie v štýle Grand Coupé vytvárajú pri modeli Concept i4veľmi autentický a vzhľad. Dlhý rázvor, klesajúca línia strechy a krátke previsy tvoria základný profil. Vďaka štyrom dverám poskytuje štúdia zároveň aj vysokú úroveň každodennej využiteľnosti spojenú s praktickými riešeniami. Modré prvky na prednej časti, na blatníkoch a na zadnej časti pripomínajú príslušnosť k divízii BMW i. Zaslepené obličky a čisté aerodynamické spojlery sú príkladom snahy o čo najlepšiu aerodynamiku. Výrazné a plné obličky vytvárajú prepojenie medzi minulosťou a budúcnosťou značky BMW. Ikonický prvok značky získal nové funkčné využitie. Keďže sa za obličkami nenachádza spaľovací motor, ktorý by potreboval chladenie. Mriežka v tomto prípade slúži ako „výpočtové centrum“, pretože sa na nej nachádza viacero snímačov. Autentický dizajn je v tomto prípade výnimočný iba pre tento model.
Ďalšiu významnú oblasť predstavujú disky kolies. Tie boli navrhnuté špeciálne pre BMW Concept i4 a v jednom celku kombinujú aerodynamiku s odľahčenou konštrukciou.
V rámci prezentácie vozidla BMW Concept i4 automobilka BMW prvý raz predstavuje aj úplne nový vzhľad svojej značky. Nové komunikačné logo poskytuje základ pre znak na štúdii BMW Concept i4. Jeho dvojrozmerný a prehľadný vzhľad zaručuje bezproblémové zapracovanie a v spojení so špeciálnym odtieňom exteriérovej farby Frozen Light Copper
Interiér kombinuje inovácie s minimalizmom.
Nový zakrivený displej BMW Curved Display sa s volantom dopĺňajú tak, aby vytvorili nový spôsob orientácie na vodiča a v sériových vozidlách BMW iNEXT a BMW i4 ponúkli dobrý výhľad aj pred displej. Zobrazovacie plochy prístrojovej dosky a stredovej obrazovky Control Display sa spojili do jedného prvku natočeného na vodiča. Spojenie obrazoviek optimalizuje zobrazovanie informácií a znamená intuitívnejšie dotykové ovládanie. Pokročilá technológia displeja so sklom, ktoré nevytvára odrazy odstránila šilt na tienenie displeja pred priamym svetlom a vznikol vďaka tomu mimoriadne jednoduchý a vzdušný kokpit. Zakrivený displej BMW Curved Display zaberá veľký priestor prednej časti okolo vodiča a dodáva jej veľmi moderný vzhľad. Tenké tvary displeja bez rámčeka vyžarujú kvalitu a premyslenú konštrukciu. Takmer všetky ovládacie funkcie tvoria súčasť displeja a prispievajú tak k celkovému prístupu zameranému na minimalizovanie množstva dotykových ovládacích prvkov. Dotykovo sa bude ovládať už aj klimatizácia.
Tri rôzne režimy zážitku Experience Mode prinášajú užívateľom možnosť spoznať viaceré tváre elektrického pohonu a poskytujú najmä vizuálny pohľad do budúcnosti na novú generáciu ovládacieho systému, ktorý sa predstaví v roku 2021. Rozdiely medzi troma režimami zážitku Experience Mode (Core, Sport a Efficient) sa zameriavajú na všetko od zobrazenia a grafiky na displeji ako aj na aktuálny vzhľad interiéru. Cestujúcich na zadných sedadlách privíta veľkorysý priestor, ktorý im na nohy aj hlavu ponúka oveľa viac miesta, ako by očakávali od vozidla typu kupé. Pocit športového automobilu umocňujú zabudované opierky hlavy na predných aj zadných sedadlách. Výrez v opierkach hlavy je špičkový detail, ktorý sa odvoláva na športové modely BMW z aktuálneho modelového radu.
Elektromobil s vyspelým zvukom
Štúdia BMW Concept i4 sa vyznačuje výrazným a individuálnym dizajnom a zároveň aj vizionárskym a výnimočným zvukom. Zvuk vznikol pod značkou menom BMW IconicSounds Electric a zložili ho svetoznámy hudobný skladateľ Hans Zimmer v spolupráci so zvukovým inžinierom automobilky BMW, ktorým je Renzo Vitale. Zámerom BMW IconicSounds Electric je obohatiť elektrické vozidlá automobilky BMW o emotívne zvuky a ozvučiť ich pomocou špeciálne navrhnutých zvukových prejavov. Hlavným prvkom modelu BMW i4 a tým pádom aj budúcnosti elektrickej mobility, je priata generácia technológie pohonu BMW eDrive. Prvým vozidlom, v ktorom sa táto technológia objaví, bude ešte v tomto roku model BMW iX3. Následne sa dostane aj do viacerých elektricky poháňaných vozidiel značky BMW ako napríklad BMW iNEXT a BMW i4. Elektrický motor, výkonová elektronika, nabíjanie a vysokonapäťová batéria použité v piatej generácii technológie BMW eDrive pochádzajú z vlastného vývoja.
Elektrický motor vyvinutý pre model BMW i4 dodáva maximálny výkon 390 kW (530 k), čo je na úrovni schopností aktuálneho spaľovacieho motora BMW V8. Jeho okamžitý nástup výkonu dodáva modelu BMW i4 výnimočné výkonové vlastnosti a mimoriadnu účinnosť. Súčasťou piatej generácie pohonu BMW eDrive je aj nová technológia článkov vysokonapäťovej batérie. Verzia batérie vyvinutej pre BMW i4 očarí extrémne tenkou konštrukciou a upravenou energetickou hustotou. Váži približne 550 kilogramov a poskytuje okolo 80 kWh energie, čo podľa výsledkov merania na základe cyklu WLTP znamená dojazd do vzdialenosti 600 km.
Zdroj: BMW