Francúzska automobilka Renault je vedúcou značkou skupiny, ktorá združuje aj značky Dacia, Alpine a Lada. Nový generálny riaditeľ skupiny Renault Luca de Meo, predstavil verejnosti nový strategický plán „Renaulution“, ktorého cieľom je posunúť stratégiu skupiny z „objemu“ smerom na „hodnotu“.
Strategický plán je štruktúrovaný do 3 fáz, ktoré sa spúšťajú paralelne:
• „Obnova“: do roku 2023 sa zameria na oživenia ziskovosti,
• „Renovácia“: do roku 2025 uvidíme nové modely
• „Revolúcia“: od roku 2025 sa otočí obchodný model do oblasti technológií, energetiky a mobility.
Luca de Meo, generálny riaditeľ Skupiny Renault:
„Renaulution je o prechode celej spoločnosti od objemu k hodnote. Viac ako obrat predstavuje hlbokú transformáciu nášho obchodného modelu. Stanovili sme stabilné a zdravé základy pre náš výkon. Zefektívnili sme naše operácie a začali sme inžinierstvom. Upravili sme našu veľkosť a prerozdelili zdroje v oblasti produktov a technológií s vysokým potenciálom. Táto zvýšená účinnosť podporí našu budúcu zostavu: technologicky nabitú, elektrifikovanú a konkurencieschopnú. Tým sa posilní sila našich značiek, z ktorých má každá svoje vlastné a diferencované územia a je zodpovedná za ziskovosť a spokojnosť zákazníkov. Od automobilovej spoločnosti, ktorá pracuje s technológiami, prejdeme k technologickej spoločnosti, ktorá pracuje s automobilmi. Do roku 2030 budeme mať aspoň 20 % jej výnosov zo služieb, dát a obchodovania s energiou. Dostaneme sa tam stabilne tým, že sa spoliehame na aktíva tejto skvelej spoločnosti a schopnosti a odhodlanie jej ľudí. Renaulution je vnútropodnikový strategický plán, ktorý zavedieme a dosiahneme rovnakým spôsobom, ako sme ho vytvorili: kolektívne.“
Renault, La nouvelle Vague (Nová vlna)
Značka sa bude sústrediť na inovácie v automobilovom priemysle i mimo neho, napríklad v energetických, technických a mobilných službách. V rámci svojej stratégie Renault pozdvihne svoj segmentový podiel a zameria sa ofenzívou segmentu C. Okrem silnej pozície v Európe sa značka sústredí na kľúčové trhy, ako sú Latinská Amerika a Rusko.
Renault sa bude opierať o tieto silné aktíva:
• Líder v elektrifikácii do roku 2025
• Líder v obehovom hospodárstve s elektromobilmi a službami zameranými na energiu prostredníctvom spoločnosti Re-Factory vo Flins (Francúzsko).
Dacia-Lada
Dacia ostane Daciou. Lada bude stále drsná a tvrdá. Obe značky budú naďalej ponúkať cenovo dostupné produkty založené na osvedčených technológiách so zameraním sa segment C.
• Mimoriadne efektívne modely
• Vylepšená efektivita: zo 4 platforiem sa stane 1, z 18 typov karosérie sa stane 11.
Alpine
Alpine združí značky Alpine, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing do novej automobilky zameranej na vývoj exkluzívnych a inovatívnych športových automobilov.
• 100 % elektrický produktový plán na podporu expanzie značky
• F1 v srdci celého projektu so záväzkom smerom k majstrovským titulom
• Vývoj športového vozidla novej EV generácie s Lotusom.
• Cieľom je dosiahnuť zisk v roku 2025 vrátane investícií do motoršportu.
Zdroj: Renault