Autoinak.sk

Cupra pripravuje elektrickú novinku – model Tavascan

Pripravovaný model Cupra Tavascan

Značke Cupra sa vydarili debut prvého autentického modelu v podobe SUV Tavascan. Aj budúcnosť španielskej značky bude silne spätá s elektrickým pohonom. Nový model CUPRA Tavascan rozšíri modelovú ponuku značky v roku 2024.

Vysnívaný automobil

Na frankfurtskom autosalóne v roku 2019 značka CUPRA predstavila štúdiu CUPRA Tavascan Concept s elektrickým pohonom, ktorá reprezentovala jej víziu moderného športového automobilu. O necelé dva roky neskôr mladá španielska značka oznámila, že Tavascan bude jej druhým elektrickým modelom po kompaktnom elektromobile CUPRA Born, ktorý sa začne predávať koncom tohto roka.
CUPRA Tavascan bude využívať modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Sériový model bude skonštruovaný a vyvinutý v Barcelone a v Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024. Wayne Griffiths povedal, že výskumný a vývojový tím v technickom centre Martorell už pracuje na príprave sériového modelu a inžinieri sa školia v špecifických zručnostiach potrebných pri vývoji elektrického automobilu.

Pripravovaný model Cupra Tavascan

Nanovo objavená výkonnosť

Štúdia CUPRA Tavascan Concept reprezentuje unikátnu víziu vysokej výkonnosti. Fascinujúci dizajn vozidla skrýva výkonný elektrický pohon, ktorý rozbúcha srdce každého fanúšika značky CUPRA, pričom celebruje efektivitu a nízku hlučnosť poskytovanú technológiou pohonu. Vďaka svojmu stimulujúcemu štýlu štúdia CUPRA Tavascan Concept získala prvú cenu v medzinárodnej dizajnovej súťaži Automotive Brand Contest v kategórii štúdií.

Ambiciózna vízia

V tomto roku bude značka CUPRA hrať dôležitú rolu v zlepšení finančných výsledkov spoločnosti. Plánuje zdvojnásobiť svoj predaj a viac ako dvojnásobne zvýšiť obrat, ktorý v roku 2020 dosiahol približne 900 miliónov eur. Podiel predaja značky CUPRA na celkovom predaji spoločnosti vzrastie z 5 na 10 %.

Pripravovaný model Cupra Tavascan

Značka CUPRA okrem toho otvorí dvere na trhy najviac elektrifikovaných krajín, ako aj na úplne nové trhy. V roku 2022 značka spustí predaj svojich modelov v Austrálii ako základ pre expanziu v ázijsko-pacifickom regióne. „Austrália je mladý trh a CUPRA je mladá značka. Zákazníci hľadajú nové značky, spoločnosť je progresívna a úroveň príjmu obyvateľstva je vyššia ako stredná. Preto sme presvedčení, že CUPRA bude mať v tejto krajine úspech,“ povedal Wayne Griffiths.

Zdroj: Cupra

Exit mobile version