V rámci nového balíka produktových aktualizácií sa pri modeloch XC40 Recharge a C40 Recharge, v porovnaní s predchádzajúcim modelovým rokom, zlepšili dojazd (WLTP) i nabíjanie. Okrem toho modely C40 Recharge a XC40 Recharge ponúkajú tri nové pohonné jednotky. Patria k nim dva varianty s pohonom zadných kolies. Prvýkrát po 25 rokoch sa Volvo vracia k pohonu zadných kolies. Okrem toho je samozrejme k dispozícií aj výkonný model s pohonom všetkých kolies. Inovovaný elektromotor druhej generácie s permanentným magnetom, ktorý poháňa zadné nápravy plne elektrických modelov C40 a XC40, vyvinula interne priamo spoločnosť Volvo Cars.
Návrat pohonu zadných kolies
Jednomotorový variant so štandardným dojazdom poháňa elektromotor s permanentným magnetom (e-motor) s výkonom 175 kW, čo predstavuje trojpercentný nárast výkonu oproti odchádzajúcemu jednomotorovému variantu s pohonom predných kolies s výkonom 170 kW. V jednomotorovom modeli XC40 Recharge sa prenáša rovnaká kapacita akumulátora 69 kWh, ale vylepšenia v oblasti účinnosti chladenia zaisťujú, že teraz dokáže zabezpečiť dlhší dojazd, až do 460 kilometrov podľa skúšobného cyklu WLTP v porovnaní s doterajšími 425 kilometrami (WLTP). Dojazd jednomotorovej verzie modelu C40 Recharge sa medzitým predĺžil z 438 kilometrov (WLTP) na 476 kilometrov. Nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 34 minút.
Pre potrebu väčšieho výkonu a dlhšieho dojazdu, je k dispozícií aj väčší akumulátor v kombinácii s výkonnejším e-motorom s permanentným magnetom s výkonom 185 kW na zadnej náprave. Tento druhý nový variant sa dodáva s akumulátorom 82 kWh, ktorý predlžuje dojazd jednomotorového modelu XC40 Recharge s predĺženým dojazdom až na 515 kilometrov a dojazd jednomotorového modelu C40 Recharge s predĺženým dojazdom až na to 533 kilometrov (WLTP).
Aj v tomto prípade sa zlepšil nabíjací výkon, pretože väčší akumulátor umožňuje nabíjanie aktualizovanou najvyššou rýchlosťou 200 kW jednosmerným prúdom (predtým maximálne 150 kW jednosmerným prúdom), zatiaľ čo nabíjanie z 10 na 80 percent trvá približne 28 minút.
Aktualizovaný variant pohonu všetkých kolies
Z aktualizácií ťažia aj varianty s pohonom všetkých kolies, ktoré vykazujú ešte pôsobivejšie zlepšenie dojazdu. Predchádzajúce usporiadanie dvoch elektromotorov s výkonom 150 kW na prednej a zadnej náprave nahradil náš interne vyvinutý e-motor s permanentným magnetom s výkonom 183 kW na zadnej náprave a nový asynchrónny elektromotor s výkonom 117 kW na prednej náprave.
Táto nová konfigurácia v spojení s akumulátorom s kapacitou 82 kWh a celkovým zlepšením účinnosti jeho chladenia je zárukou, že dvojmotorový model XC40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) teraz dosahuje dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie, čo je v porovnaní s predchádzajúcou verziou zlepšenie o 62 kilometrov. Dojazd dvojmotorového modelu C40 Recharge s pohonom všetkých kolies (Twin Motor AWD) sa predĺžil zo 451 kilometrov (WLTP) na 507 kilometrov.
K zvýšeniu účinnosti prispeli aj vylepšenia exteriéru. Napríklad nové 19-palcové disky kolies z ľahkých zliatin na oboch modeloch XC40 aj C40 Recharge nielenže zlepšili vzhľad oboch modelov, ale svojím aerodynamickým dizajnom prispeli aj k zníženiu odporu vzduchu.
Nová palubná nabíjačka vo vozidlách série 90 a 60
V rámci ďalšieho produktového portfólia sú plug-in hybridné modely sérií 90 a 60 vybavené novou dvojfázovou palubnou nabíjačkou, ktorá im umožňuje rýchlejšie nabíjanie (v závislosti od trhu). Nová palubná nabíjačka takmer zdvojnásobuje maximálnu kapacitu nabíjania týchto vozidiel na 6,4 kW.
Zdroj: Volvo Cars