Automobilka Hyundai v posledných rokoch doslova šliape na plné obrátky. Pestrú paletu noviniek tejto kórejskej značky dopĺňa množstvo ambicióznych modelov aj v segmentoch, kde doteraz Kórejci nemali žiadneho zástupcu. Vstupnou bránou do dnes tak preferovaného sveta SUV, predstavuje pri značke Hyundai model Kona. Okrem tradičných verzii so spaľovacími motormi sa Kona dodáva aj s hybridným pohonom a tiež ako plne elektrický model Kona Electric.
Práve verzia na baterky žne celosvetovo veľké úspechy z hľadiska odbytu. Kompaktný elektrický automobil s logom Hyundai, už stihol prekonať hranicu 100 000 predaných kusov. Kumulatívny celosvetový predaj modelu Kona Electric k 30. júnu 2020 dosiahol konkrétne 103 719 kusov. Vozidlo bolo na trh uvedené v marci 2018. Viac ako tri štvrtiny z celkového počtu sa predalo mimo svojho domáceho trhu, teda Južnej Kórei.
Model Kona Electric získala od svojho uvedenia na trh mimo toho aj mnoho ocenení za špičkový dojazd, schopnosť rýchleho nabíjania, bezpečnostné funkcie a komfort. V apríli 2020 Kona Electric získala v premiérovej TopGear Electric Awards ocenenie ako najlepšie malé rodinné auto na základe dosiahnutého výkonu počas 24-hodinového európskeho tripu s dĺžkou 1 600 km. V tom istom roku U.S. News & World Report označil model Kona EV za najlepšie elektrické vozidlo. V roku 2019 WardsAuto zaradil Kona Electric do svojho top 10 zoznamu. V roku 2018 ju Auto Express vymenoval za Dostupné elektrické auto roka. Kona EV bola ocenená aj španielskym denníkom ABC v kategórii Najlepší automobil roka. Kona EV tiež získala titul severoamerické úžitkové vozidlo roka 2019.
Nadviazaním na úspech modelu Kona Electric sa spoločnosť Hyundai Motor zameriava na to, aby sa mobilita s nulovými emisiami stala skutočnosťou a bola významnou súčasťou jej dlhodobej stratégie. Cieľom spoločnosti Hyundai do roku 2025 je, aby predávala 560 000 batériových elektrických vozidiel ročne.
Zdroj: Hyundai