Mercedes-Benz sa chce v najbližších rokoch výrazne viac sústrediť na vozidlá s elektrickým pohonom. Významným míľnikom bol v tomto smere príchod od podlahy nového SUV s elektrickým pohonom, ktorým je model EQC. Na základe sériového modelu nedávno v Stuttgarte predstavili víziu extrémnej verzie EQC 4×4².
Mercedes-Benz ním chce otestovať hranice a dokázať, že v intenciách elektrickej mobility sa netreba obmedzovať iba na mestskú dopravu, ale je potrebné rozšíriť svoje obzory aj za hranice cestných komunikácii. Unikátny kus vyvinul tím presahujúci oddelenia okolo vývojára Jürgena Eberleho, ktorý už postavil na kolesá aj model E 400 All-Terrain 4×4² .
S nositeľom technológií EQC 4×4² demonštruje Mercedes-Benz, že túžbu po dobrodružstve možno spojiť so životným štýlom aj trvalou udržateľnosťou. S vozidlom možno okrem iného jazdiť po piesku v púštnych oblastiach a na plážach alebo cez ťažko zjazdný štrk či potoky v horách. Vyspelé gény sériového vozidla umožňujú nielen vysokú spoľahlivosť a príslušný komfort, ale aj prevádzku s prívesom a montáž strešného nosiča. So strešným stanom a nafukovacím člnom sa môžete dostať aj na tie najodľahlejšie miesta – a ak sa rozhodnete z kempu vyraziť zavčasu, ostatných dobrodruhov nezobudíte.
So svetlou výškou 293 milimetrov je EQC 4×4² viac než raz tak vysoko nad zemou ako sériové EQC (140 milimetrov). Dokonca aj Trieda G je položená o 58 milimetrov nižšie. Brodivosť vzrástla o 15 centimetrov na 40 centimetrov. Portálové nápravy umožňujú mimoriadnu svetlú výšku: na rozdiel od bežných náprav sa v tomto prípade stred kolies nenachádza na úrovni stredu nápravy, ale vďaka portálovým prevodovkám sú p odstatne nižšie. Alebo naopak, celé vozidlo sa posúva nahor. Podvozok variantu 4×4² je pritom spojený s karosériou na rovnakých bodoch uchytenia ako sériový podvozok.
Rovnako pôsobivé sú aj nájazdové uhly – 31,8 stupňa vpredu a 33 stupňov vzadu. Na porovnanie: nájazdový uhol bežnej Triedy G je 28 stupňov. Novo naprogramované terénne jazdné programy využívajú vysoko výkonnú logiku aktuálnych modelov GLC. Tá umožňuje napríklad lepší priebeh krútiaceho momentu pri rozjazde na nespevnenom povrchu s cieleným zásahom bŕzd. V kombinácii s pneumatikami 285/50 R 20 sa v teréne vyznačuje pôsobivou istotou. Výrazný dizajn dopĺňa fólia vo farbe matná metalická Gunmetal a čierne rozšírenia blatníkov.
Ďalšou kľúčovou vlastnosťou modelu EQC 4×4² je zážitok zo zvuku s vlastným zvukovým svetom. Akustická inscenácia zahŕňa zvuky, ktoré dávajú vodičovi spätnú väzbu, keď je systém pripravený a keď je vozidlo odstavené, ako aj interaktívny a emocionálny zvuk jazdy. Ovplyvňujú ho rôzne parametre, ako poloha plynového pedála, rýchlosť alebo rekuperácia. Pomocou inteligentných algoritmov dizajnu zvuku sa zvuky vypočítavajú v reálnom čase na zosilňovači ozvučovacieho systému a prehrávajú sa prostredníctvo reproduktorov do interiéru vozidla.
V sériovom vozidle EQC prehrávajú reproduktory v nárazníkoch zákonom predpísaný vonkajší zvuk zvukového výstražného systému vozidla (Acoustic Vehicle Alert System; AVAS). EQC 4×4² má špeciálne zložený, dynamický zvukový výstražný systém vozidla a ako externý reproduktor používa svetlomety. Odborníci na zvuk od značky Mercedes-Benz totiž kreatívne využili dostupný priestor v telesách svetlometov – a tak vznikli tzv. „zvukomety“.
EQC 4×4² je už tretím modelom rodiny 4×4² z dielne Mercedes-Benz. G 500 4×4² sa dokonca od septembra 2015 vyrábal sériovo. A v roku 2017 ukázal Mercedes-Benz so svojou štúdiou E 400 All-Terrain 4×4² v teréne svoje miesto mnohým vozidlám SUV.
Zdroj: Mercedes-Benz