Autoinak.sk

Ferrari SF90 Stradale – Najvýkonnejšie Ferrari všetkých čias

Automobilka Ferrari už dlhší čas avizovala príchod nového modelu. Gro podstatných informácii sa Talianom napriek tomu podarilo ustrážiť až do samotnej premiéry nového modelu SF90 Stradale. Novinka pritom v sebe nesie hneď niekoľko naj! Úplne najpodstatnejší a zároveň najextrémnejší parameter predstavuje maximálny výkon. SF90 Stradale vo svojich útrobách ukrýva rovných 1000 konských síl, v prepočte 735 kW. Táto hodnota nový model vystrelila do pozície najvýkonnejšieho sériového Ferrari, aké bolo doposiaľ Maranelle vyrobené. Pôsobivý je aj parameter zrýchlenia. SF90 Stradale vystreli z pokoja na 100 km rýchlosť za dych vyrážajúcich 2,5 sekundy. Za 6,7 sekundy sa na rýchlomery objaví magická hodnota 200 km za hodinu. Paradoxne, za mierne sklamanie možno pri dynamických parametrov považovať údaj o maximálnej rýchlosti. Novinka so vzpínajúcim sa koníkom v znaku dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť „len“ neskutočných 341 kilometrov za hodinu. Pravdou ale je že v minulosti v Marranele postavili už aj o niečo rýchlejšie modely.

Odpoveď prečo je tomu tak naznačila samotná automobilka. Nový model SF90 Stradale vraj nie je priamym nástupcom vlajkovej lode, ktorým bol ešte donedávna model LaFerrari. Z pomedzi riadkov je preto možné prečítať, že nové „superauto“ alebo ak chcete novú vlajkovú loď, v pozícii pravoverného nástupcu modelu LaFerrari, Taliani ešte len pripravujú.

Názov aktuálne predstaveného nového modelu v sebe nesie odkaz na výročie založenia legendárnej pretekárskej stajne Scuderia Ferrari (SF90). Prídavok Stradale pritom zdôrazňuje, že toto Ferrari je určene do cestnej premávky a na bežné cesty.

Doslova revolučná je v tomto prípade technika pod kapotou. Asi nikoho veľmi neprekvapí, že model SF90 Stradale je hyperšport. V praxi 2-krát prepĺňanému 8-valcu s objemom 3,9 litra o výkone 780 koní, známeho už aj z modelu Ferrari 488 Pista, dopomáha elektrosústava s výkonom 220 koní. Na druhej strane a na rozdiel od väčšiny ostatných výrobcov, nie je hybridná éra automobilov Ferrari prvoplánovo postavená na znižovaním spotreby paliva a množstve produkovaných emisii. Ako je všeobecne známe, Ferrari už od nepamäti aplikuje technológie využívane v F1 aj do svojich civilných automobilov. A v F1 momentálne graduje éra motorizácii s hybridným pohonom. Elektrický pohon zároveň dovolil konštruktérom pri novinke aplikovať aj pohon všetkých kolies. Predné kolesá v tomto prípade roztáča výhradne elektrická energia. Okrem špičkového výkonu ale možno aj v tomto prípade objaviť nezanedbateľnú ekologickú stopu. Celkovo 3 elektromotory tu dopĺňa batéria s kapacitou 7,9 kWh. Ferrari SF90 Stradale je tak v principiálne Plug-in Hybrid, ktorého batériu je možné dobíjať z elektrickej siete. Automobilka dokonca zverejnila aj údaj o čisto elektrickom dojazde. Ten sa pri plne nabitej batérii pohybuje na úrovni 26 kilometrov. Taliansky plnokrvník je v tomto režime dokonca rýdzou „predokolkou!“ Využívaniu elektrického pohonu, resp. hybridného režimu musel byt následne prispôsobený aj legendárny volič jazdných režimov, známy ako Menettino. V tomto prípade eManettino.

Aj napriek pokrokovej technike sa podarilo konštruktérom udržať celkovú hmotnosť vozidla na špičkových 1 570 kilogramoch. To je dokonca ešte o niečo menej ako váži Ferrari LaFerrari, ktoré ako prvé využilo hybridnú technológiu.

Za zmienku stojí aj vonkajší dizajn. Pochádza z dielne samotnej značky Ferrari, konkrétne z pera šéfdizajnéra Flavia Manzoniho. Už na prvý pohľad je jasne, že novinka so svojimi pokrokovými líniami posúva vzhľad modelov Ferrari opäť o krok vpred. Okrem atraktívneho zovňajšku prichádza so zaujímavo zapracovanými riešeniami aj interiér. Tu nás upútala predovšetkým prepracovaná stredová konzola, ktorá svojim vzhľadom pripomína legendárne odhalené kulisy manuálnych prevodoviek modelov Ferrari z minulého obdobia. Novinka v tomto smere podľa očakávania vsádza výhradne na automat. Konkrétne na dvojspojkovú prevodovku s 8 prevodovými stupňami.

Ferrari premiéru svojho nového modelu podľa očakávaní poňalo po svojom. SF90 Stradale sa dočkalo oficiálneho odhalenia na slávnosti, na ktorú boli pozvaní prioritne zákazníci tejto automobilky. Drvivá väčšina z nich si pri tejto príležitosti nový model aj rovno objednala! Dobrou správou pre bežných smrteľníkov je faktm že Ferrari zatiaľ pri novom nehovorí o obmedzenej produkcii s maximálnym počtom vyrobených kusov, tak ako sme boli pri modeloch z Maranella doteraz veľmi často zvyknutí. Mimochodom zatiaľ oficiálne nepotvrdená cena nového modelu Ferrari sa pohybuje na úrovni neuveriteľných 800 000 eur!

Ak z nejakých dôvodov nový model Ferrari SF90 Stradale nepreferuje a aj napriek tomu túžite po žrebcovi z Maranella, nemusíte zúfať. Ferrari totiž v rámci svojej plánovanej modelovej ofenzívy čoskoro predstaví ďalšie tri nové modely. Medzi nimi sa pravdepodobne objaví aj očakávané a zároveň zatracované SUV s logom Ferrari.

Exit mobile version