Francúzsky Citroën ë-Jumpy je okrem klasických automobilov veľmi aktivny aj v segmente užitkových vozidiel. Práve tu prichádza s inovatívnom novinkou v podobe modelu ë-Jumpy. Spojenie batérií s vodíkovými palivovými článkami prináša v modeli Citroën ë-Jumpy Hydrogen väčší dojazd v elektrickom režime bez zmenšenia nákladového priestoru vozidla. Dojazd viac ako 400 km a doplnenie vodíka za menej ako 3 minúty znamená, že Citroën ë-Jumpy Hydrogen ukazuje cestu pre elektrické úžitkové vozidlá zajtrajška.
INOVÁCIE V PROSPECH FLOTILOVÝCH ZÁKAZNÍKOV
Automobilka Citroën sa už do roku 1928 dokázala prispôsobovať okoliu, inovovať a prinášať riešenia, ktorými vedela oslovovať flotilových zákazníkov a odpovedať na ich každodenné potreby. Čeliac novým environmentálnym a spoločenským výzvam, Citroën prichádza v roku 2021 s novým energetickým mixom, ktorý sa predstavuje v modeli ë-Jumpy Hydrogen.
NOVÉ ENERGIE: CITROËN JUMPY PRICHÁDZA S VODÍKOM
Vodíková technológia dopĺňa ponuku elektrických úžitkových vozidiel a zameriava sa na potreby a požiadavky 8 % spoločností, ktoré potrebujú absolvovať trasy dlhšie ako 300 km a počas dňa nemajú čas na nabíjanie svojich vozidiel. Ponuka značky Citroën tak dokáže odpovedať na všetky potreby segmentu.
Nový model Citroën ë-Jumpy Hydrogen, elektrická dodávka s pohonom palivovým článkom a batériami, predstavuje modelovú premiéru pre značkou Citroën, ktorou vstupuje do novej energetickej epochy. Popri zabudovaní tejto novej technológie si zachováva svoju pôvodnú ložnú plochu. So zachovaním praktického využitia ponúka dojazd do vzdialenosti viac ako 400 km* a tri karbónové nádrže na vodík, ktoré pracujú s tlakom 700 barov, nachádzajú sa pod prednými sedadlami a na ich naplnenie stačia iba 3 minúty. Vypúšťa nulové emisie CO2, takže remeselníci aj obchodníci môžu úplne voľne vstupovať do mestských oblastí s obmedzenou premávkou.
Nový model ë-Jumpy Hydrogen využíva na pohon iba elektrickú energiu, pričom ju získava z dvoch zdrojov: z palivového článku s výkonom 45 kW, ktorý vyrába elektrickú energiu tým, že využíva vodík uskladnený v troch valcových zásobníkoch s tlakom 700 barov a z batérie s kapacitou 10,5 kWh. Tá zohráva rolu zálohy na 50 km a automaticky sa spína v momente, keď sa zásobníky na vodík vyprázdnia. Vodíkový palivový článok zaručuje dojazd vozidla a batéria mu pomáha v momentoch, keď potrebuje extra dávku výkonu ako napríklad v prechodových fázach či v prudkých stúpaniach. Tieto dva zdroje energie dokážu v spojení napájať motor a zabezpečovať pohon. Batéria, ktorá zachytáva aj rekuperovanú energiu pri spomaľovaní a brzdení, sa nabíja automaticky pomocou elektrickej energie z vodíkového palivového článku, čo jej zaručuje dostatočnú úroveň nabitia a zároveň sa môže nabíjať aj pomocou konektora pripojeného do elektrickej siete určenej pre nabíjanie elektrických vozidiel.
Klasický model Citroën Jumpy, vyrábaný v závode SevelNord, sa následne bude pretvárať v Kompetenčnom centre koncernu STELLANTIS zameranom na vodíkovú technológiu v nemeckom meste Rüsselsheim. Nový model ë-Jumpy Hydrogen sa bude vyrábať vo dvoch veľkostiach M (4,95 m) a XL (5,30 m), pričom prvé dodávky modelu ë-Jumpy Hydrogen sa k flotilovým klientom dostanú na jeseň 2021.
Zdroj : Citroën