Nová generácia modelového radu Ford Focus patrí tradične medzi najobľúbenejšie kompakty v Európe. Tlak na neustále znižovanie emisii sa podpísal pod to, že už aj Focus naskočil na hybridnú vlnu. Zákazníci z celej Európy si už môžu reálne objednať zdokonalený Ford Focus s novou a úspornou elektrizovanou pohonnou jednotkou EcoBoost Hybrid.
Nový Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid a sofistikovanou 48-voltovou mild hybridnou technológiou má výkon 155 koní a emisie CO2 na úrovni 93 g/km (norma NEDC). Toto je o 17 % lepšia hodnota v porovnaní s predchádzajúcou verziou vybavenou 1,5-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s výkonom 150 koní so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Okrem novej elektrifikovanej pohonnej jednotky ponúka vylepšený Focus aj prémiový zážitok pre vodiča vďaka novému prístrojovému panelu s 12,3-palcovým LCD displejom s farbami „true color“. Nový variant Focus Edition prináša bohatú štandardnú výbavu vrátane napr. bezdrôtovej nabíjacej podložky a navigácie pre hlasom aktivovaný systém SYNC 3 s 8-palcovou dotykovou obrazovkou.
U nás je Focus je aj naďalej v ponuke v štýlovej verzii Focus Titanium, ako crossover Focus Active inšpirovaný SUV, športový Focus ST-Line a luxusný Focus Vignale, a to ako päťdverový hatchback a praktické kombi. Moderné pohonné jednotky EcoBoost Hybrid sú dostupné v celom modelovom rade. Focus sa pripojí k osobným vozidlám Ford Puma, Kuga a Fiesta, ako aj k úžitkovým modelom Ford Transit a Transit Custom a ponúkne mild hybridnú technológiu s nižšou spotrebou paliva.
Efektívny pohon EcoBoost Hybrid
Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost Hybrid s výkonom 155 koní ponúka výrazne vyšší merný výkon v porovnaní s 2,0-litrovým zážihovým motorom s výkonom 145 koní, ktorý sa montoval do modelu Focus pred 10 rokmi, pritom spotreba paliva sa znížila o 45 percent. Focus EcoBoost Hybrid je k dispozícii aj vo verzii s výkonom 125 koní. V 1,0-litrovom zážihovom motore Ford EcoBoost je štandardný alternátor nahradený integrovaným štartérom/generátorom poháňaným remeňom (BISG), ktorý umožňuje rekuperáciu energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.
48-voltový akumulátor sa nachádza pod sedadlom predného spolujazdca, takže mild hybridná pohonná jednotka neznižuje objem batožinového priestoru ani priestor v kabíne. Systém BISG funguje aj ako elektromotor, ktorý spolupracuje so spaľovacím motorom a využíva uloženú energiu na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla. Okrem toho sú pohonné jednotky pre Focus EcoBoost Hybrid kvôli úspore paliva vybavené technológiou deaktivácie valca, ktorá je k dispozícii pre 1,0-litrové zážihové pohonné jednotky EcoBoost.
Zákazníci si môžu aj naďalej vybrať 1,5-litrový vznetový motor EcoBlue s pokročilou osemstupňovou automatickou prevodovkou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Zdroj: Ford