Japonská Honda zbiera úspechy nielen v motoristickom športe na čele s legendárnou F1 ale aj medzi sériovými športovými automobilmi. Doposiaľ najextrémnejšia verzia modelu Type R, Honda Civic Type R Limited Edition nastavila nový rekord na okruh 2 min. 23,993 sekundy pre vozidlá s pohonom predných kolies na svetoznámom okruhu Suzuka v Japonsku.
Okruh Suzuka je 5,8 km dlhá trať, známa svojimi vysokorýchlostnými šikanami a náročnými zákrutami. Je začlenená do schémy „číslo osem“, ktorá obsahuje cieľovú rovinku dlhú 1,2 km, ktorá prechádza cez staršiu časť okruhu. Civic Type R Limited Edition so svojimi ľahkými komponentmi, modernizáciou podvozku a riadenia a odľahčeným interiérom zameraným na vodiča, posunul hranice toho, čo možno dosiahnuť s pohonom predných kolies, na jednej z najnáročnejších tratí v motoristickom športe.
Suzuka, v kalendári Formuly 1 považovaná za vrchol, je od roku 1962 dôležitým skúšobným miestom na vývoj výkonných vozidiel a motorov Honda. Bola postavená podľa pokynov zakladateľa spoločnosti a prezidenta Soichiro Honda, ktorý je autorom známeho výroku „Automobily nie je možné vylepšovať, ak sa ich schopnosti nebudú testovať na pretekárskom okruhu.“ Rekord na okruhu dosiahlo vývojové vozidlo Type R Limited Edition, ktoré prešlo posledným hodnotením výkonnosti vo februári 2020. Vývojové vozidlo malo rovnaké technické parametre ako výrobná verzia – bez úprav alebo vylepšení výkonu. Model Type R Limited Edition sa teraz už predáva v celej Európe.
Pre Európu sa ale vyrobí iba 100 kusov modelu Type R Limited Edition, z ktorých každý bude profitovať z vynikajúcej jazdnej dynamiky a štandardu výkonu Type R. Nová limitovaná edícia obsahuje ľahké 20-palcové kované disky z ľahkej zliatiny BBS a s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup2 s vysokou priľnavosťou. Sú navrhnuté výhradne pre vynikajúci výkon na okruhu, stále však poskytujú mimoriadny výkon aj na cestách, pričom na hmotnosti ušetria 10 kg.
Nový model Limited Edition si zachoval výkonný 2,0-litrový motor VTEC Turbo modelu Type R. Maximálny výstupný výkon je 320 koní pri 6500 ot./min. a maximálny krútiaci moment je 400 Nm od 2500 ot./min. do 4500 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje 5,7 s. Nápaditý model Type R Limited Edition bude k dispozícii v exkluzívnej novej farbe „Sunlight Yellow“ a na zadnom poklope bude mať exkluzívny čierny chrómový znak Civic a kontrastnú čiernu lesklú strechu. Jeho agresívny štýl dotvárajú lesklé čierne zrkadlá a sací otvor na kapote.
Interiér vlajkovej lode Civic Type R Limited Edition odráža športovú krvnú líniu Hondy s červenými anatomickými sedadlami a štítkom označujúcim výrobné číslo automobilu. Volant obalený poťahom Alcantara a novo navrhnutá hlavica radiacej páky v tvare slzy poskytujú vodičovi väčší pocit jednoty s modelom Type R aj na vysoko technickom okruhu Suzuka. Charakter vozidla zameraný na trať znamená, že zábavno-informačný a klimatizačný systém absentuje, čím sa dosiahla znížená hmotnosť, ale zadné sedadlá zostávajú, aby si táto limitovaná edícia zachovala každodennú použiteľnosť, pre ktorú je značka Civic známa. Nové pneumatiky a kolesá spolu s novými ľahkými komponentmi a odľahčeným interiérom prispievajú k zníženiu hmotnosti o 47 kg v porovnaní s variantom Type R GT.
Okrem novej limitovanej edície bol rad Civic Type R rozšírený o variantu Sport Line, ktorá kombinuje vynikajúci výkon so stabilnejším dizajnom a väčším pohodlím. Všetky modely v novej zostave Type R, vrátane štandardnej verzie GT, boli aktualizované na rok 2020 a ponúkajú vodičom mnoho rovnakých vylepšení výkonu, ktoré limitovanej edícii pomohli dosiahnuť rekord na okruhu Suzuka. Medzi tieto vylepšenia patrí vylepšený brzdový systém s dvojdielnymi plávajúcimi prednými brzdovými kotúčmi a novými brzdovými doštičkami, ktoré zvyšujú schopnosti vozidla počas vysoko intenzívnej jazdy. Medzitým boli vo všetkých modeloch typu R vylepšené aj nastavenia odpruženia a adaptívny tlmiaci systém, aby boli pohotovejšie, aby sa zlepšila reakcia, ostrá ovládateľnosť a celková kvalita jazdy.
Desiata generácia modelu Civic Type R GT spoločnosti Honda prekonala rekordný čas v segmente vozidiel s pohonom predných kolies na okruhu Nürburgring Nordschleife v roku 2017 s časom 7 minút a 83,8 s na kolo. Po tomto úspechu pokračoval sériový model TypeR GT v lámaní traťových rekordov na piatich legendárnych európskych pretekárskych tratiach s automobilovými hviezdami za volantom.
Zdroj: Honda