Hyundai neustále „šliape“ na plné obrátky. Z nášho pohľadu je táto značka jednou z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich automobiliek súčasnosti! Kórejci sú pritom aktívni na každom poli, o čom sme sa prednedávnom presvedčili napríklad pri teste elektromobilu Kona Electric. Okrem „bežných“ automobilov sa zákazníci doslova zbláznili aj do derivátov športovej divízie Hyundai N. Túto rodinu zatiaľ tvoria dva klasické modely kompaktnej veľkosti. Lenže automobilovým svetom dnes hýbu v prvom rade SUV. Aj z tohto dôvodu Hyundai už pracuje na svojom prvom ostrom modeli v tejto kategórii. Pomyselným predkrmom pred čistokrvným modelom Tucson N je medzistupeň v podobe modelu Hyundai Tucson N Line. O tom, že v tomto prípade nejde len o optický tuning sme sa presvedčili na vlastnej koži v redakčnom teste.
Nový Hyundai Tucson N Line s prepĺňaným zážihovým motorom 1,6 T-GDi, skombinovaným so 7-st. automatickou prevodovkou a v špičkovej výbave N Line+, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Hyundai.
Rýchle fakty:
- Samotnú automobilku Hyundai pravdepodobne prekvapil veľký záujem o prvý skutočný “hot hatch” s prívlastkom N. Okrem ostrej verzie zaradila automobilka do ponuky aj vizuálne atraktívnu výbavy N-Line, športovým modelom. Po premiére v kompaktnom modelovom rade i30, dostalo výbavu N-Line aj obľúbené SUV Tucson.
- Hyundai Tucson N Line púta v prvom rade pozornosť svojim atraktívnym vzhľadom. Paleta pohonných jednotiek kopíruje motorizácie dostupné aj pri obyčajnom modeli Tucson. Napriek tomu sa model N-Line môže pochváliť aj technickými zmenami. Tie spočívajúcimi v športovejšie naladenom podvozku, alebo v podobe “tuhšieho” riadenia.
- Emócie verzie N Line umocňuje v prvom rade atraktívny zovňajšok. Dizajn tohto modelu ponúka značne pozmenenú prednú časť so športovým nárazníkom. K ďalším odlišujúcim prvkom sa radí množstvo doplnkov v kontrastnom tmavom odtieni. Za všetky spomeňme napríklad špeciálne 19 palcové kolesá z ľahkých zliatin.
- Športovú atmosféru ponúka okrem toho aj interiér. Kožené čalúnenie s vizuálne atraktívnym červeným stehom tu dopĺňajú aj ďalšie prvky ako sú napríklad hliníkové pedále. Vyššiu obstarávaciu cenu kompenzuje modelu Tucson N Line aj prostredníctvom veľmi bohatej výbavy.
- Po jazdnej stránke nás okrem suverénneho podvozka prijemne prekvapilo veľmi dobre vyladenie benzínovej motorizácie 1,6 T-GDi s automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Miernym sklamaním bola naopak pomerne vysoká spotreba paliva a to predovšetkým pri športovejšom jazdnom prejave.
Silné vizuálne emócie
Príťažlivý imidž je dnes jednoducho v kurze. Pre mnohých z nás sa „len“ vizuálny efekt stáva paradoxne ešte dôležitejším faktorom ako je napríklad samotný výkon pohonnej sústavy. Z obdobného prístupu vo finále už pomerne dlhú dobu úspešne predovšetkým prémiové automobilky. Na silný zážitok z optického efektu sa začala najnovšie zameriavať už aj značka Hyundai. Podpísal sa pod to fabrický tuning v podobe výbavovej línie N Line dostupnej už aj pri “obyčajných” modeloch.
Pri modeli Tucson sa týmto snažením podarilo dosiahnuť až nečakane efektný výsledok. Počas celého redakčného testu sme totiž nestretli nikoho, komu by sa takto upravené SUV Tucson nepáčilo! Inými slovami, Hyundai Tucson N Line razom získal v rámci svojho modelového radu špeciálne postavenie a vlastnú identitu. Pochváliť zároveň musíme aj fakt, že testovaný model sa zároveň na nič nehrá. Porcia vizuálnych úprav tu totiž pôsobí stále zároveň aj mimoriadne seriózne.
Prednej časti dominuje atraktívny športový nárazník. Jeho dynamické bočné moduly v čiernej farbe vypĺňajú miniatúrne hmlovky a predovšetkým štýlové denné LED svietenie v tvare „bumerangu“. Vďaka tomuto prvku je verzia N Line ľahko identifikovateľná už z pomerne veľkej diaľky. Špeciálny výplet v čiernej farbe dostala i maska chladiča. Keď už sme opomenuli svetelnú techniku, musíme pochváliť aj hlavné svetlomety s atraktívnym čiernym pozadím a dostatočne účinnou full LED technológiou.
Pri pohľade z profilu zaujmú v prvom rade špeciálne 19 palcové disky kolies v tmavom prevedení. Čierny odtieň dostali aj kryty spätných zrkadiel. Predné blatníky následne zdobí decentný emblém s motívom N-Line.
Dynamicky tvarovaný nárazník zaujme aj na zadnej časti. Optické svaly dodáva verzii N-Line dvojitá koncovka výfukového systému, ktorá tu v tomto prípade nie je len na efekt a našťastie aj reálne plní svoju funkciu! Žiadne prehnané „zvukové orgie“ ale v tomto prípade nečakajte. Na tie si pravdepodobne musíme počkať až do príchodu „čistokrvnej“ verzii Tucson N.
Dokonalý optický efekt v prípade testovaného exempláru umocnila mimoriadne atraktívna červená farba karosérie s označením Engine Red. V kombinácii s ňou tu dokonale vynikli všetky kontrastné doplnky v čiernej farbe.
Na zmysly útočí aj interiér
Interiéru Hyundai Tucson vo všeobecnosti pomohol už minuloročný facelift. Oživenie palubnej dosky ako aj kvalitnejšie materiály optimálne pripravili toto SUV na jeho ďalšiu životnú etapu. Verzia N Line neprichádza v tomto smere v kabíne so žiadnymi zásadnými ani prevratnými zmenami. Napriek tomu pôsobí interiér tohto modelu atraktívne a športovo.
Hyundai takýto stav dosiahol pomerne jednoduchým a zároveň účinným fígľom. Športových úprav sa totiž dočkali všetky dôležité komponenty, resp. časti kabíny, s ktorými prichádza posádka najčastejšie do styku. Interiér je vo finále doslova vyšperkovaný efektnými doplnkami v podobe kožených materiálov a viditeľného kontrastného červeného prešívania. To je viditeľné dokonca aj na palubnej doske, čim vzniká symbolické farebné prepojenie so zovňajškom testovaného exempláru. Z ďalších športových doplnkov spomeňme hliníkové pedále alebo čierne čalúnenie stropu.
Z užívateľského hľadiska treba aj pri modeli N Line vyzdvihnúť špičkovú ergonómiu. Jednotlivé ovládacie prvky sú opäť usporiadané do prehľadných modulov. Panel klimatizácie s prehľadnými hardwarovými tlačidlami patrí tradične k prednostiam modelov značky Hyundai. Do priestoru vystúpený monitor multimediálneho rozhrania ponúka prakticky na vlas rovnaké funkcie akými disponuje “obyčajný” Tucson. Žiadne športové, resp. dynamické ukazovatele tu preto nehľadajte. Potešujúca je grafika ako aj odozva na dotyk. Kamerový náhľad v našom prípade disponoval 360 stupňovým vyobrazením okolia vozidla. Vo všeobecnosti ide o veľmi užitočného pomocníka. Samotná kvalita obrazu kamier ale za vlajkovou loďou, ktorou je model Santa Fé, mierne zaostáva.
Vodičové srdce zaplesá pri kontakte s príjemným multifunkčným volantom ako aj vizuálne atraktívnym voličom automatickej prevodovky. Sedadlá s kombináciou kože a brúsenej kože pôsobia hodnotne ale aj športovo. Reálne sú stále predovšetkým komfortné a pohodlné. Podpísal sa pod to dostatočne nadimenzovaný sedák a operadlo. Absenciu výraznejšieho bočného vedenia nepovažujem pri tomto prípade vozidla za problém. Vyšší posed v štýle SUV dopĺňa slušný výhľad z kabíny. Pálčivým miestom sú v tomto prípade „tradične“ pomerne masívne predné stĺpiky, čo je tradičný neduh moderných vozidiel.
Silnou stránkou modelu Tucson sú aj v prípade verzie N Line priestorové pomery v druhom rade. Dvojica dospelých s výškou mierne nad 180 cm sa tu odvezie mimoriadne pohodlne. Cestovný komfort na dlhých trasách zvyšuje možnosť polohovania zadného operadla.
Rodinnú orientáciu nezaprie model Tucson N Line ani pri batožinovom priestore. V našom prípade sme mali k dispozícii dostatočnú porciu 488 litrov v základnom usporiadaní. Malú časť z objemu si v našom prípade ubral pohon všetkých kolies a okrem toho aj plnohodnotná rezervná pneumatika. Pri plnohodnotnej pneumatike nie je možné umiestniť medzipodlahu v nižšej polohe. Okrem toho sa do vytýčeného priestoru nezmestí ani krycia roletka. Plnohodnotné koleso nám napriek tomu dáva pri SUV stále veľký zmysel. Hyundai si zaslúži veľký palec hore za to, že ho má dnes už ako len jeden z mála výrobcov stále v ponuke.
Po sklopení zadných operadiel vzniká optimálna rovina a batožinový priestor disponuje maximálnou prepravnou kapacitou až 1478 litrov. Štandardom pri testovanej verzii Hyundai N Line je aj elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru. Táto funkcia reagujúce aj na priblíženie sa s kľúčikom vo vrecku.
Ako sme už naznačili v úvode, Hyundai Tucson N Line si svoju vyššiu obstarávaciu cenu v porovnaní s klasickým súrodencom obhajuje aj bohatou výbavou na palube. Nami testovaná výbava N Line+ okrem štandardných prvkov ponúkne napríklad aj: balík základných jazdných a asistentov, full LED svetlomety, adaptívny tempomat, monitorovanie okolia vozidla prostredníctvom 4 kamier či veľmi pekne hrajúce audio značky Krell.
Jazdí rovnako dobre ako vyzerá
Aj keď Hyundai Tucson N Line v porovnaní so štandardnou verziou neprichádza so žiadnymi prevratnými zmenami, môžeme ho po stránke jazdných vlastností považovať za jedného z lídrov vo svojho segmentu. Z konštrukčných úprav v porovnaní s klasickou verziou predsa len spomeňme určite nezanedbateľnú úpravy, ktoré sa vo finále podpísali pod ešte športovejší pocit. Reč je o „drobnostiach“ v podobe tuhšie naladených tlmičov či prepracovaného riadenia.
Suverénny podvozok zdobí už základný model Tucson. V prípade tuhších tlmičov pruženia verzie N Line je možné tiahle zákruty prechádzať až prekvapivo suverénne. Podvedome očakávaná nedotáčavosť sa dostavuje o niečo neskôr ako ju vodič inštinktívne očakáva. Len minimálne náklony karosérie patria k ďalším príjemným prekvapeniam tohto modelu. Dynamické zážitky na kvalitnom asfalte podčiarkuje v neposlednom rade príjemné strmé riadenie so sympatickým vyladením posilňovača. Aj napriek všetkému spomenutému podvozok Hyundai Tucson N Line nie je nekompromisne tvrdý. Väčšinu bežných nerovností našich ciest dokáže odfiltrovať s prehľadom a istotou. Vyslovene proti srsti sú mu následne až vyslovene hrubé nerovnosti, pod čo sa v nemalej miere podpísali práve 19 palcové kolesá. Napriek tomu dokáže verzia N Line pri rozumnom rýchlostnom tempe zdolávať aj poľné resp. lesné cesty s horším povrchom.
Cestovný komfort a pohodu na palube v prípade testovaného kúsku v tomto prípade narúšali len “pazvuky” smerom od panoramatickej strechy. Príplatok v sume 1200 eur by som v tomto prípade aj z toho dôvodu, preto radšej investoval do inej výbavy. Mimo tohto akustického neduhu je karoséria modelu Tucsom N Line primerane tuhá. Presvedčili sme sa o tom napríklad pri krížení náprav s odľahčením zadného kolesa.
Pohonný reťazec s benzínovou prepĺňanou motorizáciou 1,6 T-GDi o výkone 177 koní, je pre Tucsom N Line „tak akurát“. Daná motorizácia dokáže testovanému exempláru udeliť v športovom režime dostatočnú porciu jazdnej dynamiky. Viac mu ale napriek tomu svedčí každodenné bežné využívanie. Vynikajúcu prácu s využívaním maximálneho krútiaceho momentu odvádza 7-st. dvojspojková automatická prevodovka. Vyladenie softwaru ma vzhľadom na minule skúsenosti s týmto typom prevodovky pri verzii N-Line vyslovene prekvapilo.
Odvrátenou stranou mince je v tomto prípade spotreba paliva. Podľa palubného počítača sa náš výsledný testovací priemer ustálil na cifre 9,2 litra na každých 100 km. V medziach, ktoré udáva výrobca sa dá pohybovať len pri jazde s vyslovene ľahkou nohou. Naopak, ak si vodič dopraje porciu radosti spoza volantu pri športovom jazdnom prejave, celkový priemer ľahko prekročí hranicu 10 l/100 km.
Aj napriek športovému „looku“ sme Tucson N Line potrápili aj mimo spevnených cesty. Z offroad výbavy na palube teší predovšetkým zjazdový asistent či možnosť uzavretia pevného pomeru hnacej sily medzi nápravami. Prácu pohonu všetkých kolies je možné sledovať prostredníctvom grafického vyobrazenia na prístrojovom paneli. Zadná náprava sa aj na spevnenej ceste automaticky pripája predovšetkým pri rozjazde alebo pri prudšom zošliapnutí plynového pedála. Mimo spevnené cesty si Tucsom N Line hravo a pomerne poradí s nástrahami ľahkého až stredne ťažkého terénu. Do náročnejších podmienok ale určený nie je. Limitujúcim faktor je v tomto smere okrem iného aj len priemerná svetlá výška na úrovni 172 mm.
A náš celkový dojem ?
Hyundai Tucson N Line dokonale reaguje na požiadavky dnešnej doby. Osvedčená technika je v tomto prípade zabalená do veľmi atraktívneho kabátika, čím sa z tohto modelu stáva atraktívne rodinné SUV predurčené na každodenné používanie. Svoju navonok vyššiu obstarávaciu cenu verzia N Line obhajuje veľmi bohatou výbavou, bez nutnosti ďalších príplatkov.
Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Hyundai Tucson N Line 1,6 T-GDi N Line+ 4×4
Dĺžka: 4 480 mm
Šírka: 1 850 mm
Výška: 1 650 mm
Rázvor: 2 670 mm
Objem kufra: 488 litrov
Motor: zážihový (benzín)
Pohon: 4×4
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 130/177
Krútiaci moment Nm: 265
Pohotovostná hmotnosť: 1562-1727 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 201
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,1 s
Prevodovka: automatická (dvoj-spojková)
Počet stupňov: 7
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,3 – 8,9 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,2 na 100 km
Pneumatiky: Continental Conti Sports Contact
Verzia/akciový cenník
Hyundai Tucson N Line 1,6 T-GDi N Line+ 4×4 (testovaný model) od 30 740 €
Hyundai Tucson N Line 1,6 T-GDi N Line 4×2 od 26 740 €
Recenzia
Testovací diár: Model: Hyundai Tucson N Line 1,6 T-GDi N Line+ 4x4 Dĺžka: 4 480 mm Šírka: 1 850 mm Výška: 1 650 mm Rázvor: 2 670 mm Objem kufra: 488 litrov Motor: zážihový (benzín) Pohon: 4x4 Počet valcov: 4 Výkon kW/koní: 130/177 Krútiaci moment Nm: 265 Pohotovostná hmotnosť: 1562-1727 kg Maximálna rýchlosť km/h: 201 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,1 s Prevodovka: automatická (dvoj-spojková) Počet stupňov: 7 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 8,3 – 8,9 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,2 na 100 km Pneumatiky: Continental Conti Sports Contact
Výhody
- Dizajn a sex appeal
- Jazdné vlastnosti
- Bohatá výbavy + rodinný faktor
Nevýhody
- Vyššia spotreba paliva
- Pazvuky panoramatickej strechy
- Vyššia cena v porovnaní s klasickou verziou
DEALS
Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu