Automobilový priemysel aktuálne zažíva turbulentne obdobie, poznačené pandémiou koronavírusu či výpadkom dodávok polovotičov. Niektoré automobilky majú aj napriek tomu dôvod na radosť. Podľa oficiálnych údajov, ktoré zverejnilo Združenie automobilového priemyslu (ZAP), dosiahla Kia na Slovensku za prvých 8 mesiacov roku 2021 trhový podiel 9,2 %.
Trh osobných automobilov na Slovensku vzrástol celkovo o 7,4 % v porovnaní s prvými ôsmimi mesiacmi roku 2020, kedy pre pandémiu COVID-19 boli zatvorené showroomy na celom území. Nárast značky Kia v rovnakom období predstavoval 32,4 %, pričom od začiatku roka sa podarilo predať 4 866 kusov osobných vozidiel v porovnaní s 3 676 kusmi v prvých ôsmych mesiacoch minulého roka. Tieto predajné čísla a percentuálny nárast profilujú značku Kia ako najrýchlejšie rastúcu značku spomedzi top 10 najpredávanejších značiek na Slovensku, ktoré predávajú osobné vozidlá.
K rastu predaja prispel najmä model Ceed s predajom 1 751 kusov, ktorého predaje sa zvýšili medziročne o 21 %, nasledoval ďalší model zo slovenskej produkcie, obľúbená Kia Sportage, z ktorej sa predalo 1 101 kusov vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast 47 %. Trojicu najobľúbenejších modelov uzatvára kompaktný model Rio, ktorý si zakúpilo 659 zákazníkov a neuveriteľný medziročný nárast až 61 % zaznamenal zástupca B-SUV segmentu, model Stonic.
Marián Hoffer, generálny riaditeľ Kia Sales Slovakia, pri tejto príležitosti uviedol: „Som rád, že zákazníci zachovali značke Kia priazeň a že v čase, keď sa automobilový sektor začína zotavovať z pandémie môžeme poskytnúť našim zákazníkom širokú paletu modelov bez dlhej čakacej lehoty. Od transformácie značky, ktorou sme prešli začiatkom roka sme zaznamenali najrýchlejší nárast predaja. To svedčí o sile a pripravenosti novej značky Kia uspokojiť potreby svojich zákazníkov. S výhľadom na záver roka predpokladám, že vďaka uvedeniu elektromobilu EV6, modernizovanej rade Ceed a celkom novej generácii SUV, Kia Sportage, značka Kia ešte viac upevní svoju pozíciu na Slovensku.“