Predzvesťou sériovej podoby elektrickej “triedy V” bol ženevský koncept EQV. Aktuálne sa model Mercedes-Benz EQV stál realitov v sériovej podobe. Jeho svetová premiera je naplanovaná na septemrbový autoslón v nemecnom Frankfurte.
K najzaujímavejším a najdôležitejším technickým vlastnostiam patrí výrobcom deklaroavaný dojazd až 405 kilometrov, ako aj rýchle dobíjanie vysokonapäťového akumulátora. Táto procedúra trvá z 10 na 80 percent menej ako hodinu. Trieda EQV dosahuje výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 362 Nm. Energiu mu dodáva lítium-iónový akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh, umiestnený v podlahe vozidla. Vďaka tomuto umiestneniu akumulátora je k dispozícii celý priestor bez akýchkoľvek priestorových kompromisov v interiéri. Novinka dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h a s nízkym ťažiskom má veľmi dobré jazdné vlastnosti. Okrem elektrickej siete sa akumulátor dobíja aj pri brzdení a v deceleračnom režime, pričom vodič môže rekuperačný výkon ovplyvniť radiacimi páčkami pod volantom. Pri maximálnej miere rekuperácie sa takmer nemusia používať štandardné brzdy. Na stupni rekuperácie D auto sa prejavuje inteligencia EQV: automaticky pripojený asistent ECO pomáha vodičovi maximálne využiť efektívnosť, prepája údaje navigácie, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie inteligentných bezpečnostných asistentov (radarové snímače a kamera) a samočinne prispôsobuje stupeň rekuperácie.
Mercedes-Benz EQV okrem toho ponúka najvyšší komfort v interiéri a jedinečnú flexibilitu vďaka možnostiam konfigurácie samostatných sedadiel a lavíc. Môže mať napr. šesť sedadiel pre prémiovú prepravu osôb alebo sedem či osem miest pre rodinu. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch rázvorov medzi nápravami.
EQV sa bude spolu s konvenčnou triedou V a modelom Vito vyrábať vo výrobnom závode Vitoria na severe Španielska.
Zdroj: Merceedes-Benz