Pri zrode automobilizmu bol patent „trojkolky“ poháňanej spaľovacím motorom z roku 1886, ktorý si nechal zaregistrovať Carl Benz. Už tu niekde sa začína písať príbeh dodnes pravdepodobne najznámejšej značky Mercedes-Benz. Samotné označenie Mercedes je ale o niečo mladšie.
V roku 1900, teda pred 120 rokmi sa meno vtedy jedenásťročného dievčaťa stalo nielen stelesnením vozidiel ale aj prvou značkou luxusných automobilov na svete. Presne 2. apríla 1900 sa tehdajšia spoločnosť Daimler-Motoren rozhodla pomenovať svoje vozidlá menom Mercédès inšpirovaným krstným menom dcéry Emila Jellineka. Tento rakúsky obchodník žijúci v Nice obchodoval s vozidlami značky Daimler a okrem toho ich prihlasoval aj na pretekárske podujatia. Už prvé vozidlo s týmto melodickým španielskym menom, Mercedes 35 PS, vyvolalo v marci 1901 senzáciu na pretekárskom týždni v Nice. A to nielen preto, že vďaka pokrokovej technike s prehľadom vyhralo hneď viacero pretekov, ale aj vďaka svojmu mimoriadne elegantnému dizajnu. Mercedes 35 PS sa považuje za prototyp moderného vozidla a vďaka svojej pokrokovej architektúre sa stal vzorom pre celý automobilový priemysel.
Paul Meyan, vtedajší generálny tajomník francúzskeho autoklubu, po pretekárskom týždni povedal veľavravný výrok: „Vstúpili sme do éry Mercedes.“ Odvtedy zdobil chladič osobných vozidiel Daimler zaoblený nápis „Mercédès“. 23. júna 1902 bol názov zaregistrovaný ako ochranná známka a od 26. septembra 1902 bol chránený zákonom. Odvtedy bol názov značky, ktorý sa v júni roku 1926 po zlúčení spoločností Daimler a Benz zmenil na Mercedes-Benz, výrazom a záväzkom pre luxus a inovácie.
Gorden Wagener, vedúci dizajnu koncernu Daimler: „Naša snaha o dokonalé stvárnenie luxusu a úsilia o inováciu je súčasťou DNA našej značky. Tvorí základ trvalo udržateľného úspechu našej značky. S naším dizajnom založeným na stvárnení technológie a emócií vytvárame pôsobivý zážitok, v súčasnosti napríklad s novou kompaktnou GLA alebo progresívnou EQC.“
Jediná automobilová značka so ženským menom
Mercedes-Benz je dodnes jedinou automobilovou značkou so ženským menom. „Ženy ako Mercédès Jellinek alebo Bertha Benz formovali úspešný príbeh značky Mercedes-Benz už od jej počiatku,“ tvrdí Bettina Fetzer, marketingová riaditeľka spoločnosti Mercedes-Benz AG. „S našou iniciatívou She’s Mercedes, ktorá bola založená v roku 2015, nadväzujeme na túto tradíciu v mene našich mnohých zákazníčok z celého sveta. Budúcnosť značky Mercedes-Benz sa bude niesť vo fascinujúcom spájaní trvalej udržateľnosti a luxusu.“
Od roku 2016 je Mercedes-Benz súvisle najhodnotnejšou luxusnou automobilovou značkou na svete a je jedinou európskou značkou v prvej desiatke v hodnotení „Best Global Brands 2019“ prestížnej americkej poradenskej spoločnosti.
Zdroj: Mercedes-Benz