Mercedes-Benz obhájil na slovenskom trhu pozíciu najpredávanejších prémiových automobilov. Podarilo sa to aj napriek náročným globálnym trhovým podmienkam spôsobených obmedzenou dostupnosťou vozidiel a prekážkami v dodávateľskom reťazci produkcie vozidiel. Výsledkom je, že na Slovensku podľa štatistík registrácií nových vozidiel Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP SR) bolo registrovaných 2 998 vozidiel značky Mercedes-Benz a to v kategórii osobných vozidiel M1 (2 631 kusov) ako aj v kategórii úžitkových automobilov N1 (367 kusov). Z hľadiska celkového postavenia to znamená 8. miesto medzi osobnými a 9. miesto medzi úžitkovými vozidlami.
Medzi výrobcami prémiových automobilov patrí značke Mercedes-Benz prvé miesto v segmente osobných vozidiel. Na čele hodnotenia prémiového segmentu sa značka nachádza aj medzi elektrickými vozidlami (188 ks) a hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete (208 ks). Napriek tomu, že na Slovensku nie je žiadna podpora pre elektrifikované vozidlá, sa na viac ako 70-percentný medziročný nárast registrácií čisto elektrických vozidiel možno pozerať ako na vynikajúci výsledok.
Slováci milujú SUV
Značka Mercedes-Benz ponúka na Slovensku veľmi široké portfólio modelov od kompaktných vozidiel až po veľké limuzíny a SUV. Napriek tomu jasne vidno preferencie zákazníkov na našom trhu, ktoré jednoznačne smerujú k SUV a veľkopriestorovým automobilom. Najobľúbenejším modelom na slovenskom trhu sa v roku 2022 so 461 kusmi stal Mercedes-Benz GLE, pričom až 335 zákazníkov sa rozhodlo pre verziu SUV a 126 pre verziu kupé. Na druhom mieste s 280 kusmi sa umiestnil model GLC, ktorého nová generácia bola na trh uvedená koncom minulého roka a jej výrazný vstup do štatistík sa očakáva v roku 2023. Tretie miesto za 264 registrovaných kusov patrí veľkopriestorovej a mimoriadne všestrannej Triede V, pričom 16 zákazníkov sa rozhodlo pre jej obytnú verziu s označením Marco Polo. Obľubu vozidiel zo segmentu SUV podčiarkuje aj štvrté miesto pre Triedu G so 182 registrovanými vozidlami.
Elektrifikácia má svojich priaznivcov aj na Slovensku
Technologický pokrok a mimoriadny inovačný potenciál automobilky Mercedes-Benz sa prejavuje aj v širokej ponuke možností pohonu. Okrem tradičných benzínových a naftových motorizácií si zákazníci môžu zvoliť aj z viacerých verzií elektrifikovaných pohonov. Dôveru zákazníkov v takýto druh pohonu dokumentuje 396 vozidiel s čisto elektrickým, prípadne hybridným pohonom dobíjateľným zo siete, čo predstavuje viac ako 15-percentný podiel na všetkých registrovaných osobných vozidlách značky s hviezdou v znaku na Slovensku. Výlučné postavenie na trhu má kombinácia naftového motora s elektromotorom a akumulátormi dobíjateľnými z elektrickej siete so 123 registrovanými vozidlami. Celkovo sa v minulom roku registrovalo na Slovensku 208 hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, za nimi nasledujú so 188 kusmi čisto elektrické automobily. V obidvoch prípadoch sa Mercedes-Benz umiestnil na druhej priečke spomedzi všetkých automobilových značiek.
Úspech v najvyššom segmente
Automobilka Mercedes-Benz sa v rámci svojej stratégie zamerala na zvýšenie predaja v najluxusnejšom segmente (Top-End Luxury), čo sa jej na slovenskom trhu darí veľmi dobre napĺňať. Potvrdzuje to nielen záujem o luxusné limuzíny (Trieda S) a SUV (GLS) z najvyššieho segmentu, ale aj úspešný predaj vozidiel značky Mercedes-AMG (281 kusov, medziročný nárast o takmer 36 percent), či 52 automobilov Mercedes-Maybach (medziročný nárast o takmer 80 percent).
Elektrifikácia sa presadzuje aj medzi úžitkovými vozidlami
Okrem osobných automobilov sa v roku 2022 darilo aj úžitkovým vozidlám. Potvrdzuje to Ján Novotný, vedúci predaja úžitkových vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia: „Z pohľadu segmentu vanov a úžitkových vozidiel sme medziročne našim zákazníkom predali o takmer 18 percent viac vozidiel. Obzvlášť sme hrdí na viac ako 90-percentný podiel v segmente veľkých elektrických dodávok, kde zohral kľúčovú úlohu veľký záujem o elektrický model eSprinter. Na Slovensku sme zaznamenali aj najvyššiu mieru aktivácie služby Mercedes me v segmente vanov a úžitkových vozidiel z celej Európy.”
Zdroj: Mercedes-Benz