Autoinak.sk

Najväčším lákadlom Renault Sport Tour v Auto Market Žilina bol nový Megane R.S.

Francúzska automobilka Renault aj v tomto roku usporadúva atraktívnu roadshow s názvom Renault Sport Tour. Ako už prezrádza samotný názov podujatia, zákazníci ale aj fanúšikovia značky majú možnosť na tomto podujatí na vlastnej koži okúsiť zážitok a emócie modelov značky Renault. Tieto modely boli vyvinuté a postavené v spolupráci s divíziou Renault Sport, do ktorej okrem iného spadá aj tím Renault účinkujúci v F1!

Najväčšou civilnou novinkou z dielne Renault Sport je v posledných týždňoch bezpochyby najnovšia generácia modelu Megane RS, ktorá je už v predaji aj na našom trhu. My sme s radosťou prijali pozvanie žilinského zastúpenia značky Renault a zúčastnili sa na tomto unikátnom podujatí. Tohtoročná „kolóna“ testovacích áut pozostávala, až na jednu výnimku, výhradne z modelového radu Megane.

Spomínanou výnimkou je nový model Renault Twingo GT. Twingo v základnom prevedení si každý z nás vybaví ako milé a malé mestské autíčko, za ktorého volantom vídať najčastejšie ženy. Pritom veľmi zaujímavá je už základná koncepcia tohto modelu. Twingo má na dnešnú dobu netradičný pohon zadných kolies a dokonca aj samotný motor je umiestnený nad zadnou nápravou! Toto riešenie je okrem iného zárukou špičkovej manévrovateľnosti. Predné kolesá je možné vytočiť takmer až v pravom uhle, vďaka čomu sa Twingo otočí na minimálnom priestore.

[photo]28315[photo]

Technický základ a koncepcia pohonu môže zároveň pri troche fantázie poslúžiť ako zaujímavý základ aj pre ostrejšiu verziu. Uzdu spomínanej fantázie popustila práve divízia Renault Sport. A tak sa zrodilo Twingo GT. To možno definovať ako malé a zároveň brutálne auto. Nakoniec pozornosť púta už zovňajškom. Predovšetkým dvojicou výrazných výfukových koncoviek v zadnej časti. Výkon motora dosahuje skutočne postačujúcich 110 koní. A vďaka manuálnej prevodovke šlo z môjho pohľadu pri Twingo GT zároveň o vozidlo s najväčšou porciou nefalšovaných emócii na tohtoročnej RS Tour.

Ostatní traja členovia patrili svorne do rodiny Renault Megane. Praktické kombi Renault Megane Grandtour sa pýšilo sa výbavovým stupňom GT Line. Práve tento Megane je dôkazom, že aj rodinne orientované kombi môže vďaka optickému paketu, zadnému dizúzoru, či 17 palcovým kolesám vyzerať štýlovo i športovo.

[photo]28312[photo]

Ešte o pomyselný stupienok emócii najviac pridáva Renault Megane GT. V tomto prípade dopĺňa atraktívny zovňajšok aj výkonný motor pod prednou kapotou. Megane GT poháňa benzínový prepĺňaný 4-valec o objeme 1,6 litra a s výkonom až 205 koní. V tomto prípade sme mali skúsenosť so zaujímavou alternatívou, alebo ak chcete medzičlánkom rodiny, ktorý ideálne zapĺňa vzniknutú medzeru medzi „obyčajným“ modelom Megane a špičkovou verziou Megane R.S. Výhodou je, že verziu GT si je možné zadovážiť aj s karosériou typu kombi. A pozor, už aj verzia GT disponuje funkciou 4Control, teda automatickým natáčaním všetkých kolies.

Nakoniec si nechávame pomyselnú čerešničku na torte. Hádate správne, ide o najnovšiu evolúciu nekorunovaného kráľa v kategórii Hot Hatch, ktorým Renault Megane R.S. pre mnohých z nás určite je. Nový model prichádza hneď s niekoľkými zásadnými inováciami. Po prvý krát je R.S. k dispozícii s praktickou 5-dverovou karosériou. Aj v tomto prípade predstavuje zásadnú novinku riadenie všetkých štyroch kolies 4Control. Pri ostrom tempe si je potrebné na správanie sa nového R.S. určitý čas zvykať. Ak sa však s vozidlom a 4Control zžijete, objavíte doslova novú dimenziu zábavy spoza volantu.

[photo]28313[photo]

V nemalej miere tomu napomáha aj to pravé srdce. Nový Megane R.S. poháňa rovnaký motor, aký má pod kapotou aj znovuzrodená limitovaná edícia modelu Alpine A110! V praxi ide o prepĺňaný benzínový 4-valec o objeme 1,8 litra. Jeho maximálny výkon dosahuje až 280 koní, čo je ešte o 5 koní viac, ako ponúkala ortodoxná verzia Trophy 275 pri minulej generácii. Udivujúca je aj sloboda, akú Renault dáva svojim zákazníkom pri výbere modelu Megane R.S.. K dispozícii je po novom okrem 6-st manuálnej prevodovky aj dvojspojkový automat EDC so 6-stupňami, čo bol aj prípad nášho vozidla.

Nie že by automat radil zle, ale som presvedčený o tom, že každý kto má šoférovanie v krvi a chce zažívať ešte väčšiu porciou emócii, v tomto prípade ostane verný verzii s tradičnou manuálnou prevodovkou. Samozrejme, aj v tomto prípade sa neskôr dočkáme príchodu vrcholnej verzie Renault Megane R.S. Trophy, ktorej výkon bude dosahovať až magických 300 koní.

Viac informácii o všetkých spomenutých modeloch sa dozviete u autorizovaného predajcu vozidiel značky Renault v našom regióne, spoločnosti AUTO MARKET, s.r.o. na Košickej ulici, kde na vás už čakajú i ďalšie modely značky Renault.

Exit mobile version