Počas jedného z najdôležitejších týždňov pre budúcnosť značky Alfa Romeo talianska vláda oficiálne oznámila, že použitie mena „Milano“ – ktoré značka vybrala pre svoj nedávno predstavený nový, kompaktný športový automobil – je zákonom zakázané. Meno „Milano“ favorizované verejnosťou, bolo zvolené ako hold mestu, v ktorom sa v roku 1910 začala písať história značky. Nebolo to prvý raz, čo značka Alfa Romeo požiadala verejnosť o návrh pomenovania modelu. Po prvý raz to bolo v roku 1966 kedy pre Spider 1600 verejnosť vybrala meno Duetto.
Napriek tomu, že Alfa Romeo verí, že meno spĺňa všetky zákonné požiadavky a že existujú dôležitejšie problémy ako meno nového auta, rozhodla sa zmeniť meno z „Milano“ na „Alfa Romeo Junior“ v duchu podpory vzájomného porozumenia. Alfa Romeo ďakuje verejnosti za pozitívnu odozvu, talianskej predajnej sieti za ich podporu, novinárom za obrovskú pozornosť venovanú novému modelu a vláde za bezplatnú publicitu, ktorú priniesla táto diskusia.
Vďaka jedinečnému príbehu a nekonečnému zoznamu mien na výber, dodatočná zmena mena nepredstavovala problém. Bolo potešením prejsť si zoznam favorizovaných mien z návrhov verejnosti, z ktorých jeden bol „Alfa Romeo Junior“.
Pôvod mena „Alfa Romeo Junior“
Po úspechu športovo ladenej limuzíny Giulia a odvodeného kupé Giulia Sprint GT, ktoré navrhol Giorgetto Giugiaro pre štúdio Bertone, sa značka Alfa Romeo usilovala osloviť nových, mladších zákazníkov, ktorí hľadajú exkluzívny automobil bez extrémnych nákladov na kúpu a prevádzku.
V septembri 1966 mal v Balocco premiéru model GT 1300 Junior a napriek vypusteniu mena „Giulia“ sa stal lídrom novej generácie Alfa Romeo. Vozidlo poháňal štvorvalec DOHC s objemom 1290 cm3 , ktorý dosahoval výkon 65 kW (89 k), umožňujúci dosahovať maximálnu rýchlosť vyše 170 km/h – čo bolo iba o málo menej ako väčší model 1600 – pričom poskytoval vysokú mieru pôžitku z jazdy. Karoséria, mierne modifikovaná oproti kupé s väčšími motormi, mala sviežejší, mladistvý dizajn.
Alfa Romeo GT 1300 Junior sa rýchlo stal bestsellerom v rámci modelového radu a symbolom svojej doby. Celkovo sa predalo vyše 92 000 exemplárov.
Zdroj: Alfa Romeo