Nová Dacia Duster si udržiava silnú pozíciu na slovenskom automobilovom trhu a teší sa veľkej obľube. Aktuálne je to tretie najpredávanejšie SUV vo svojom segmente s podielom 9,8 %.
Najčastejšie vyberanou verziou novej Dacia Duster na Slovensku bola Journey, ktorá predstavovala 39 % predaja (obdobie od 26. marca do 30. októbra tohto roku). Ďalšou populárnou možnosťou je verzia Extreme, ktorá bola voľbou 37% klientov. Tieto dva varianty spolu tvoria viac ako 75 %, čo dokazuje preferencie zákazníkov pre vyššie úrovne výbavy. Najobľúbenejšou motorizáciou modelu Duster je ECO-G s továrenskou inštaláciou LPG (38 % predaja). Model Hybrid 140 si vybralo celkem 8% zákazníkov. Nárast záujmu o ekologickejšie riešenia je zjavný.
Pokiaľ ide o farby, zákazníci sa najčastejšie rozhodujú pre Daciu Duster vo farbách šedá Schiste Grey a zelená Cèdre, ktoré tvoria 22 % a 19 % všetkých predaných vozidiel. Špecifickou je voľba fleetovej klientely, ktorá si vyberá tradične bielu farbu (23%).
Nový Duster s pohonom 4×4 si vybralo 31 % zákazníkov. Model zjavne oceňujú aj ľudia, ktorí hľadajú funkčnosť a všestrannosť auta. Nová Dacia Duster je v súlade s filozofiou značky priestranná, robustná a praktická a vybavená osvedčenými technológiami, a preto spoľahlivá. Má všetko, čo potrebujete, a navyše skvelý vzhľad. Zostáva v popredí najobľúbenejších SUV individuálnych zákazníkov na slovenskom trhu.
- Výsledky za obdobie od 26. marca do konca októbra tohto roku.
Zdroj: Dacia