Autoinak.sk

Nový Mercedes-Benz GLS – Trieda S v kategórii SUV

Mercedes-Benz GLS, 2019, AMG Line, designo selenitgrau metallic Mercedes-Benz GLS, 2019, AMG Line, designo selenite grey metallic

Nový model GLS je najväčším a najluxusnejším vozidlom SUV z dielne Mercedes-Benz a ponúka viac všetkého: viac priestoru, viac komfortu a viac luxusu. Dominancia exteriéru GLS vyplýva z väčších rozmerov (dĺžka + 77 mm, šírka + 22 mm). Ponuka priestoru najmä v druhom rade profituje z nárastu rázvoru o 60 mm. Tri plne elektricky nastaviteľné rady sedadiel ponúkajú siedmim cestujúcim veľkorysý priestor a komfort sedenia na sériovo kožou čalúnených sedadlách. Sedadlá tretieho radu možno v prospech objemu batožinového priestoru (až 2 400 litrov) elektricky sklopiť do podlahy a druhý rad sklopiť do roviny s dnom batožinového priestoru. Tlačidlom ALL je možné sklopiť všetky sedadlá druhé a tretieho radu naraz. Prvýkrát je k dispozícii aj šesťmiestna verzia s dvoma komfortnými samostatnými sedadlami v druhom rade s funkciami masáže a klimatizácie sedadiel. Do tretieho radu sa pohodlne zmestia aj cestujúci s výškou 194 cm, pričom k dispozícii majú aj vyhrievanie sedadiel či 5-zónovú klimatizáciu.

V GLS je použitá najnovšia generácia systému infotainmentu MBUX sériovo s dvomi veľkými obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca/31,2 cm. Jedinečnou vlastnosťou MBUX je jej schopnosť učiť sa vďaka umelej inteligencii. Interiérový asistent MBUX na želanie dovoľuje intuitívnu obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX aj rozpoznávaním pohybov ruky. Balík komfortu plus pre oblasť zadných sedadiel prináša pasažierom v druhom rade 7-palcový tablet na ovládanie všetkých komfortných a zábavných funkcií rozhrania MBUX ako napríklad prístup k rádiu, TV, médiám, telefónu a internetovému prehliadaču. Pre ešte viac zábavy a pohodlia je k dispozícii pre druhý rad zábavná technika MBUX. Jej súčasťou sú dve dotykové obrazovky s uhlopriečkou 11,6 palca. O užitočné informácie pre vodiča sa stará nová generácia plnofarebného projekčného displeja s rozlíšením 720 x 240 pixelov a rozšírenou vzdialenosťou projekcie posúva latku ešte vyššie.

S modelom GLS 580 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 10,0 – 9,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 229 – 224 g/km)1 oslávi svetovú premiéru aj elektrifikovaný motor V8 so 48-voltovým systémom s EQ Boost a integrovaným štartovacím generátorom. Motor dosahuje výkon 360 kW (489 k) a krútiaci moment 700 Nm, vďaka technológii EQ Boost je krátkodobo dostupných ďalších 250 Nm a 16 kW/22 k. V ponuke budú aj dva naftové modely GLS poháňané radovým šesťvalcovým motorom OM656 z aktuálnej rodiny motorov ako GLS 350 d 4MATIC s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 600 Nm (kombinovaná spotreba paliva: 7,9 – 7,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 208 – 200 g/km)2 a GLS 400 d 4MATIC s výkonom 243 kW (330 k) a krútiacim momentom 700 Nm (kombinovaná spotreba paliva: 7,9 – 7,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 208 – 201 g/km)2.

Výkon motorov prenáša na všetky kolesá sériovo automatická 9-stupňová prevodovka 9G-TRONIC a sériovo dodávaný pohon všetkých kolies 4MATIC, ktorého súčasťou je aj rozdeľovacia prevodovka s elektronicky regulovanou lamelovou spojkou umožňujúca variabilné presúvanie hnacieho momentu v rozsahu 0-100 percent (Torque on Demand) medzi prednú a zadnú nápravu. Na želanie sa dodáva nová je rozdeľovacia prevodovka, ktorá má okrem  regulovanej lamelovej spojky s funkciou Torque on Demand aj redukciu na jazdu v teréne.

Nechýbajú ani najnovšie asistenčné systémy na kooperatívnu podporu vodiča. Keď je zapnutý aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobením rýchlosti podľa trasy, dokáže nová GLS rozpoznávať dopravné zápchy alebo zhustenú premávku. Aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach je schopný prevziať úlohu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a udržiavania odstupu až do rýchlosti približne 60 km/h pričom do jednej minúty od zastavenia je opätovný rozjazd automatický. Cúvanie s prívesom uľahčí asistent manévrovania s prívesom. Súčasťou sériovej výbavy sú aj MUTLIBEAM LED svetlomety so 112 svetelnými diódami.

Model GLS je sériovo vybavený zdokonaleným systémom vzduchového pruženia AIRMATIC s adaptívnym nastavovaním tlmenia plus. O ešte väčší jazdný komfort a agilnosť sa stará na želanie nový hydropneumatický podvozok E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE spoločne so systémom SKENOVANIE POVRCHU VOZOVKY a funkciou ZÁKRUTY kompenzujúcou nakláňanie v zákrutách.

Špecialitou je nová funkcia umývacej linky, ktorá pripraví vozidlo na umývanie tým, že zvýši svetlú výšku čím sa na základe geometrie nápravy zúži rozchod kolies pre lepší prístup k znečisteným podbehom. Navyše sa sklopia spätné zrkadlá, zatvoria okná, vypne daždový senzor, zapne vnútorný okruh klimatizácie a spustí 360-stupňová kamera.

Napriek svojej mohutnosti dosahuje nový model GLS excelentnú aerodynamiku s hodnotou odporu vzduchu cw od 0,32. Verejnosti sa model predstavil na výstave New York International Auto Show a uvedený na trh bude koncom roka. GLS sa bude vyrábať v Tuscaloose (Alabama/USA).

Exit mobile version