Autoinak.sk

Nová Honda HR-V je skonštruovaná pre radosť z jazdy

Nová Honda HR-V

Nová generácia modelu Honda HR-V bola navrhnutá so zameraním na maximalizáciu radosti z jazdy a pohodlia. V porovnaní so svojim predchodcom má novinka tuhšiu stavbu karosérie a ťaží z rozsiahlych vylepšení odpruženia, riadenia a brzdenia. To mu umožňuje presnejšie reagovať na podnety vodiča a prináša istejšie, hodnotnejšie a pohodlnejšie zážitky z jazdy. Model HR-V, ponúkaný výhradne ako hybrid, bol navrhnutý tak, aby bol extrémne príjemný, intenzívne reagoval na riadenie a zároveň bol veľmi účinný. Dvojmotorové hnacie ústrojenstvo e:HEV, ktoré je k dispozícii aj v nedávno uvedenom modeli Honda Jazz, ťaží z pokroku, ktorý bol dosiahnutý počas 20 rokov vývoja hybridných vozidiel Honda. Pokiaľ ide o použitie v modeli HR-V, bolo vykonaných niekoľko revízií, ktoré zodpovedajú dodatočnej veľkosti a hmotnosti SUV oproti modelu Jazz. Výkon a krútiaci moment sa zvýšili na 96 kW (131 k) s 253 Nm, pričom koncový prevodový pomer bol tiež znížený, čím sa dosiahol lepší jazdný výkon.

Batériový systém e:HEV v modeli HR-V má vyššiu hustotu energie, ktorá mu umožňuje vytvárať vyšší krútiaci moment. Počet článkov v batérii sa zvýšil o 25 %, zo 48 na 60 článkov. Táto zvýšená kapacita umožňuje HR-V plne zvládať potrebné jazdné vlastnosti charakteristické pre vozidlá SUV. Batéria má ideálnu veľkosť a nielen že prispieva k väčšiemu výkonu motora, ale je natoľko kompaktná, že nenarušuje interiér vozidla a umožňuje vo vozidle zachovať rovnú podlahu. Inžinieri spoločnosti Honda tiež analyzovali všetky aspekty zážitku z jazdy, aby optimalizovali dynamiku modelu HR-V. Ich pozornosť voči detailu zaznamenala zvýšenú torznú tuhosť a zmenili nastavenie riadenia, aby bol pocit pri zmene smeru plynulejší. Počiatočné zatáčanie je priamejšie a precíznejšie, celkový pocit z manévrov je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu HR-V oveľa lineárnejší a vďaka stabilnému a predvídateľnému ovládaniu vzbudzuje dôveru.

21YM Honda HR-V e:HEV

Odpruženie je v porovnaní s predchádzajúcim modelom citlivejšie a so zlepšeným trením, evidentným hneď od prvého momentu riadenia. Bolo to dosiahnuté zvýšením presahu pružiny, čím sa znížili bočné sily na tlmiči, ktorý má tiež znížené vnútorné trenie. To v kombinácii s guľovými čapmi s nízkym trením a optimalizovanými puzdrami, zaisťuje lineárnejší a plynulejší pohyb. Vzadu boli konštrukčné a dizajnové prvky upravené tak, aby zlepšovali ovládanie zadných kolies a jazdný komfort. Kvapalinou plnené puzdrá teraz disponujú zvýšeným tlmiacim účinkom a ponúkajú vynikajúce tlmenie nízkofrekvenčných vibrácií pre komfortnejšiu jazdu na nerovnom povrchu. Pri revízii konštrukcie puzdra bola pridaná príruba na zníženie bočného pohybu v puzdre. Vďaka bezpečnejším sedadlám, sa znížila aj tuhosť pružiny puzdra, čo ešte viac zlepšilo ovládateľnosť a jazdný komfort.

Spoľahlivú brzdnú silu dodáva výkonný brzdový systém s prednými kotúčmi s priemerom 293 mm a zadnými kotúčmi s priemerom 282 mm. Špeciálne vyvinutá elektrická servo brzda spojená so systémom e:HEV plynule ovláda rekuperačné a hydraulické brzdy, čo zaisťuje hladký pocit brzdenia. Brzdový pedál modelu HR-V je navyše umiestnený s dôrazom na ergonómiu, čo znižuje únavu vodiča pri jazde na dlhé vzdialenosti.

21YM Honda HR-V e:HEV

Ideálna platforma pre špičkovú dynamiku a pohodlie


Súčasná malá globálna platforma spoločnosti Honda bola pre model HR-V aktualizovaná, pričom sa zvýšil pomer ocele s vysokou pevnosťou v ťahu, čím sa zlepšila tuhosť karosérie. Na stredový priečny nosník podlahy a stredový stĺpik sa navyše používa oceľ s vysokým lambda pomerom 980, čo ďalej zvyšuje pevnosť a znižuje hmotnosť o 1,5 kg. Za stĺpikmi C bola pridaná prstencová štruktúra na ďalšie posilnenie podvozku, čo umožňuje väčšiu kontrolu nad každým jednotlivým kolesom a ponúka lepšiu kvalitu jazdy a dynamické správanie.

Okrem minimalizovania hmotnostného dôsledku elektrifikácie a dopadu zlepšenia bezpečnostných vlastností sa dodatočná tuhosť kombinuje s vylepšeniami odpruženia s nízkym trením a dlhším rázvorom, čo zabezpečuje pôsobivú stabilitu podvozku. To znamená, že veľké nerovnosti vozovky sa ľahko absorbujú, čím sa dosiahne hladšia jazda, zatiaľ čo vibrácie z vozovky sú potlačené a rezonancia motora je znížená. Všestranný prístup spoločnosti Honda k riadeniu NVH sa rozširuje na zníženie zmeny akustického tlaku pri štartovaní motora z režimu EV a na potlačenie hluku motora pri vyšších rýchlostiach. Technici tiež pracovali na znížení nízkofrekvenčného hluku na cestách spôsobeného zmenami povrchu vozovky, čím sa ďalej zlepšilo prostredie v kabíne pre príjemnejšiu jazdu.

21YM Honda HR-V e:HEV

Opakovaným ladením a testovaním každého prvku, ktorý má priamy vplyv na zážitok z jazdy, Honda výrazne zlepšila celkovú ovládateľnosť a pohodlie modelu HR-V. Tento nový dynamický charakter, ktorý je perfektne prispôsobený responzívnej povahe elektrifikovaného pohonného ústrojenstva modelu HR-V, dopĺňa vynikajúci súčasný dizajn a vynikajúcu úroveň vnútorného pohodlia a priestoru, vďaka čomu vyniká v konkurenčnom segmente kompaktných B-SUV.

Zdroj: Honda

Exit mobile version