Autoinak.sk

Nová Honda Prelude je oslavou 25 rokov hybridných technológii

Nová Honda Prelude

Honda oslavuje 25 rokov hybridného výkonu spolu s európskym debutom konceptu Prelude a ešte pred prvým verejným odhalením na podujatí Goodwood Festival of Speed o potvrdzuje, že sa tento produkčný model vráti do európskeho regiónu.

Po odhalení koncepčného modelu na podujatí Japan Mobility Show sa model Prelude vydal na cestu, aby prinášal dokonalú rovnováhu vzrušujúcej radosti z jazdy a výnimočnej účinnosti. Stelesňuje dlhodobý záväzok spoločnosti Honda k elektrifikácii v podobe štýlového a dynamického balíka.

Pôvodný model Prelude v Európe debutoval pred 45 rokmi a bol úchvatnou, vysoko výkonnou vitrínou špičkovej technológie spoločnosti Honda po celých päť generácií až do roku 2001. Nový model je prísľubom vítaného návratu renomovanej značky, keďže prináša presvedčivú kombináciu štýlu a sofistikovanosti spolu s hybridným pohonom.

Názov Prelude evokuje úvodnú hudbu a náležite k tomu sa toto auto zaraďuje ako predchodca budúcich modelov, ktoré stelesňujú záväzok spoločnosti Honda k športovému výkonu. Je príkladom toho, ako Honda prináša radosť z jazdy zákazníkom po celej Európe.

25 rokov hybridného výkonu

Tento rok spoločnosť Honda oslavuje štvrťstoročie priekopníckych skúseností v oblasti hybridnej technológie, ktoré sa rozvíjali po uvedení revolučného modelu Insight Coupe ako prvého masovo vyrábaneho hybridného modelu v roku 1999. Odvtedy je táto značka priekopníkom v rozvoji technológie benzínovo-elektrického pohonu s radom modelov, ktoré pomáhajú vodičom v tom najplynulejšom, najpohodlnejšom a cenovo najefektívnejšom prechode na elektrifikovanú budúcnosť.

Po uvedení modelu Insight spoločnosť Honda v roku 2003 priniesla na trh model Civic IMA, ktorý prepojil 1,3-litrový 4-valcový motor i-VTEC s plynule meniteľným prevodom (CVT), s elektromotorom s výkonom 20 koní, aby sa tak zabezpečila zvýšená palivová úspornosť. O sedem rokov neskôr bol predstavený model CR-Z, ktorý je kombináciou jedinečného paralelného hybridného systému IMA spoločnosti Honda s 1,5-litrovým benzínovým motorom s manuálnou prevodovkou, aby ponúkal ideálnu rovnováhu medzi strhujúcou jazdnou dynamikou a úsporou paliva.

V roku 2011 model Jazz Hybrid naďalej ponúkal prakticky všetko, čo ho preslávilo vrátane sedadiel Magic Seats a 300-litrového batožinového priestoru vďaka kompaktnému charakteru hybridného systému Honda IMA. O päť rokov na to, bol do segmentu superšportových automobilov, predstavený model NSX, toho času vybavený technologicky najpokročilejšou hybridnou pohonnou jednotkou s pohonom všetkých kolies.

Dnes je hlavný rad automobilov spoločnosti Honda plne elekrifikovaný a zahŕňa modely ako Jazz, Civic, HR-V, ZR-V a CR-V, ktoré sú všetky štandardne k dispozícii s pohonom e:HEV. Ukrývajú v sebe pokročilé pohonné technológie, ktoré plynule prechádzajú medzi elektrickým pohonom, hybridným pohonom a pohonom motora bez zásahu vodiča, spájajú výnimočne jednoduché používanie s potešujúcim zážitkom z jazdy s vysoko konkurenčnou palivovou a emisnou účinnosťou.

Zdroj: Honda

Exit mobile version