Aj keď sa vo všeobecnosti zdá, že aktuálna doba výkonným automobilom príliš nepraje, tak divízia BMW M rozširuje ponuku svojich ultra športových automobilov o nový model BMW M5 CS!
Okrem doteraz úspešných modelov ako BMW M3 CS, BMW M4 CS či BMW M2 CS, teraz divízia BMW M prvý raz ponúka exkluzívnu špeciálnu limitovanú edíciu legendárneho modelu BMW M5, ktorý štyrom ľuďom otvára dvere k výnimočným zážitkom z jazdy. Ako vlajková loď modelového radu je BMW M5 CS predstaviteľom najvyššieho stupienka v ponuke BMW M a svojimi výnimočnými výkonovými schopnosťami spojenými s exkluzívnym a luxusnými vyžarovaním vytvára nové štandardy. Nový model BMW M5 CS príde na trh na jar 2021. V Nemecku sa bude jeho cena začínať od 180 400 eur.
Motor V8 s objemom 4,4 litra a s technológiou BMW M TwinPower Turbo dodáva v modeli BMW M5 CS výkon 467 kW (635 k), čo je o 7 kW (10 k) viac ako vo vozidle BMW M5 Competition! Vďaka tomu je táto limitovaná novinka najvýkonnejším vozidlom v histórii divízie BMW M. Model BMW M5 CS sa na jednej strane vyznačuje očarujúcim vyvážením pre každodenné jazdenie a na strane druhej poskytuje výnimočnú radosť z jazdy a výkon na pretekárskom okruhu. Zaslúžili sa o to dôsledné nasledovanie čo najľahšej konštrukcie (oproti modelu BMW M5 Competition sa podarilo dosiahnuť zníženie hmotnosti až o 70 kg), na mieru naladený podvozok a systém pohonu všetkých kolies BMW M xDrive s centralizovaným inteligentným ovládaním aktívneho M diferenciálu.
Najvyšší zážitok z jazdy si môžu užiť štyria ľudia — dvaja vpredu v exkluzívnych sedadlách M Carbon a dvaja v samostatných zadných sedadlách. Predné sedadlá pokrýva čierna jemná pórovitá koža Merino, zadné koža Merino, pričom všetky štyri dostali červené doplnky vo farbe Mugello Red. Opierky hlavy skrášľuje obrys legendárneho okruhu Nürburgring. Model BMW M5 CS dostal vďaka exkluzívnym interpretáciám ikon značky BMW nezameniteľné vyžarovanie. Patria sem orámovanie obličiek BMW mriežky chladiča farbou Goldbronze a svetelné trubice v tvare L, ktoré sa nachádzajú vo svetlometoch BMW Laser. V režime stretávacích svetiel z nich žiari žlté svetlo namiesto bežného bieleho. V režime diaľkových svetiel či parkovacích svetiel Welcome Light pripomínajú úspešné pretekárske automobily z kategórie GT.
Ľahká konštrukcia, doplnky vo farbe Goldbronze a dva exkluzívne laky.
Špeciálna edícia modelu BMW M5 CS sa od vozidiel BMW M5 Competition odlišuje exkluzívnymi doplnkami vo farbe Goldbronze a viacerými doplnkami karosérie z plastov zosilnených karbónovými vláknami ako aj zo samotných karbónových vlákien. Okolie BMW obličiek mriežky chladiča modelu BMW M5 CS zdobí farba Goldbronze a tento výrazný odtieň sa nachádza aj na znaku M5 CS umiestnenom na obličkách mriežky chladiča, na M prieduchoch na predných blatníkoch a na veku batožinového priestoru. Model zo špeciálnej edície dostal odtieň Goldbronze aj na 20-palcové M kované disky kolies z ľahkých zliatin Y-spoke z vozidla BMW M5 Competition. Prahy dverí vítajú osvetlenými znakmi M5 CS. Model BMW M5 CS je dostupný v troch rôznych lakoch karosérie. Sivá metalíza Brands Hatch patrí do bežnej ponuky farieb pre modely BMW M5 a BMW M5 Competition, no vozidlo BMW M5 CS si možno objednať aj v jednej z matných metalíz od BMW Individual a to sivá Frozen Brands Hatch Grey alebo zelená Frozen Deep Green.
Športový a luxusný interiér s príťažlivými individuálnymi sedadlami.
Model BMW M5 CS je luxusný sedan bez kompromisov pri možnostiach každodenného využitia a zároveň aj vysoko výkonné športové vozidlo s priestorom pre štyroch. Usporiadanie interiéru so štyrmi samostatnými škrupinovými sedadlami s nádychom pretekárskych automobilov patrí medzi lákadlá špeciálnej série. Sedadlá M Carbon vpredu so zabudovanými opierkami hlavy a osvetlenými logami M5 pomáhajú znížiť hmotnosť a výrazne tvarované boky sedadla poskytujú pevnú bočnú oporu aj pri ostrej športovej jazde. Výnimočný je aj vzhľad sedadiel. Predné sedadlá pokrýva čierna koža Merino s jemnými pórmi, zadné koža Merino, pričom všetky štyri dostali červené doplnky vo farbe Mugello Red. Opierky hlavy skrášľuje obrys legendárneho okruhu Nürburgring. Výška sedadla nad podlahou, sklon a dĺžka sedáku aj sklon operadla sedadiel M Carbon sa dajú nastavovať elektronicky, šírka operadla zase pneumaticky. Sedadlá sú štandardne vyhrievané, sedadlo vodiča má aj pamäťovú funkciu.
Stlačenie tlačidla Setup umiestneného nad tlačidlom M Mode prenesie vodiča priamo do ponuky konfigurácie na stredovej obrazovke, aby si individuálne nastavil možnosti pohonu a podvozka. Vodiči tak získajú príležitosť upraviť si nastavenie vozidla podľa aktuálnej situácie a svojich preferencií. Zjednodušené ovládanie prostredníctvom dotykovej obrazovky či ovládačom iDrive Controller uľahčí výber medzi rôznymi nastaveniami motora, odpruženia, riadenia a pohonu všetkých kolies M xDrive. Rýchlu zmenu medzi nastaveniami potom zaistia dve červené tlačidlá M1 a M2 umiestnené pri radiacich páčkach na volante s poťahom materiálom M Alcantara. Vodič ich môže využiť na vytvorenie a uloženie dvoch individuálnych nastavení vlastností systému M xDrive, DSC, motora, prevodovky, odpruženia a riadenia ako aj konfigurácie požadovaného zobrazenia M View na Head-Up displeji.
Obratnosť ako najdôležitejšia požiadavka.
Ďalšie úpravy nastavenia podvozka, dôsledné znižovanie hmotnosti a špeciálne okruhové pneumatiky sa postarali o to, že nový model BMW M5 CS získal výnimočnú úroveň obratnosti, čo sa prejaví v nenapodobiteľnom zážitku z jazdy. Pohon všetkých kolies M xDrive umožňuje, aby sa jazdné vlastnosti upravovali od nastavenia s pohonom všetkých kolies (4WD), pričom výkon smeruje predovšetkým na zadné kolesá, až po čistý pohon zadných kolies (2WD) bez zásahov stabilizačného systému DSC. Model zo špeciálnej edície tak skúseným vodičom poskytne neporaziteľné jazdné vlastnosti a nefalšovanú radosť z jazdy bez toho, aby musel vysoko výkonný sedan robiť kompromisy vo svojich každodenných praktických vlastnostiach.
M karbónovo keramické brzdy poskytujú modelu BMW M5 CS vynikajúcu brzdnú silu. Šesťpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu nesú logo M a štandardne majú povrch nalakovaný na červeno, na požiadanie môžu dostať lak vo farbe Goldbronze. Brzdy M karbónovo keramické brzdy sú o 23 kilogramov ľahšie ako brzdy M Compound na modeli BMW M5 Competition. Vyznačujú sa znížením neodpružených a zotrvačných hmôt, čo prospeje k lepšej dynamike jazdy a komfortu pruženia. Brzdy ponúkajú vyšší výkon, lepšiu odolnosť voči vädnutiu a zároveň aj vyššiu teplotnú stabilitu.
Taktiež lepšie čelia opotrebeniu.
Nový model BMW M5 CS je novou exkluzívnou vlajkovou loďou v ponuke vozidiel BMW M a poháňa ho najvýkonnejšia pohonná jednotka od divízie BMW M GmbH. Motor V8 s objemom 4,4 litra dodáva vďaka technológii M TwinPower Turbo výkon 467 kW (635 k) pri 6 000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 750 Nm v rozsahu 1 800 až 5 950 ot./min. Vysokootáčková charakteristika 8-valcového motora, ktorého otáčky hraničia až pri hodnote 7 200 ot./min., pramení z motoršportu a obstaráva očarujúcu silu spolu s mimoriadnym nárastom výkonu. Vlastnosti motora sa dajú tlačidlovým ovládačom upravovať zo základného režimu EFFICIENT do režimov SPORT a SPORT+, pričom posledné dva menované zrýchľujú reakcie motora na pohyby plynového pedálu. Vďaka prevodovke M Steptronic so softvérom Drivelogic dokáže BMW M5 CS šprintovať z 0 na 100 km/h za 3,0 sekundy, čo je o 0,3 sekundy rýchlejšie, ako to zvládne model BMW M5 Competition. Tým sa jednoznačne radí do kategórie superšportových vozidiel. Model zo špeciálnej série potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 200 km/h iba 10,4 sekundy, čo je o 0,4 sekundy rýchlejšie ako model BMW M5 Competition. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 305 km/h.
Zdroj: BMW