Autoinak.sk

Nové BMW M5

Nové BMW M5

Legendárny vysokovýkonný sedan so 40-ročnou históriou vstupuje do svojej siedmej modelovej generácie. Výkonný model od divízie BMW M GmbH teraz prvýkrát dostal elektrifikovaný pohon. Pre tento model špecifická verzia systému M HYBRID dáva novému modelu BMW M5 maximálny výkon 535 kW (727 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 000 Nm. Kombinácia vysokootáčkového motora V8 s technológiou M TwinPower Turbo a elektromotora, plus prenos sily s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic a pohonom všetkých kolies M xDrive umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Impozantný výkon a emocionálne pútavý zážitok z výkonu, ktorý ponúka nový model BMW M5, sprevádza nová interpretácia dizajnu vysokovýkonného vozidla typického pre divíziu M. Výrazné rozšírenia blatníkov kolies a bočných prahov, plastický predný nárazník a špecifické povrchy okolo C-stĺpika, vrátane vyrazeného loga M5 na Hofmeistrovom oblúku, dodávajú vozidlu atletický vzhľad, ktorý ho od modelu BMW radu 5 Sedan odlišuje jednoznačnejšie než kedykoľvek predtým. Neobvykle vysoký podiel povrchov lakovaných vo farbe karosérie zároveň vytvára puristický vzhľad so štýlovými odkazmi na jeho vynikajúce dynamické schopnosti. Zákazníci si môžu pre svoj nový model BMW M5 vybrať z desiatich odtieňov laku karosérie. Patria sem exkluzívne M laky ako zelená metalíza Isle of Man Green a modrá metalíza Marina Blue Bay, ako aj metalické laky z ponuky BMW Individual sivá Storm Bay a zelená Frozen Deep Grey. Od uvedenia nového vysokovýkonného sedanu bude v ponuke aj výber špeciálnych lakov BMW Individual. K dispozícii bude dovedna až 150 mimoriadne exkluzívnych odtieňov.

Všestranný charakter nového modelu BMW M5 zvýrazňuje dizajn exteriéru podobne ako atmosféra luxusného interiéru, ktorý vylepšujú špecifické prvky M. Jeho zmysel pre rovnováhu a istotu poháňajú obrovské výkonové rezervy pripravené kedykoľvek nastúpiť. Tento výkon, ktorý zostáva diskrétne v zálohe počas pokojnej jazdy čisto na elektrický pohon, sa dostáva do popredia, keď BMW M5 odhalí svoju osobnosť športového sedanu vhodného na dlhšie vzdialenosti a naplno sa prejaví počas jazdy na okruhu.

Systém M HYBRID spolu s prenosom výkonu a technológiou podvozku vyladenou podľa jeho špecifických výkonnostných vlastností dodávajú novému modelu BMW M5 priečnu a pozdĺžnu dynamiku, ktorá nemá v tomto segmente trhu obdobu. Spolu s podobne vynikajúcou pružnosťou posúva nový model BMW M5 schopnosti najvýkonnejšieho písmena M do úplne novej dimenzie.

Svetová premiéra nového modelu BMW M5 sa uskutočnila na podujatí Goodwood Festival of Speed v Anglicku v júli 2024, pričom výroba v závode spoločnosti BMW Group v Dingolfingu sa začne v ten istý mesiac. Celosvetové uvedenie nového modelu BMW M5 na trh sa začne v novembri 2024 a zároveň ho bude sprevádzať predstavenie nového modelu BMW M5 Touring. Najdôležitejšie predajné regióny vysokovýkonného sedanu predstavujú Severná Amerika a Európa. USA sú s určitým odstupom najväčším samostatným trhom, za ktorým nasledujú Veľká Británia, Nemecko, Južná Kórea, Čína, Japonsko a Kanada.

Pohon M HYBRID v novom modeli BMW M5 vytvára 4,4-litrový motor V8 s klasickým vysokootáčkovým charakterom spolu s elektromotorom zabudovaným do osemstupňovej prevodovky M Steptronic. Jeho výkonové charakteristiky prešli úpravami špeciálne pre model BMW M5. Spaľovací motor využíva špičkovú technológiu M TwinPower Turbo, priečne uložené výfukové potrubie a upravené odlučovanie oleja. Vyvinie maximálny výkon 430 kW (585 k) v rozpätí od 5 600 do 6 500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 750 Nm od 1 800 od 5 400 ot./min. Elektromotor dosahuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a nominálny krútiaci moment 280 Nm, no stupeň predradenia umožňuje zvýšiť efektívny krútiaci moment na vstupe do prevodovky na 450 Nm.

Kombinácia spaľovacieho motora a elektromotora sa drží rovnakého princípu ako systém pohonu vo vytrvalostnom pretekárskom stroji BMW M Hybrid V8. Schopnosť elektromotora generovať výkon okamžite a inteligentne riadená súhra spaľovacieho motora a elektromotora zaisťujú, že systém M HYBRID bez meškania reaguje na každý pohyb akcelerátora. Lineárny prenos výkonu, typický pre modely z divízie BMW M, sa tu prezentuje obzvlášť presvedčivo. Osemvalcový motor dosahuje maximálne 7 200 otáčok za minútu, pretože nový model BMW M5 dopraje svojmu vodičovi pocit neúnavného nárastu výkonu až do horných oblastí zaťaženia a otáčok. Vozidlo zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, rýchlosť 200 km/h sa objaví za 10,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no voľba balíka M Driver’s Package posúva obmedzovač až na hodnotu 305 km/h.

Okrem dvoch turbodúchadiel typu twin-scroll a vstrekovania High Precision Injection pracujúceho s maximálnym tlakom 350 barov obsahuje najnovšia verzia technológie M TwinPower Turbo aj plne variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie vačkového hriadeľa Double-VANOS.

Športový výfukový systém nového modelu BMW M5 podčiarkuje zážitok z výkonu s mnohostranným a emocionálne strhujúcim zvukom motora. Vyznačuje sa elektricky ovládanými, plynule nastaviteľnými klapkami a dvoma pármi dvojitých koncoviek výfukového potrubia známymi z iných modelov M, pričom každá má 100-milimetrovú čiernu chrómovú koncovku.

Akustický sprievod k nárastu výkonu elektromotora vytvára BMW IconicSounds Electric. Tento zvuk elektrického pohonu špecifický pre M poskytuje autentickú odozvu na pohyby akcelerátora v momente, keď vozidlo jazdí v čisto elektrickom režime. V príslušnej konfigurácii pohonného reťazca vytvára pútavý zvukový sprievod, ktorý zvýrazní nástup extra elektrického výkonu nad bežný výkon motora V8.

V čisto elektrickom režime jazdy dokáže nový model BMW M5 dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 140 km/h. Vysokonapäťová batéria umiestnená nízko v podlahe vozidla poskytuje kapacitu 18,6 kWh využiteľnej energie, čo podľa cyklu WLTP umožňuje bezkonkurenčný elektrický dojazd do vzdialenosti 67 – 69 kilometrov. Batéria pritom nijako nezasahuje do interiéru, ani do batožinového priestoru. Kombinovaná nabíjacia jednotka nového modelu BMW M5 umožňuje nabíjanie striedavým prúdom až do výkonu 7,4 kW. To znamená, že vysokonapäťovú batériu v novom modeli BMW M5 možno nabiť z 0 na 100 percent za 3 hodiny a 15 minút.

Silu generovanú spaľovacím motorom a elektromotorom prenáša na vozovku 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic s radiacim softvérom Drivelogic a funkciou Launch Control, systém pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorého uprednostňovanie zadných kolies sa obzvlášť výrazne prejavuje v režime 4WD Sport. Vodič si však môže zvoliť aj režim 2WD. V tom prípade posiela pohon výkon výhradne na zadné kolesá s vypnutým stabilizačným systémom DSC (Dynamic Stability Control), čo osloví skúsených vodičov, ktorí uprednostňujú nefalšovaný a čistokrvný zážitok z výkonu. Táto ďalej vylepšená verzia pohonu M xDrive, podobne ako elektronicky riadený aktívny diferenciál M na zadnej náprave, prešli úpravami tak, aby sa naplno prispôsobili špeciálnym výkonnostným potrebám a vlastnostiam pohonu M HYBRID.

Zdroj: BMW

Exit mobile version