Šiesta generácia BMW radu 5 Touring prichádza progresívnejšia než kedykoľvek predtým, obsahuje množstvo digitálnych inovácií, priekopnícke systémy pre autonómnu jazdu a parkovanie, udržateľnejší prístup počas celého životného cyklu produktu a v podobe BMW i5 Touring prvý raz ponúkne aj plne elektrický pohon. Nová modelová rodina BMW radu 5 Touring predstavuje sofistikované všestranné vozidlá na každodenné jazdenie a cestovanie, ktoré ponúkajú štýlový vzhľad, vynikajúce športové vlastnosti, všestrannosť a priestorový komfort.
Natiahnuté proporcie, výrazná predná časť, svojbytná zadná časť
Exteriér nového BMW radu 5 Touring charakterizujú dynamicky natiahnuté proporcie a veľkoryso navrhnuté povrchy. V porovnaní s predchodcom je nové BMW radu 5 Touring o 97 milimetrov dlhšie (5 060 milimetrov), o 32 milimetrov širšie (1 900 milimetrov) a o 17 milimetrov vyššie (1 515 milimetrov). Nové BMW radu 5 Touring má najdlhší rázvor vo svojej triede, ktorý sa zväčšil o 20 milimetrov na 2 995 milimetrov.
Výrazná predná časť sa vyznačuje modernou interpretáciou charakteristických dvojitých svetlometov a mriežky BMW. Dva takmer zvislé LED prvky slúžia ako smerové svetlá a denné svetlá. BMW maska, ktorá vyčnieva ďaleko dopredu, obsahuje voliteľné obrysové osvetlenie BMW Iconic Glow. Plochá grafika okien a dlhý strešný spojler pri pohľade zboku zdôrazňujú športový, elegantný 2-priestorový dizajn. Výrazne tvarované zadné blatníky, spolu s plochým zadným oknom, zdôrazňujú široký postoj vozidla. Chrómová lišta v tvare písmena L rozdeľuje prvky zadných LED svetiel, ktoré nápadne zasahujú do bočných častí.
Progresívne navrhnutý kokpit, plne vegánsky interiér
Srdce progresívneho usporiadania kokpitu orientovaného na vodiča tvorí zakrivený displej BMW Curved Display. Jeho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou 14,9 palca vytvárajú plne digitálnu zobrazovaciu dvojicu. Moderné prémiové prostredie v interiéri umocňujú nové štandardne dodávané športové sedadlá, volant, ktorý je teraz v spodnej časti plochejší a voliteľná interaktívna lišta BMW Interaction Bar. Nové BMW radu 5 Touring ponúka v štandardnej výbave úplne vegánsky interiér. Sedacie plochy vo verzii Veganza môže na požiadanie zdobiť perforácia. Voliteľná výbava zahŕňa kožené čalúnenie BMW Individual Merino vo viacerých dvojfarebných vyhotoveniach. Medzi vrcholy ponuky voliteľnej výbavy patrí panoramatická presklená strecha a ozvučenie Bowers & Wilkins Surround Sound System s až 18 reproduktormi.
Optimalizované funkcie pre každodenné použitie, voľný čas a cestovanie
Nové BMW radu 5 Touring ponúka viac priestoru a citeľne viac miesta pre nohy, ramená a lakte, a to najmä na zadných sedadlách, ako aj optimalizovaný akustický komfort. Vďaka svojmu všestrannému interiéru a mnohým inteligentným funkciám je nové BMW radu 5 Touring rovnako pôsobivé na ceste, ako aj pri každodennom používaní.
Širší otvor batožinového priestoru v kombinácii s nízko umiestnenou nakladacou lištou uľahčuje uloženie veľkých kusov batožiny. Bez ohľadu na technológiu pohonu majú všetky verzie nového BMW radu 5 Touring objem batožinového priestoru, ktorý možno sklopením operadiel zadných sedadiel zväčšiť zo základných 570 až na 1 700 litrov. Okrem automatického ovládania dverí batožinového priestoru sa v štandardnej výbave nachádzajú aj páčky na uvoľňovanie operadla zadného sedadla deleného v pomere 40 : 20 : 40 z batožinového priestoru. Úložné priestory pod podlahou batožinového priestoru poskytujú priestor na deliacu sieť batožinového priestoru, kryt batožinového priestoru a nabíjací kábel pre plne elektrické a plug-in hybridné modely.
Plne elektrické BMW i5 Touring od začiatku k dispozícii vo dvoch verziách
Nové BMW i5 Touring predstavuje prvý plne elektrický prémiový model spomedzi konkurentov. Od začiatku bude dostupný vo dvoch verziách. V BMW i5 M60 xDrive Touring tvoria dve vysoko integrované elektromotory na prednej a zadnej náprave elektrický pohon všetkých kolies s výkonom až 442 kW (601 k). Pri aktivovaných systémoch M Launch Control alebo M Sport Boost sa systémový krútiaci moment zvýši na 820 Nm. Špičkový model zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 230 km/h. Elektromotor modelu BMW i5 eDrive40 Touring umiestnený na zadnej náprave (kombinovaná spotreba energie podľa WLTP: 19,3 až 16,5 kWh/100 km) generuje maximálny výkon 250 kW (340 k) a s funkciami Sport Boost alebo Launch Control vyvinie maximálny krútiaci moment až 430 Nm. BMW i5 eDrive40 Touring zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy.
V oboch modeloch poskytuje vysokonapäťový akumulátor umiestnený v spodnej časti vozidla využiteľnú energiu 81,2 kWh. Okrem účinných elektromotorov, adaptívnej rekuperácie a technológie tepelného čerpadla na vykurovanie a chladenie interiéru prispieva k schopnosti vozidla BMW i5 Touring jazdiť na dlhé vzdialenosti. Dojazd modelu BMW i5 M60 xDrive Touring stanovený v testovacom režime WLTP dosahuje hodnoty 445 až 506 kilometrov, pre model BMW i5 eDrive40 Touring platia hodnoty 483 až 560 kilometrov.
Inovatívne riešenia nabíjania od BMW Charging
Batériu možno štandardne nabíjať striedavým prúdom s výkonom až 11 kW a voliteľne až 22 kW. Vysokonapäťová batéria umožňuje aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 205 kW. Predbežný tepelný manažment pre vysokonapäťovú batériu optimalizuje účinnosť pri použití rýchlonabíjacích staníc. Funkcia domáceho nabíjania Connected Home Charging pre plne elektrické a plug-in hybridné modely vytvára podmienky pre solárne a záťažovo optimalizované nabíjanie, ako aj úpravu nabíjania s ohľadom na náklady. BMW i5 Touring poskytuje aj funkciu Plug & Charge Multi Contract.
Nové naftové motory so 48-voltovou mild hybridnou technológiou
Všetky naftové motory dostupné pre novú modelovú rodinu BMW radu 5 Touring spájajú 48-voltovú mild hybridnú technológiu s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor modelov BMW 520d Touring dostupný pri uvedení na trh (kombinovaná spotreba paliva: 5,9 – 5,3 l/100 km; emisie CO2: 154 – 141 g/km podľa WLTP) a BMW 520d xDrive Touring (kombinovaná spotreba paliva: 6,2 – 5,7 l/100 km; emisie CO2: 163 – 149 g/km podľa WLTP) generuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Pohonné portfólio v lete 2024 doplní radový šesťvalcový naftový motor. Zároveň sa predstavia dva modelové varianty s najnovšou generáciou plug-in hybridného pohonu.
Ideálna rovnováha medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania
Radosť z jazdy v novom BMW radu 5 Touring vychádza z ideálnej rovnováhy medzi športovými vlastnosťami a komfortom cestovania. S najdlhším rázvorom spomedzi konkurentov, širokými rozchodmi, takmer dokonale vyváženým rozložením zaťaženia náprav v pomere 50 : 50, inteligentnou ľahkou konštrukciou a optimalizovanou tuhosťou spojenia karosérie a podvozka na to ponúka ideálne predpoklady. Rozsiahlo vylepšená technológia podvozka štandardne zahŕňa športové riadenie, priamo ovládané obmedzenie preklzu kolies a najnovšiu verziu integrovaného brzdového systému. BMW i5 Touring a plug-in hybridné modely využívajú vzduchové odpruženie zadnej nápravy vrátane automatickej regulácie.
Voliteľnú výbavu predstavuje M športové odpruženie, M športový brzdový systém a Adaptívny podvozok Professional (štandardná výbava v BMW i5 M60 xDrive Touring) s elektronicky riadenými tlmičmi, ako aj integrálne aktívne riadenie Integral Active Steering a novým ovládaním priečnej dynamiky. Najvyšší model ponúka aj adaptívny podvozok M Chassis Professional s aktívnou stabilizáciou nakláňania Active Roll Stabilisation a ovládaním komfortu nakláňania Active Roll Comfort.
Flexibilná architektúra pohonu umožňuje vyrábať modelové verzie s mimoriadne úspornými benzínovými a naftovými motormi, plug-in hybridnými systémami, ako aj s čisto elektrickým pohonom. A to všetko na jednej výrobnej linke v závode BMW Group v Dingolfingu. Uvedenie na trh v Nemecku, v mnohých ďalších európskych krajinách a v Japonsku sa začne v máji 2024, ďalšie trhy budú nasledovať v júni 2024.
Zdroj: BMW