Nová generácia modelu Ford kuga prichádza s veľmi pestrou škálou pohonov. Konvenčné motorizácie a dobíjateľný Plug-in hybrid aktuálne rozširuje nový modelu Ford Kuga Hybrid. Novinka ponúka dojazd až 1 000 km v režime zážihovo-elektrického a čistého elektrického pohonu medzi doplňovaním paliva a bez nutnosti dobíjania. Akumulátor modelu Kuga Hybrid s vlastným dobíjaním a kapacitou 1,1 kWh sa automaticky dobíja pomocou 2,5-litrového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle, ako aj pomocou rekuperačného nabíjania pri voľnobehu alebo brzdení. Uložená energia napája elektromotor s cieľom zvýšiť výkon, prispieť k hospodárnosti zážihového motora alebo zaistiť jazdu v čisto elektrickom režime. Model Kuga Hybrid automaticky a plynulo prepína medzi konfiguráciami pohonu podľa aktuálneho scenára jazdy.
Dômyselné plnohybridné hnacie ústrojenstvo nového vozidla je v zostave modelov Ford Kuga unikátne, prináša maximálnu účinnosť a kultivovanosť plnoelektrického pohonu bez potreby nabíjania z externého zdroja energie v spojení s pohodlným celkovým dojazdom 1 000 km, ktorý tak konkuruje vznetovým motorom. Kuga Hybrid je zároveň prvým modelom radu Kuga, ktorý obsahuje kombinovanú elektrifikovanú hnaciu sústavu s voliteľnou možnosťou dômyselnej technológie inteligentného pohonu všetkých kolies, ktorý zaisťuje optimalizované jazdné vlastnosti. Oba varianty, s pohonom predných kolies aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, umocňujú charakter výkonu 190 k vďaka funkcii simulovaného radenia prevodových stupňov pre prevodovku s rozdelením výkonu. Technológia napodobňuje preraďovanie známe z konvenčnej automatickej prevodovky, a prispieva tak k aktívnejšiemu zapojeniu vodiča.
Výroba nového modelu Kuga Hybrid, jedného zo 17 elektrifikovaných vozidiel značky Ford, ktoré majú byť uvedené na trh v Európe do konca budúceho roka, už prebieha vo výrobnom závode spoločnosti v španielskej Valencii. V tomto závode sa montujú aj pokročilé lítiovo-iónové akumulátory, ktorým je model Kuga Hybrid vybavený. Predchádzala tomu investícia vo výške 24 miliónov eur do špičkového zariadenia na montáž akumulátorov v rámci podpory elektrifikačnej stratégie spoločnosti Ford v Európe.
Praktické vlastnosti Kugy, flexibilita hybridu
Nový Ford Kuga bol vyvinutý od základu so zážihovo-elektrickou plnohybridnou hnacou sústavou s úsporným usporiadaním, ktoré zaisťuje maximálne využitie priestrannosti a praktických vlastností SUV a podporuje kultivovanosť jazdy. Funkcia tichého štartu umožňuje modelu Kuga Hybrid rozbehnúť sa z pokoja iba pomocou elektrickej energie, čím poskytuje vskutku príjemný zážitok z jazdy najmä v meste a v premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Plnohybridná hnacia sústava podporuje jazdu v čisto elektrickom režime na krátke vzdialenosti, pričom eliminuje obavy z nedostatočného dojazdu.
Schopnosť prejsť až 1 000 km na jediné natankovanie robí z modelu Kuga Hybrid presvedčivú alternatívu vznetových pohonov. Pri spotrebe od 5,4 l/100 km a emisiách CO2 od 125 g/km v cykle WLTP a 54-litrovej palivovej nádrži je celkový dojazd tohto vozidla zároveň o viac ako 30 percent väčší ako dojazd modelu Kuga Plug-In Hybrid, ktorý ponúka dlhší dojazd v čisto elektrickom režime, až 56 km podľa WLTP.
Na nabíjanie akumulátora nemusia majitelia použiť žiadny vonkajší zdroj napájania, vďaka čomu je Kuga Hybrid atraktívnou možnosťou pre všetkých zákazníkov, ktorí túžia po elektrifikovanom pohone, no majú obmedzený prístup k riešeniam vonkajšieho nabíjania doma alebo na pracovisku, ale aj pre vodičov, ktorí chcú elektrifikáciu a zároveň inteligentný pohon všetkých kolies. 60-článkový akumulátor s kapacitou 1,1 kWh využíva systém kvapalinového chladenia, ktorý nepotrebuje vetrák chladiča, čo prispieva k nižšej hladine hluku, a tým k vyššej miere komfortu v kabíne. Optimalizované chladenie zároveň umožňuje, aby boli články akumulátora uložené tesne vedľa seba, čo prispieva k zachovaniu priestranného interiéru vozidla a jeho rozmerov: viac ako jeden meter výšky od sedadla po strop (priestor pre hlavu) pre cestujúcich na predných sedadlách a až 1 481 litrov priestoru pre náklad za prednými sedadlami.
Kuga Hybrid je v závislosti od trhu v ponuke aj s inteligentným pohonom všetkých kolies, ktorý meria priľnavosť kolies k povrchu vozovky a dokáže upraviť rozdelenie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá na zaistenie bezpečnejšieho postoja vozidla na ceste. Táto technológia má minimálny vplyv na spotrebu paliva. Funkcia odpojenia pohonu všetkých kolies zabezpečí za priaznivých jazdných podmienok automatický návrat k pohonu predných kolies, čím podporuje optimalizovanú spotrebu paliva.
Pohodlnejšie cesty
Kuga Hybrid je možné objednávať v komplexnej ponuke variantov: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X a Vignale, ktoré ponúkajú širokú škálu asistenčných systémov a technológií na zvýšenie komfortu a pohodlia. Asistenčné technológie sú určené na to, aby vodičom dodávali viac istoty, zabezpečovali jednoduchšie riadenie vozidla a zvyšovali bezpečnosť. Patria k nim adaptívny tempomat s funkciou automatického spúšťania a vypínania motora, systém rozpoznávania dopravných značiek a funkcia udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, ktoré uľahčujú jazdu po diaľnici a v premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Aktívny parkovací asistent 2 zabezpečuje plne automatizované manévre pri parkovaní stlačením jediného tlačidla.
V modeli Kuga má svetovú premiéru nový asistenčný systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu s asistentom sledovania mŕtveho uhla. Táto voliteľná technológia sleduje oblasti mŕtvych uhlov vodiča a zaznamenáva prítomnosť vozidiel približujúcich sa zozadu. V prípade detekcie potenciálnej zrážky systém použije protiriadenie, aby na hrozbu upozornil vodiča a zabránil manévru, ktorým by došlo k zmene jazdného pruhu. Svetovú premiéru v novom Forde Kuga má aj voliteľná technológia pomoci na križovatke. Sleduje potenciálne kolízie s protiidúcimi vozidlami v paralelných jazdných pruhoch a automaticky použije brzdy, aby sa zabránilo nehode alebo zmiernili jej následky v situáciách, keď vodič zatáča do križovatky uprostred premávky.
Zdroj: Ford