Autoinak.sk

Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Nový Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE redstavuje skutočnú prevratnú zmenu v 55-ročnej histórii AMG. Vďaka know-how z Formuly 1™ prináša najmodernejšie technológie z motoristického športu na cesty. Dvojstupňový elektromotor umiestnený na zadnej náprave podporuje 2,0-litrový turbomotor s pozdĺžnym uložením vpredu. Je to najvýkonnejší sériovo vyrábaný štvorvalcový motor na svete. Nárast hnacej sily aj nárast krútiaceho momentu prebiehajú veľmi spontánne a bez oneskorenia: podobne ako vo Formule 1™ platí, že elektrická podpora turbodúchadla eliminuje oneskorenie reakcie turbodúchadla spaľovacieho motoraa elektrický pohon už pri rozjazde stojaceho vozidla vyvíja veľkú silu.

Elektrické hnacie ústrojenstvo aj vysokovýkonný akumulátor s napätím 400 V sú exkluzívnymi výsledkami vlastného vývoja AMG. Zdôrazňujú špičkovú technickú spôsobilosť vývojárov z Affalterbachu. Rovnako ako vo Formule 1™ platí, že akumulátor s inovatívnym priamym chladením článkov je cielene navrhnutý na rýchle poskytovanie výkonu a rýchle ukladanie energie. Kombinovaný systémový výkon je 500 kW (680 k), kombinovaný maximálny systémový krútiaci moment je 1 020 Nm. Toto sú nové špičkové hodnoty pre Triedu C.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Ďalšie zaujímavosti nového modelu, ktorý štartuje súčasne ako sedan aj kombi: pri prenose hnacej sily na cestu sa v modeli C 63 prvýkrát používa plnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+; vrátane šmykového modusu pre ešte väčšie potešenie z jazdy. K tomu treba prirátať sériovo dodávané aktívne riadenie zadnej nápravy, ktoré je ďalším unikátom v tomto segmente.

Dizajn s výraznými proporciami a pôsobivými detailmi

Forma sa prispôsobuje účelu: dizajn nového modelu C 63 S sa od vozidla Mercedes-Benz Triedy C líši svalnatejšími proporciami. Sedan aj kombi sú postavené na výrazne upravenej holej karosérii od AMG. Predná časť je dlhšia o 50 milimetrov, predné blatníky sú širšie. Sedan aj kombi sú dlhšie o 83 milimetrov. Vďaka väčšiemu rozchodu kolies na prednej náprave je celková šírka vpredu väčšia o 76 milimetrov. Rázvor narástol o 10 milimetrov.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Novým charakteristickým prvkom, ktorý je exkluzívne vyhradený pre model C 63 S, je úzky výduch vzduchu v strede kapoty motora. Elegantne prechádza do dvoch charakteristických prelisov na kapote motora. Malý, ale veľmi jemný detail: hviezda Mercedes s vavrínovým vencom na kapote motora je na sériovom modeli Mercedes-AMG prvýkrát nahradená okrúhlou plaketou s čiernym erbom AMG. Typickými prvkami naďalej zostávajú pre AMG špecifické obloženie chladiča s vertikálnymi výstuhami a spojler predného nárazníka AMG s dizajnom krídla prúdového lietadla. Dva elektronicky ovládané VZDUCHOVÉ PANELY (za obložením chladiča a v spojleri predného nárazníka) umožňujú reguláciu prúdenia vzduchu v závislosti od aktuálnej potreby.

Dizajn dopĺňajú vhodne zladené bočné obloženia prahov, spojler zadného nárazníka s veľkým difúzorom, ako aj dve zvonku drážkované zdvojené koncovky výfuku s lichobežníkovým tvarom. K exkluzívnym detailom zadnej časti vozidla patrí špeciálna odtrhová hrana na veku batožinového priestoru (strešný spojler na kombi), klapka nabíjacej zásuvky a označenie modelu s červeným pozadím. Model C 63 S sa sériovo pohybuje na diskoch AMG z ľahkej zliatiny so zmiešaným osadením 19-palcovými pneumatikami. Na želanie sú k dispozícii 20-palcové kombinácie diskov/pneumatík, rovnako so zmiešaným osadením pneumatikami, k dispozícii sú aj nové kované disky.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Elegantný interiér

O ušľachtilý dojem z interiéru sa postarajú športové sedadlá AMG so špeciálnou grafikou a osobitým vzhľadom stehov. Aj v interiéri je k dispozícii veľa možností individuálneho výberu. Na želanie je k dispozícii úplne prepracované sedadlo AMG Performance druhej generácie. Charakteristickým znakom tohto sedadla sú bočnice s otvormi šetriacimi hmotnosť, ktoré umožňujú aj lepšie vetranie. Tvar operadla sa smerom dole zužuje.

Infotainment MBUX obsahuje rôzne ukazovatele a funkcie, ktoré sú špecifické pre AMG a pre hybridný pohon. Okrem toho ich možno vo výraznej miere individuálne prispôsobiť. Patria k nim samostatné zobrazenia na združenom prístroji, na multimediálnom centrálnom displeji na stredovej konzole, ktorý je orientovaný na výšku, ako aj na projekčnom displeji (na želanie). Štýl Superšportový, ktorý je špecifický pre AMG, je nanajvýš pôsobivý.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Špecifický hybridný pohon E PERFORMANCE špecifický pre AMG

V novom modeli Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE je použitá kombinácia 2,0-litrového štvorvalcového turbomotora s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, vysokovýkonného akumulátora, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu, a plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Systémový výkon 500 kW (680 k) a maximálny systémový krútiaci moment 1 020 Nm umožňujú pôsobivé jazdné výkony: sedan aj kombi zrýchlia z pokoja na 100 km/h za 3,4 sekundy. Zrýchľovanie končí až pri elektronicky obmedzenej hodnote rýchlosti 280 km/h (pre kombi 270 km/h, v oboch prípadoch s voliteľným vodičským balíkom AMG ).

Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s dvojstupňovou prevodovkou s elektronickým radením a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit, EDU). Toto usporiadanie pohonu odborníci označujú ako P3 hybrid. Ľahký vysokovýkonný akumulátor je tiež umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou. Pri určovaní stratégie elektrifikácie bolo od začiatku jasné, že všetky podstatné konštrukčné diely budú vyvinuté v Affalterbachu. K týmto dielom patrí aj ťažiskový prvok, ktorým je vysokovýkonný akumulátor AMG. Vývoj lítium-iónového akumulátora energie bol inšpirovaný technológiami, ktoré sa už osvedčili v hybridných pretekárskych vozidlách Formuly 1 tímu Mercedes-AMG Petronas F1. Vysokovýkonný akumulátor AMG kombinuje vysoký, často opakovane vyvolateľný výkon s nízkou hmotnosťou, čo vedie k zvýšeniu celkovej výkonnosti vozidla. K tomu sa pridáva rýchly príjem energie a vysoká hustota výkonu.

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

Trvalý výkon 70 kW a špičkový výkon 150 kW

Vysokovýkonný akumulátor ponúka kapacitu 6,1 kWh, trvalý výkon 70 kW a špičkový výkon 150 kW počas desiatich sekúnd. Nízka hmotnosť 89 kg umožňuje dosiahnuť veľmi vysokú hustotu výkonu 1,7 kW/kg. Nabíjanie sa uskutočňuje prostredníctvom nainštalovanej palubnej nabíjačky s výkonom 3,7 kW s využitím striedavého prúdu z nabíjacej stanice, nabíjacej skrinky alebo domácej zásuvky. Akumulátor je navrhnutý na rýchly výdaj a ukladanie výkonu, nie na maximálny dojazd. Elektrický dojazd 13 kilometrov napriek tomu umožňuje dosiahnuť praktický akčný rádius, napríklad na nehlučnú a bezemisnú jazdu vozidla z obytnej zóny po okraj mesta alebo na diaľnicu.

Zdroj: Mercedes-Benz

Exit mobile version